Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нови правила за определяне на местния данък за МПС


legaltk

Recommended Posts

Илко, честито за новата придобивка! Много и безаварийни километри да те радва, теб и цялото семейство :).

 

По въпроса за данъка, както се досещате това е скрит подоходен данък. Щом имаш пари за нов автомобил значи имаш много пари и трябва да плащаш по-високи данъци. Всички сме наясно (дори и тези от които зависи това), че автомобил на 15-20 години (масовите, които се търкалят по нашите пътища) не са нито екологични, нито безопасни. В това няма спор. Проблемите при промяна на данъка, според мен, са два.

Първият е, че (може би) ще намалеят приходите от данъци, ако се промени методиката на изчисляване. Това може да бъде изчислено предварително и ако от държавата отговорят с точни изчисления, които недвусмислено показват, че към момента това ще доведе до проблеми в бюджета на държавата и общините бих се съгласил, че още не е дошъл моментът за такава промяна. Такива изчисления за сега не са показани или поне аз не съм видял. Което ме навежда на мисълта, че не това е основния проблем.

Вторият проблем, според мен е по-значим. Помислете какво би станало, ако се промени схемата на облагане и се приложи логиката с която всички ние сме съгласни - т.е. колкото по нова, екологична и безопасна кола, толкова по нисък данък и съответно колкото по стара, замърсяваща и опасна на пътя кола, толкова по висок данък. Ако това се вземе като решение от което и да е правителство, то това ще го свали от власт. Това ще означава 2/3 от хората в България да не могат да си плащат данъка на колата и съответно да не могат да я ползват?!! Хората ще излязат на улицата! Не да питаме и хората във форума, които карат 10-15 годишни шкоди с малък двигател дали ще се съгласят на такава промяна?!

Ако се предприеме стъпка при която се намали данъка за нови и екологични автомобили, без да се променя данъка за старите и замърсяващи, то тогава със сигурност ще се появи първият проблем - приходите в хазната.

Ето защо според мен, това трябва да става плавно и постепенно. Трябва да има нацианлана политика с ясно определени цели и срокове в рамките на 10-15 години. По този начин и хората ще могат да обновят автомобилите си. Но, колко от българските правителства след 89-та са изкарали пълния си мандат?!! Има ли приемственост на политиката по много по-важни за страната въпроси??! Не!!

Според мен, трябва да се мисли за това как малко по-малко да се променят нещата и то чрез писане не само до българските власти, но и до Брюксел. На местно ниво няма политическа воля за такива промени.

Ние, притежателите на нови автомобили трябва да се обединим и да търсим подкрепата на вносителите на нови автомобили и да искаме въвеждането на евродиректива за облагането на автомобилите. Но доколкото определянето на данъците все още остава национален приоритет на правителствата на страните в ЕС, то тази промяна няма да се случи скоро. Но, все от някъде трябва да започнем!

 

Прав си, напълно съм съгласен с теб. Точно това е казано и в отговорите на моите писма до министерството на финансите, макар и не директно. Аз съм си направил сметка (както и всеки с нов и мощен автомобил), че ще си плащам високия данък. Още по-малко пък искам да вдигат данъците на хората с по-стари автомобили. Но данъчната ни политика е отражение на цялостната политика на което и да е от правителствата - масите да са спокойни.

Но аз за себе си съм решил да не оставям на мира институциите и политиците, които си правят каквото решат, било то и само с писане на писма.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    17

  • Илко Такев

    10

  • legaltk

    8

  • joro-120L

    5

Най-много писали в темата

   Здравейте и от мене. 

   Илко, прочетох писмата, които ми прати на пощата, прегледах и правото на ЕС в областта на данъците. Наистина, унифициране има засега само в ДДС. Държавите-членки са свободни да определят вида и размера на останалите данъци. В интерес на истината търсих начин да "бутнем" липсата на облекчения за мощност над 74 кв, но засега няма нито смисъл, нито възможност. Трябва да се примирим с положението. Съгласен съм с мнението на drago_03, всичко над 74 кв. се възприема като "лукс". Остава ни да се надяваме по-скоро да се вдигнат като цяло доходите, за да се промени системата на облагане и нещата да придобият нормален вид - по-старите автомобили (с изключение на т.нар. ретро автомобили) да са с по-висок местен данък, а за по-новите - да има облекчения в зависимост от екологичната норма, която покриват.

 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е ясно, че няма да стане от първия път, нито от втория. Системата е много инертна. Но малко по малко, година след година, все някога и това ще стане. Важното е да не се отказваме. Все пак след нас остават децата и внуците ни.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакво отказване!

Според мен, обаче трябва да се атакува Брюксел. Точно това имах предвид което казва и mordo за данъците в ЕС. Това е една от областите където има най-малка степен на интеграция между страните членки. Макар и изключително тромава смятам, че бюрокрацията в Брюксел малко по-добре от бюрокрацията в София чува воплите на европейските (разбирай и бълграските) граждани. Бихме могли да използваме и стремежа на ЕС за опазване на околната среда и да искаме налагането на европейска директива за общ механизъм при определянето на данъците на автомобилите отчитащ тяхната екологичност. Може да се опитаме да привлечем за каузата и някой от българските евродепутати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нима Брюксел ще се поинтересува от план да се стимулира продажбата на нови автомобили в един слаб пазар с несъществуваща икономика? Не им ли е по-изгодно да стимулират продажбата на собствените си бракми на аборигените?

 

Всичко е интереси и лоби, на кой му пука за бюджет и за приходи в държавата, важното е джоба да се пълни персонално... Бизнесът с коли втора употреба - там е истината в България, там сме по-голям пазар. От новите коли може да се захлеби само от комисионни при поръчка за държавата, данъци не ги вълнуват.

