Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нови правила за определяне на местния данък за МПС


legaltk

Recommended Posts

не мога да се съглася,че е така според вас излиза,че тези които карат стари коли са тарикати,а тези с новите балъци системата си е в ред в мисленето е проблема само тук богатите искат хем да имат,хем да плащат евтино,ако може да си купят скъпа кола пък данъка да и е малък или напрово да ги освобдят от данък защо и да не им дадът и безакцизно гориво понеже си купили мощна кола,а им харчи много нямат пари да я карат по цял свят богатите имат различно мислене казват "аз съм богат и за това трябва да плащам по-скъпо от другите" само тук искат да минават евтино кажете ми не ли така ?

който си има брада трябва да си има и гребенче са казали хората примерно ако печеля досатъчно пари за да си купя нова кола едва ли би ме интересувала цената на каското или данака това са нищожни пари на базата на цената на колата,пак казвам мисленето трябва да се промени

Колега стига с това деление на богати, бедни и прочие. Явно не искаш да разбереш какъв е проблема. По твоето мислене тия с новите коли тъй като са си купили нова кола значи трябва да плащат за всички останали? Аз не искам да ме освобождават от данък, искам когато на някой се дава предимство за екология да се гледа реално и да има контрол върху това което се гледа и освобождава. Ти замислял ли си се колко коли в България само на хартия се водят с катализатор и ползват облекчения. Замислял ли си се въобще дали (ще ползвам делението написано от теб) бедните, които си купуват кола на стара наистина имат възможност да я поддържат или минават с части втора употреба, минават по вторият начин на технически прегледи. Задавал ли си си въпроса ако тук в България има строги правила относно техническата изправност на старите автомобили, който от хората ще могат да си позволят дори да имат дори стара кола. Просто в България цялата система е объркана. Хем твърдиш че нямаш пари, хем си купуваш последен модел смартфон за 1 400 лв. дето е повече от месечната ти заплата. Хем твърдеш че нямаш пари, хем теглиш заем само и само да имаш заветната кола "нов внос" и след това започваш с икономията от части, гуми, масла и прочие. Но човека е горд че има кола и не се бута в градският транспорт, пътува всеки ден от единият край на София до другият САМ в автомобила за да отиде на работа и псува ли псува високите цени на горивата и колко пари му отивали за газ на месец. Но въпреки това е "щастлив" и вече прави сметки как ще си купи следващият модел на същата кола само и само модела до остарее още малко.

Относно брадата и богатите дето не мислят колко им е каското, едва ли в този форум ще намериш някой с нова кола, който не си смята данъка или каското. Не мисля че караме laferrari  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    17

  • Илко Такев

    10

  • legaltk

    8

  • joro-120L

    5

Най-много писали в темата

Моето мнение съвпада с това на колегата Ради (отново).

 

Разочарован съм като цяло от коментарите на повечето хора как нямало смисъл да се плащат данъци и колко обречено е всичко, тънки сметки и т.н. Ами какво да ви кажа - be the change you wish to see in the world. Или иначе казано докато всеки мисли да скътава, така оправия няма да има :) Всеки започва промяната от себе си и отговаря за собствените действия.

 

Също не съм съгласен с отделянето на каското от сметките - доколкото знам вече и там има 2% данък, така че колкото по-скъп/мощен е автомобилът, толкова и двата данъка (застрахователния и пътния) растат.

 

Относно въпроса за благотворния ефект върху икономиката - просто е. Първо закупуването на кола на старо е до голяма степен подкрепя сивата икономика предвид това какви са търговците, знаем как се вкарват коли с автовози от чужбина, какъв black market има за резервни части и т.н. Освен това, макар и да си зависи много от водача, новите автомобили на пътя са относително по-сигурни.

 

При официалните дилършипи е по-добре, там поне всичко е по-прозрачно, обект са на регулации, имат основно банкови обороти, плащат си ДДС и данък печалба. Освен това е добре и за потреблението, повече пари циркулират в икономиката (лизинги, кредити), което вдига икономическата активност, което вдига заетостта и т.н. - не искам да отегчавам с разни икономически теории, извинявам се.

 

Ввсичко това е в полза на държавата и нормално в по-развитите държави има огромни стимули за закупуването на нови автомобили (особено ако има местно производство) - просто при равни други условия това е по-добре за населението като цяло.

