Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хомологация N1


mill888

Recommended Posts

Привет колеги. Предстои ми закупуване на автомобил с хомологация N1. Доколкото съм запознат при първоначалната регистрация в КАТ няма проблем, автомобилът да бъде регистриран на физическо лице (нямам фирма) като товарен.

Бих искал да попитам каква е цената на гражданската отговорност със зелена карта?

Предстоят ли някакви законови промени по отношение регистрацията и ползването на такъв тип автомобили от физически/ юридически лица.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • mishoo

    15

  • bega4kata

    10

  • smirn0ff

    7

  • N.Zlatev

    7

Най-много писали в темата

не ти препопоръчвам да си с N1

сто процента ще имаш ядове и то големи...първите минаха ама сега вече не минават.това че има сертификат от завода е КРАЙНО НЕДОСТАТЪЧНО... говоря от личен опит. Мога да посоча и заведени и дела.

Доскоро( до миналата година) минаваше и другия номер завеждаш с N1 обаче не дърпаш ДДС и кирията ти е само данъка на колата.Вече и това е пресечено.И не се заблуждавай и кат ще минеш и всички въобще ще ти съдействат да го регистрираш никви проблеми..те настъпват между втората и третата година след подхлъзването...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..те настъпват между втората и третата година след подхлъзването...

 

Как точно и в какво се изразява това? Не разбирам.

Дилърите на Шкода наистина ми гарантираха пълно съдействие при първоначалната регистрация в КАТ.

Всичко което искам е да си регистрирам автомобила като N1 - с каквато всъщност хомологация е излязъл от завода. Документално към момента не виждам никъде проблем в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е N1

 

N1 е категория превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3.5 т. Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници.

 

Колега, в крайна сметка ти решаваш какво да си закупиш. Местния данък се определя на тон, т.е. ще плащаш малко. Винетка е като на леките автомобили. Но не забравяй, че ще караш товарен автомобил.

Тази врътка я измислиха европейските компании заради дерективи ограничаващи ползването на ДДС на леки автомобили. Просто това, което тук го мислим за врътка е добре познато старо в ЕУ.

Ще ти дам пример с колега от преди месец - турска граница на Малко Търново отива нашия с преведено пълномощно и т.н. - турчина вика Проблем това е товарен автомобил - имаме специален режим за тях.... Имай предвид, че повечето са 1+3 места и ако возиш пети е същото, като да возиш човек в коша на камион... А катаджиите направо ще ти издигнат паметник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти дам пример с колега от преди месец - турска граница на Малко Търново отива нашия с преведено пълномощно и т.н. - турчина вика Проблем това е товарен автомобил - имаме специален режим за тях.... Имай предвид, че повечето са 1+3 места и ако возиш пети е същото, като да возиш човек в коша на камион... А катаджиите направо ще ти издигнат паметник.

 

T.e. искаш да каже, че като отидеш с баничарка до Турция пак те водят товарен камион ....... Колите се изписват 1+4 от ЕТ. Да в талона пише "TRUCK", спирали са ме за скорост и други прегрешения в Европа и Турция, но никои не ми е правил проблем, че съм N1. Имало е един случай в Ромъния да се циганят за винетката (при закопуване на бензиностанцията до Дунав мост), но това беше да се дадът пари на ръка, но не му мина номера. Пак казвам, винаги някои може да ти се направи мръсно ако човек иска, независомо с какво си.

За сега КАТ Варна нямат никакви пролеми с N1 при регистрация.

Това което пиша е от собственн опит, може да съм късметлия, но разберете - има ужасно много такива автомобили не само в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

T.e. искаш да каже, че като отидеш с баничарка до Турция пак те водят товарен камион ....... Колите се изписват 1+4 от ЕТ. .

Да не навлизам в спам територията но:

Да - колегата наистина имаше проблем. Да - баничарката ако е товарна и носиш багаж то задължително трябва да имаш надпис "ЗА СОБСТВЕНА СМЕТКА" и подлежиш на контрол освен на КАТ и на ДАИ. А това, че не спират и не се заяждат много - просто не спазват закона и трудно могат да различат коя е товарна и коя е лек автомобил. А в Турция или където и да е било ако пренасяш наистина товари с товарен автомобил жална ти майка ако те хванат и не си редовен.

Това, че колата няма видима разлика с лек автомобил не означава, че не трябва да спазваш всички правила за товарен автомобил все пак е товарен автомобил по документи и по призумция е взет да се използва за товарен.

 

Виж на шкода малките модели те са 3+1.

