Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Нов колега и нов Супърб... :)


Recommended Posts

Здравейте, колеги

нов съм във форума на Шкода и реших да се представя и похваля... :D

Купих си нов Супърб 2,0D комби, DSG 170, преди около 4мес. и дори вече имам добри впечатления тъй като минах вече почти 20х.км. Досега не бях карал Шкода, а от VAG съм карал Голф и Поло преди много време.

Бях доста години на Хонда(3бр.), доволен бях, но поради липса на модел който да ми срещне потребностите в момента(като Супърб:)), се наложи да търся нещо друго и си харесах именно тая...

Да си призная доста четох във форума преди да я купя, а и не само във този форум, четох и доста впечатления на хора собственици и в Англия преди да я купя.

Впечатления:

ПЛЮСОВЕ:

много просторна, огромен багажник, безшумна при високи скорости, много добър комфорт на возене, добри и приятни материали вътре, много добро оборудване Elegance(+ел.багжник и KESSY), достатъчно мощен двигател за купето, много добър автоматик(на моменти нервен), лично на мен много ми допада екстериора и интериора на колата(това есубективно разбира се) и др. които в момента не мога да се сетя.

МИНУСИ:

най големия минус на тая кола според мен е много мекото окачване; явно амортисьорите не са достатъчно твърди тъй като след колата мине дори с ниска скорост през бабуни тя продължава да се люлее доста; когато вляза в малка дупка( и тук ги има понягока ;) ) и особено ако съм на завой задницата скача доста и се мести и чувството е неприятно. Ако карам на магистрала с над 150 и има неравности колата подскача доста. Случвало ми се е дори много пъти вече при планински преход когато карам по бързо и при неравности по пътя така да забие предницата, че да опре в тампонитте с доста силен и неприятен звук и гледам да внимавам вече..., малко ме дразни това тъй като съм далеч от пенсионерско каране още... :)

сега незначителните минуси... ,

-- волана на колата е направен явно от доста тънка и гладка кожа и няма добро сцепление и лесно се плъзга и го изтървам понякога и дори допирам плъзгащите копчета по волана и увеличавам и намалявам звука например...

-- педала на спирачката е доста по високо качен в сравнение с педала на газта и ако има нужда да си преместя крака от газта на спирачката бързо, трябва не просто да си преместя крака, но и да го вдигна, а бе свиква се, но ми е странно тъй като на досегашните коли не е била такава голяма разликата...

-- скоростната кутия понякога реагира доста остро, това става когато обикновено карам бавно в града и има нужда да ускоря бързо и на моменти колата подскача доста нервно и имам чувството че ще блъсна някой..., засега не мога да го разбера точно кога го прави, когато натисна по рязко педала на газта само или и в други случаи...

-- усета при боравене с тъчскрийна е доста труден, не мога да го разбера още, кога усеща по-добре с пръст или с нокът..., всеки път е различно, напомня ми на първата ми навигация Garmin преди около 7-8год. ..., той поне с нокът реагираше винаги.

Като цяло малко минуси без които не може... :D , с всички коли е така, няма идеална...

Приключвам засега с впечатленията не мога да се сетя за друго...

Имам един въпрос за консумативите ако някой може да сподели опит...

Колата ми е вече на 20 000 мили и тея от Шкода ми казват че до голямото обслужване на 40 000мили ми сменят само масло и филтър и правят щателен огледен на колата. Тъй като преди около 5-6000 мили колата ми започна да горе почти литър в повече от преди, като правя сравнение при идентични пътувания с колата, с идентично натоварване(извънградско).

Не можах да разбера защо ще увеличава разхода като аз я чакам да го сваля... :lol: (след разработването...)

Единственото, което ми дойде на ума, че въздушния филтър не е нормално да се сменя на 40000мили(~64000km.)! При условие, че карам карам колaта много извънградско и вече имам и 3-4000км. в БГ.

Та въпроса ми е колеги, нормално ли е възд.филтър да ми го сменят чак след 64000км.?

