Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загряване при продължително спускане - Фелиция


PharrellVP

Recommended Posts

Колеги, отново имам въпрос към вас. Тази година сменях гарнитура на главата, понеже колата загряваше бързо. Сега обаче проблема все още е на лице. Обяснявам:

- сутрин малко преди 8ч. палене и след около 3-4 км. нормално шофиране /без високи обороти и без задръствания/, колата стига до 75 градуса даже и 80 /при температура около 6-8 градуса навън/;

- при извънградско шофиране и по-продължително спускане със скорост около 90 км. /може би около 10-тина километра сериозни спускания/ - колата не изстива и с 1 градус;

- парното духа страхотно топло относително бързо ( smile021 ), но студено няма никакво.

- перката работи и се включва на 95 градуса.

 

Моля за предложения. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е по същия начин,аз поне не виждам никакъв проблем в това,което си описал!Тя така трябва да си работи охладителната система!Даже трябва да заграва до 88-90 градуса дори в града след 4-5 километра максимум,т.е. стрелката ти трябва да стои или наравно с бялата черта на уреда,или 1мм по-нагоре от нея.Сега,при по-дълго градско каране е нормално да се вдигне температурата малко,но пък вентилатора се включва и сваля температурата.

Доколкото те разбрах тревогатати е че сравнително бързо загрява и подминава работна температура?

 

В интерес на истината и на моята кола е сменяна гарнитурата преди малко повече от 3 години и като я купих след това си ковеше градусите и въобще не подминаваше бялата черта.Обаче след година - две започна дори зимата след продължително градско да пуска перката,а лятото - доста по-често.Пък радиаторае сменян с чисто нов известно време преди да купя колата.

Имам една теория за нещата,но ще изчакам да видя какви предложения ще дадат колегите,та да преценя дали е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

...


Да, и веднъж премине ли 90 градуса и включи перка, от там нататък влиза в цикъл без значение дори по нанадолнища да се пуска с по-висока скорост и на свободна с цел охлаждане. Плюс това бързо в началото вдига градуси до към 80, след което смъква леко и сравнително дълго задържа на 85-90 градуса /да кажем на около 10-тина километра/ и тогава вече започва перката да "играе".

Тревогата ми е, че освен с перка, колата по никакъв начин не може да се охлади. Дори и в по-хладно време и доста продължително спускане - не влияят по НИКАКЪВ начин на колата, а смятам, че при такива условия - трябва да свали малко градусите.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи абсолютно същото като при мен.Ако мотора е 1.3,теорията ми е свързана с големината на отворите за охладителна течност на гарнитурата на главата.Трябва да са с еднакъв диаметър с тези на отворите на главата.Някои гарнитури са с по-малки фабрични отоври и поставят ли се директно,то после действат като жигльор и намаляват дебита на охл. течност през главата.В резултат имаме по-топла глава и оттам - термостата отваря напълно и след като не може да отвори повече температурата не след дълго се покачва малко и вентилатора се включва.Той работи около 2-3 минути и спира,защото успява да охлади течността в радиатора с няколко градуса и спира,защото датчика му изключва,взимайки температурата от радиатора.Обаче не след дълго - ситуацията пак се повтаря.

 

Но пък при мен при извънградско каране температуратасе кротва на +/- 2 градуса и си я държи стабилно.

 

Явно проблемае комплексен и трябвадасе подбере точното съотнощение между:

 

1.отворите в гарнитурата;

2.параметрите на термостата;

3.параметрите на включвателя на вентилатора.

 

При мен конфигурацията е следната :

 

1.отвори на гарнитурата - неизвестни,но мисля не са коригирани спрямо заводската изработка;

2.термостат 88 градуса,каквото и да значи това - нямам на идея на колко започва да отваря и на колко е напълно отворен;

3.включвател навентилатора - мисля при 94-95 градуса включва вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

...


Мотора е 1.3. Ще трябва да обърна внимание на отворите на гарнитурата, може би. Термостата го сменях преди година заедно с парното, но не му знам параметрите. Ще се проверяват...отново :)
Благодарско, колега s_flag
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си признавам честно от моторетки НИЩО не разбирам :roll:

доскоро карах такова нещо... сега го движи дедото... живо и здраво досега

Пиша защото имах АБСОЛЮТНО същия проблем, появил се постепенно но завинаги...

охлаждах донякъде моторетката пускайки климатика ... имам такава екстра - вентилатора в този случай работи на макс и горе долу се решаваше проблема...

