Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нови правила за определяне на местния данък за МПС


legaltk

Recommended Posts

Глупости. И на коли 2000 могат да функционират и на коли 2012 могат да са умрели :) Единствения който може да го установи е газ анализатора. И това се прави в нормалните държави. Ама им е по - лесно да сложат разделителната линия по години. Що да се мъчат да упражняват контрол?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    17

  • Илко Такев

    10

  • legaltk

    8

  • joro-120L

    5

Най-много писали в темата

Алтернативно предложение по темата - цък.

smile056

 

В това предложение има един много голям проблем. Досега данъка се събира от общината, а ако предложението се приеме то данъка ще се събира от държавата. Така ще се вземат парите на общините.

 

От друга страна горното предложение се използва в Германия (май и в Холандия/Белгия, но не съм сигурен) вместо винетни такси. Но данък и винетка са различни неща и отиват в различни джобове smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предложението имаше и още нещо, което го няма в публикацията.

За да не се ощетяват общините, парите да се разпределят към тях според регистрацията на автомобила. Така обаче стигаме пак до въпроса къде е регистриран автомобила и къде се кара...

Специално нашата община е известна с високия си данък (може би най-висок в България) и по тази причина много хора живеещи и работещи постоянно във Варна, си запазват регистрацията по постоянен адрес - У, Т и т.н.

По нагоре се споменаваше и за лизинговите автомобили, които в масовия случай са със софийска регистрация, независимо от това къде се ползват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одобриха си го както те си бяха наумили. Да е честито на дядовците с жигулките и москвичите. В крайна сметка те са им електората де, кво съм се загрижил и аз за тях...

 

http://www.dnevnik.bg/biznes/2013/10/22 ... a_za_novi/

 

Опс сори то било само на първо четене.

 

Абе в сегашния закон нали има някакви коефициенти на оскъпяване на новите коли. И сега какво - първо ще ти я умножат по 1.5 или 2 щото била нова и после ще ти го намалят с 30-50% щото била "чиста" ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Абе в сегашния закон нали има някакви коефициенти на оскъпяване на новите коли. И сега какво - първо ще ти я умножат по 1.5 или 2 щото била нова и после ще ти го намалят с 30-50% щото била "чиста" ???

 

За тези коефициенти не споменават нищо. С други думи ако не се гледа за катализатор, а за Евро сертификат, ще се вдигне данъка само на колите до 74кВт с деклариран катализатор и липса на сертификат (2 пъти) и на тези със сертификат под Евро 5 (с 40%)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Сетиха се най-накрая, че би било честно хората, които си купуват нови коли, които замърсяват по-малко природата, да плащат по-малък данък. В нормалните страни това винаги е така. Ама нашата не е нормална, то е ясно. И защо е това ограничение до 100 коня?

Аз за последните 7 години дадох на тая държава около 4000 лв, ей така щото съм решил да си купя нова кола и с кеф да си я троша по дупките... и да щадя природата...

А има и друго - понеже съм съвестен гражданин не постъпих като всички останали, които имат скъпи лимузини и джипове, регистрирани като N1 и които годишно плащат между 5 и 10 лв данък!!!

Баси държавата, баси законите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно си прав за N1.
Но дай да направим и следното сравнение: за автомобил 40000 лв давам на държавата 8000 лв ДДС и няколко лева данък МПС.

Бай Мангау като купи таралясник четвърта ръка за 4000 лв. колко ще плати на държавата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, не разбрах добре въпроса ти. За ДДС-то изобщо не говорим в случая - там е ясно. За бай мангау също не ми се почва, че няма да мога да се спра. Основният въпрос е защо данъка трябва да се изчислява на база конски сили, или друг тъп критерий, който няма нищо общо с екологията и безопасността. Ти добре знаеш колко данък ще трябва да плащаш за новия Супърб, но мислиш ли, че е справедливо? Аз мисля, че не е.

 

Ето още един несправедлив пример - такса битови отпадъци се смята според данъчната оценка на жилището! Проценти, коефициенти, промили и хоп - стотици левове годишна такса, защото районът бил в еди-коя-си зона, жилището било оценено на еди-колко-си и т.н. Изобщо не се взема предвид факта, че в това жилище живеят например двама души и сътворяват малко боклук. В същото време в съседната доста по-неугледна къща живеят петима, цапат много повече, а плащат далеч по-малко, защото някой така го е сметнал за правилно.

 

Ей затова се дразня на тъпите закони в тая държава.

