Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хомологация N1


mill888

Recommended Posts

Бавно и напоително, а? smile091 Колега спри да пишеш глупости, че ако случайно тази тема изскочи из някое гугъл търсене на някой данъчен, като види празнотите в познанията ти за закони ще се залети към тебе като муха към мед.

 

Първо има два вида данъци - местни и национални. Национални са данъци са ДДС, данък върху доходите.... Местни са към общината в която живееш - данък сгради, коли, такса смет.... Данъка за кола се заплаща към общините. На НАП-аджиите им е през Фуя дали си плащаш местните данъци, тъй като те не отговарят за тях! НАП го касае откъде си извадил парата за колата и дали да ти върне ДДС-то като го поискаш.

Съответно ако Иванчо си купи N1, има доходи с платени данъци върху тях и не ползва ДДС-то, НАП повече не ги интересува. Същия този Иванчо отива в общината и регистрира колата (ех откога ги свързват системите на КАТ с общините, че има и маса коли без платен пътен данък) по съответната наредба. Ако колата е N1, тя ще се облага по съответна наредба като товарна, защото общината се води по талона на колата и няма абсолютно никакъв начин да я маркира като М1.

 

и**х му мам@та...точно така си е..абе човек ти не четеш ли по горе?! smile048 някой станал с г*за нагоре?!

това си е точно проблем на местната община и кат най вече...затова зачекнах кат по горе??ДДС-то го изяснихме автора питаше за данъка него го интересуваше а по инерция зачекнахме и ДДС-то...то без спам може ли???? по отношение на местната община уж ще се води по НАП справките ама все още не е...

ай излизам че IDA ще ме набие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mishoo

    15

  • bega4kata

    10

  • smirn0ff

    7

  • N.Zlatev

    7

Най-много писали в темата

:D И аз сега не разбрах,да връщам ли поръчката и да чакам докато излезе N1 за Октавия RS или не smile048
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми явно няма еднозначен отговор...според IDA няма проблеми според Mishoo ще има проблеми тепърва и затова толкоз внимание отделяме на неправомерното ДДС...щот общината нито има ресурс нито възможности да определя кой има право на N1 и кой не..Затова като най реалистично и лесно решение се сочи чрез справките на НАП чрез признака признато ДДС.След като на МПС не му се полага ДДС значи не му се полага и N1 (за данъка).. това е най лесното решение и се говори все повече..и обикновенно е истина.Не вярвам общините да оставят такива пробойни за по дълго време и да става масово.Тенденцията винаги е била към увеличаване и запушване на дупките.

За КАТ коментирахме вече ще поживеем и ще видим...

Пиша по кратко че да не събудя IDA и да ми налетят данъчни кат мухи на мед smile117 и а и да не настигна Стиви Уондър по постове smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По новата наредба доколкото ми е известно от N1 в M1 е нещо като 108 лв.

Да бе, да 108 лв. - аз знам за около 800 лв. И то не може в Технотест или ТИАТ - Шумен.

За да не съм оффтопик - викали са ме да свидетелствувам в полицията по дела, за неправомерно ползуване на ДДС, заведени срещу собственици на автомобили преустроени в Технотест в 1+1 или 6+1 места. Какво става след това - нямам информация.

Е толкова пише в сайта на Технотест, или поне аз така съм го разбрал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята Оки 2 когато я купих 2005г я поръчах 1+1. Карах я 4 години така и когато я амортизирах, си я прехвърлих от фирмата на физическо лице, закарах я в Шумен и я направихме 4+1. Даже преди това и сложих газ и когато я пререгистрирах в КАТ на големия талон пише гориво Petrol/CNG. Сегашната фабия е регистрирана 3+1 и никои не и помисля да прави проблеми. Каптивата пък е 6+1 и пак няма никакъв проблем. От завода колата излезели веднъж по един начин ,няма как да се оспори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята Оки 2 когато я купих 2005г я поръчах 1+1. Карах я 4 години така и когато я амортизирах, си я прехвърлих от фирмата на физическо лице, закарах я в Шумен и я направихме 4+1. Даже преди това и сложих газ и когато я пререгистрирах в КАТ на големия талон пише гориво Petrol/CNG. Сегашната фабия е регистрирана 3+1 и никои не и помисля да прави проблеми. Каптивата пък е 6+1 и пак няма никакъв проблем. От завода колата излезели веднъж по един начин ,няма как да се оспори.

