Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пуска се перката на охлаждането без да е загряла колата О2


Blizzarder

Recommended Posts

Здравейте колеги, от около 2 седмици наблюдавам странен "проблем" при семейната Октавиа 2.0 CR. Вече на 3 пъти като загася колата, перките на охлаждането продължават да работят, а температурата на вън е не повече от 12-13 градуса. Даже при всичките пъти си бях пуснал и парно вътре. Това става след каране около 20-30км. извънградско и след това минаване през задръстванията на София.

 

Възможно ли е филтърът за твърди частици да се нагрява, за да ги гори и затова колата да загрява толкова, че да се пускат перките? До колкото знам трябва да ми светне лампа на таблото, ако се е пуснала тази система за изгаряне на частиците? Колата е едва на 15 000 км и до сега мисля, че не се е пускала.

 

Единствената "промяна", която съм правил по колата, е да си сменя въздушния филтър, защото първото обслужване по борд компютър е отишло чак на 30к км., а на старата кола си сменях въздушния филтър на не повече от 10к км. и не ми се струва разумно, тук да го оставя 3 пъти повече в прашна София. Филтъра си го сменях сам и го купих от проверен доставчик, но възможно ли е, все пак от него да идва проблем със загряването?

 

По таблото не са светили никакви индикации за проблем, а на борд компа, не знам как да проверя за грешки, честно казано :) Ще съм благодарен за мнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ти е DPF филтъра, на мен на отрицателна температура ми е включвала вентилаторите, за има няма 5 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Здравей те и аз го имам тоя проблем при студен и топъл мотор когато е топла примерно карам час час и половина като спря на място държи на 1000 оборота и перките работят не съм пробвал да изчакам да видя какво се случва нищо по таблото не свети като огася и след две минути като запаля се оправя октавия 2.0 140 tdi 2011

Редактирано от Tsvetan81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включването на перката е 99% заради регенерацията.

Принципно няма индикация на таблото за регенерациите, преди да се достигнат тегави/критични нива при филтъра. Нормално си е да регенерира - то т’ва е работят на системата. Хубаво е да се довърши, но има наблюдения от колеги, които казват, че регенерацията се продължава при следващото палене. 

Позадръсти ли се повече филтъра - тогава светва индикацията и е наложително да вдигнете малко оборотите (мисля, че в книжката е описано).

Крайния стадий на филтъра, до колкото знам, се изразява освен с индикация на таблото и с влизане в авариен режим на колата. Официалния представител може да пусне принудителна регенерация, но вероятно би се наложила смяна на филтъра, стигне ли се до тук.

Всичкото т’ва е от доста четене. При мен, все още си регенерира без индикация. Не съм следил честота на регенерациите, но са сравнително често, тъй като колата се кара повече в града. Чат-пат като изпуши отзад, регистрирам процеса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първи стадий на регенерация не светва никаква лампа на таблото, просто оборотите се вдигат до около 1000 и колата почва да пуши бяло и миризмата отзад е лютива. Включват се и перките. За да помогнете на колата може да завъртите едно кръгче в квартала или за 10 мин на околовръсното. Другия вариант е да я изчакате на място да приключи - обикновено отнема 12-15мин.  Прекъсването на регенерацията не е препоръчително първо, че филтъра не се почиства и второ, че може да се вкара гориво в маслото на колата - признак е покачване нивото на маслото на щеката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...
На 3.12.2018 г. at 11:57, stanley написа:

При първи стадий на регенерация не светва никаква лампа на таблото, просто оборотите се вдигат до около 1000 и колата почва да пуши бяло и миризмата отзад е лютива. Включват се и перките. За да помогнете на колата може да завъртите едно кръгче в квартала или за 10 мин на околовръсното. Другия вариант е да я изчакате на място да приключи - обикновено отнема 12-15мин.  Прекъсването на регенерацията не е препоръчително първо, че филтъра не се почиства и второ, че може да се вкара гориво в маслото на колата - признак е покачване нивото на маслото на щеката. 

Здравейте колеги!

Съжелявам, че не е точно по темата, но от коментара на stanley научавам нещо ново което не беше в полезрението на предположенията ми до сега свързани с проблема в който съм изпаднал и за това моля за малко повече информация и съвети! Тъй като преди 2-3 дни изпитах много неприятно изживяване с моята Октавия 2, 2012, TDI, CR, DSG и съм в задънена улица.