При мен се оказа, че термостата който има две температури на сработване... ако нещо греша - знаещите да поправят - сработваше само на едната. Смяната му реши проблема 100% ВНИМАНИЕ - тези термостати са слаба точка на конструкцията - в моя случай ВТОРИЯТ НОВ монтиран заработи коректно. Не мога да дам повече подробности за вид... марка и т.н. виж първото изречение ...

Всички които ще предположат че са ме метали по драките да шарим кинти само smile048 ...

ремонта с всичките игри - два термостата и много баене докато се открие точната причина бе извършен в добър сервиз на много добър мой приятел (и роднина ;) ) и ми струваше НИЩО т. е. в съботата деня на майстора се почерпихме юнашки smile027

дано да съм бил полезен ... късмет

P S според мен главата и гарнитурата не играят в тоя филм ;) засега...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо, че съм с 1,6 - подобна работа е. Колата загрява много бързо - за около километър е на 40 градуса, парно има и то идеално, термостат, датчик на радиатора, радиатор, водна помпа, антифриз - нови, гарнитура не съм сменял. В града и посред зима съм на вентилатор, на спускане, ако я пусна по инерция перката не се включва, но държи около 80 градуса, а ако я понатисна - вдига до 85-90 и вентилатора си включва/спира.

Явно си е нормално поведение за Фелицията - аз си го обяснявам със сравнително слабото обдухване на радиатора, заради предната маска (преди фейслифта специално) smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие ми объркахте представите за тез коли ... значи по каталог датчика за перката е 102/97 гр. (на 102 включва , на 97 изключва) т.е. ако е слаган някакъв "летен" датчик нормално е да се включва по-рано , другата ми теория е "хубави" термостати - отваря и остава отворен и така температурата в радиатора остава постоянно висока и се включва перката (на мен за 15 години Формана в движение никога не си е пускал перката освен ако аз не съм искал) , теорията за гарнитурата и диаметъра на отворите я оставям на страна - пробвал съм и с оригинални (Фаворит/Фелиция) и с такава за Фабия и колите ми никога не са имали проблем с охлаждането , та ако ремонтите по главата са извършени по всички правила (шлаиф , мерене на ризи и почистване на охладителната система) и стегнати по книга би трябвало всичко да шест. По повод не изклюващото се топло - провери си клапата топло/студено дали се движи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не би трябвало като загрее веднъж на на 90 и включи перката после да не може да се охлади даже по надолнище, не е нормално това.

 

Моята загрява много бързо и се охлажда много бързо, тоест ако съм на градско и попадно в колона перката си включва в цикъл, но като изляза и засиля примерно по Симеоновско, веднага видимо стрелката започва да пада в движение и си застава на мястото, тоест на чертата или много леко над нея.

 

Зимата да се включи перката е голямо изключение.

 

Вижте си термостатите, моя е преправен с патрон WAHLER вграден в пластмасовото тяло на фелицията по описания в една тема тук начин. Работи перфектно, точно като оригиналния. Преди да се заема с това преправяне и вграждане след като се счупиха пластмасовите крачета на оригиналния, си купих един термостат заедно с пластмасовото тяло от магазина на бул. В. Левски - пълен боклук, както и 90% от нещата в този магазин. Колата веднага започна да се охлажда и загрява нетипично, изтраях го 2 -3 дни и преправих стария корпус с нов термостат WAHLER от Фаворит, на него пише "произведено в Германия", а не в мазето на бай Хасан.

 

Препоръчвам ви този вариант защото ако имате термостати менте става точно така, те не отварят и затварат както трябва и стават неестествени неща. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли да кажа,че моята кола е с полски термостат със зегерка вместо тези оригиналните с чупещите се крачета.Та може би има нещо вярно в това,че термостата можеда се окаже аланкат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята (Фела 2000 карб) пък не моа я накарам да грее.След 5-тия километър почва да подухва топличко.Ма как ли да е друго яче,след като ризите са до половината в тиня(дори почти цимент ....лятото сменях гарнитура,та видях,но мързеееееллллл).Но ...но също така е и с гЪзово и газта дърпа от топлото,поне в началото.Учудих се,че събра 6л антифриз (след смяната на гарнитурата беше с вода и ...а днес,а утре ....и така 3-4 месеца ).Та мноУ бре ...как да стопли бързо smile048

 

Това с греенето - не е нормално да искате да се охлажда повече от работната температура,нали за това е тоз термостат ...няма значение дали е на свободна и се спускате.

Ако пък все пак се охлажда,значи термостата отваря и остава отворен,т.е си е дефектен.