 

Не искам да ангажирам никого с мнението си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Разпалват се страстите в дискусията. Ради в последния пост го е казал добре.

 

В предния си пост написах, че ако някой се опита да промени системата отведнъж ще го отнесе гневната вълна на общественото недоволство.

Когато си купувах колата бях на ясно, че ще плащам висок данък. Даже, дилър от Русе ми предлагаше да взема най-слабия двигател на от гамата (TSI 63 kW) за да не прехвърля заветните 74 киловата.

 

Да, цинично е да се говори за екология, в икономически условия като нашите. Аз също не съм привърженик на западното консуматорско общество и няма да си сменя колата веднага щом излезе новия модел, а ще си я карам докато има ресурс в нея.

Но, не е ли цинично да казваме колко много катастрофи стават по пътищата заради остарелия и неизправен автопарк и да правим всякакви акции (медийни, на КАТ и какви ли още не, за да изловим сивите сервизи и неизправните автомобили) и в същото време косвено, чрез данъчна политика, да се стимулира карането на стари коли.

 

Да, стимулирането на продажбата на нови автомобили цели:

1. Да се стимулира производството на такива (това направиха в Западна Европа в началото на кризата - 2008-2010 година). Да, ние реално нямаме производство на автомобили, но има заводи в БГ, които са субконтрактори на големи автоконцерни. За справка www.sebn.bg - правят кабели за VW, Audi, Skoda. В Русе има завод който прави ключалки за BMW и други световни производители и друг който произвежда двигателни блокове за Рено. Но  ... , да кажем, че това не е основна цел за нас в БГ.

 

2. Екология. Тук бих казал "на гол тумбак - чифте пищови". Да, още не сме дорасли да бъдем екологични като богатите и трябва внимателно да се подхожда в това отношение. Трябва обаче, да се търси баланс между икономика и екология. Не трябва да се изпада нито в едната, нито в другата крайност.

 

3. Бих добавил още една много важна цел - БЕЗОПАСТНОСТ на пътя. И няма да се съглася с никого, че едно 15+ годиншно BMW или Мерцедес, та дори и по-висок клас и добре поддържано от собственика си е по безопасна кола от една нова кола.

 

Хайде да не изпадаме в крайности и да не даваме аргументи за едно или друго, което само по себе си е правилно и да нажежаваме излишно дискусията.

 

Данъците са инструмент на държавата за прокарването на определена политика и постигането на определени цели.

Предполагам всички ще се съгласите, че искате да карате нови коли, да се движите по пътища, по които се движат само безопасни за самите тях и другите участници в движението коли, екологични коли, а ревящи и димящи антики. Според мен, действащите данъци не целят това, а по-скоро карането на автомобили втора ръка - ревящи и димящи антики.

Не става дума за данък от 200 лв. или 300 лв. А става дума за политика.

Искаме ли нови, безопасни и екологични коли по пътищата? Да, искаме!

Тогава трябва да има политика, която да преследва тази цел и един от инструментите е данъка. Да, той не единствения. Трябва да се развива и икономиката, да се вдига БВП, доходите на хората. Всички инструменти трява да са в унисон при постигането на целта. Не може да се бориш с опасните и замърсяващи коли на пътя с проверки на незаконни сервизи и масови акции на КАТ и същевременно да казваш косвено на хората купувайте стари коли щото няма да ви вземем високи данъци. Ако това не е цинично ...

 

Не разбирайте, че искам да от утре да се променят нещата. Не! Внезапната промяна, колко и за добро да е тя, може да се окаже пагубна. Както написах в предния пост, тук необходима политика за 15-20 години напред. Ако има разписана и ясна политика, хората сами ще могат да си планират нещата. Нека всяка година данъка минимално да се изменя в посока постигането на целта: безопасни, екологични и нови коли.

Смятате ли, че имаме такава политика. Аз лично, не. То за коя ли област в БГ има политика, но това е друга тема...

 

И за да не бъда голословен и само да посочвам проблеми без да предлагам решение.

Според мен правилната политика трябва да следва следната логика - данъка се увеличава при:

1. увеличаване на мощността: по-мощен двигател - по-висок данък (обаче, не съм съгласен с прага от 74 киловата, нека да има плавна скала, сами може да се сетите за марки и модели при които се получава се така, че за една или две к.с. прескачащи границата ти режат главата)

2. увеличаване на възрастта: по-стара кола - по-висок данък (плавна скала, не на прагове, примерно всяка година възраст коефицента да се качва с 0.1 пункта)

3. увеличаване на замърсяването: по-замърсяваща кола - по висок данък (тук може да бъде на категории - затова ги има Евро 5 и т.н.)

