Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хомологация N1


mill888

Recommended Posts

Джип-товарен Ха Ха Ха

-Ами, не си прав! Porshe Cayenne, BMW x5, Range Rover и много други скъпи возила се регистрират като товарни. Западна Европа не пречи на хората да си развиват бизнес. Защо да ти слагат огради, Комунизмът не свърши ли???

 

Хахахаах и какъв точно бизнес си развиваш с горепосечените "товарни" автомобили?  Баси, как не се сетих да си купя една Х5-ца, да си товаря тухли 4-ки в нея!

 

п.п.

А в крайна сметка единственото, което се товари в тези "товарни" автомобили е 120л газова бутилка, че бензина си е еб@ло м@йката....

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mishoo

    15

  • bega4kata

    10

  • smirn0ff

    7

  • N.Zlatev

    7

Най-много писали в темата

Моля ви, помогнете ми да му обясня!

 

Колега, на всички ни е ясно за какво е направен N1 и как се използва. Друг е въпроса как го правим в БГ.

Всеки е виждал нашите псевдо "богаташи" дето карат коли за по 200к, но търсят само гуми "втора ръка" , карат на ГАЗ ама не си лепят стикера на задното стъкло, че е унизително за тях. Цялото табло му свети като коледна елха, ама то от отвън не се вижда, и задължително трябва да си прибере ДДС-то от колата, че "знайш ли, колко салфетки в дискотеката са тва?" 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука било пълно със "специалисти"...

То не са автомобилни инженери, то не са моралисти, то чудо!!!

До синия само мога да му кажа, че нито ме познава, че да ми дава окачествявания, нито ми е на нивото...

Имах конкретни въпроси и запитвания, те започнаха нападки и то лични. Какво като карам КИА??? Сам можеш да се разходиш до шоурума, да покараш Оптимата и да видиш огромната разлика с Октавия. Октавия е по-скоро средно ниво автомобил, докато Оптима е бизнес класа, както Супърб!

 

А на тоя хал сме, защото е пълно с такива "специалисти" дето карали 2 шкоди и вече шкодата е по-добър автомобил и от ауди,мерцедес и бмв заедно, да не говорим пък за зачитане на чуждото мнение!

Просто продължавай да си караш шкодите, не се занимавай с мен.

 

Доколкото до N1, колата ми е фирмена и се използва за дейността на фирмата и като такава не е нормално да не приспадат ддс. Просто закона е направен да се пълни макс. бюджета, защото от друго освен данъци няма от какво да се пълни... Това просто е картинката е БГ и сме принудени да ползваме оперативен лизинг или да търсим автомобили с N1. Пак казвам, който го раздава голям баровец и желае да си пилее парите и после с тях да хранят мангалите - негова си работа, свободен е да прави каквото си реши.

 

Хайде със здраве и поздрави от слънчева Виена!!!

Редактирано от smirn0ff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на всички ни е ясно за какво е направен N1 и как се използва. Друг е въпроса как го правим в БГ.

Всеки е виждал нашите псевдо "богаташи" дето карат коли за по 200к, но търсят само гуми "втора ръка" , карат на ГАЗ ама не си лепят стикера на задното стъкло, че е унизително за тях. Цялото табло му свети като коледна елха, ама то от отвън не се вижда, и задължително трябва да си прибере ДДС-то от колата, че "знайш ли, колко салфетки в дискотеката са тва?" 

 

Мадже, ясно че не визираш мен, ама представа си нямаш колко добре ме описа в момента, включително и със светещите ламБи по таблото  :D  В тоя ред на мисли, тази неделя на НИМ - салфетките от мен  :tongue_1:

 

Така, по темата...Много пъти съм си мислил по коментирания въпрос, както от морална, така и от икономическа и прагматична гледна точка. Това което ми прави наистина лошо впечатление е, че няма единен критерий за определяне дали автомобила може да бъде регистриран с N1 или не. Давам прост пример - Focus ST може да бъде регистриран с N1 3+1 места, за разлика от Октавия РС, примери още много мога да дам. Каква е логиката, аз ли само не я намирам, или действително липсва, за мен този хаос е абсолютно умишлен и желан  :BangHead:

След това като се замисля за данъка на "товарните" автомобили, защо е по-малък? Нали са товарни, по пътя на логиката амортизират повече пътната мрежа, логичното за мен е пътния им данък да е по-висок, а не по- нисък, но това е вече друга тема.

