Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Отново наводнение в купето - причини???


mitaraf

Recommended Posts

Колеги, отново ще ви разсмея с воден екшън и главен герой колата ми. Както се вика, като по вода да ми върви с нея, ама нещо в повече вече ми идва, ще взема да хвана ревматизъм. Ситуацията е следната:

 

Мрачна кишава вечер в Прищина. Смуча "Лашко пиво" в умерени количества в хотела. Решавам да отскоча до магазина за цигари. На улицата виждам, че паркингът е препълнен и бял албански бус е спрял плътно зад мен, като задницата му стърчи половин метър на платното. Дали заради 2-те изпити бири изпитах съжаление, рекох и той човека душа носи, дай да мръдна с един метър напред, за да може поне хората да влизат към входа между двата автомобила. Преместих колата и заключих. Гаден навик, със самото качване, веднага отварям шофьорското стъкло да проветря. Тук е моментът, в който не мога да твърдя дали вдигнах отново стъклото. Както и да е, вечерта продължи с интернет сърфиране и "Лашко пиво". В мрачният промеждутък от време, в който клепачите натежаха и сутринта бях събуден от тропане по вратата ми само долових, че навън се изсипа сериозен дъжд. Посрещна ме охраната на хотела, за да ме осведоми притеснено, че всички стъкла на колата ми са свалени до долу. Притеснено обясниха, че са охранявали паркингът цяла нощ и никой не е дори доближавал колата. Привидяха ми се в главата картини с изпотрошено табло и изтръгнато стерео, потрошена жабка, сума ти стъкълца навсякъде.... Отидохме заедно и "О Боже, нищо не липсва". Колата заключена, всички стъкла свалени до долу и както естествено си представяте, вътре язовир. И аз и албанците гледаме умно и се чудим, как стават такива работи. Почесахме се в традиционен шиптърски стил по главите, повъртяхме се, вдигнах стъклата и откарах на автомивка да изсмукват водата от купето. Та в този ред на мисли и разсъждавайки над случилото се стигам до няколко версии:

 

1. "Лашко пиво" е по-силна бира от колкото очаквах. Не са били и две, а дузина. Качил съм се, отворил съм и 4-те стъкла, преместил съм колата и съм заключил без да ги затворя.

- версия, която веднага отпада - охраната е проверила колата в 04:30ч. и поне десните предно и задно стъкло са били затворени. Поне са категорични, че дясната част на колата са гледали!

 

2. Някой за майтап я е отворил през нощта и отворил стъклата, с цел да се напълни с вода.

- версия, която отпада, тъй като колата е точно в обсега на 2 камери и записите са прегледани от охраната!

 

3. Паранормално явление вследствие на наблюдаваните природни феномени резултат от бомбардировките над Прищина с обеднен уран от страна на сърбите и НАТО през 1999г.

- версия, която е допустима, но не съм склонен да приема, към момента!

 

4. Наличие на както посочих по-горе на забравен отворен прозорец на шофьорската врата и също така наличие на блок за управление на ел.стъклата точно в тази същата врата.

- версия, която към момента ми се струва най-правдоподобна. В резултат на валежът са се намокрили обилно копчетата на този блок. Не знам дали имам "комфорт модул" /даже ориг. ключ за заключване нямам/, но явно вследствие намокрянето им се е задействала някаква защитна система /своего рода "некомфорт модул"/ и стъклата са се отворили автоматично. Човърка ме също, че тезата ми олеква, поради допотопността на возилото ми и липсата на вяра за наличие на подобна екстра. Представих си също ситуация: "Караш, блееш някъде и се пльосваш в езеро да речем. Твърде късно е да отвориш вратите, тъй като до половината колата вече е във вода - налягането е огромно. Потъвайки бавно водата стига до въпросния модул и става някакъв авариен контакт или както там се казва. Системата сработва и стъклата се отварят /това ако си блондинка разбира се и предварително не си ги отворил/. Колата потъва, но ти имаш път за изплуване от купето. Друг е въпросът аджеба, защо и шибидаха не отваря, та да имаш още повече възможности /в моят случай добре, че и него не е отворило/. Тоест при намокряне на даденият модул, колата с цел авариен изход отваря стъклата"!

