Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Още една Октавиа с ЧИП


oktava

Recommended Posts

Колега след чипването, не можеш ли да поемеш на втора след намаляването на скоростта? Или пак трябва да смъкнеш до първа скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • BlackPearl

    6

  • димон

    5

  • chavdarlk

    5

  • PRR

    4

Най-много писали в темата

Според мен след "чипването" , както го наричате ме съмнява да има повишаване на въртящия момент в обороти близки до тези на свободния ход на мотора.

Да кажат чипнатите колеги дали забелязват колата им да тръгва с по-голяма лекота от място на първа в сравнение с преди ! Ако е така вероятно има и промяна във въртящия момент на ниски обороти .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След "чипването" колата ми набира осезаемо по-добре от 1500-1600 оборота нататък. Много ясно, че на 1000 оборота няма никой. :mrgreen: За легналите полицаи пак казвам, че е индивидуално - дали ще го минеш с 20+км/ч. или с 10 км/ч. При втория случай много ясно, че ще ти почне да ти притриса колата и да се мъчи, ако и хакнеш втора. При малко по-висока скорост(примерно около 20км на втора) съвсем спокойно си набира до нормални обороти, без видимо да се мъчи.

 

П.П. В София, например, по Иван Асен направиха легнали полицаи, които спокойно се минават и на трета, без да намаляваш. Така че, с риск да се повторя, понятието "легнал полицай" не е някакво мерило за това колко върви дадена кола след чипване. А и да не говорим, че у нас трудно ще намериш 2 еднакви легнали полицая, за да може да се направи някакво що годе адекватно сравнение. Както и стилът на шофиране на всеки е различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипването не променя нищо в тия обороти, така че не очаквайте нещо различно. Ако искате да върви в ниските, вземете си от старите Тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде старците разбойници са ми ясни - висят им пи*ките и искат поне колите да са им бързи , та да имат някаква тръпка , ама младежта не моо я разбера що си трошат колите ... я от край време са оправам добре и с 68 коня (да не кажа и по-малко) smile049

 

П.П. Другия път всички ви слагам на чертата и .... строева подготовка smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Но мисля , че това е особеност на нашите мотори - при обороти около 1000 въртящия момент е много малък - около 60-70 Н/м - примерно колкото е на мотопед "Балканче" .

 

Какви 60-70NM ?!?!? Толкова имат мотори по 600-700 кубика. Балканчето я има 10 я не! За справка - Шкода S100 има максимален въртящ момент от 74NM!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9TDI PD има 45 NM при 1000 оборота /и то, ако педалът на газта е натиснат до край/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При чипването,трябва да се избягва,повишаването на въртящият момент преди заводския му пик! Тоест при определените обороти.

Най добре е да се получава увеличение на мощнтостта след 2250-2500 оборота.

По принцип при чипосване ,трудно се избягва този ефект,а той е доста вреден за двигателя,ск.кутия/трансмисията,каретата и маховика ,и най вече турбината.

Но това си е субективно мнение.Някои ги кефи да се взривява в ниските....

Така че според мен не е повод за радост увеличението на върт.момент в ниските.Радоста идва от ускорението и развъртането-разгръщането на мощността във оборотите.Т.е. прогресивното увеличение на мощността с увеличаване на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9TDI PD има 45 NM при 1000 оборота /и то, ако педалът на газта е натиснат до край/.

Не са баш 45, но са към 70 . Не ми се търси графиката. Ти я беше пуснал, Чавдаре преди 3,5 години. Помня я .

И ... 240NM при 1950 оборота. Или с други думи казано - при средни обороти е отзивчив, а при ниските хич го няма = не става за градско каране , а само за магистрала. SDI - то е друга работа - тръгва без газ , има голям момент при ниските ( градското) , но не става за бързо каране по асфалт . smile117

Бензинките имат най-мазно потегляне от ниските, без газ , с кеф .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се е изгубила една "1" при писането :-k

145 NM е при 1000 оборота /и то, ако педалът на газта е натиснат до край, а това едва ли го прави някой.../.

60-70 NM е при ~800 оборота smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........Радоста идва от ускорението и развъртането-разгръщането на мощността във оборотите.Т.е. прогресивното увеличение на мощността с увеличаване на оборотите.......