Отделно от това, не веднъж съм си мислил, ако някой слънчев ден си взема нов автомобил, като физическо лице, дали бих го регистрирал с N1, за да спестя от данък, като разбира се от една страна е неморално и нередно, но от друга страна имам чувството, че държавата ни м@ндърса ежедневно по много параграфи, а и само като се замисля по какви пътища караме и една стотинка данък ми се струва много  :BangHead: Та идеята ми е колеги, че съм малко раздвоен в спора и смятам, че всеки до някъде е прав. 

 

А спора колко е марка Шкода и колко Киа, смятам че е абсолютно излишен, да не кажа абсурден! Всеки е фен на дадена марка по ред причини важни за самия него. Излишно е да си обясняваме кой е по-по-най, ясно е че щом сме тук сме фенове на Шкода, но това не прави марката нещо повече от това, което е всъщност! Нека не бъдем сектанти  ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До синия само мога да му кажа, че нито ме познава, че да ми дава окачествявания, нито ми е на нивото...

 

Прав си.Прекрачих границата на доброто възпитание и коректния тон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на всички ни е ясно за какво е направен N1 и как се използва. Друг е въпроса как го правим в БГ.

Всеки е виждал нашите псевдо "богаташи" дето карат коли за по 200к, но търсят само гуми "втора ръка" , карат на ГАЗ ама не си лепят стикера на задното стъкло, че е унизително за тях. Цялото табло му свети като коледна елха, ама то от отвън не се вижда, и задължително трябва да си прибере ДДС-то от колата, че "знайш ли, колко салфетки в дискотеката са тва?" 

Това беше много добро Мадже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та не се знае тука дали N.Zlatev не е поставен на изчакване.И на четвърта петата година да му събуят гащите

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж встрани от темата, ама пак горе долу по нея - демек БГ и документи.

Значи мойта Фабия - я регистрираха Евро 2, щото не намериха никъде по нея Евротабела (не бях чувал за такова нещо.)

Това се случва в КАТ. извадиха някакви мазни хартии - и там едва ли не Фабията била Евро 2. И сега аз какво да правя - почвам всичко отначало на другия ден или я регистрирам като Евро 2.

Викам си - абе къде пак ше се редя като див - голяма работа, пишете я каквото искате.

 

Я тя е Евро 3 - 1.9 ТДИ от 2004. Така си пише в нейната книжка, която обаче не важи!

Нищо, че идва с колата. Не е талон или документ а просто книжката с техническите описания на колата.

На австрийския талон - по някаква причина не пишеше нищо относно Евро категорията.

 

И така - сега колата е Евро 2 и съм платил малко по-голям данък - много важно - сумите са пренебрежителни за мойта кола.

Обаче - мога да отида в Еуратек, там ще ми извадят сертификат по номер на рама, че колата е Евро 3.

Отивам в КАТ и ми сменят талона и колата ми става Евро 3, както е по спецификация на производителя.

 

Много хубаво, ама тази кола е с избушен катализатор. Така ми я продадоха. И не ми каза продавача, а аз не знаех, да гледам за такива неща.

И когато я регистрирах в КАТ и там не ми казаха нищо и аз не знаех, че няма катализатор.

А по-ниските местни данъци от тази година и догодина и т.н. уж са основани на по-малко замърсяване.

Е сега колата Евро 2 или 3 ? Като няма катализатор сигурно е Евро минус 3.

Е да, ама аз мога да си я регистрирам съвсем законно като Евро 3.