 

Като резултат и въпреки оживеното разсъждаване над проблема, конкретно обяснение все още нямам. И след автомивката все още вътре е доста мокро. А времето е келяво. Утре пътувам до БГ на климатик и парно докрай да видим колко ще изсуши. Неопренов костюм нямам, а сезона на банските отмина. Та колеги, като се посмеете за моя сметка, споделете опит или поне идеи. Дълбоко се надявам това да е последното наводнение в колата ми! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За функция, която вдига стъклата ако завали чрез команда от датчика за дъжд - знам. За обратното обаче ми се струва абсурдно! Единствено, ако наистина е забравено свалено стъклото на шофьорската врата, да се е намокрил блока с бутоните и да е дал на късо. Обаче ако колата не е на контакт, то в него не би трябвало да има ток нали :-k ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно. Колата е О1. Няма датчик за дъжд. Стъклата работят при изгасен контакт около 30 сек. и толкоз. Затова и аз се чудя. Ако пък е окъсило....щеше да създава някакви ядове. Дадох контакт, затворих ги и вс. е ок засега. Като изключим мокрият ми задник разбира се smile021 и до евентуално следващият дъжд...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наистина интересен феномен, до момента не съм чувал за подобна случка и определено е доста неприятно. Казваш че от хотела имат видеозапис и колата е била в обсега на камерите, дали не могат да ти предоставят записа, за да видиш кога и как са се смъкнали прозорците?

За съжаление нямам необходимите познания и/или опит за да ти дам полезен съвет, но това което и на мен ми звучи най-логично е да се е "ошашкал" комфорт модула от водата, която е достигнала до него :smt017

Пожелавам ти, това да е последното водно "премеждие", че зима идва и тепърва ще вали smile027

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя нещо което ме накара да мисля

На няколко пъти намерих колата си в гаража с ЧЕТИРИ СВАЛЕНИ СТЪКЛА... абсолютно съм сигурен че съм ги вдигнал..Никой не е влизал в гаража сто процента нито съм ги забравил.

Убеден съм че комфорт модула е свалил стъклата.Ама защо smile048 ??

изтръпвам при мисълта че може да се случи навън на открито

алармата беше активирана абе има нещо...

мамка му тез всичките екстри работят и срещу нас... много пъти не само че не са полезни ами и вредят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вече съм доволно убеден, че техническият прогрес и свързаните с него неволи ще ни убият психически малко по-малко. Затова и неизменно пазя железата от подписа си за вс. случай. Но да се върнем на темата - предположението от т.4 звучи все по-логично и обяснимо, макар и на половина. Фантазиите ми във връзка с пльосването в езерото се поохладиха, въпреки че все още може да се поспори не е ли практична тази идея. Ровейки и в чуждоземски форуми открих това - http://www.briskoda.net/forums/topic/17 ... xplicably/

 

Явно проблемът не е от вчера...и не засяга само тази марка. ИИИИИ .... не само при дъжд, но и при други обстоятелства това си се случва. Аз просто явно допринесох с отворения прозорец и то точно този, който най-малко пък трябва да бъде отворен. Проведох консултации и с приятел собственик на автомивка, който има и огромна клиентела във връзка с това, че пере и салони на автомобили. Той като чу се изсмя и каза: "И ти намираш това за проблем??? Нямаш идея колко коли съм намирал сутрин на Автомивката със самоотворили се стъкла!!!" И някакси намерих лека-полека отговорът. Ма не се чувствам по-добре де! smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

брато свалянето на стъклата не е свързано с дъжда определено...комфорт модула се намира в някои модели в шофьорската врата на други в таблото под кормилото...

на мен ми се случи на чисто нова кола супърб първата година колата седи в гараж на сухо топло лъсната не е тормозена и на малко км...

Причината за отварянето не е вода намокряне остаряване...

остава грешни сигнали за модула и той ги сваля или има фабрична причина да падат...и не я знаем..ама не е случайно..рано или късно ще я открием

но е адски кофти тъй като излиза че нямаш никва сигурност

п

при теб просто се е случил и дъжда smile048

мога само да те успокоя че има и хубаво нещо в случилото се.От личен опит съм забелязал че наводняването отмива лошия късмет..Знам че изглежда простотия ама.Примерно имахме имот дет беше спорен много ядове донесе накрая се наводни и водата изми "лошотията"... и това на няколко пъти съм го проверявал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ли. Утре ще ходя да купя едно платнище/покривало - има ги едни сребристи български и тук ги продават даже. Да се застраховам. Не ме притеснява, че има какво да откраднат толкова от нея. Ма и тука са миндили, ще отвори и като види няма какво да вземе ще се изсере вътре или не дай боже с един нож ще нареже салона и ще трябва да я правя GLX по неволя. Ей кво нещо е живота, как малки мръсотиики могат да съсипят иначе толкова доброто впечатление към автомобилът. :smt018 Ма ша го намеря аз този модул и така ще го моделирам, че.... smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве... имам някви съмнения...