 

И като стана дума за термостати - бе моя е без марка,само пише градусите.Имам и поне още 4,всичките на Валер.Но ....но този който е сложен сега е с някаква друга периферия,някаква доста по-широка от тези на Валер-ите.Тялото за термостата е пластмаса ли,бакелит ли ....не го знам,ама тез с малката периферия не стават.Явно е за тези,които ги разправяте - с чупещите крачета.Но що за модел е този термостат с голямата периферия smile021

 

Наздраве и само гладки асфалти smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли да кажа,че моята кола е с полски термостат със зегерка вместо тези оригиналните с чупещите се крачета.Та може би има нещо вярно в това,че термостата можеда се окаже аланкат.

Аз сложих такъв със зегерка на Фобията и мога да кажа , че температурата не мърда - стига на средата и толкоз (ни на горе , ни надолу) ... ще взема да сложа една контролна лампа на вентилаторите да видя дали се включват в движение , а инак скоро като спрях и угасих колата по едно време усетих някакви вибрации , чудих се дълго дали угасих мотора докато не видях ключа в ръка (бяха перките) , ама беше топло и на градско smile049

Между другото как разбирате , че вентилатора се включва в движение ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото как разбирате , че вентилатора се включва в движение ?

аз го чувах smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам твоита е с клима , а там има още един фактор - радиатора на климатика ... като се задръсти с кал и мухи и действа като картон пред радиатора ... огледай го и ако е много запушена питата удари му една пароструйка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да ви кажа честно не разбрах какъв ви е проблема-колите ви бързо стигат работна температура от 90 градуса и я държат постоянно. Нали това е целта. Термостата почва да затваря ако през него минава вода с по-ниска температура от около 80 градуса и така поддържа около 90 градуса-независимо дали спускате или изкачвате. При загряване пък си има перка за охлаждане. Стрелката трябва да е закована на 90-92 градуса. Или аз нещо не съм схванал!? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задържат я за известно време, след което преминават 90 градуса и се включва перка. Всичко звучи нормално на пръв поглед. Но днес вечерно време колата извънградско беше с 90 градуса /нормално или не, при положения, че всяка друга кола, която карам в това по-хладно време извънградско или на по-висока скорост и не толкова високи обороти - малко под 90 градуса държи/ и в момента в който се ограничи до 60-тина в градски условия - перка. Това неохлаждане на двигателя ме притеснява. И не толкова, че включвам перка в това хладно време, а това, че бързото и продължително загряването може да се дължи на неизправност, а тя да доведе до неприятен момент. Това ми беше конкретното питане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мисля че това е нормалната работа на нашите коли, все пак работната температура на един двг е 90 градуса, трябва да се радваш че така работи колата ти, моята мина през доста перипети докато го постигна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мисля че това е нормалната работа на нашите коли, все пак работната температура на един двг е 90 градуса, трябва да се радваш че така работи колата ти, моята мина през доста перипети докато го постигна.

 

Освен Шкода-та, карам още 3 други коли /служебни и т.н./ и никоя не загрява по такъв начин. Ауди, Рено и Фолксваген /за уточнение - 1995, 2000, 1986 - това са годините на съответните коли/ - и трите си загряват до 90 градуса, но след това не преминават. Включват се перки понякога, но не преминава над тези градуси. Та това беше и конкретния ми повод за питане. Сега и когато е по-хладно, никои от гореспоменатите 3 коли не си и помисля за перка в градски, но Шкодата упорите си я врътка /перката/ smile049 Сега се надявам да сте ме разбрали правилно. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ние много правилно си те разбираме, при положение че аз също карам 2 коли, на фиата до сега 1 път съм чул перката и то при огромен тормоз с товар, а фелицията сигурно не ми се е случвало да я карам и да не включи перката, дори ми се е случвало да спра, гася двигателя и перката се включва, явно самата системата е калпаво измислена и бързо загрява. Моята стрелка за температурата стои точно над чертичката като карам извънградско и щом влезна в града дигне се до 97 градуса, включва се перката стрелката падне пак там на 91-92, гледал съм я на лаптопа какви са точно градусите да не кажете че по уреда на таблото казвам такива точни цифри. Да не те притеснява честото включване на перката, а не включването и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

...


С това си мнение напълно ме удовлетвори s_flag Значи всичко си е наред, благодаря на всички притекли се за пореден път smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... явно самата системата е калпаво измислена и бързо загрява... Да не те притеснява честото включване на перката, а НЕвключването и.

100% съгласен smile048

Карай смело smile035 , и мисли за радикалното решение... каква да бъде следващата ти Skoda s_flag

Малко е болезнено, но истината според мен е, че това и некои други детайли по тоз модел (само 12 санта от картера до всички изненади по нашите прекрасни пътища smile001 ) са достатъчни за едно такова мъдро решение... Добрата е Фелация е продадената Фелация smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.