Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Смяна на волан на О2, 2007


icakat

Recommended Posts

Здравейте колеги! Решил съм да си сменя обикновения волан с кожен, но не успях да намеря подходяща тема с описание за разглобяването на волана.

Молбата ми е ако някой може да помогне.

Благодаря предварително.

Колата е Октавия 2, 2007, 1,9.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При разкачен акумулатор завърташ волана на 90 градуса в ляво или дясно, отгоре на задната страна на волана има отвор с достъп до скобите държащи еърбега, с къса отверка се откача скобата от периферията към центъра, завъртане 180 гр. в обратната посока и се откача и другата скоба. Откачаш щекера на еърбега - бялата скоба се дърпа към теб, доста е стегната. Развива се болта държащ волана с М12 (дванадесетолъчева звезда), отдолу трябва да има маркери за центриране на волана и кормилния вал. Под волана е сензора за ъгъл, внимаваш да не се завърти шайбата, трябва да остане в централна позиция.

Сглабяне в обратен ред. Успех! и да се изфукаш после.

П.С. това е за обикновения четирилъчев волан, не знам има ли други модели за 2007, моята е 2005

post-4435-138453495034_thumb.jpg

post-4435-138453495039_thumb.jpg

post-4435-138453495043_thumb.jpg

post-4435-138453495046_thumb.jpg

post-4435-138453495048_thumb.jpg

post-4435-138453495051_thumb.jpg

post-4435-138453495053_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата да попитам нещо. Воланът ми е съвсем леко завъртян надясно когато колата върви в права посока. Може ли чрез изваждане на воланът и преместване с едно зъбче на шлиците да се центрова или трябва да се ходи на реглажи в сервиз. Завъртането ми е 4-5 градуса-малко е, но ме дразни. Колата е Суперб 2003г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че трябва да отидеш на реглаж. Преместване със 1 или 2 зъбчета на шлиците не оправя проблема със съосието на гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като колата върви в права посока и не дърпа на никъде....какво пречи да си премести и центрира волана с 1-2 шлици?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо е важно да е свален акомулатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо е важно да е свален акомулатора?

 

Може да се прецака нещо при изключване на възглавницата и да ги гръмне в лицето :) Друго нищо. Това го казват хора, които са страдали и си казват "я си го спрете за всеки случай", иначе всеки може да си играе на хазард и да пробва и после да сподели колко струва възлглавницата/пробата т.е./ :) Другото, което аз знам е, че възглавницата не би трябвало да гръмне с по-малко от 20км/ч скорост (горе-долу на толкова пищи и колана, ако не е закопчан), а също така и ако няма ключ на стартера, т.е. го няма транспондера в ключа близо до гнездото за ключа.

 

Общо взето това е :) Евала за показното на frass - много добро! :) Когато обличах моя волан в кожа, той беше кривнат надясно с няколко градуса - сега го изправих с един шлиц и е крив наляво, но доста по-малко :) Така, че това не оправя напълно нещата, но ги оправя към 30% по-добре... Най-добре е на реглаж (аз не съм ходил, така си карам).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително се разкача акумулатора, за да завъртиш волана трябва ключа да е на контакт и най-малкото записва грешка на еъргеба, т.е. трябва Вагком след това. Най-много да гръмне :D (малко вероято разбира се , но всички сервизни инструкции където бараш който и да е еърбег започват с подчертано "разкачете акумулатора", сигурно има защо :D:D )

п.с. колегата Shaft го е написал вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата да попитам нещо. Воланът ми е съвсем леко завъртян надясно когато колата върви в права посока. Може ли чрез изваждане на воланът и преместване с едно зъбче на шлиците да се центрова или трябва да се ходи на реглажи в сервиз. Завъртането ми е 4-5 градуса-малко е, но ме дразни. Колата е Суперб 2003г.

 

Отиди дай 40-50лева за реглаж на преден и заден мост и всичко ще се оправи.

 

 

 

ПС: по повод на реглажа все искам да попитам, на какъв принцип се центрира волана при реглажа. Защо аз като ходих на реглаж ми го центрираха на око, аз си ислех, че се центрира по някакъв начин чрез ваг ком. След ровене из нета видях ,че го правят с нивелир

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такъв е принципа с нивелир от стойка на тв.примерно или смартфона/защото с големите строителни,няма как да го завреш там/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно малко нещо, което слагаш върху бега на волана. Върви като екстра към по- високите класове стойки за телевизори. Но си е точно мини нивелир.

На всички волани от ВАГ, който съм свалял има по една точка на кормилния прът и на волана, което също служи за центриране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно малко нещо, което слагаш върху бега на волана. Върви като екстра към по- високите класове стойки за телевизори. Но си е точно мини нивелир.

На всички волани от ВАГ, който съм свалял има по една точка на кормилния прът и на волана, което също служи за центриране.

 

ясно. просто не съм чувал ,че има стойки за телвеизор който вървят с нивелир. затова така неразбирах за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги здравейте

 

Ще ползвам темата , че да не отварям нова .

 

Както беше описано смених волана . Всичко си беше наред освен че установих че новия волан не е позициониран правилно . спрях пак акумолатора махнах бег-а наместих волана , сложих бег-а пак. Обаче този път като запалих лампата на таблото за бег-а изгастна и после пак светна. Махнах го пак , разръчках кабелите обаче нищо не стана. Пак същото , изгасва и после пак светва. Дали това е грешка в ЕКУ-то или самия бег или кабелчето нещо не дават контакт ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се е записала грешката на бега  изчистването ѝ става само с ВАГ КОМ. Може да си подкривил някое пинче на куплунга на възглавницата. Някой колега с кабел да ти изтрие грешката и пробваш пак. Ако пак светне - сваляш пак волана и проверяваш пиновете на жълтия куплунг , който остава на кормилния прът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pepino ще ме чекне , иначе ги огледа куплунзите и пиновете внимателно , нямаше криви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.