тъй и тъй си ми паднал под ръка...я направи следния тест. утре примерно заключваш колата от дистанционното като ПРЕДВАРИТЕЛНО едното или няколко стъкла са полусвалени... и като натиснеш копчето за заключване просто го задръж 5 секунди да видим кво ще стане...дали и стъклата ще се вдигнат..

следващото е при заключена и кола в режим на охрана натисни ОТКЛЮЧВАНЕ И ЗАДРЪЖ 5-8 секунди да видим дали освен че отключва дали и не сваля стъклата...

пробвай и ще използваме форума и ще отпадне една от причините..основателна мисля аз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи добре колега. Точно като обясненията от линкът, дето постнах. Но има един детайл, дето и мен не ми дава мира -колата я купих с резервният ключ, пластмасовият, дето само има един червен чип. Няма бутони. В процес на поръчка на ключ съм. Няма как да съм окалпазанил нещата, поради липса на годно средство да ги омаскаря. ](*,) Като изключим почерпката с бира спомогнала за белята!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уф... ша та разочаровам ама аз съм прост инженерин строител и не знам езици :? и не мога да прочета чуждия форум...

подозренията ми са свързани с факта че алармата може да прави тоз номер... ама за целта трябва да ползваме форума и да намерим кола която сваля стъкла без аларма..

не си подал ти команда но ако имаш аларма монтирана нещата стават други..

статистиката и общия поглед върху нещата са много ценно нещо

ако се окаже че алармата прави тогаз ще му мисля...имам идеи какво би могло да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно и затова публикувам този странен проблем тук. Идеята е, като намерим решение, същото да се ползва в бъдеще, като ценен урок. По мои виждания нямам аларма. Няма и индикации да е имало някога. Примерно на Витарата учтиво са ми оставени сирена, обемни датчици, приемник за сигнала, но не и дистанционно. Имах доскоро Сеат Варио 2000г., който нямаше аларма, а по-скоро имаше някакъв заводски имобилайзер - като я заключех с отворени стъкла и отворя предният капак почваше ужасно да свири на пресекулки клаксонът. Поне ключът си беше оригинален с копчета за откл./закл. и лампичка на ключът и до бутончето за закл. на шофьорската врата /палче на БГ език/. Дори с ключът, когато съм го затварял, тоест механично примигваха мигачите. При Октавията при закл./откл. мигачи не примигват, няма нищо, което да показва, че е имала монтирана аларма, само и единствено има същата тази лампичка при бутончето за вратата /онова палче, дето и жигулите го имат/, което като я заключа започва да мига. Впечатление обаче прави, че централното все едно заключва 2 пъти, тоест звукът е щрак-щрак.

 

П.П. Ще преведа постовете от линкът при първа възможност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи добре колега. Точно като обясненията от линкът, дето постнах. Но има един детайл, дето и мен не ми дава мира -колата я купих с резервният ключ, пластмасовият, дето само има един червен чип. Няма бутони. В процес на поръчка на ключ съм. Няма как да съм окалпазанил нещата, поради липса на годно средство да ги омаскаря. ](*,) Като изключим почерпката с бира спомогнала за белята!!!

 

Колега като заключваш задържаш ключа в положение заключено за 5 или повече секунди. Ефекта ще е същия като да задържиш бутона.

После с отключването е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така колега, изпробвах - при отключване и задържане 3 сек. и 4-те стъкла се свалят изцяло. При заключване и задържане се вдигат изцяло. Но тук проблемът е друг. При заключена кола и даже незадържане са се свалили сами. Колата си беше със стъкла до долу отворени и заключена. Там е проблемът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми звучи като елементарен проблем с едната микрета в бравата (3 са). Едната е за плафона, другата за заключено положение на ключа, а третата- за 'отключено' положение на ключа.

ако блокира няколко секунди по някаква причина, комфорта си мисли, че си вкарал ключа и си го задържал в заключено/отключено положение и е свалил стъклата.