В някои отношения сегашния данък отчита горните 3. Но, не съвсем. Можем да помислим заедно по темата. Мислете за това какво искаме да постигнем с автомобилния парк след 10-15 години в БГ и как, а не да гледаме какво правят в една или друга чужда държава. При тях може действа един или друг инструмент, но при нас той да не действа.  

 

Ако все пак държавата иска да ми обложи "високите" доходи, да го направи с правилния инструмент - ДОД, а не с данък МПС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак има и нещо успокоително в действията на държавата - направила е първата крачка към екологията, като е освободила от данък електрическите автомобили. А тяхната цена наистина е много по-висока в сравнение с тази на автомобилите с двигатели с вътршено горене. Т.е. мисли се в посока екология, без значение дали това е наложено от Европа, или някои от местните държавници имат някакво виждане за бъдещето. Така че може би, както казваш Драго, стъпка по стъпка нещата ще се регулират, но засега липсва политическата воля за налагане на дългосрочна визия и стратегия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе тука някой политик може да черпи идеи за предизборни речи :)

 

Аз съм човек прагматик, за мен 2+2 е равно на 4 и няма дилема. Преди малко минах покрай един дилър на Пежо в малко градче в североизточна Франция (демек един от най-богатите и райони силно населен с немци). Наред с новите коли отпред се продаваха 10 тина стари коли в диапазона 5-10 годишни. Цените бяха точно 3 пъти по високи от Горубляне, ама това е друга тема....

 

Та начи като си тръгвам, ако ми остане време ще взема да снимам няколко минути в произволен момент на магистралата. И ще видите, че автопарка им на французи и германци хич не е толкова нов. Средната възраст на колите се върти около 5 години, като има и доста близо до 10 години, а има и немалко 10+ годишни коли. Странно, как ли не са линчували публично собствениците им....

 

Та като сравним възрастта, респективно цената на автопарка им с нашата, ще сравним и брутния вътрешен продукт на тези държави с нашата. И ще видите, че всичко си е в реда на нещата. Автопарка ни е даже нов като за съдраните ни гащи (говоря като нация). Това е положението.

 

Относно глупостите, че всички стари коли били пушещи и опасни - предлагам на колегата да се качи в едно добре подържано 15 годишно BMW 5-ца или нещо от тоя клас и после да се качи в една съвременна нова кола (около 10-12к лева) и да пропътува 500км. Да го видя после дали ще пише пак подобни неща.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, всъщност, да. Отговорите, които са ти пратили, като ги чете човек, наистина е направена крачка в правилна посока, макар и малка. Не го отричам. Но нека държавата да изгради дългосрочна визия, да я изложи ясно пред народа и да каже до 2025 ще променяме данъците така и така за да може в края на 2025 да бъдат такива и такива нещата. И тогава хората ще започнат да си правят преценка и да планират. Ще си направят сметката дали да си купят нова кола ли такава на 10 години. Е, в БГ го има мисленето, което Ради го е описал - българина няма пари за хляб ама иначе да има последен модел телефон или скъпа марка кола - като е телефон да е айфон, като е кола да е BMW или Мерцедес. Пък били те на старо, ама няма да си купа нова шкода, сеат или дачия щото ... не е марка.

Бизнеса и хората искат да има ясна политика за 10 години напред. Това липсва в БГ. Идва ново правителство и казва: ааа тия пред нас опоскаха държавата, айде сега по нов начин, щото видиш ли, нашето е най-правилното. И те поскат на свой ред. Правилно, ама само за тяхната партия. И така последните 25 години.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но, може и да греша, не съм спец за да правя такива генерални заключения и да линчувам когото и да било. Пък и не разбирам чак толкова много от коли. Аз съм си направил своя избор.

Може би Цецо е прав - 15 годишно BMW 5-ца сигурно вози по добре е от нова Дачия Логан.

В БГ (по публикации в пресата) около 36% от всички регистрирани в страната автомобили са над 20 години, около 32% са на възраст между 15 и 20 години, което прави около 2/3 от авто парка в БГ да е на повече от 15 години. Така че, ако достигнем средната възраст на авто парка във Франция (5-10 години) е чудесно. Аз ще съм доволен ако достигнем средна възраст от 10 години в следващите 10 години.