 

Както казах N1 идва от европа, като врътка и там и тук всеки се възползва от тази дупка в закона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

T.e. искаш да каже, че като отидеш с баничарка до Турция пак те водят товарен камион ....... Колите се изписват 1+4 от ЕТ. .

Да не навлизам в спам територията но:

Да - колегата наистина имаше проблем. Да - баничарката ако е товарна и носиш багаж то задължително трябва да имаш надпис "ЗА СОБСТВЕНА СМЕТКА" и подлежиш на контрол освен на КАТ и на ДАИ. А това, че не спират и не се заяждат много - просто не спазват закона и трудно могат да различат коя е товарна и коя е лек автомобил. А в Турция или където и да е било ако пренасяш наистина товари с товарен автомобил жална ти майка ако те хванат и не си редовен.

Това, че колата няма видима разлика с лек автомобил не означава, че не трябва да спазваш всички правила за товарен автомобил все пак е товарен автомобил по документи и по призумция е взет да се използва за товарен.

 

Виж на шкода малките модели те са 3+1.

 

Както казах N1 идва от европа, като врътка и там и тук всеки се възползва от тази дупка в закона.

 

Това ще рече ли че по магистралата трябва да се движиш със скорост разрешена за товарни автомобили?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не опиши глупости!

 

ДАИ НЯМАТ ПРАВО да проверяват автомобили който са с категории B,M1 (B+E) и който се водят N1.

Всичко и което е под 3.5т. няма значение (без таксита) не подлежи на контрол на ДАИ!

 

Не заблуждавай колегите.

 

А по закона за собствена сметка:(тъй като ми е до болка познат) прочети малко:

чл.18 т.4 от наредба H8 за превоз за товари за собствена сметка

 

Да ти цитирам ли:

 

НАРЕДБА № Н-8 ОТ 27 ЮНИ 2008 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ И ТОВАРИ ЗА СОБСТВЕНА СМЕТКА

Чл. 18. При извършване на превози на товари за собствена сметка водачът представя при поискване от контролните органи следните документи:

.......

4. (нова - ДВ, бр. 92 от 2009 г.) заповед на ръководителя на лицето, за чиято сметка се извършва превозът; в заповедта се посочват датата или периодът за извършване на превоза, часовете на тръгване и маршрутът на движение, както и видът на товара.

 

Наредбата не се прилага за превоз на:

........

товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или с максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;

 

N1 няма абсолютно нищо общо с ДАИ!

 

Ако искаш и 1+0 да си регистритан, ДАИ няма право да те спира, освен ако не си такси или над 3.5т!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да поясня малко за N1 погледнато откъм ДАНЪЧНАТА страна

по същество това е да ти признаят ДДС на МПС било то на физическо или юридическо лице или фирма.Повечето хора си мислят че ако МПС има сертификат всичко е наред.Ама се оказа че не е така.

За да ти го признаят са необходими минимум 2 условия

1 Да използваш МПС ПРЯКО в дейността по същество и да съумееш да докажеш това

2.Съответното МПС да има необходимия сертификат

Водещо е първото разбира се.Идеята на връщането на ДДС е проста.Връщат ти на МПС-то ама пък пак го вкарваш в хазната посредтвом дейноста която развива издаваш фактури и там има ДДС.Или ти го вкарваш или твойте клиенти го вкарват чрез фактурите които издаваш.Това е.Няма вариант да не се плаща въпроса е само от кого? Ако докажеш че това ти е средство за работа супер готов си.И това че си носил кофи с боя или инструменти в багажника ташак работа..Пътни листи също.

Ако разчиташ само на сертификата спукана ти е работата.Това означа че ТОЧИШ ддс.

давам реален пример. Мой приятел си купи бетоновоз. Дръпна му ддс. Обаче свари кризата.След 2 години данъчните му поискаха обратно ДДС с мотива че е неправомерно бетоновоза бил за лична употреба smile048 и се мотивираха по следния начин; машината не е работила съответно не е издавала фактури и не е вкарван лев в бюджета

Преди няколко месеца от едната ни фирма поискаха да се върне ДДС на волво ХС60..регистрирано по всичките им салтанати.На което ние се изсмяхме и цитирахме решение на пл окр съд по въпроса за ХС60.. обаче се оказа че данъчните знаят случая и са взели съотв мерки.В акта им се споменава че този тип коли са поливалентни и си ги ползваме за лични нужди независимо от сертификата..Такива като пътни листи не се признават поради особеностите а да обясняваш че я ползваш кат товарна предизвиква смях.Данъчните вече се обучиха и намериха чалъма и тоз номер не минава.Да водиш дело срещу НАП е кофти ситуация.Отделно дет адвокатите не са напълно в час.Най добрия вариант е да си платиш на НАП дяволъците дет си правил и съответно да заведеш дело срещу дълъра че те подвел.Така че МотоПфое Варна е на ход smile049 и става мноооого интересно.