 

И още нещо по основната тема - ако ще има облекчения за по-нови автомобили, респ. по-екологични, защо е това ограничение до 100 конски сили. Каква е логиката тук? Аз пък къде съм тръгнал да търся логика в този абсурден свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намираш логиката, защото бъркаш данъци с екология. С данък МПС се облага собственост, демек ти си по - богат от бай мангау и затова плащаш по - високи данъци. В крайна сметка всички данъци имат едно основно свойство да рапределят парите от имащи в повече, към такива имащо по-малко (или поне на теория би трябвало да е така, ама често не е). Дали това е справедливо не го коментираме, просто излагам теорията.

 

Вярно е, че много пъти  законодателя прави глупостта да меша данъчните с други политики, но това като цяло е неправилно. За екология си има екотакси, акцизи и ала-бала. Данъка облага приходи или активи по тяхната стойност и колкото е по-голяма стойността им, абсолютната сума на данъка също трябва да е по-голяма. Защото в обратния случай, би трябвало да облагаме и чисто нов апартамент с по-нисък данък от съборетината на бай мангау, не е много справедливо нали?

 

Има и нещо друго - ако ние като държава произвеждахме автомобили, има смисъл да се насърчава покупката на нови такива. Но ние не произвеждаме (ловешките не ги броя). Т.е. за държавата като цяло е даже по-зле покупката на нова кола, защото така се влошава външнотърговския баланс, внасяме скъпи стоки, а няма какво да изнесем.

 

Погледнато екологично, също е спорно. Отговорно твърдя, че дъртото ми 25 годишно Ауди на газ е много по-малък замърсител от 6 годишната ми дизелова шкода. Като почнеш от газовете и свършиш със себестойността на материалите приравнени към периода на употреба, който за дъртата кола е вероятно 2 пъти по - дълъг.

 

Всичко това е просто опит теоретично да си обясним нещата. Не споря дали е правилно или не, дали е морално или пък справедливо. Това са си относителни понятия и зависят от гледната точка. За теб може да е справедливо да плащаме ниски данъци щото имаме по-нови коли, ама за дядото на село с 20 годишна жигулка и доход 1/20 от твоя едва ли е справедливо да го наказват с висок данък, за това, че е беден и не може да си купи по-нова кола.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Справедливият данък МПС трябва да е базиран на материална стойност, например оценка по Каско или друга експертна оценка.

Допълнително може да се направят всякакви облекчения.

 

Екологията няма да я оправим с промяна в данъците, докато средствата събирани по подобен повод не се използват изключително само целево.

То в България изобщо този инструмент скоро няма да заработи - да започне закупуването на екологични автомобили само заради данъка - по ясни причини.

Например неекологичен автомобил изминаващ по няколко хиляди километра годишно замърсява по-малко от друг "екологичен" изминаващ по 50000+ на година.

 

Справедливият данък за недвижим имот също трябва да е на база материална стойност.

 

Големият проблем в момента е таксата смет, тя е абсолютно нелогично дефинирана.

Ако няма начин да се оцени обективно количеството отпадъци генерирано от определен имот, поне трябва да се промени базата на брой ползватели.

Същото трябва да важи и за малки предприятия без индустриални технологии, за останалите контролът е съвсем лесен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка трябва да си е в цената на горивото. Колкото карате, толкова цапате и армотизирате пътищата и толкова плащате. 

Голяма кола с голям двигател - голям разход, а малка....

Които иска да копува електро автомобил...

Така или иначе цента на горивата ни е най-никса (съответно и качеството) в района.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

В приетите промени в Закона пише, че собственикът трябва да представи документ пред общинските данъчни служби, че колата му отговарят на евростандартите. "Не е записано обаче кой трябва да го издава", оплака се Барбалов и допълни, че е изпратил писмо до Министерството на финансите и Националната агенция за приходите, които да отговарят на този въпрос.

 

Голяма е вероятността такъв документ да може да бъде издаван само от производителя на колата. Всичко това може да доведе дори до забавянето на началото на данъчната кампания, която по принцип започва в началото на февруари.

От известно време евростандарта го пише в талона, в поле V.9. Няма начин данъчните да не го признават. Не знам от кога е така, но е поне от 2008 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и аз да  се включа в този абсурд.

Преди месец си платих данъка за тази година 143 лв. идва ми по 1.14 лв на кон а двигателят ми е 125 к. та като двигателят ми няма номер как ще ми издадът сертификат за Евро 2 или 3,4,5   ?

А относно за катализатора той е заменима част дори и автомобилът да е 1999г или както казаха някои колеги 2012 г  ко е е гаранция че  работи  добре или е читав катализатора .