Извинявам се, ако моето мнение е засегнало някого.

Ако пък някой политик мисли като мен и действа в тази посока ще гласувам за него ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сега погледнах през прозореца на компанията в чиято сграда сме в момента. Говорим за фирма от сравнително висок сегмент като пари (ИТ + медицина) в относително скъп район на Франция (Елзас), където хората взимат добри като за Франция заплати (около и над средните). Не мога да снимам, че ще предизвикам неудобни въпроси, но на бърз преглед на око, от около 30 тина коли, виждам 3броя Голф 3ки, 5 броя Пежо 206, няколко рендета клио от второто поколение и даже една бая дръглива корса от второ поколение. Т.е. все коли на 10 и отгоре години. Т.е. около 1/3 от автопарка минава 10 годишната възраст. И тези коли си минават на преглед, при все, че тук газовете се мерят, както трябва! Толкова по въпроса еко ли са или не са. Около 1/3 от колите на паркинга  са в сегмента 5-10 години и 1/3 са под 5 години. За справка от по луксозния клас - има само 1 ново Ауди А4, 1 нов Мерцедес Е класа и 1 ново пежо 508. Трите са на хора от шапката на компанията.

 

В интерес на истината тая картинка е характерна за тия държави - Германия, Франция. Хората тук са ужасно земни и прагматични и за да видите Мерцедес ес класа, това вероятно е изпълнителен директор на компания с оборот поне 500млн. Г клас на Мерцедес по улиците на Германия съм виждал адски рядко, а във Франция - НИКОГА.  Вече съм го споделял във форума, но според мой шеф (от същата компания) колата ти не трябва да струва повече от 6 месечни брутни заплати от последната година. Правете си сметката ако го приложим това правило за БГ :)

Вероятно в Италия картинката е по-близо до нашата действителност - 2/3 от дохода за колата и си пич :)

 

Всичко това го пиша за да противостоя на предрасъдаците, че "на запад" карат само нови коли. Не - на запад карат и стари (но подържани) коли. Да се говори априори за старите коли като опасни и димящи е глупаво. В нормалните държави си има пунктове за ГТП където си мерят газовете и си проверяват състоянието на колата и ако тя отговаря на необходимия минимум - карай. В интерес на истината в Германия ги делят със стикери и по-старите няма как да вземат заветния зелен стикер, съответно не могат да се врат в центъра на някой градове, да паркират на определени места и т.н. Ама никой не спира хората да си ги карат и те го правят.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не съм съгласен да се качва данъка на старите коли просто не правилно давам пример бай гошо живее в малко село където няма работа за него дори и да дойде в големия град за него отново няма работа той е с основно образонание и е над 55 години единствения му начин на препитание е да си обработва градината сади зеленчуци гледа овощка има лозе и кошери които са са отдалечени и трябва да се ходи с кола всичко което отглежда кара да продава с жигулата на пазара в града или по-голямото село до тях този човек като си сложи всички разходи за сметки,гориво и храна (не живее богато както се досащате) този човек днес остава с 5-6 лв в джоба а ние да му вдигнаем данъка понеже му е стара жигулата и замърсява за да го накараме да си купи нова но с какво да я купи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колеги, реших и аз да се включа по темата...

Никога не съм разбирал логиката (ако изобщо има такава) на данъчното облагане при автомобилите, защото, в абсолютно противоречие с нормалната човешка логика, в България, чрез данъчната политика се стимулира купуването/притежаването на стари автомобили. Някой може ли да ми посочи в коя друга държава се стимулира покупката на стар автомобил? Да не говорим, че има държави (уж по-бедни от нас и също без автомобилно производство), в които е забранен вноса на употребявани автомобили на възраст повече от 5-7 години. Да, в “Европата” се движат много автомобили в по-напреднала възраст, но, както колегата Цецо75 посочи, те са в достатъчно добро техническо състояние. Всички добре знаем какво се случва с автомобилите, които не са в такова състояние и никой не би позволил те да се движат по европейските пътища - идват в България! И понеже, наистина, българинът е беден (но не може без кола), но е и мърляч, изобщо не си и помисля за поддръжка на колата (“нов внос”) - достатъчно е просто да е в движение. Ето това е проблема! Екологията е на по-заден план. Не мога да се съглася, че е нормално 2/3 от автомобилите по пътищата на страната да са опасни. Вярно, не можем всички да караме нови автомобили, но поне да сме като в нормалните държави – автомобилите да отговарят на някакви изисквания за безопасност и екологичност. Дори и колегите писали тук, в подкрепа на старите автомобили, не отричат, че новите автомобили са по-добри по всеки критерий – безопасност, икономичност, екологичност...