Случи се така, че паркирайки в гаража забелязах, че ламята пак започна да пуши, но без индикация за регенерация, форсирах я два пъти за по 2-3 сек. , като бъдейки на място и на Р (П), не развива повече от 2500 обр/м и като видях, че не е просто изпушила а е започнала да пуши или да се чисти, съответно обърнах и излязат да направя няколко кръгчета карайки на S което го правя чат пат в града за да вдига по-високи обороти и да поиздухва или дори понякога за да мога да я вкарам в работна температура. И така правейки първото кръгче из квартала и може би настъпвайки я малко по агресивно но разбирате, че не е било нещо кой знае какво или да съм развивал голяма скорост защото все пак е в населено място, но по-скоро за да вдигне обороти и температура, и в един момент абсолютно неконтролируемо двигателя се форсира доста, но поради изненадата и докато осъзная какво става и, че но го правя аз, не обърнах внимание какви обороти разви и тъй като има няколко места за пресичане по улицата по която се движих, хора, кучета и т.н а колата ускори съответно в резултат от форсирането, аз трябваше да настъпя спирачка, не съм я стъпкват а просто като да намаля при нормални условия. Това прекъсна този форс и за секунда си помислих, че може би, въпреки че не бях със зимни обувки да кажем, някак си съм намачкал двата педала едновременно или кой знае какво съм направил аз, но докато се чудих какво и как стана точно, за втори път колата форсира значително и съответно ускори, дори едно момче което пресичаше побегна и ми показа един пръст като си мислеше, че аз го правя да го стресна, но аз дори не докосвах педалите и така аз натиснах  спирачката пак ( не до ламарина) и малко след това се чу бууум под капака, изпуши, двигателя спря и така и колата спря няколко метра след това от спирачката която бях започнал да натискам. Всичко стана много бързо вероятно в рамките на 4-5 сек. След спирането отворих капака и забелязах, че сякаш капачката на разширителя или казанчето беше поддала леко съответно изпръскала антифриз който се изпаряваше от горещия двигател и видимо в моторния сектор и по земята течеше охладителна течност. Колата отказа да запали.

Това се случи след каране 12-13 мили като този път колата загря нормално бързо, тъй като понякога загрява водата супер трудно или поне така показва докато темп на маслото си се покачва нормално. Част от пътя ми беше като извънградски където винаги или на ръчен режим или на S я вкарвам в условия за регенерация защото определено след ъпдейта който пуснаха за дизелгейтските изисква да го прави доста по-често. Обикновено светва лампата, тогава веднага я слагам на S и гледам да успея да изляза някъде където мога да карам с 40 мили или повече за да изпълни процеса, но понякога става така, че лампата изгасва преди да съм стигнал точно до мястото а често дори и темп на водата е под 90, ако това е условие за да влезе в режим.

И така след като я прибрах, мислейки че може да е водна помпа, тъй като от чисто нова губеше течност и винаги ходех с тубата и в края на гаранцията от 5г Еута Тек най-накрая разбраха, че водната помпа капела, ми казаха, че са я сменили, но тъй като вътре се чува един особен звук много често който е като тракане от тръба на компресор на хладилник Мраз или нещо подобно, четейки по форумите за подобен шум от водна помпа, аз подозирах, че всъщност нищо не са сменили а са залепили,намазали, замазали и т.н други магий както обикновено и чесно казано чаках да видя кога ще цъфне. И понеже колата седя около година и половина  без да се кара, реално не е имало кой знае колко време на експлоатация след въпросната предполагаема “смяна”.

Съжалявам за така изказаното мнение към родните представители на марката но след всички лъжи които чух и белези които оставиха по колата ми в продължение на гаранционния период и на база две коли купени от тях една след друга, впечатлението ми е, че те просто мразят работата си, колите ни и клиентите си! Поне представителството в София. За Варна от където купих първата мнението ми е коренно различно и им симпатизирам абсолютно, но по стечение на обстоятелствата прекарах повечето от времето в конфликти и непрофесионализъм със служителите в София. Който не чуват шумове, нито виждат проблеми, нито разбират и знаят кое какво може да е… А ламарини как оправят... Горките коли!

Извинявам се за отклонението но думата, дума отваря!

И към съществената част:

След бърз оглед и закачане на тестера установих, че ремъците са си на мястото, имаше грешка в двигателя 01-Engine- Мalfunction 0010 разбира се, поради която предполагам, че не искаше да завърти а само се чуваче цъкане като подаване на напрежение, която се изчисти, не съм опитвал да я паля след това, имаше грешка показваща ниско налягане при CR помпата и още нещо което не се сещам в момента. Някак си свързвам това лудо форсиране с тази грешка като допускам, че роля изигра също добавения тунинг бокс Race Chip Pro ойто купих от техния офис до Stuttgart, където те едва ли не ми го препоръчаха горещо спецално за дизелгеит двигателите. Тук може би трябва да вметна, че в момента на случката бях останал на резерва, но беше неделя вечер и исках да се прибера и да не спирам никъде защото трафика ставаше все по - тегав. А преди няколко месеца когато събирах информация за евентуално инсталиране или ретрофит на AdBlue система, попаднах на статия от хакер на чипове и тунинг боксове който всъщност доказа, че този бокс не прави нищо друго освен да излъже помпата с ниско налягане за да я накара да наблъска още гориво в горивната смес без всъщност да създаде пропорция с въздуха или да променя каквото и да е в самия процес или да прави ремапинг.