Може и кабел в маншона на вратата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така колега, изпробвах - при отключване и задържане 3 сек. и 4-те стъкла се свалят изцяло. При заключване и задържане се вдигат изцяло. Но тук проблемът е друг. При заключена кола и даже незадържане са се свалили сами. Колата си беше със стъкла до долу отворени и заключена. Там е проблемът.

 

точно така баш като е заключена падат стъклата...

 

На мен ми звучи като елементарен проблем с едната микрета в бравата (3 са). Едната е за плафона, другата за заключено положение на ключа, а третата- за 'отключено' положение на ключа.

ако блокира няколко секунди по някаква причина, комфорта си мисли, че си вкарал ключа и си го задържал в заключено/отключено положение и е свалил стъклата.

Може и кабел в маншона на вратата.

 

има логика в думите ти ама не ми се вярва..По същество микретата е едно миниатюрно ключе. Излиза че по накое време то само трябва да прещрака което не ми се вярва.Поне в мойта 20 години практика не ми се е случвало.Ако чопа ( колелцето) застане на междинно положение дет примерно аха -аха да щракне микретата то става веднага.. а не след 4 часа през ноща... досега на мен само един път стигнах до ключалка и проблема беше от електрически в чисто механичен и не съм го разучавал в детайли...все други неща излизаха като прекъснати кабели и други причини..после мисля си че микретата за отключено и заключено що да са две кат може да е една с три кабела превключваща?! абе баш в детайлите на таз ключалка не съм напълно в час..ако ми се случи да я пипна и да имам време ще я разуча основно..от нас всичките нас само Самуил има лесен и бърз достъп на колите...

и все пак тука някъде е истината..имаме два варианта.

1. изключваме с вагком тази опция и отпада като проблем...

2. да търсим къде наистина е проблема дали в микрета дали в ключалката или другаде..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност са 3 и ще ти кажа защо- защото са дали дизайна на платката на фирмата Х и после го ползват в цялата ВАГ гама, съответно и проблемите са сходни. Инае и аз съм по- склонен да приема кабели.

На шофьорската са даже 4 при някои модели:

 

2013-02-17132301_zps37efbf41.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На шофьорската са даже 4 при някои модели:

 

ех иво направо тез хора тия микрети за нищо ги нямат бе мамка му...точно такава ключалка не съм разглобявал...

обаче изключваме и още една причина.. НЕ Е ОТ ИЗНОСВАНЕ ЗАМЪРСЯВАНЕ ОСТАРЯВАНЕ И ПОДОБНИ [-X

щото мойта и още една кола са направили това нещо нови на няколко месеца...така че един от вариантите е просто ненадежна и склонна към грешки електромеханична система...

дали ваг кома може да информира при грешка примерно да посочи вратата или няква насока да даде?! ако се обединим и съберем всичката информация няма начин да не го хванем smile035 . Аз мога да се оправя с почти всякаква електроника имам подръка идеално оборудвана работилница всички инструменти и прочие... Нямам опит с ваг кома и тънкостите му.А трябва.Трябва ни човек с ваг ком ( да е в час) и това е.Мерак хъс и логическо мислене и всичко става.

Друг е въпроса дали си струва усилията :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах същия проблем с моята кола.Няколко пъти заварвах прозорците свалени.Оказа се патрона на ключалката на шоф.врата.Вътре има разни пластинки които се разместват и имитират,че ключа е вътре и е в най-дясно положение,демек за сваляне на стъклата.Отиди на ключар и ще оправи проблема.Дано съм ти бил полезен:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Имам същия проблем. При дъжд прозорците се свалят сами, това е съпроводено и от цъкане на някакъв механизъм в задна дясна врата. Интересното е че изключих комфорт модула за вдигането и свалянето на прозорците при завъртване на ключът и няма ефект. Някой да е отстранил проблема. Чувал съм, че е известен при по старите ваг модели. Колата е О1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колега имах същия проблем с моята кола.Няколко пъти заварвах прозорците свалени.Оказа се патрона на ключалката на шоф.врата.Вътре има разни пластинки които се разместват и имитират,че ключа е вътре и е в най-дясно положение,демек за сваляне на стъклата.Отиди на ключар и ще оправи проблема.Дано съм ти бил полезен :)

същият проблем даже и се отключваше сама плюс сваляне напрозорците

смяна на ключалка и готово

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.