Личното ми мнение е, че и с данъчната политика трябва да се стимулира притежаването на по-нов автомобил, без значение дали точно моя е такъв и без значение дали на бай Гошо ще му е финансово приемливо притежаването на автомобил. Изобщо не мога да се съглася с логиката “Щом си е купил (по-) нов автомобил, значи има пари и трябва да плаща!” - това е толкова примитивно и несправедливо! Разбира се, съгласен съм с колегата drago_O3, че това е дългосрочна визия и трябва постепенно да се върви по този път, но все пак да е в рамките на няколко години – 2025-та е доста далеч! Също така, съгласен съм, че тази тема има много аспекти и трябва да се предприемат действия и там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да вземем да оборим още една мантра - старите коли са виновни за ПТП-тата по улицата, т.е. видиш ли били опасни.

 

Официална статистика на МВР за 2013 година:

 

http://dokkpbdp.mvr.bg/NR/rdonlyres/FA6B26E8-55FF-4F31-A9DE-ACE954129FCB/0/ptppoprichini.xls

 

Аз там нищо за неизправни/стари коли не виждам - основното е превишена скорост. Те новите коли скорост не превишават... а? Натам следват - неспазване на дистанция, отнемане на предимство, неправилни маневри... абе все неща дето по - презумпция само стари коли ги правят :) :) :)

 

Сега някой ще каже - ама те са по-опасни за пътниците вътре... И това не е така. Пак по-горния пример - ако вземем нова кола за 10к лева (нарочно не цитирам марки) и едно класическо БМВ 5 или Волво 70 на 10 години (щото горе долу пак е около 10к лева) и ги засилят едно срещу друго - в кое предпочитате да сте? Аз въобще не бих се замислил, а вие?

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Можеш ли да дадеш поне една основателна, логична и справедлива причина данъка на един нормален по-нов автомобил да е по-висок от този на един по-стар автомобил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах я в началото на темата - данък МПС в БГ си е данък имущество. Както е данък имот. Облагат те на база имуществото ти - колкото е по-скъпо, толкова по-висок е данъка (реално точно това става в крайна сметка). Общините в БГ се издържат от  тези данъци, трябват им постъпления. Логично е от собствениците на дърти коли да няма как да вземат пари, защото те ги нямат. Скубят тия дето имат. Съвсем нормално е предвид състоянието в което се намира страната. Това е логичната причина. Дали е основателно - ами след като е залегнала в закона - основание има.

 

Справедливостта я изхвърлям като критерии. Тя е относително понятие според камбанарията, от която гледаш. Няма как  да е справедливо за теб,  за дядото с жигулката и за оня с бентлито. Винаги някой е прецакан.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах я в началото на темата - данък МПС в БГ си е данък имущество. Както е данък имот. Облагат те на база имуществото ти - колкото е по-скъпо, толкова по-висок е данъка (реално точно това става в крайна сметка). Общините в БГ се издържат от  тези данъци, трябват им постъпления. Логично е от собствениците на дърти коли да няма как да вземат пари, защото те ги нямат. Скубят тия дето имат. Съвсем нормално е предвид състоянието в което се намира страната. Това е логичната причина. Дали е основателно - ами след като е залегнала в закона - основание има.

 

Справедливостта я изхвърлям като критерии. Тя е относително понятие според камбанарията, от която гледаш. Няма как  да е справедливо за теб,  за дядото с жигулката и за оня с бентлито. Винаги някой е прецакан.

 

И накрая си купуваш кола N1 и плащаш по-нисък данък и от 20 годишния Москвич  ;)

И тогава идва въпроса справедливо ли е, кола за 100 + хиляди да плаща по 12 лева на година?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За облагането на дохода и имуществото има доста други данъци и такси, чрез които да си плащаш за тяхното притежание и/или придобиване (бяха споменати в темата). А нима дядото с жигулката ползва други пътища?!