 

И стигаме до извода - какъв е той?

В България - ако пише, че регистрирам мотопед по документ, но докарам самолет - всичко си е ОК. Важно е какво пише на хартията, а не очевидната гледка, която стои пред очите ти.

Демек - развита е една селективана СЛЕПОТА от гражданите и от служителите.

 

Така, че това с N1 си е все тази - който може - явно се урежда. Тук-таме - явно някой вземе та прогледне и стане някой фал, но това са редки случаи.

 

Разните там Поршета и т.н. ме подсещат за стария виц за Дейвид Копърфилд (илюзиониста) и българският митничар:

 

Идва Давид Копърфилд на БГ митница и представя следната илюзия: Покрива един вагон с огромен чаршаф, щрака с пръсти и хоп вагона изчезва!

Идва БГ митничара - поглежда снизходително - показва цяла композиция вагони с алкохол и цигари, вади един лист хартия, удря един печат и казва:

"-Ето, композиция със сирене!"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Аз пък не виждам защо да не си ползвам възможността за минимален данък, чрез серификат N1!!

ГТП е 20-30 лв., данъка на 150 к.с. е 400-500 лв.

 

ДДС няма да ползвам!

 

По принцип и в живота си се водя по принципа "има закони и те трябва да са за всички" - ама не мога да разбера логиката на държавните и общинските мъже - караш кола, от ауспуха на която излизат цветя и рози, Евро 6, икономичност, по малко емисии СО2 и то доказани, обаче не - старата ми 80ка на 24 години, уж с катализатор има 115 кинта данък, а за чисто нов автомобил - 500 лв. - що?

 

И симпатичния дилър ми казва - нека данъка не те притеснява, ако това е единствения ти проблем пред покупката. И тогава принципа "има закони и те трябва да са за всички" се пречупи в мен и казах балсъмгоиуданъка - давай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майко мила, влязох в тази тема с очакването, че ще чета за "хомолгация" и "група N" , а то какво било. Сертификат N1. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

По принцип и в живота си се водя по принципа "има закони и те трябва да са за всички" - ама не мога да разбера логиката на държавните и общинските мъже - караш кола, от ауспуха на която излизат цветя и рози, Евро 6, икономичност, по малко емисии СО2 и то доказани, обаче не - старата ми 80ка на 24 години, уж с катализатор има 115 кинта данък, а за чисто нов автомобил - 500 лв. - що?

 

 

Щото при държавните и общински мъже логиката е че данъка преди всичко се базира на стойноста на "нещото". Сиреч кола за 50 000 има по голям данък от кола за 5 000... ама това че била по екологична... ми ок ще го намалят с 20-30 лева но като цяло голямата разлика ще се запази...

Това е логиката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

По принцип и в живота си се водя по принципа "има закони и те трябва да са за всички" - ама не мога да разбера логиката на държавните и общинските мъже - караш кола, от ауспуха на която излизат цветя и рози, Евро 6, икономичност, по малко емисии СО2 и то доказани, обаче не - старата ми 80ка на 24 години, уж с катализатор има 115 кинта данък, а за чисто нов автомобил - 500 лв. - що?

 

И симпатичния дилър ми казва - нека данъка не те притеснява, ако това е единствения ти проблем пред покупката. И тогава принципа "има закони и те трябва да са за всички" се пречупи в мен и казах балсъмгоиуданъка - давай!

Защото логиката на закона е, че данък МПС е "имуществен" данък, а не еко такса. Т.е. облагат те на база това колко е ценно имуществото ти, а не колко цапа.

Дали това е правилно е тема на съвсем друг разговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

...Брех , много четене в тая тема  :angry_jumping: а иначе моя казус е : 
предстои ми (надявам се) покупка на Октавия 2 от фирма , като сега колата е с Хомологация N1. Колата е на 5 години и така както виждам нещата аз са : 
Предимства - доста по-нисък данък. 