Ах , как го написа ... чак ми стана готино smile027 точно в десетката :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, от 1990 до 2006-та карах предимно атмосферни печки, с максимален в.м. 125-135 N/m при 2500-3000 об. Тръгват лесно без газ щот са им по-къси предавките smile049

Честито на всички тунинговани, ремапнати и най-вече чипнати и с кеф да си караМе печките smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се е изгубила една "1" при писането :-k

145 NM е при 1000 оборота /и то, ако педалът на газта е натиснат до край, а това едва ли го прави някой.../.

60-70 NM е при ~800 оборота smile027

 

Ко ?!?!? Не!

 

4.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам - точно както съм го написал е smile049

Има много генерализирани криви, но общо взето около 1000 оборота е между 130 и 150 NM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9TDI PD има 45 NM при 1000 оборота /и то, ако педалът на газта е натиснат до край/.

Точно си го уцелил!

 

Нещо ми се е изгубила една "1" при писането.

Щото я няма smile049

 

Tigtorq2.jpg

 

Ама тоя спор е безмислен. Я по-добре да ударим по една smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кво - излиза, че 1,9 ТДИ-то е дори по-добро на 1000 об/мин отколкото 2.0 бензин. Следва, че разликата е в предавателното число на скоротите. ТДИ - около 70 NM , Benz - около 45 NM.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро обратното. На 2.0TFSI дават към 70NM при 1000 оборота smile049 А аз лично си посипвам главата с пепел :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо смесвате атмосверни с турбинирани двигатели и бенз, и дизел.

Ясно е е дизела има по-голям въртящ момент при рани условия. Това си е чиста химия и процес на горене и разширавяне на газовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, значи все пак бензина има по-голям ВМ от дизела при оборотите около и под 1000 , само че двата мотора "малко" се различават по кубатура.

Само да вметна - скоро карах Кади 2,0 SDI и ми направи приятно впечатление с каква лекота тръгва, без газ , без напъване и как дори и веднъж не успях да угася при многократните ми проби на потегляне. Беше с 6 скорости обаче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, значи все пак бензина има по-голям ВМ от дизела при оборотите около и под 1000 , само че двата мотора "малко" се различават по кубатура.

 

Е това защо го каза .......... Двигателите не са еднакви, реботните им режими също. Пак повтарям при еднакви условия дизела има по-голям въртящ момент. Само руснаците правят бензинови камиони и то заради лошото им време. 1,9 ТДИ има много модификации с разлини натоварвания. Дизоловото гориво има по-голямо разчирение при горене от бензина и по-ниска пламна температура. Т.е. повече се разширява и по-бавно гори (има по-голяма молекула). Тук спор не може да има. Когато вкараме двигателя в разлини работни режими и намесим турбо - това само променя колиеството гориво за единица обем на двигателя - това прави разлините товарни характеристики, но основата е една - дизел за голям въртящ момент , бензина - високи обороти, бързо горене и по-голям разход/мощност.

Regards

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно, значи все пак бензина има по-голям ВМ от дизела при оборотите около и под 1000 , само че двата мотора "малко" се различават по кубатура.

Само да вметна - скоро карах Кади 2,0 SDI и ми направи приятно впечатление с каква лекота тръгва, без газ , без напъване и как дори и веднъж не успях да угася при многократните ми проби на потегляне. Беше с 6 скорости обаче...

Димо,сди-то което си карал е с 6 скорости,ама те са мн.по къси,както и особено първата му е много по къса от твоята.Освен това сди-моторите са по-сгъстени и с по-високо кпд в режимите когато не се е намесило турбото още.Та за това тръгва с лекота smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.