 

Ами това се опитаме да обясним... не влизам много в подробности, защото форума е отворен..., но няма проблеми с N1. Даже колегата обясни, че ако си частно лице с ЕТ( едноличен търговец) регистриран по ДДС, то може и него да си върнеш ( трябва да докажеш, че искаш да копуваш захърни петлета от точка А и да ги возиш до точка Б) и после си оправяш ДДС-то по разходите, а с пътен лист да си оправяш и горивото...

Аз също смятам когато свърши "армотизацията" на Суперб-а да си го прехърля и да купя нещо друго на фирмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно темата не е приключена.Обадиха ми се няколко човека единия от които беше сериозно разтревожен (вече се бори за N1) и ме помолиха да подкрепя казаното с конкретни аргументи.Това което ме впечатли е че единия каза че като сме спорили с Zlatev и IDA по лесно разбирал нещата.Явно има нещо вярно.Замислих се че от форума само съм получавал и не е справедливо и аз трябва да поработя за него.Та направих си труда и подбрах документите които излагам по долу.Естетвено че разполагам с далеч повече документи но публикувам само РЕЗУЛТАТИ които са официални (не само мнения) и НЕ КОНКРЕТИЗИРАМ никого.По принцип като чуя високопарното ЗАВОДСКА ХОМОЛОГАЦИЯ N1 хората очакват че това е панацея и велик документ и остават изненади после.Аз му викам ш.бания ОСПОРВАН сертификат.Почти всичко казано в тази тема е вярно.Закона е един но се разминаваме се във времето и тълкуването.Карам конкретно;Исята каза че преди години са регистрирвали Каените ама после секнанала далаверата...после полека лека секнаха и другите автомобили и стигнахме до днешното положение и вече не е вярно това твърдение;

От завода колата излезели веднъж по един начин ,няма как да се оспори.

АМИ ТОЧНО ТОВА СЕ ОСПОРВА.

избрал съм примера с волво по следните причини; имаме пълна документация и за двата случая (различни клиенти) модела на колата е един и същ и мотивите едни и същи дейноста на фирмите една и съща закона също един и същ...различават се по времето

до 2008 никой не оспорваше N1 2011 почват опити 2012 завеждат дела вече и 2013 вече НАП успешно бори N1... Затова казвам че кво било било.. Сертификата вече е КОМПРОМЕТИРАН ...

http://www.adms-pv.bg/spravki/dela/SD/0 ... 5c1912.htm това е делото четете и мислете...вижте аргументите...след това дело вече НАП си е направило изводите променило е аргументите и се е научило... и се стига до 2013 година когато вече набира увереност почва да печели;

това което е било през 2010 2011 и 2012 вече не важи... следователно ако е има ревизия през миналата година най вероятно ще мине ама ОТ ТАЗИ НЕ.

post-7929-138453498733_thumb.jpg

post-7929-138453498744_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обърнете внимание на документа волво2 на мотива на НАП подчертано от тях и с червено от мен...

така че НАП е решила въпроса вече...който спал спал...първите минаха дотук беше...

сега минава на въпроса за данъка(дето е към общината)

там нещата са доста по назад но знаят за проблема и търсят решение...не се знае какво ще е то но логиката им е щом НАП не признава (на национално ниво капацитети) що ние (местни капацитети) да признаем и да се лишим от доход?!Най лесно е да вървят комплект...Кат не се признае ДДС значи и другото не се признава...Сега дали това е справедливо е друг въпрос...Кога ще стане също не се знае.Как ще се санкционират нарушителите също не знам.Мисля и че докат не стане никой не може конкретно да каже..Зарад туй толкоз чоплим ДДС-то...щот там е разковничето..

Аз отде си вадя тия изводи;

ами от бързината на НАП. 2012 водиш дело печелиш 2013 вече нап печели...за една година са сменили тактиката и явно е печевливша...