Признавам си, че не разбирам нищо повече от някакви общи познания които имам и говоря на изуст от това което съм разбрал четейки и превеждайки от статии на няколко езика, така че се извинявам ако се изразявам некомпетентно и некоректно.

По нататък имаше грешки в климатроника но мисля, че не е свързано със инцидента както и някой други но там е каша която аз забърках от зор да ръчкам преди да прочета.

На ELM тестера, на който не знам колко може да се вярва, показва грешки

-secondary air system

-oxygen sensor

-oxygen sensor heat

-EGR system monitoring

Които не се изчистват с него.

При практическата проверка установих че маслото е увеличило количеството си, което ми се струва че беше факт или поне от части от преди инцидента, цвета му е нормален, не е кафеникав и не прилича на майонеза,  смисъл клони към черен, но смърди на сажди и тази накиселяваща натрапчива миризма на отработени или не напълно газове и задръстен филтър а дори може би примес на дизел или поне аз така си представям причината за тази фраганция. :)

Охладителната течност,  въпреки че изби, изпари и изтече една мисля не много малка част от нея, не беше намаляла кой знае колко, цвета беше леко променен към жълтеникаво но сякаш бяха като примеси а не еднородна смес по цвят и вътре в казанчето плуваха сиво-черни парчета като от сажди или поне аз ги асоциирах със сажди поради силната миризма на ауспух която усетих от казанчето и от щеката за маслото.
Това което си представям свързано с последния коментар преди моето излияние е, че имам дизел в охладителната течност и в маслото?

Ако е така, как е станало? Трябва ли да мисля, че имам блок или глава спукани или издухала гарнитура? Дали dpf се е скапал и изобщо от къде да тръгна и за какво да гледам?

Факт е, че исторически перката на двигателя работеше винаги когато съм успявал да я чуя и колата много често вдигаше оборотите на празен ход около 1000 което не знаех дали е поради регенерация или ниско напрежение на батерията или просто се побърква. Също така докато беше по-топло на пуснат климатик беше невъзможно да вдигне работна темп. В интерес на истината голяма част от тези ненормални условия на работа започнаха след намесата на фирмения сервиз след смяната на водната помпа и ми се струва, че пипнаха нещо по настройките защото преди това често се случваще да пуска охлаждане и като съм паркирал някъде да трябва да я чакам да спре да духа за да не я гася и да оставам перките да работят което сега разбирам, че може да е нямало нищо общо с прегряване на двигателя а да е ставало заради филтъра, но разбира се от Еура Тек не ми казаха или обясниха нищо което да даде отговор защо и какво може да е, а само че е готова :) явно да гръмне ...

Също така след като направих дизелгейт ъпдейта миналата година тук в англия ми направи впечатленмие, че започна да изпушва сякаш бяло сив пушек много често кратко след потегляне и обикновенно в този момент двигателя работеше на високи обороти на място. Което пак разбирам, че сочи към проблем с филтъра по-скоро, от колкото евентуален пробив на охладител в блока? 

Ще съм много много много благодарен ако успеете да ме насочите поне малко защото съм абсолютно изгубен в саждите и тъмнината.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм достатъчно компетентен да кажа от къде да започнеш, но на първо време бих разкарал пауър бокса.  След това бих прегледал маслото и антифриза в какво състояние са и какво им е нивото. След това бих покарал вече без чипа да видя дали колата се държи адекватно. След като събереш тази информация може да се мисли за варианти. До колкото разбирам си в Англия и не ти се ходи в сервиз защото там бръснат на сухо, което е разбираемо, но това което описваш не мисля, че ще може да се реши с подръчни средства за няколко часа през някои слънчев уикеннд на улицата пред къщата. Сори за черногледството, но вероятно описаната от теб ситуация е комбинация от няколко фактора и няма да е лесно да се разплете загадката без професионална диагностика и разглобяване. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. В интерес на истината махнах бокса още на следващата вечер, източих и почистих казанчето или поне това което беше в него. Снощи източих и малко от маслото, от където определено излиза черна течност с вискозитет подобен на моторно масло, смисъл че не е прекалено гъсто но определно мирище силно на сажди, но не успях кой знае колко и все още е над максимума, но разочарованието ми дойде след като се опитах да запаля и не се получи. Нямах под ръка лаптопа за да видя какво ще изкара VCDS но закаших ELM и той даде някой други грешки но сякаш са от самата апликация. Ще прикача разпечатка от конзолата. 

Да, предполагам че няма да стане с отверка и клещи и е факт, че тук те съдират преди дори да знаят за какво, но по-големия проблем за мен е, че масата дори не са досатъчно компетентни и квалифицирани и често става да отидеш на зъболекар а да се върнеш без крак или нещо такова. Днес ще подходя с другия тестер за да видя какво ще излезе от там и така се надявам да разбера нещо повече. 

IMG_6458.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.