Сега ще се опитам да постна и някои снимки...

post-3925-138453495784_thumb.jpg

post-3925-138453496031_thumb.jpg

post-3925-138453496042_thumb.jpg

post-3925-138453496051_thumb.jpg

post-3925-138453496063_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

да ти е честита колата smile159

 

То колкото и да е чисто в Англия филтъра си се цапа, за мен не е логично. На моята си го сменям на 6 месеца, имаш да развиеш 6-7 винта с еврейска звезда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова му мислите на този филтър...

Аз моят съм го сменял веднъж за 62000 км / 5 години , и то при каране почти изключително в България smile049

Не съм усетил никаква разлика след смяната...

Все пак може би има малко по-голямо значение при двигатели с турбина :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова му мислите на този филтър...

Аз моят съм го сменял веднъж за 62000 км / 5 години , и то при каране почти изключително в България smile049

Не съм усетил никаква разлика след смяната...

Все пак може би има малко по-голямо значение при двигатели с турбина :-k

Това сериозно ли го каза?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията колеги!

Относно филтъра, бях чувал и преди за филтри, които държат около 30-35х.км., но чак пък над 60х.км.!

Аз така или иначе преди няколко дни го отворих и го поизтупах малко и директно поръчах един нов, все пак става дума само за £5. Дори го получих днес и ще го сменя така или иначе, но не исках да пипам колата тъй като е гаранционна. Най много като отивам на обслужване пак, да сложа стария филтър... ;) , за всеки случай...

На предните си коли съм сменял филтъра на около 10х.км, както колегата каза по-горе, но пък те бяха бензинови..., тук вече и аз не съм сигурен за разликата бензин-дизел и за кой ДВГ е по-важен възд.филтър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията колеги!

Относно филтъра, бях чувал и преди за филтри, които държат около 30-35х.км., но чак пък над 60х.км.!

Аз така или иначе преди няколко дни го отворих и го поизтупах малко и директно поръчах един нов, все пак става дума само за £5. Дори го получих днес и ще го сменя така или иначе, но не исках да пипам колата тъй като е гаранционна. Най много като отивам на обслужване пак, да сложа стария филтър... ;) , за всеки случай...

На предните си коли съм сменял филтъра на около 10х.км, както колегата каза по-горе, но пък те бяха бензинови..., тук вече и аз не съм сигурен за разликата бензин-дизел и за кой ДВГ е по-важен възд.филтър...

 

Не мисля, че ще намерят разлика като отидеш в сервиза. За мен си я закарай с новия филтър и си го сменяй когато прецениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова му мислите на този филтър...

Аз моят съм го сменял веднъж за 62000 км / 5 години , и то при каране почти изключително в България smile049

Не съм усетил никаква разлика след смяната...

Все пак може би има малко по-голямо значение при двигатели с турбина :-k

Това сериозно ли го каза?!

Напълно сериозно, първата смяна направих на около 40000 км / 3 години и половина при второто сервизно обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,колега!Само удоволствие да изпитваш с колата!Наистина красива,наистина "Супърб"! s_flag

Относно разхода не съм сигурен,че само филтъра е причина за толкова осезаема разлика!...а относно филтъра,според мен сменяй го по-често от предписаното,да може да диша "моторетката",че с тия техники модерни съм леден...Да не вземе да кашля на 40000мили ;)

...и пази салона-много е хубав! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, иначе за повишения разход, просто не ми дойде нищо друго наум защо може да се е повишил при същите условия като колата си е съвсем наред ...

Иначе на бензиновите ми коли досега, които съм карал на газ си знаех, вдигне ли ми се разхода изведнъж без особени причини първото което сменях е въздушния филтър и повечето от случаите това е било причината, но тук с този нов дизел просто не съм запознат достатъчно колко важна роля играе за разхода въздушния филтър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мекото окачване, се оправя лесно. Слагаш едни пружини афтърмаркет( eibach, H&R) и окачването ще стане по-твърдо. Ама докато си в гаранция сигурно няма да стане. Не знам дали в гаранция твоя дилър ще се съгласи да ти монтира други пружини. А дали няма по-твърди пружини и оригинални на Шкода или друга марка на VAG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре,амортисьорите да смени с по-твърди.Не пружините.