Тук наистина всеки си е изградил някаква своя камбанарийка и си гледа, и съди от нея. По-важното е какви мерки ще предприеме държавата по тия въпроси.  :cheers:

Както и да е... Мисля, че тази тема има шансове да продължи вечно. За това мисля и това да е последното ми мнение по нея.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. около 1/3 от автопарка минава 10 годишната възраст. И тези коли си минават на преглед, при все, че тук газовете се мерят, както трябва! 

 

Тук демек там, и точно това е огромната разлика, защото в един моминт покупката на нова кола, там,  излиза по-насметка, от колкото поддържането на старата....

Да, в “Европата” се движат много автомобили в по-напреднала възраст, но, както колегата Цецо75 посочи, те са в достатъчно добро техническо състояние. Всички добре знаем какво се случва с автомобилите, които не са в такова състояние и никой не би позволил те да се движат по европейските пътища - идват в България! И понеже, наистина, българинът е беден (но не може без кола), но е и мърляч, изобщо не си и помисля за поддръжка на колата (“нов внос”) - достатъчно е просто да е в движение. Ето това е проблема!

:doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патроните с новите коли, стига ревахте, ами си плащайте данъците!

Пет страници чесане на клавиатурите, щото нещо не ви отърва. И долу ръцете от на баща ми Жигулата, който е бил учител 40г. и сега пенсията му е 250лв.

 

п.п. срока за екплоатация на таксиметровите автомобили се вдига от 10 на 15г. Днес е прието.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята майка е пенсиониран учител, така че не си единственият от страната на "непатроните". Четиринадесет години карах Шкода Фелиция. Данъците си ги плащам много редовно, но проблемът ми е, че не виждам къде отиват. Ти ако си прежалил твоите двадесетина лева за данък, че не ти пука къде отиват, аз за моите 400 искам да знам за какво ги давам. Както знам за какво давам парите си за застраховка "Гражданска отговорност" и "Каско".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ако си прежалил твоите двадесетина лева за данък, че не ти пука къде отиват, аз за моите 400 искам да знам за какво ги давам......

 

Не съм ги прежалил! И не се ангажирай с цифри за данъците ми, моля. И аз искам да знам къде отиват парите. И от винетките къде отиват и мн. други неща, но дискусията в темата съвсем не е за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята майка е пенсиониран учител, така че не си единственият от страната на "непатроните". Четиринадесет години карах Шкода Фелиция. Данъците си ги плащам много редовно, но проблемът ми е, че не виждам къде отиват. Ти ако си прежалил твоите двадесетина лева за данък, че не ти пука къде отиват, аз за моите 400 искам да знам за какво ги давам. Както знам за какво давам парите си за застраховка "Гражданска отговорност" и "Каско".

Чакай сега, май поизвъртяхте дискусията? Защото това което сега пишеш е повече от резонно. И ти с твойте 400лв. и аз с мойте .... и дядото с жигулката заслужава да знае къде се харчат парите му и за какво. Това няма съмнение.

 

Но мисля, че дискусията беше по-скоро в посока, трябва ли ти да плащаш 400лв., а дядото с жигулката 20лв. И май повечето собственици на нови коли подържат тезата, че това било неспрадведливо, неправилно или прочие прилагателни. И трябвало техния данък да бъде по-малък или равен на тоя на дядото.

 

Между тези две съждения има съществена разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, моята теза е защо данъкът на новия автомобил, като оставим настрана мощността, трябва да се увеличава допълнително с коефициентите съгласно закона за местните данъци и такси, който е 2,5 за първите пет години. Този коефициент няма нищо общо с автомобилен данък, аз с предполагаемите високи доходи на притежателя на новия автомобил. И от това вече следва защо тези пари са повече при новите автомобили и за какво отиват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз мисля дадох отговор на първата част от твоя въпрос. На втората - къде отиват парите... ами там където отиват парите на всички ни (независимо дали караме нови или стари коли)... в черната дупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патроните с новите коли, стига ревахте, ами си плащайте данъците!

Пет страници чесане на клавиатурите, щото нещо не ви отърва. И долу ръцете от на баща ми Жигулата, който е бил учител 40г. и сега пенсията му е 250лв.

 

п.п. срока за екплоатация на таксиметровите автомобили се вдига от 10 на 15г. Днес е прието.