Недостатъци - след 10-тата година май ще трябват 2 прегледа на година и евентуално полицаите може да ми се заяждат за хомологацията (но защо като тя е 4+1 и си е така написана в талона).  

 

До седмица/две ще се вида с един познат който се занимава точно с издаване на Удостоверения за хомологация и се надявам да ме светне , какви са ми плюсовете и минусите , като частно лице . 
Та в случая се чудя какви са ми опциите, като колата си е купена от Еуратек с това N1. Tрябва ли като частно лице да давам пари за да я правя нормална.

Приемам съвети и препоръки   :cheers:

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Гледам , че никой не е отговорил, аз пък се видях с въпросния човек. И той потвърди точно каквото си мислех. Данъка остава същия (нисък). Прегледите след 10-тата година стават 2.  Ако колата е изляза от завода N1 и КАТ са писали ("признали") същото в талона, то никой не може да те спре на пътя и да ти направи проблем (както говорим за кола 4+1 , както е в случая). За НАП каза само , че според него докато не "търся" пари от тях и те няма за какво да ме търсят мен  :). Каза , че ако искам може при него да си направя колата М1 , но това би било безсмислено . Има смисъл само когато колата е била 1+1 или 3+1. 
...Аз малко си зададох въпрос и след това си отгорих , но дано това помогне и на някой друг :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да говорят тука хората, по-малко вадене на пари, по-добре! Дори и с 2 прегледа годишно, данъка за София от 5,60лв на година си е бонус. Назад в темата прочетох такива безумни мнения, че ме заболя корема от смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Имам чувството, че с тази хомологация N1 е пълна каша, изключвам варианта закупуване на кола на фирма и целта е ДДС-то.

Говоря за варианта, в който физическо лице си купува кола и целта каквото и да си говорим е спестяването на местният данък. В интернета се начетох на какви ли обяснения и разсъждения, определено няма пълна ясното по въпроса. Последното на което попаднах случайно днес и реших да го споделя тук е от сайта "винатка.ком"

 

N1 е категория превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3.5 т. Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници.

Пътнически автомобил, хомологиран от производителя му като автомобил от категория N1, разполага със свидетелство за регистрация като товарен автомобил. Функционално и конструктивно N1 версиите са идентични на аналогичната им пътническа версия от категория M1.

Какъв пътен данък, съответно каква винетка трябва да заплатите?

Тъй като това са автомобили с двойна употреба - за лични цели и за бизнес, е необходимо да знаете следното:

 

Когато пътувате с N1 автомобила си в страната и чужбина без да е натоварен, и без ремарке, можете да закупите винетка за Категория 3.

 

Ако автомобилът Ви е натоварен и/или с ремарке, независимо от пределно допустимата тежест на последното, е задължително да закупите и винетка за Категория 2.

 

Почвам да се чудя ако това е вярно, как досега КАТ не са напълнили гушите и по този параграф, като се има предвид разликата в цената на единият вид винетка и другият.

И втори въпрос: с какво е натоварен автомобила - нов телевизор ?

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категория 3 - ППС предназначени за превоз на пътници, с не повече от 8 (осем) места за сядане, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, вкл. с ремарке, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категория 3 - ППС предназначени за превоз на пътници, с не повече от 8 (осем) места за сядане, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, вкл. с ремарке, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост.

 

Колега, ама и ти даде едно пояснение ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ама и ти даде едно пояснение ....

 

Какво не ти харесва, като е точно това, което трябва да се знае, за да се изясни всичко? :)

 

Чавдар е удебелил точните места, които трябва да се прочетат - N1 си е пътно превозно средство - ППС - което е предназначено за "превоз на пътници и товари" или ако е с едно място - тогава е само за "превоз на товари". Имаме такава кола в семейството и няма никаква разлика спрямо М1, освен, че е с едно място по-малко (това се прави, за да се води товарна колата, да има по-голяма "товароносимост", като се махне едното място и уж се печелят +70-80кг багаж/товар). Няма никаква разлика в окачването спрямо другите й братя и сестрички. Води се 3+1 N1 - ако се качат 4+1 човека - има глоба за това, но ако се качат 3+1 и се натъпка с багаж в "огромния багажник", където може да се сложи само куфар и половина - няма проблем.