Към днешна дата аз лично знам заведено дело срещу дилър на коли като мотива е че дилъра е подвел клиента в стил; ти луд ли си ве ЗАВОДСКА ХОМОЛОГАЦИЯ бе ехеееей кой няма да я признае...делото е заведено и резултата предстои...ВИЕ СИ НАПРАВЕТЕ ИЗВОДИ ДОКЪДЕ СА СТИГНАЛИ НЕЩАТА..и като познавам хората няма да заведат дело ей тъй на приказки явно имат нещо което им дава надежда...и идните месеци ще е доста интересно \:D/

 

обръщам внимание че завода издава сума ти документи(то и аз издавам) но СЪВСЕМ ДРУГ Е ВЪПРОСА ДАЛИ ВЛАСТИТЕ НА ЕДНА ДЪРЖАВА ЩЕ ГИ ПРИЗНАЯТ.

Кой по важен а?!Ква товарна кола е супърб седан или хечбек ?? ами октавия регистрирана на физ лице? те волвото дет е комби и може да носи и голямо не признават ?? то още малко и завода ще издаде и N1 на RS моделите s_flag

Отворен съм към аргументи и прочие..Обменяме опит и мнения..Ако някой не е съгласен и намери пропуск и че сме прави да се обоснове че и пари ще му платят smile049

явно че проблема засяга доста хора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то още малко и завода ще издаде и N1 на RS моделите s_flag
e,то и това ако се случи,а и го признаят.....ще е парадокс
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то още малко и завода ще издаде и N1 на RS моделите s_flag
e,то и това ако се случи,а и го признаят.....ще е парадокс

 

тенденцията е обратна самуиле...ще се орязват ...пък знам ли? я боевски пита къв затвор тъй че колко му е утре общините да кажат че пращят от пари и не им трябва N1 \:D/

според мен който има баничарка или подобна няма проблем ама за другите...

и не забравяй че ако поискат ся да ме бият ще е зарад тебе...щот ти ме накара да пиша за N1 в една друга тема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само гледайте!!!

s_flag

 

Колегата само пълни темата........!

 

Николай се е изказал най-правилно!

 

П.С: Имаме 4 автомобила и досега никакви проблеми с НАП, МАП, ГАП и ФАП!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а умрял съм да пълня...

Ися виж документите и мотивите им и на изказването че оспорването започва от 2013...доскоро и ние нямахме...че и сума ти проверки минахме

днес не се знае... а и аз публикувам щот някой е в отбранителен режим в момента и може да му помогне...ама вече спирам и само лично..

Че много труд да ходя да зимам документи да избирам пасажи и да се уча да качвам smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално около ЕН1 е пълно с законодателни бели петна и може да си спорите с векове и ще сте прави всичките. Щото там просто няма една истина.

 

Преди няколко години, нашата фирма я нарочиха за ревизия. И въпреки, че няма реално за какво да ни пипнат, ни докараха до там, че да се чудим дали да не хлопнем кепенците, само и само да се отървем от тоя ад. Близо година точиха ревизията, на маймуни ни обърнаха и един ден просто изчезнаха.

 

Така че, нарочат ли те...прав, крив... все тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишуу, ти прочете ли решението което ни цитираш?

Плеснал си още някакво становище и то часто от него, от което е ясно, че нищо не е ясно.

По отношението на съдебното решение, НАП е поискало от митницата за Волво ХС60 да даде дефиниция N1 ли е или M1. От митницата дават становище, че е М1. НАП си прави тълкование, че една кола може да е регистрирана като N1 от производител, но те ще си я водят М1 и лепят акт за неправомерно взето ДДС, фирмата обжалва защото колата е фабрично N1 и съответно печели.

 

Мотивиран така и на основание чл.160 ал.1 ДОПК, съдът

Р Е Ш И :

Отменя Ревизионен акт № 261107152/28.03.2012г. издаден от гл. инспектор по приходите при ТД на НАП-Пловдив, потвърден в обжалваната част на непризнат данъчен кредит в размер на 13 333.12 лв., ведно с прилежащите лихви с Решение № 656/12.06.2012г. на Директора на Дирекция “ ОУИ “- Пловдив.

Осъжда Дирекция “ОУИ” – Пловдив при ЦУ на НАП да заплати на “Строителна механизация” ЕАД, седалище и адрес на управление – ***, представлявано от О.А., сумата от 50 лв. държавна такса, 250 лв. депозит за в.л. и 858 лв. – адвокатско възнаграждение, съдебни разноски .