 

Колега само не мога да разбера откъде тая злоба..... тая жлъч..... но за всичко има една много хубава поговорка: Я не сакам на мене да ми е добре, сакам на Вуте да му е зле 

Относно жигулата на баща Ви, никой не посяга на нея, никой няма нищо против тях. Говорим и даваме за пример, че стари коли ползват облекчения, който по закон не биха имали право ако има работещ контрол. И по нагоре го написах, някой ползва облекчения само на хартия... на доверие..... но явно Вие не четете, а веднага се хващата кой с какво разполага.....

Престанете да давате и да сочите кой бил богат, кой беден. Престанете да гледате в канчето на другия, а отместете погледа малко в страни и се опитайте да вникнете в проблема. Защото какъвто е проблема с данъка на колите, такъв е проблема и с данък смет, имущество и прочие. Така е направена и здравната, осигурителната и пенсионата система. Уж има правила, но нищо не работи, важното е че "Х" хора издържат и плащат пенсията, лекарствата и т.н. на Х на квадрат население и всяка година парите нестигат и ще актуализираме бюджета и за съжаление на всички родителите ни трябва да преживяват с мижави пенсии, който не отговарят на положеният труд и стаж...... А дали за нас ще има и такива.... ?!?!?!?!

 

Престенете да мислите и да давате за пример БМВ-та и прочие като чуете нова кола. Не говорим за луксозни коли, тук говорим за "нормални" ако искате нека ги наречем семейни коли. Моля Ви правете разлика.

 

Относно вдигането на годините за таксиметровите автомобили, следващият път когато си хванете някое раздрънкано такси, от което имате чувството че ще изпаднете всеки момент, или пък се возите на маршрутка на която нищо по таблото не работи - от обороти, през скоростомер до горивомер... е запитайте се как тези превозни средства са минали през 6 месеца технически преглед, как така плащат 20 лв. данък и къде му е пустият катализатор за който ползва данъчни облекчения. Защото ако тази кола бъде върната от технически преглед и шофоьора или собственика на фирмата бъде задължен да отстрани проблемите по нея и то качествено, да видим тогава къде ще излезнат сметките.

 

И още нещо преди малко по телевизията дадоха такси на 3 години на 92 хил. километра, ха сега сложете си ръка на сърцето и ми каже, като всички знаем голяма част от такситата в какво състояние са, откъде пазаруват и какви части използват, на 15 години тази кола на колко километра ще е и в какво състояние?

 

Но явно Вие предпочитате, да не приемете болезнената истина, че ако някой няма пари да поддържа нещо, по-добре да не го притежава. За Вас е по-лесно, просто да нападнете някой, да му извикате щом имаш нова кола, я плащай там и си трай......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и злоба?! Няма такова нещо. Винаги се радвам, когато се появи нов автомобил във форума. Е, някой път се изказвам емоционално. Този пост, можеше да го напиша и по друг начин.

Колега Ради, аз ще Ви кажа друга поговорка: "Каквото почукало, такова се обадило".

Не търсете под вола теле. Решете проблемите с новите автомобили, нямам нищо против. Плащайте по-ниски данъци. Не се занимавайте, не намесвайте и не подценявайте старите автомобили и техните собственици, дядки, бабки и не знам си какви.

Да, не гледайте в канчето на другия, както ми го написахте във Вашия пост и още някои пресилени неща.

Ако питате мен, искам такситата и автобусите да се сменят през 5 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патроните с новите коли, стига ревахте, ами си плащайте данъците!

Пет страници чесане на клавиатурите, щото нещо не ви отърва. И долу ръцете от на баща ми Жигулата, който е бил учител 40г. и сега пенсията му е 250лв.

 

п.п. срока за екплоатация на таксиметровите автомобили се вдига от 10 на 15г. Днес е прието.