Веднъж купуваме винетка паричките отиват за държавата .

Второ плащаме данък  паричките отива в общината.

Трето ако току що сте закупили  нов внос автомобил  Еко такса и пак паричките в общината.

Ако те спипа КАТ в нарушение направено в твоя град да речем плащаш си глобата  и паричките пак за държавата.

И като сметнем скъпите горива и то не качествени естествено и лошите патеки по които караме  щото ние пътища нямаме те нашите пътища са за  коне и каруци а защо не и файтони и дръпнем чертата какво става са само даваме парички а налице нищо.

По професия съм международен шофьор  и знаете ли как ни се присмиват хората навън ,като разберат че съм Българин или съм от България  викат ни а да бе знаем ви ние  дето имате една магистрала само  и се пукат да ни се присмиват.

А знаете ли колко пари печели държавата на ден само от транзитно преминаващи камиони през България  грубо 1000 камиона по 25 лева дневна винетка 25000 лв на ден + такси дунав мост и порт такса за фериботите  ами това си е чиста машина за пари .

А относно данъци те и тези  закони е Абсурд  но всяко чудо за 3 дена както е казал народът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

А знаете ли колко пари печели държавата на ден само от транзитно преминаващи камиони през България  грубо 1000 камиона по 25 лева дневна винетка 25000 лв на ден + такси дунав мост и порт такса за фериботите  ами това си е чиста машина за пари.....

Въпросната "машина за пари" за 2011 и 2012 е докарала приходи от винетни такси в България от по 200 000 000 лева на година. Това в реални цифри прави пълна рехабилитация (не кърпене, а цялостно преасфалтиране и ремонт на банкети, канавки, хоризонтална и вертикална маркировки и мантинели) на около 500 километра двулентов път от първи, втори и трети клас. Масата от пътища от тези класове у нас (въпреки че голяма част от първокласната пътна мрежа е рехабилитирана) имат нужда от точно такъв ремонт. Общата дължина на пътищата втори и трети клас е над 15 000 километра. Значи при тези годишни приходи от винетки ще трябват 30 години за ремонт на всички тези пътища. Проблема е, че първият ремонтиран след 10 години вече ще има нужда отново от основен ремонт.

При "Данък МПС", който отива в общините положението е сходно - сега не ми се търси колко са приходите от този данък в общините, но ако някой докаже, че за общинските пътища е различно ще го приема.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм  съгласен с теб и с цифрите изписани от теб .

А за нас устава да си чешем само езиците с подобни теми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Тиха, бърза, икономична, красива и екологична. И на цена съвсем прилична. Жив и здрав, и много безаварийни километри!

 

Много рима вкара, май поезията ти се отдава ;). И всичко написано е вярно.

 

Като каза екологична, предлагам една инициатива, която се опитвам да прокарам от две години, но досега без успех.

Писах два пъти до министерството на финансите относно начина на определяне на данъка на автомобилите в България, т.е. да е както в повечето европейски страни - на база количество изгорели газове (CO2 в изгорелите газове), а не на база мощност, както и да отпадне диференцирането до 74 kW и над 74 kW.

Имам официални отговори от министерството, но не знам как да ги прикача тук. Иначе всеки може да види как глупаво се измъкват.

Но си мисля, че ако повече хора пишат, все някога ще имаме успех.

За сравнение данъкът на автомобили като моя в Германия е около 130 лв. Тук всеки си знае колко плаща. И най- глупавото от всичко е, че колкото е по-нов автомобилът, толкова данъкът му е по висок. Това е желязната логика на българската държава - имаш ли пари за нов автомобил, имаш пари и за висок данък.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук трябва лобито на търговците на нови автомобили да влезе в сила, за да се промени нещо. Засега джамбазите, които вкарват коли на старо, са железни, закона облагодетелства купиването на стари коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Похвално е, че си се опитал да направиш нещо по въпроса. Повечето хора само говорят и нищо не правят или като мен самия са се примирили, че нищо не може да се промени и са се предали.

Според мен промяната може да дойде само от Европа. Да ни задължат да променим данъчното облагане така щото по-екологичните коли да плащата по-малко. Както казах - предал съм се. Не мисля, че на вътрешно държавно ниво можем да направим нещо. Предполагам данъчните имат статистика какви коли има в БГ и знаят с абсолютна точност с колко ще се увеличат/намалят данъчните вземания при промяна на условията. Нито едно правителство няма да се съгласи доброволно на по-малко приходи. Много е песимистично ама.....как да си обясня коефициента 2,5 за автомобил до 5 години :o  Те само тоя коефициент да махнат, пак е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много рима вкара, май поезията ти се отдава ;). И всичко написано е вярно.