Решението подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 14 – дневен срок от съобщението до страните за постановяването му.

Административен съдия :

 

Покажи решение къде не признават N1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това ли ти е "доказателството"? Статия от 5.01.2010 основана на депутатско питане към Дянков от декември 2009?! Това така и не влезе в сила. И това поради простата причина, че няма как да признаваш на една кола N1, а друга не. И това са европейски директиви.

 

Намери си читав счетоводител и още по-читав адвокат, ако наистина се е стигнало до акт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак почнахме да говорим са ДДС, а нали това не беше идеята.

Та, проведох два разговора с адвокат и лизингодаделна компания.

От компанията ни увериха, че за тази година 2013 във Варна са нямали проблеми с N1.

От Адвоката каза, че проблеми няма освен тези които са лекотоварен автомобил (преглед всяка година, след 10-та 2 пъти годишно, гражданската е с около 10-20 лв повече). Той ми зададе и въпрос - и ако не му признят в КАТ че е N1 - тогава какво? Не могат да му съставят Акт, защото той трябва да се състави на фирмата която е издала сертификата N1. Единственотото е да го накарат да отиде и да смени сертификата (но това пак трябва да е към фирмата която е издала сертификата), но от Техко или признават официалният или ако иска по негово целание слагат М1.

Пътен полицай няма как да не оважи големият талон и това която пише в него. Аз си нося черно бяло копие с колата, но до сега не съм го използвал.

Имал съм повече проблеми с дневните светлини, които на Суперв-а са до халогение за мъгла - колега защо карате на фарове за мъгла...

Това е PDF ( http://www.theicct.org/sites/default/fi ... otes-1.pdf ) на статистика на автомобилите в ЕС. Снимката е на N1 регистрираните лекотоварни автомобили, в колоната от дясно е написано кои са типичните автомобили N1 в ЕС - както виждате има и Порше 911 ...

post-11992-138453498892_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Шкода Чехия,са отговорили,че за моделите RS и L&K няма да излезе сертификат N1 със сигурност.Както и няма да излезе 4х4 за RS.

Които иска 4х4 и данъчен кредит и нисък данък -Елеганс 1.8 4х4. 180 коня.Или дизела с 4х4.

Само не попитах сегашния N1 само за комбитата ли важи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, засега ЕН1 е само за комбитата. Работи се по въпроса, но в момента наприцел им е Радипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

ШОК! :o

 

Окравия RS не се предлагала с N1 сертификат ... а в ценовата листа пише, че е възможно ... :unsure:

Редактирано от smirn0ff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, но не съм длъжен да гледам всички ценови листи преди да си избера модел ... нали така?

вече им писах да си го поправят....

 

пълен fail .......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода са добри автомобили, но имат един недостатък в България - представителствата им. Имам много случаи на неточна информация от тях, но не е тук темата. Като цяло (с изключение на някой дилъри) са малко небрежни.

Така че един съвет от мен - проверявай всяка информация по два пъти ;).

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де,но съгласи се,че не може да вземеш РС и да я пишеш товарна,някак си нелогично звучи,спортен,но пък товарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подновявам тази тема, защото не намерих отговора на едно теоретично питане - какъв от техническа гледна точка трябва да е един автомобил, за да има основание производителят да го сертифицира като N1 (също и M1)?

 

Полезна информация намерих в сайта на Мазда България (цъкни), но там по въпроса само пише следното: "Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници."

 

Предисторията на този въпрос е че вчера като минавах на годишния преглед за пред КАТ, момчетата от пункта ме запитаха защо не съм се пробвал, че да плащам по-нисък данък МПС. Мен ме учуди, че изобщо е възможно това да мине за една скромна Фабия (макар и прелестна и с почти уникални качества като моята). От шкодите знаех за N1 при Йети, Октавии и Сюпърб, а от форума тук разбрах че и Фабии имало с такъв сертификат. Значи можело.

 

Повтарям, че питам единствено за техническите изисквания към автомобил - ако има такива - а не за какво ще се използва, дали го купува фирма или не и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.