Това което го пиша е ситуацията към днешна дата преди 3-5 години го нямаше или поне не беше масово.Сега гърмиш яко.Отделно "бонусите" които ще ти намерят.И да дилърите помагат и съдействат.Правилното поведение на дилъра е; да аз ще ти осигуря N1 но дали ще ти го признаят е отделен въпрос.

А не като мотопфое; ко?! нали има сертификат ще ни хванат за х.я ами хванахме го..а да видим кво ще предприеме дилъра сега

искам още нещо да кажа за данъчните и поведението им..

сред тях има изключително умни начетени и МОТИВИРАНИ хора.Практиката ги учи.Кат изпуснат иван после не правят същата грешка при драган.На моя въпрос ; що бе хора не ми казахте още кат регирстр колата че няма да признаете? и те казаха чистосърдечно. що да се нервим? след 2-3 години ще те хванем и ще си платиш всичкото и с лихвите..мамка му.Така че тактиката им е да се набуташ хууууубавичко и тогаз проверка.А не отначало дет казваш оппа обърках се и нищо не хващат.Тяхната работа е да пълнят хазната а не да те предупреждават.И колкото по късно толкоз си по загазил ще платиш повече.А тяхното заплащане е заплата+ДМС...и се събира хубава сума накрая.Ревизия под 10 000 лв не е ревизия началника я връща.

Та не се знае тука дали N.Zlatev не е поставен на изчакване.И на четвърта петата година да му събуят гащите.Относно данъка дет е по малък също.СЛед като не ти признаят ДДС автоматично ще последва и другия данък.Просто не са опрели дотам.Ама ще опрат въпрос на време.И да...знам че доста коли са тъй..ама знам че няма да им се размине... първите минаваха..то всеки номер отначало минава..

знам за колегата със супърба лимузина от най висок клас екстри и данъчните са му признали N1 ...и това е станало тази година.Но пича такъв такъв номер е врътнал че шапка му свалям smile126

тъй че или трябва да измислим нещо наистина оригинално кат супърба или просто плащаме..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тъкмо сега сега се сетих че колегата дет пита може да е "кокал " сертификата му и се почуствах глупаво :? в такъв случай е оправдано

относно ДАИ не съм наясно

но КАТ ако види променена конструкция става голям проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

 

Колега нищо лично, но вземете си сменете счетоводителя smile027

Най мой приятел му възстановиха надвнесен данък, естествено след пълна ревизия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XC 60 , Каен, МЛ или Х5 си е смешно и много нахално да са N1. И е напълно нормално данъчните да ти направят проблеми , все пак това са МПС-та за по 100 000лв и нагоре. За фабия и октавия не съм имал проблеми и не съм чул някои да е имал. И все пак ,ако счетоводството ти е пълен батак във фирмата пак си е мазохизъм да я регистрираш така и да чакаш да те върнат в 1-ви клас. И да фабията се регистрира 3+1 ,тъй като има по малка товароносимост, а октавията си е 4+1. Преди го нямаше това и шкода ги предлагаха 1+1 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те преди кайените масово се ригистрираха 6+1, въпреки, че нямаха право.

Точно затова и хвръкна главата на столичния началник, дето ги въртеше тези далавери!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

e па знаех си че не трябва да се обаждам smile009

И все пак ,ако счетоводството ти е пълен батак във фирмата

и счетоводителя е за смяна и батак е документацията smile175

едната фирма работи от 97 година досега без прекъсване и никога на загуба помня тез времена когато и апарати нямахме...

сега съм с три фирми редовно внасям ддс няма таквоз нещо година на загуба и поради естетството на работата непрекъснато сме в контакт с нап и...

опитах се да обясня че на първо място е условието да ползваш машината за работа и да докажеш това с документи(за данъчните това са фактури) а сертификата е на второ място и тъй...без значение каква е машината..то и бетоновоз за лична употреба не звучи ли нахално??? а и идеята на темата беше че за дилърите наличието на сертификат значи всичко ти е в кърпа вързано...

а и автора на темата не се обажда което допълнително ме навежда на мисълта че умишлено търси сертификат и може би ще го ползва за стръв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а и автора на темата не се обажда което допълнително ме навежда на мисълта че умишлено търси сертификат и може би ще го ползва за стръв...

 

:) Не се обаждам, но чета внимателно. От изказаните досега мнения разбирам, че автомобилът след като веднъж е регистриран в КАТ като N1 на физическо лице няма пречка годишният му данък да е 13 лв., което беше в основата на моето питане. Нямам фирма и нямам намерения от автомобила да извличам ДДС.

