Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bg

Шкода 125Л не пали...


МЗМА

Recommended Posts

Здравейте фенове на задномоторния свят smile027 ,тези дни се занимавам с една 125л от последните.Преди,когато седеше по 2-3 месеца без да е палена и карана само сипвах малко бензин в карбуратора и хоп запяваше,само че днеска цял ден я мъчих по какви ли не начини.Не съм от вчера със соц каляските имал съм около 25 Москвича и други такива,но тази Шкода е на жена,която много мрънка и разпитва и условията не позволяват да свалям свещи и да правя такива неща,та въпросът ми е има ли някакво специфично пинизче при паленето.Един път аха да я запаля,само че я изтървах и мисля,че я задавих и повече не иска да запали,какво да правим в такъв случай,без да вдигам много шум и съответно да разпалим въпроси у дамата :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единият вариант е да си намериш кристална топка , да я потъркаш и да чакаш тя да каже какво точно е , другият е да пратиш мацката на фризьор , козметик или спа и през това време да човъркаш по колата и третия е да и обясниш , че с гледане не става , трябва и човъркане smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за светкавичния отговор smile027 ,идеята е добра,ама не върши работа,вече опитах.То и аз не се изразих правилно,че колата иска профилактика-иска,обаче си мисля че и аз се отнасям малко мундарски и явно май не я паля като хората.Първия път като налях бензина в карба само дръпнах леко смукача и не съм пипал газта.После натисках педала от време на време ама файда никаква...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да наливаш бензин през карбуратора. Освен това, ако се прекали с "черпенето" бензина влиза в картера. Не е нужна и цялата гимнастика със свалянето на възд. филтър. Няма да те питам защо процедираш така ;)

Бензина в камерата много бързо изветрява, затова преди палене подкачи ръчно на помпата, за да напълни карбуратора. Даже се чува как го пълни. Дърпаш смукача, помпиш с газта 5-6 пъти и тогава въртиш без да пипаш газта. На смукач не държи стабилни обороти за дълго време. Някои може и да държат, но са рядък случай. Затова не разчитай само на смукача да ти държи обороти, а я припомпвай с газта, ако усетиш, че почва да малее. Като вдигне 40гр. нещата си идват на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарим много за полезния съвет,ако е рекъл Господ утре следобяда отивам пак,да видим какво ще стане.Явно при Шкодите не е като при Москвичите :D

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Явно при Шкодите не е като при Москвичите :D ...

Не е. При Москвичите е по-лесно :)

И пак ако не ще да пали поне виж дали има ток и дали ускорителната помпа на карбуратора пръска smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се изразявам като специалист, но при мен го имаше един такъв момент, че мнгоо ми цапаше свещите.

Оказа се, че на привода на делкото щифта за законтряне се беше разбил. Много трудно ми палеше. Сменях свещи, прегледах цялата система на бензина и накрая Ясен (khonza) свали делкото и смени всичко под него с рециклирано. После палеше по начина, който обясно Жоро, дори в най-големия студ...

поздрави. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако са се залепили чукчето и наковалнята пак няма да запали скоро. Като дърпаш смукача на студена кола, дърпай до края. Може да пробваш и друг вариант на палене, но трябва да си Педро бързия :mrgreen: - с подходяща пръчка натискаш педала за газ "до ламарината", без да дърпаш смукача сипваш малко бензин в ПЪРВА камера на карбуратора, тичаш отпред и въртиш на стартера. Ако запали, влизаш вътре, риташ пръчката и припомпваш с крак. Горното упражнение се прилага ако нямаш разбираш помощник, който да сипе бензина. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е поне провери дали всички свещи дават искра. Ако някоя е дала фира ще има да си въртиш...

После подкачаш бензин от лостчето на бензиновата помпа и пробвай без смукача. Въртиш ако прикашля даваш с педала малко газ и така. Ако не прикашля хич - дърпаш смукача и пак въртиш.

Добре е да се провери и дали въобще стига бензин до карба, и дали пръска ускорителната помпа.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още едно нещо.