А въздушния филтър на 10 000 се сменя,както и маслото.Най много на 15 000.

Ако си обичаш колата де.

Има при мен гаранционен суперб като твоя,на който на 10 000 му сменихме маслото,без да знаят за това ЕТ.

Аз с моята също така направих.На 7500 си го смених сам е на 15 000 отидох в ЕТ за първа смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.На 7500 си го смених сам е на 15 000 отидох в ЕТ за първа смяна.
:smt017

 

P.S.>>На колегата честито!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за окачването колеги, мисля че по-скоро идва от амортисьорите това супер меко окачване, но не е там работата да ги сменям...

Първо е гаранционна и второ идеята ми да си купя нова кола е да не пипам абсолютно нищо по нея поне 3г.(е възд. филтър е евтин... :D ) Тук ми дават безплатно обслужване до 40х.мили, то може би защото до тогава сменят само масло и м.филтър... ;)

Абе дразни ме много това подскачане на най малката неравност и местене на задницата, но ми се струва, че ще се примиря с това... Просто съм си казъл, че като стане време за смяна с новия модел, този път ще правя тест драйв малко по екстремно без да ми пука, че онзи от Шкода стои до мен за да я усетя по добре и ако пак скача, т.е. не са оправили окачването, ще сменям колата и това е... Освен ако не пуснат модел, подобен на Октавията - vRS, което би било хубаво. Там окачването мисля, че вече ще бъде по-стегнато.

Интересното беше преди да я взема, че като видях тези 18" джанти и нископрофилни гуми си помислих, че ще вози много твърдо, а аз не исках това..., но не съм си и помислил, че пък ще бъде мнооого меко...

Незнам колегите каращи комбита в БГ как са им окачванията, но твърде вероятно е тяхните Супърби да са с по-твърдо окачване произведени за БГ условията и да не чувстват това за което говоря аз.,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за окачването колеги, мисля че по-скоро идва от амортисьорите това супер меко окачване, но не е там работата да ги сменям...

Първо е гаранционна и второ идеята ми да си купя нова кола е да не пипам абсолютно нищо по нея поне 3г.(е възд. филтър е евтин... :D ) Тук ми дават безплатно обслужване до 40х.мили, то може би защото до тогава сменят само масло и м.филтър... ;)

Абе дразни ме много това подскачане на най малката неравност и местене на задницата, но ми се струва, че ще се примиря с това... Просто съм си казъл, че като стане време за смяна с новия модел, този път ще правя тест драйв малко по екстремно без да ми пука, че онзи от Шкода стои до мен за да я усетя по добре и ако пак скача, т.е. не са оправили окачването, ще сменям колата и това е... Освен ако не пуснат модел, подобен на Октавията - vRS, което би било хубаво. Там окачването мисля, че вече ще бъде по-стегнато.

Интересното беше преди да я взема, че като видях тези 18" джанти и нископрофилни гуми си помислих, че ще вози много твърдо, а аз не исках това..., но не съм си и помислил, че пък ще бъде мнооого меко...

Незнам колегите каращи комбита в БГ как са им окачванията, но твърде вероятно е тяхните Супърби да са с по-твърдо окачване произведени за БГ условията и да не чувстват това за което говоря аз.,

 

Колега моя вози доволно твърдо, миналата седмица един познат, който има Октавия2, се вози и коментара му беше, че окачването дори и по стегнато от неговото.

И моята задница бяга с летните гума, като сложа зимните и всичко си идва на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На паваж и дупки вози- твърдо,на хубав и гладък асфалт вози- меко.ДСЖ-то сменя бързо и колата е супер пъргава, като се има предвид това ,че е комби и е доста тежка.Да не говорим за вътрешно пространство,екстри и т.н.

Заслужава си всичките пари дадени за нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
Явно окачването е различно, което е нормално в предвид пътните условия в БГ ...