 

Като каза екологична, предлагам една инициатива, която се опитвам да прокарам от две години, но досега без успех.

Писах два пъти до министерството на финансите относно начина на определяне на данъка на автомобилите в България, т.е. да е както в повечето европейски страни - на база количество изгорели газове (CO2 в изгорелите газове), а не на база мощност, както и да отпадне диференцирането до 74 kW и над 74 kW.

Имам официални отговори от министерството, но не знам как да ги прикача тук. Иначе всеки може да види как глупаво се измъкват.

Но си мисля, че ако повече хора пишат, все някога ще имаме успех.

За сравнение данъкът на автомобили като моя в Германия е около 130 лв. Тук всеки си знае колко плаща. И най- глупавото от всичко е, че колкото е по-нов автомобилът, толкова данъкът му е по висок. Това е желязната логика на българската държава - имаш ли пари за нов автомобил, имаш пари и за висок данък.

  Илко, ако обичаш, качи въпросите и отговорите в www.dox.bg, например. Отдавна мисля да подема борба срещу тази несправедливост при данъчното облагане. В България, както винаги всичко е наобратно.

 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Илко, ако обичаш, качи въпросите и отговорите в www.dox.bg, например. Отдавна мисля да подема борба срещу тази несправедливост при данъчното облагане. В България, както винаги всичко е наобратно.

 

   Поздрави.

 

Прати ми твоя e-mail. Направо на него ще ти ги изпратя. Моят е i_takev@yahoo.com.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен, колега. Желая много безаварийни километри и приятни мигове :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, честито за новата придобивка! Много и безаварийни километри да те радва, теб и цялото семейство :).

 

По въпроса за данъка, както се досещате това е скрит подоходен данък. Щом имаш пари за нов автомобил значи имаш много пари и трябва да плащаш по-високи данъци. Всички сме наясно (дори и тези от които зависи това), че автомобил на 15-20 години (масовите, които се търкалят по нашите пътища) не са нито екологични, нито безопасни. В това няма спор. Проблемите при промяна на данъка, според мен, са два.

Първият е, че (може би) ще намалеят приходите от данъци, ако се промени методиката на изчисляване. Това може да бъде изчислено предварително и ако от държавата отговорят с точни изчисления, които недвусмислено показват, че към момента това ще доведе до проблеми в бюджета на държавата и общините бих се съгласил, че още не е дошъл моментът за такава промяна. Такива изчисления за сега не са показани или поне аз не съм видял. Което ме навежда на мисълта, че не това е основния проблем.

Вторият проблем, според мен е по-значим. Помислете какво би станало, ако се промени схемата на облагане и се приложи логиката с която всички ние сме съгласни - т.е. колкото по нова, екологична и безопасна кола, толкова по нисък данък и съответно колкото по стара, замърсяваща и опасна на пътя кола, толкова по висок данък. Ако това се вземе като решение от което и да е правителство, то това ще го свали от власт. Това ще означава 2/3 от хората в България да не могат да си плащат данъка на колата и съответно да не могат да я ползват?!! Хората ще излязат на улицата! Не да питаме и хората във форума, които карат 10-15 годишни шкоди с малък двигател дали ще се съгласят на такава промяна?!

Ако се предприеме стъпка при която се намали данъка за нови и екологични автомобили, без да се променя данъка за старите и замърсяващи, то тогава със сигурност ще се появи първият проблем - приходите в хазната.

Ето защо според мен, това трябва да става плавно и постепенно. Трябва да има нацианлана политика с ясно определени цели и срокове в рамките на 10-15 години. По този начин и хората ще могат да обновят автомобилите си. Но, колко от българските правителства след 89-та са изкарали пълния си мандат?!! Има ли приемственост на политиката по много по-важни за страната въпроси??! Не!!

Според мен, трябва да се мисли за това как малко по-малко да се променят нещата и то чрез писане не само до българските власти, но и до Брюксел. На местно ниво няма политическа воля за такива промени.

Ние, притежателите на нови автомобили трябва да се обединим и да търсим подкрепата на вносителите на нови автомобили и да искаме въвеждането на евродиректива за облагането на автомобилите. Но доколкото определянето на данъците все още остава национален приоритет на правителствата на страните в ЕС, то тази промяна няма да се случи скоро. Но, все от някъде трябва да започнем!

Редактирано от drago_O3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.