Предполагам, че карбуратора има електромагнитен клапан. Ако той по някаква причина не работи - няма да запалиш.

Поне при мен е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още едно нещо.

Предполагам, че карбуратора има електромагнитен клапан. Ако той по някаква причина не работи - няма да запалиш.

Пали. Клапана е само за празния ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А освен тези процедури , може да направиш ревизия на карбуратора. карбуратора има два винта, малък и голям. Малкият е за регулировка на сместа а големият за оборотите. Настройката Става по следния начин: загряваш колата на 80 градуса завиваш малкия винт до край и развиваш оборот ,оборот и половина.Големия го завиваш до край и развиваш около два оборота , два и половина.А може и : малкия развит два и половина оборота а големия оборот.Ако настройката е правилна колата трябва да работи около 800 оборота.Ако те интересува цялата настройка мога да ти споделя как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карба не се е саморазцентровал от седене.

Може да се е запушил, но не се е саморазцентровал.

Настройките на карба пипай последно след като си сигурен че се качва бензин и че цялата система по запалването работи изправно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда, не бързай да пипаш карба, виж първо по запалването - особено да не са слепнали чукчето и наковалнята в делкото ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалихме я,цялата работа се оказа заради кофти и много стар бензин,много благодаря за отзивите,ако има нещо ще пиша. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалихме я,цялата работа се оказа заради кофти и много стар бензин,много благодаря за отзивите,ако има нещо ще пиша. smile027

Прегледайте маркучите, платното на бенз и уск помпа. Аз като я взех, всичко това беше брак поради горната причина, пък пътьом и карбуратора изхвърлих след 2дневен зор да започне да пуска бензин. И по него има 2-3 О пръстена да се погледнат, ама сега съм много уморен и не ми се търси снимка на разглобен карб, да ти покажа къде са. Утре ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ли съм прост, ма няма москва 1500 от преди 1980г. та камо ли 1978. ей балъци. виж гаража. пише се 412-1.5. бяха 412 и 408 спроред годините. имаше и измислица 1360/408/ в последствие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо,ама не мое да разберем твоя поС,май и я съм малко проС.412 е от 1967 до 13.XII.1969.От 1969 до 1975 е 412 ИЭ (отговарящ на стандарт Евро 2 по онова време за безопасност и тн.)от 1976 е 2140,нищо че носи под капака УЗАМ 1500,на емблемите пише MOSKVICH 1500."Измислицата" 1360 се появи в следствие неспособностите на бившия авиационен завод,в който се произвеждаха 412 двигателите (Уфимский моторный завод "УМЗ") да произведе и достави в определения срок достатъчно двигатели 412,(поради предстоящи преоборудване на агрегатите в сградата) което налага 408 двигателя и ролята на ГАЗ да бъдат отново извадени на масата.В разработките на моделите 1360(2138) не е бил предвиден,тази планова грешка го изкарва на бял свят.Достатъчно разводнихме темата,в неделя ще ходя при Шкодата отново и ще пишем какво е станало.

 

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,колеги.Противно на очакванията ми,днешният ден се оказа доста успешен.Запалих колата даже я карах из града.Но отново си показа магарията...Карбураторът е наред,но имам чувството,че горивонагнетателната помпа ми прави големи мизерии.Палих я като сипвах бензин със спринцовка в карбуратора.Първия път запали,работи около 30 секунди и изгасна.После пак свалих всичко,налях отново бензин със спринцовката,дръпнах смукача и запали.Държах си крака на газта(без да натискам,да имам готовност само да не я изпусна),докато вдигна 50 градуса и после всичко си дойде на мястото.Наливането на бензин в карбуратора се наложи,поради това,че помпата не искаше да подкачва когато я натискам с палчето,а когато моторът работи си подкачва и няма никакви проблеми,като загрее пали чакмак.Проверих маркучите-всичко беше наред,и филтърчето на помпата беше в ред,дори ми се стори съмнително чисто.Когато я натискам да подкачва се чува характерният звук,когато помпата засмуква,но не впръскваше/подкачваше бензин.От седенето какво в тази помпа може да се е скапало?(Преди година две е сменяна и е нова,от едно време,със сменени платна)Отделно някой е решил,че може да си напълни бензин за моя сметка и бяха напъвали вечно въртящата се капачка FAB с добермана и направо ми омръзна живота,докато успея да я отвия за да налея гориво.Къде да търся нова такава капачка?Водим се твърдоглав малко,ама май и Шкодата ще излезе хайванче с характер...

