Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Монтаж на надлъжни греди на Octavia I. Моля за помощ!


allroad

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Колата ми е Octavia I '99 комби. Налага ми се спешен монтаж на надлъжни греди на покрива на колата, но не виждам никакви "заготовки" за това. Е ли е възможно да няма такива, ако автомобилът не е поръчан заводски с такава екстра? Нямам никаква идея как да монтирам металните планки без да се показва нито едно болтче в улея, в който ляга самата греда. Моля за спешно съдействие!

Благодаря предварително

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колеги, има ли възможност някой от вас да направи две, три снимки на захващането на въпросната греда към тавана? Свалянето на капачките е много лесно, а така ще добия представа как да процедирам. Видовете захващане са два - в предната или задната част на гредата (без значение къде) и в средната част. Днес мисля да разпробивам тавана, а не ми се иска да го правя на сляпо..

Снимка тук, или още по-лесно чрез Вайбър, например, ще ме улесни страхотно.

Александър 0895 603202

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен ще сгрешиш, ако дупчиш тавана! ще направя снимки след малко и ще ги сложа тук, за да се виждат от всички.

на снимките се виждат и разстоянията от фугата на задния капак и тавана, както и от фугата на челното стъкло и тавана.

post-2618-138453497913_thumb.jpg

post-2618-138453497917_thumb.jpg

post-2618-13845349792_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Жоро, изключително благодарен съм за снимковия материал. Но все пак от него не ми става съвсем ясно какво има под пластмасовите капачки в краищата на гредите. Махат се лесно, а под тях ще успея да видя какво е захващането на гредата. И на мен не ми се иска да разпробивам покрива, но явно в завода това се случва по установен начин, който в последствие гарантира непротичането на вода в купето. А на мен багжничето си ми трябва... :(

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да ти е значително по-лесно и евтино да си вземеш напречни греди, предвидени за автомобил без надлъжни такива? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, изключително съм благодарен на колегата joro_kem за изпратените снимки и пуснатия линк. С негова помощ се ориентирах съвсем точно какво следва да направя и надлъжните греди са вече монтирани.

Гога, не е по-евтино, но със сигурност щеше да е по-лесно с напречни греди. Но пък тези са си фабрични, "носиш" си ги винаги със себе си и не се набиват на очи. При нужда след време ще си взема някакви напречни, но такива, които се монтират върху надлъжните.

Отново благодаря!

Поздрави

Александър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Привет, изключително съм благодарен на колегата joro_kem за изпратените снимки и пуснатия линк. С негова помощ се ориентирах съвсем точно какво следва да направя и надлъжните греди са вече монтирани.

Гога, не е по-евтино, но със сигурност щеше да е по-лесно с напречни греди. Но пък тези са си фабрични, "носиш" си ги винаги със себе си и не се набиват на очи. При нужда след време ще си взема някакви напречни, но такива, които се монтират върху надлъжните.

Отново благодаря!

Поздрави

Александър

Колега може ли да дадеш повече инфо как са се случили нещата. Аз също бих искал да си сложа греди, но несъм сигурен дали ще стане щкодата ми 1.9 тди комби 2000г. а мога да намеря греди от шкода tour същата година. Предварително благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвит феислйфтова.Еднакви са и моите са от фейслифтова.Махни лайсната на тавана и ги наложи .На моита си имаше заводско дупки,запушени с гумени тапи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега, никак не е сложно. Първо - махаш старите лайсни, които са по цялата дължина на тавана на автомобила. По презумпция следва да са цели, т.е. да започват от долния край на челното стъкло и да завършват до началото на задната, пета врата. Ако при покупката на надлъжните греди си спазарил и нарязаните, готови за слагане лайсни, това е добре. Ако не - ще ти се наложи да режеш на око, за което няма как да ти съдействам. Самият монтаж е лесен - трябва да пробиеш тавана там, където ще минават болтовете на захващането. На една надлъжна греда са общо 6 дупки. Възможно е и да имаш подготвени отвори, но лично аз разпробих моята Октавия. При тази операция трябва да внимаваш да не разпориш тапицерията на тавана, за което предварително трябва да оголиш ламарината в купето. Това се прави след издърпването на гумените уплътнения около предната врата и повдигането на ръка на отлепения дунапрен. Точното определяне на дупките е изключително важен момент! Аз определих точното местоположение на гредите след налагане на лайсните, които са на малки парчета и няма как да разминеш с местата за захващане. Самото захващане се прави с болтове, които ти трябва да имаш, от долната страна на тавана (в купето) след поставянето на метални планки, които също трябва да са ти налични. Гумени уплътнения в комплекта трябва да предотвратят влизането на дъждовна вода в купето около дупките, но за всеки случай аз ги "омазах" с малко силикон. Операцията по сглобяването в обратен ред, мисля е излишно да изреждам. Ако има нещо неясно, питай.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Привет, изключително съм благодарен на колегата joro_kem за изпратените снимки и пуснатия линк. С негова помощ се ориентирах съвсем точно какво следва да направя и надлъжните греди са вече монтирани.

Гога, не е по-евтино, но със сигурност щеше да е по-лесно с напречни греди. Но пък тези са си фабрични, "носиш" си ги винаги със себе си и не се набиват на очи. При нужда след време ще си взема някакви напречни, но такива, които се монтират върху надлъжните.

Отново благодаря!

Поздрави

Александър

Здравей,

 

Прочетох във форума, че си инсталирал надлъжни греди на октавията. Аз на скоро закупих октавия комби 1U5 с фабрични надлъжни греди, но предната капачка на лявата греда липсва. Имаш ли идея от къде мога да намеря таква капачка? Предполагам, че там от където си взел гредите може да имат и капачаки.

 

Ако някой има идея къде мога да намеря, ще се радвам да сподели инфо.

 

Предварително благодаря за отделеното време.

 

Поздрави,

Константин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, под предна капачка, имаш предвид скосената заоблена част, която крие монтажните болтове в началото, нали ?!?

Ако е така, проблеми нямаш, почти във всеки магазин който предлага авточасти за ВАГ автомобили, можеш да я поръчаш, цената е 18-20 лева.

Това го пиша малко наизуст, защото на мен ми трябваха за Passat B5.5, но би следвало да са идентични.

 

П.С. Виж дали има щипки към капачето, трябва да са 2 или 3 по спомен, ако не, поръчай отделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.