 

p.s. Мишел, благодаря ти за споделената информация.

Относно стръвта - използвам само бял, земен и торен червей, закупени от риболовен магазин понеже съм любител рибар :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се обаждам, но чета внимателно. От изказаните досега мнения разбирам, че автомобилът след като веднъж е регистриран в КАТ като N1 на физическо лице няма пречка годишният му данък да е 13 лв., което беше в основата на моето питане. Нямам фирма и нямам намерения от автомобила да извличам ДДС.

 

Не няма никакви проблеми да го регистрираш така в КАТ.След това и съответно данъка автоматично да е 13 лв.Обсъждаме СЛЕД ТОВА какви ще са последиците.В интерес на истината не съм толкоз в час и затова се обадих при нашите кататджии да питам(понеже едната фирма е нещо като спонсор)

Та шефа им каза така; ако го спрем за проверка и видим че е товарен по докумен а пред нас не е ще го санкционираме.Каза и че е в ход процедури за тез дет си спестяват данъка само.И аз питам хубу де как вие ще разберете това на пътя?! и той човека се засмя; никви справки не ни трябват каза достатъчно е да видим N1 регистрирано на физическо лице и тогаз почти на сто процента имаме нарушител.Това е от КАТ..А самите данъчни не знам.Но предполагам че пак ще те хванат по метода товарен на физическо лице и най малкото ще проверят..и то по стара традиция не веднага а след години.

Това е..сега как точно ще се санкционира и как ще го установяват аз не знам...може и да се размине в нашта държава нищо не е сигурно smile049

Но ако правиш цялата гимнастика само да си спестиш едни 600 кинта данък по добре не го прави..Риска е голям после ще ги платиш кат поп барабар с лихвите.въпрос на време е...

Ако обаче преследваш и друга цел нещата се променят.

 

а сертификат " кокал" е когато си изтеглиш ДДС на колата и си свирукаш после идва ревизия на фирмата и съответно ти напишат ревизионен акт за това..

ти почваш да псуваш да се оплакваш да говориш че не било тъй ама вътрешно ти идва да наемиш 2 момичета и да заформиш луд купон.Щот данъчните са ти начислили 15-20 бона за ддс но пък не са ровили по навътре а там се крият работи за 150... но накрая и те доволни ( ревизията е с резултат ) ти също (щот тъй или иначе щеше да го плащаш) а пък можеше и да го пропуснат и да удариш двоен бонус smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пак? Къде и в кой закон е записано, че физическо лице няма право да купува товарен автомобил??? Могат да се хванат, ако има мрежа зад задната седалка и е свалена. И това по членовете на ЗДП за промяна конструкцията на МПС и други подобни глупости. Съответно ако физическото лице е регистрирано по ДДС и данъка може да си дръпне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Misho, някои сериозно те бъзика. Имаме над 12 автомобила регистирани така! 7 от тях да на акционерно дружество с 20% държавно участие с държавен одит всяка година и няма никакви проблеми. Имаме RAV4 3+1, Авенсис 4+1, Citroen DS5, 4 Grand Picaso, Nisan Pathfinder на частни лица и няма проблеми. Моя Суперб е на малка фирма регистрирана по ДДС, направиха ни проверка за 1 седмица и ни възстановиха всичко (нямахме толкова ДДС и бяхме на вземане) и сега вече година и половина няма проблеми нито с горивото, застраховки и пътни данъци.

Няма как КАТ да си направят проблем за това, че имап N1 кола с 3+1 и се возите 4 човека , пътен лист също вече не е задължителен, ако не искаш да оправяш горивата ... не мога да разбера от къде ги мислите тези страшни неща. КАТ могат само да констатират, даже вече не спират ако няма нарушение. Също така, ако след време се променят нещата може да се махне N1 , тук за Варна се прави в Шумен и е 250 лв. (цената е стара, може да не е точна) и става М1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де колеги, аз като съм физическо лице и съм купил N1(така си е регистрирана от Тойота) Ярис Версо, като ме спрат полицайте на малкия талон пише N1, не се уточнява 1+1 или 4+1. Аз не съм изтеглил ДДС-то, направила го е фирмата, която е купила колата преди 7 години.

По новата наредба доколкото ми е известно от N1 в M1 е нещо като 108 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По новата наредба доколкото ми е известно от N1 в M1 е нещо като 108 лв.

Да бе, да 108 лв. - аз знам за около 800 лв. И то не може в Технотест или ТИАТ - Шумен.