 

   Моля, не превръщайте темата в бойно поле. Истината винаги е някъде по средата. Никога няма само черно и само бяло. Животът ни е изтъкан от нюанси... Мисля, че е редно, независимо дали притежаваме стар или нов автомобил, да си плащаме редовно ежегодните местни данъци. И тези средства да отиват по предназначение, не в нечии дълбоки джобове. Жоро, аз също съм учител, макар и във висше училище, съпругата ми е детска учителка. В Република България държавност няма, съществуват единствено групови и лични интереси. Поради това и при размера на данъците няма обективен критерий. Всички плащаме по 10 % ДОД - и тоя, който получава 2500 лв., и работещия за 340 лв. Това обективно и справедливо ли е? Справедливо ли е да храним циганьора, който живее безгрижен живот на наш гръб? Редно ли е да "клатим" студентите по три-четири пъти, белким изкласят, защото държавната субсидия е "на парче"? Честно ли е току що излязъл от Университета студент-програмист да започва с тройна и четворна заплата от средностатистическия лекар, който е учил десет години, докато започне да практикува? Тъй че справедливостта и равенството са субективни и разтегливи понятия... Докато си мълчим и позволяваме да ни тъпчат определени лица и групи, ще живеем от зле по-зле.

Колега само не мога да разбера откъде тая злоба..... тая жлъч..... но за всичко има една много хубава поговорка: Я не сакам на мене да ми е добре, сакам на Вуте да му е зле 

Относно жигулата на баща Ви, никой не посяга на нея, никой няма нищо против тях. Говорим и даваме за пример, че стари коли ползват облекчения, който по закон не биха имали право ако има работещ контрол. И по нагоре го написах, някой ползва облекчения само на хартия... на доверие..... но явно Вие не четете, а веднага се хващата кой с какво разполага.....

Престанете да давате и да сочите кой бил богат, кой беден. Престанете да гледате в канчето на другия, а отместете погледа малко в страни и се опитайте да вникнете в проблема. Защото какъвто е проблема с данъка на колите, такъв е проблема и с данък смет, имущество и прочие. Така е направена и здравната, осигурителната и пенсионата система. Уж има правила, но нищо не работи, важното е че "Х" хора издържат и плащат пенсията, лекарствата и т.н. на Х на квадрат население и всяка година парите нестигат и ще актуализираме бюджета и за съжаление на всички родителите ни трябва да преживяват с мижави пенсии, който не отговарят на положеният труд и стаж...... А дали за нас ще има и такива.... ?!?!?!?!

 

Престенете да мислите и да давате за пример БМВ-та и прочие като чуете нова кола. Не говорим за луксозни коли, тук говорим за "нормални" ако искате нека ги наречем семейни коли. Моля Ви правете разлика.

 

Относно вдигането на годините за таксиметровите автомобили, следващият път когато си хванете някое раздрънкано такси, от което имате чувството че ще изпаднете всеки момент, или пък се возите на маршрутка на която нищо по таблото не работи - от обороти, през скоростомер до горивомер... е запитайте се как тези превозни средства са минали през 6 месеца технически преглед, как така плащат 20 лв. данък и къде му е пустият катализатор за който ползва данъчни облекчения. Защото ако тази кола бъде върната от технически преглед и шофоьора или собственика на фирмата бъде задължен да отстрани проблемите по нея и то качествено, да видим тогава къде ще излезнат сметките.

 

И още нещо преди малко по телевизията дадоха такси на 3 години на 92 хил. километра, ха сега сложете си ръка на сърцето и ми каже, като всички знаем голяма част от такситата в какво състояние са, откъде пазаруват и какви части използват, на 15 години тази кола на колко километра ще е и в какво състояние?

 

Но явно Вие предпочитате, да не приемете болезнената истина, че ако някой няма пари да поддържа нещо, по-добре да не го притежава. За Вас е по-лесно, просто да нападнете някой, да му извикате щом имаш нова кола, я плащай там и си трай......

   Ради, не виждам защо трябва да се ограничава "възрастта" на такситата. Има автомобили на една-две години, който са гробници. Срещат се 10-годишни в много добро техническо състояние. Всичко опира до липсата на реален контрол. Хубаво, минават на технически преглед на всеки шест месеца, но контролът е про форма. Имаш проблем със спирачките - срок две седмици да се оправят. После пак на преглед. Ако проблемът не е отстранен - автомобилът се спира от движение до отстраняване на дефекта. И тук не опира до възнаграждението на тия, които извършват прегледа. В голямата си част Пунктовете да технически преглед са частни - взимат ни 40-50 лв. за нищо. Къде е държавата в случая? Я при тежки нарушения му вземи на тариката техниката, барабар със сервиза, да видим дали ще си позволяват такива волности. И мога да ви кажа, че е несравнимо по-приятно да се возиш в поддържано 15-годишно такси Мерцедес, отколкото в нова Дачия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.