 

Поздрави smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е студена пробва ли да върнеш смукача. Може да е крив карбуратора и да смуче въздух. Иначе Шкодата е кола с тонове характер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да смуче въздух и над карба. Самия филтър да не уплътнява хубаво. :)

А иначе съм имал подобен проблем в самата помпа беше клеясало деното клапанче. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Карбураторът е наред,но имам чувството,че горивонагнетателната помпа ми прави големи мизерии.Палих я като сипвах бензин със спринцовка в карбуратора.Първия път запали,работи около 30 секунди и изгасна.....Когато я натискам да подкачва се чува характерният звук,когато помпата засмуква.....

Ами, разбери помпата дали качва или не. Щом пали с черпене, значи карбуратора е празен или не му работи ускорителната помпа за принудително вкарване на бензин, което се осъществява чрез помпенето с педала на газта. За тези 30 сек. изгаря това което си сипал и гасне. След няколко такива опита явно помпата вече е подкачила чрез разпределителния вал и карбуратора вече е пълен.

Разкачи маркуча след помпата и подкачи ръчно, за да видиш кво става. Хвърля ли бенц или не.

Провери маркуча от резервоара до помпата дали е здрав. Може и да смуче въздух, ако е сцепен.

И на последно място, ако помпата е "на гърбица", хода за ръчно подкачване значително се намалява.

Чукни на стартер да мръдне разпр. вал, за да да освободи помпата, ако е застанал в такова положение.

 

п.п. Между другото е нормално при неопитен шкодаджия да поработи 30 сек. и да изгасне. :) И така дори няколко пъти.

Като я изтървеш и изгасне, врътни пак, без да я черпиш със спринцовката, да видим какво ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Aйде и аз да се включа. Сложи си ревизиран ДААЗ от 1200 класик или 1300s. и отиди да се почерпиш, вземи го заедно с шпилките от колектора. За 1300s махаш ППХ то и слагаш икономаизерче от 1200 класик, може да се наложи леко да го препилиш, за да не закача в планката за въздушния филтър, ако е от стария тип. От Алеко 1500 не става!!! Ревизиран карб кашляше и гаснеше веднага на двигател 130. Ако на ДААЗ 1300, сложиш механична 2 ра клапа с планка от 1200, дави като отвори 2 рата клапа, но ако не ти пука от разхода, точно това ти трябва и някоя жена да ти вдигне нервите и ставаш като пилотката на макларън мерцедес... smile004

 

Ако си млад и обичаш садо мазото, решил си да се занимаваш с иковия, да те отворя, не е нужно да се мъчиш да вадиш бензин, па после спринцовки, даже и без да сваляш филтъра. Единия върти, другия пръска дезодорант, ефекта е същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих маркучите,помпата не теглеше.Карбураторът ми се видя в ред,ускорителната помпа си работи,какво имате предвид под това,че е "крив"?Въздух засмуква горе някъде от филтъра,както и да го глася и стягам все се чува съскане...За карб от ВАЗ ще трябва да му търсим и тенджера,няма ли да стане прекалено високо и да опира горе,или само на мен ми се струва така?

Ако си млад и обичаш садо мазото, решил си да се занимаваш с иковия, да те отворя, не е нужно да се мъчиш да вадиш бензин, па после спринцовки, даже и без да сваляш филтъра. Единия върти, другия пръска дезодорант, ефекта е същия.

 

Това задължително ще го пробвам следващия път :mrgreen: smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.