За да не съм оффтопик - викали са ме да свидетелствувам в полицията по дела, за неправомерно ползуване на ДДС, заведени срещу собственици на автомобили преустроени в Технотест в 1+1 или 6+1 места. Какво става след това - нямам информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

година и няма никакви проблеми. Имаме RAV4 3+1, Авенсис 4+1, Citroen DS5, 4 Grand Picaso, Nisan Pathfinder на частни лица и няма проблеми. Моя Суперб е на малка фирма регистрирана по ДДС, направиха ни проверка за 1 седмица и ни възстановиха всичко (нямахме толкова ДДС и бяхме на вземане) и сега вече година и половина няма проблеми нито с горивото, застраховки и пътни данъци.

ами така е ... като искаш пари обикновенно правят бърза проверка ( не ревизия ) дали е действаща фирма и прочие...

Предполагам че фирмата ви има основание за тези коли ( превозвачи куриери и др.) и затова е така

но ХС60 на строителна фирма не го признаха...

Я пак? Къде и в кой закон е записано, че физическо лице няма право да купува товарен автомобил???

напротив можеш да купиш...но не и да ползваш облагите за това...

Съответно ако физическото лице е регистрирано по ДДС и данъка може да си дръпне.

точно така е.. абе само аз ли мисля по друг начин?!

ще пробвам по депутатския вариант бавно и напоително smile049

иванчо си купува камион ( N1 ) като физическо лице...съответно и го регистрирва като такова...с това МПС извършва примерно превоз на круши и е взел хх пари за това които пари впоследствие е декларирал и платил данъка..(оправданието за N1) като физическо лице... в тоз случай всичко е наред и няма проблеми...

2. иванчо си купува камиона пак кат физическо лице ползва облагите му ( намален данък ) но го ползва САМО за лични нужди.Това се доказва лесно чрез дейноста и наличието или отсъствието на фактури.. в тоз случай в очите на данъчните иванчо е нарушител щот ползва облагите само а не внася...

основния проблем е че хората мислят че сертификата ти гарантира че ползваш машината по предназначение...което не е така в очите на данъчните...

то все едно кат облечеш лекарска престилка и автоматично да се водиш лекар

очевидно е че фирмата на Златев не буди съмнение за колите зарад дейноста си(предполагам)...но как ще оправдае Иванчо сертификата?! ще вози круши? окей ама това пък си е търговска дейност тогаз пък укрива оборот?!

Закона е така измислен че ако някоя дейност е инцидентна или еднократка тогаз дейност кат физ. лице но ако се повтаря многократно тогаз трябва да се прави фирма и да се регистрира дейност...

те нещата са навързани и не е толкоз просто...

то иначе какво баси и балъците да плащат по 600 лв данък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бавно и напоително, а? smile091 Колега спри да пишеш глупости, че ако случайно тази тема изскочи из някое гугъл търсене на някой данъчен, като види празнотите в познанията ти за закони ще се залети към тебе като муха към мед.

 

Първо има два вида данъци - местни и национални. Национални са данъци са ДДС, данък върху доходите.... Местни са към общината в която живееш - данък сгради, коли, такса смет.... Данъка за кола се заплаща към общините. На НАП-аджиите им е през Фуя дали си плащаш местните данъци, тъй като те не отговарят за тях! НАП го касае откъде си извадил парата за колата и дали да ти върне ДДС-то като го поискаш.

Съответно ако Иванчо си купи N1, има доходи с платени данъци върху тях и не ползва ДДС-то, НАП повече не ги интересува. Същия този Иванчо отива в общината и регистрира колата (ех откога ги свързват системите на КАТ с общините, че има и маса коли без платен пътен данък) по съответната наредба. Ако колата е N1, тя ще се облага по съответна наредба като товарна, защото общината се води по талона на колата и няма абсолютно никакъв начин да я маркира като М1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е..сега как точно ще се санкционира и как ще го установяват аз не знам...може и да се размине в нашта държава нищо не е сигурно smile049

Но ако правиш цялата гимнастика само да си спестиш едни 600 кинта данък по добре не го прави..Риска е голям после ще ги платиш кат поп барабар с лихвите.въпрос на време е......

 

Четейки горното съм съгласен: "в нашата държава нищо не е сигурно". Затова винаги ще имам едно наум.

Как и на какво основание обаче ще ме задължат (съгласно настоящите законови разпоредби) да плащам данък 600 лв. за автомобил със заводска хомологация N1!

 

p.s. Все едно. Днес си поръчах N1 автомобила и идната седмица пристига. Пак казвам, не искам никого да мамя и по никакъв начин да заобиколям закона.

Благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.