 

Категория 3 е винетка за ППС до 3.5 тона. Абсолютно всичко е повече от ясно и пояснението е прекалено ясно, даже :) Но няма проблем и от категория 1 да си купиш винетка - около 1350лв е. Който с каквото си реши може да си кара, никой няма да ти се скара, че си с по-скъпата винетка, даже ще ги изненадаш и няма да знаят какво да предприемат... Обратният сценарий е 100% наказуем, обаче.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво не ти харесва, като е точно това, което трябва да се знае, за да се изясни всичко? :)

 

Чавдар е удебелил точните места, които трябва да се прочетат - N1 си е пътно превозно средство - ППС - което е предназначено за "превоз на пътници и товари" или ако е с едно място - тогава е само за "превоз на товари". Имаме такава кола в семейството и няма никаква разлика спрямо М1, освен, че е с едно място по-малко (това се прави, за да се води товарна колата, да има по-голяма "товароносимост", като се махне едното място и уж се печелят +70-80кг багаж/товар). Няма никаква разлика в окачването спрямо другите й братя и сестрички. Води се 3+1 N1 - ако се качат 4+1 човека - има глоба за това, но ако се качат 3+1 и се натъпка с багаж в "огромния багажник", където може да се сложи само куфар и половина - няма проблем.

 

Категория 3 е винетка за ППС до 3.5 тона. Абсолютно всичко е повече от ясно и пояснението е прекалено ясно, даже :) Но няма проблем и от категория 1 да си купиш винетка - около 1350лв е. Който с каквото си реши може да си кара, никой няма да ти се скара, че си с по-скъпата винетка, даже ще ги изненадаш и няма да знаят какво да предприемат... Обратният сценарий е 100% наказуем, обаче.

 

Поздрави

 

 

Ей това не мога да разбера ...

 

Взимаме например Октавия 3 Комби, категория N1 4+1 места. Карате си я с винетка от категория 3 сиреч годишна за 97 лв.

 

Тръгвате за вилата, товаря някой друг кашон с празни буркани и шишета и според това което са написали в сайта "Ако автомобилът Ви е натоварен и/или с ремарке, независимо от пределно допустимата тежест на последното, е задължително да закупите и винетка за Категория 2." сиреч могат да ме спрат и да ме глобят че НЕ карам товарна кола с винетка от категория 2 сиреч 1,050.00 лв. годишно....

 

 

Ако е вярно обяснението на сайта "винетка.ком", то лично аз не знам кой определя кога една ЛИЧНА кола е лека и кога е товарна и кой определя какво в нея се води товар?

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, във винетка.ком могат да напишат, че черен джиБ е винаги с предимство и няма нужда от винетка. Това съвсем не означава, че ще е вярно. Можеш просто да отвориш сайта на пътната агенция, да потърсиш секцията за нормативна база и да прочетеш това (ЦЪК) .

 

 

Чл. 13. За различните категории пътни превозни средства по чл. 10а, ал. 7 от Закона за пътищата се издават различни винетки по чл. 12, ал. 2.

 

Силно се съмнявам, че за едно превозно средство може да има два вида винетки. Изключвам теглени ремаркета и полуремаркета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе истината е, че тоя N1 си е ебати порнографията - това не е вратичка в закона, това е гаражна врата в закона. Що ДДС е спестено така, що данък МПС... Сигурно иде реч за 100ци милиони годишно.

 

Обаче никой управленец няма топки да удари по масата и да спре тая простотия. То щото 90% от тях се возят на джипки с N1. Да сме живи и здрави балъците, да си плащаме, ама не е ясно до кога ще смогваме, то броя на балъците взе да става по-малък от броя на тарикатите. Поне около мен статистиката на там отива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.