А за гумите, аз тук просто зимни не слагам, няма смисъл от тях...

 

На паваж и дупки вози- твърдо,на хубав и гладък асфалт вози- меко.ДСЖ-то сменя бързо и колата е супер пъргава, като се има предвид това ,че е комби и е доста тежка.Да не говорим за вътрешно пространство,екстри и т.н.

Заслужава си всичките пари дадени за нея!

Това за мекото возене на асфалт и твърдо на дупки ми е странно... :roll: , то ако е меко окачването аз като карам с голяма скорст на магистрала(150-160км) и ако има неравности колата се полюлява след като мине по тях, а не се спира като закована/залепена за пътя след след неравност...

За предимствата съм съгласен и съм ги описал в първия пост, ако трябваше да купя подобна кола от друг производител с подобно оборудване трябваше да дам поне 5000 паунда отгоре и то нямаше да ми харесва дори толкова колкото Супърба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе дразни ме много това подскачане на най малката неравност...

Това като го чета и го разбирам,че ти е твърдо окачването,а не меко!

:-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе дразни ме много това подскачане на най малката неравност...

Това като го чета и го разбирам,че ти е твърдо окачването,а не меко!

:-k

Залюляването на колата след минаването по бабуни(легнали полицаи) показва, че окачването е меко, а това наистина колега с подскачане на задницата и местенето й когато се мине през малка дупка наистина не мога да разбера от какво е...

Започвам да се замислям за гумите както каза по горе колегата, но задните са още оригиналните Континентал СпортКонтакт2 значи по начало колата си е така, дори и да са прекалено твърди, така са го преценили от Шкода за първично вграждане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си вкарвай излишни филми.Различно е окачването според пазара където се предлага.На първата ми Октавия е меко и се полюлява,на втората е твърдо и стои като залепена-нищо общо нямат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те,

в ЕТ моят филтър го смениха на заедно с маслото - 30 000км, но аз бях го слеменил на 15 000км. За возенето - да има едно леко лушване, когато се качих от Ауди на Суперб-а го забелязах. Самуил каза, че е от тампоните - гумени, ако се сменят с пластмасови се оправ, но аз лично не съм. Когато натовариш колата (не да се возиш сам) всичко е наред. Не забравяй, това е лимузина, а не спортна хонда :) трябва да вози мелко. За DSG-то има си и плусове и минуси, няма как , ще се "адаптирате" един кум друг s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си вкарвай излишни филми.Различно е окачването според пазара където се предлага.На първата ми Октавия е меко и се полюлява,на втората е твърдо и стои като залепена-нищо общо нямат...
Aaa аз не се вкарвам, аз съм го приел вече философки - не може всичко на тая кола да е Супер... :D Всички марки си имат някой и друг минус, някои повече, някой по-малко.
Здравей те,

в ЕТ моят филтър го смениха на заедно с маслото - 30 000км, но аз бях го слеменил на 15 000км. За возенето - да има едно леко лушване, когато се качих от Ауди на Суперб-а го забелязах. Самуил каза, че е от тампоните - гумени, ако се сменят с пластмасови се оправ, но аз лично не съм. Когато натовариш колата (не да се возиш сам) всичко е наред. Не забравяй, това е лимузина, а не спортна хонда :) трябва да вози мелко. За DSG-то има си и плусове и минуси, няма как , ще се "адаптирате" един кум друг s_flag

Твоят филтър са го сменили поне на 30000км, а моя искат да го сменят на ~64000км! Иначе за возенето наистина последните, които съм ги карал(Хонди), си беше окачването стегнато и за това правя сега това ми се вижда доста меко. Иначе последната ми Хонда беше Акорд, която беше далеч от спортна...

Малко е субективно сигурно, някой друг въобще не го усеща така, например ако се качва от френска кола на Суперб сигурно пък твърдо му се вижда... :D Ама аз френска не съм карал, няма и да карам...

Това за DSG-то ми стана интересно какво казваш можеш ли да дадеш някакъв линк и някакво инфо за плюсове и минуси? Досега само за плюсове съм чел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.