Редактирано от carrot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Истината е в повишаване на доходите. Друг път няма. Не съм съгласен, че сме аборигени. Напротив. За разлика от германеца, който е свикнал при повреда по автомобила да сменя целия елемент (цялото турбо, цяла машинка с комплект повдигачи на прозореца, например), българинът прави т.нар. "побългаряване" - сменя не цялото турбо, а само счупената част в него. Аборигени сме като личности - всеки е сам за себе си, никой не милее за общото. Пресен пример е трагедията в Аспарухово - колко хора отидоха да помагат от цяла България, а бай Мангал краде и се реди за помощи, не си почиства калта пред къщата. Докато продължаваме така винаги ще бъдем "втора ръка европейци".

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, честито за новата придобивка! Много и безаварийни километри да те радва, теб и цялото семейство :).

 

 

Вторият проблем, според мен е по-значим. Помислете какво би станало, ако се промени схемата на облагане и се приложи логиката с която всички ние сме съгласни - т.е. колкото по нова, екологична и безопасна кола, толкова по нисък данък и съответно колкото по стара, замърсяваща и опасна на пътя кола, толкова по висок данък. Ако това се вземе като решение от което и да е правителство, то това ще го свали от власт. Това ще означава 2/3 от хората в България да не могат да си плащат данъка на колата и съответно да не могат да я ползват?!! Хората ще излязат на улицата! Не да питаме и хората във форума, които карат 10-15 годишни шкоди с малък двигател дали ще се съгласят на такава промяна?!

 

 

Позволете  ми точно с това мислене да не се съглася... Какво значи 2/3 от хората в България няма да могат да си плащат данъка.... Извинявайте колеги но когато човек си купува нещо си прави сметката дали може да си го позволи. В момента положението е такова, купуваш кола за 1 000 лв. търкаляш я колкото искаш, минаваш без проблеми на технически преглед, плащаш 20 лв. данък тъй като в общината колата се води с катализатор, но от този катализатор и спомен няма... никой не го търси, никой не го проверява всичко е на честна дума.... но ти си ползваш намалението и си свиркаш до следващата кола за 1 000 лв. и най-вече си викаш какъв съм хитрец и какви са тия загубеняци с новите коли.

Знаете ли колко хора карат стари коли, тъй като по прости сметки не виждат смисъл да плащат по-високи данъци, а не че не могат да си позволят по-нова и модерна кола.

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом за една седмица успяха да изтеглят повече от 1 000 000 000 лв. от две банки, значи все пак българите имат пари ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволете  ми точно с това мислене да не се съглася... Какво значи 2/3 от хората в България няма да могат да си плащат данъка.... Извинявайте колеги но когато човек си купува нещо си прави сметката дали може да си го позволи. В момента положението е такова, купуваш кола за 1 000 лв. търкаляш я колкото искаш, минаваш без проблеми на технически преглед, плащаш 20 лв. данък тъй като в общината колата се води с катализатор, но от този катализатор и спомен няма... никой не го търси, никой не го проверява всичко е на честна дума.... но ти си ползваш намалението и си свиркаш до следващата кола за 1 000 лв. и най-вече си викаш какъв съм хитрец и какви са тия загубеняци с новите коли.

Знаете ли колко хора карат стари коли, тъй като по прости сметки не виждат смисъл да плащат по-високи данъци, а не че не могат да си позволят по-нова и модерна кола.

 

Мда, има го този момент.

 

Аз познавам доста хора с възможности, които се отказват от новата кола поради 1) голямото каско и 2) големия данък...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да се съглася,че е така според вас излиза,че тези които карат стари коли са тарикати,а тези с новите балъци системата си е в ред в мисленето е проблема само тук богатите искат хем да имат,хем да плащат евтино,ако може да си купят скъпа кола пък данъка да и е малък или напрово да ги освобдят от данък защо и да не им дадът и безакцизно гориво понеже си купили мощна кола,а им харчи много нямат пари да я карат по цял свят богатите имат различно мислене казват "аз съм богат и за това трябва да плащам по-скъпо от другите" само тук искат да минават евтино кажете ми не ли така ?

който си има брада трябва да си има и гребенче са казали хората примерно ако печеля досатъчно пари за да си купя нова кола едва ли би ме интересувала цената на каското или данака това са нищожни пари на базата на цената на колата,пак казвам мисленето трябва да се промени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата изобщо не е в ред. За мен няма две мнения, че новият автомобил е по-добър от стария. Но тук системата по никакъв начин не те стимулира да купуваш нов автомобил. За сравнение в Европа автомобили с емисии на CO2 до 100 гр/км плащат символичен (за техния стандарт) данък. Значи там "богатите", както ги наричаш, са тарикати и купуват нови коли, защото плащат нисък данък.

Ако твоят критерий за богатство е да си купиш нов автомобил, добре, мнението си е твое. Но моето не е такова, аз не се смятам за богат.

Нека оставим настрани мощността - мощните автомобили да плащат повече, съгласен съм. Но с каква логика ще обясниш коефициента 2,5 за увеличение на данъка за първите 5 години на новия автомобил. Аз го обяснявам се една логика - както е казал колегата DragoO3 по-нагоре - скрит подоходен данък.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че е така - данък МПС си е подоходен данък, както данък имот. Кое му е странното?

 

БГ е бедна държава, а да си чист и екологичен е скъпо. Това са неоспорими факти. И поради тази причина подоходното в данъка измества екологията.

 

Реално общините се издържат от този данък. Те от дядото с дърта жигулка пари не могат да вземат. Явно е, че под някаква форма трябва да ги вземат от хора, които имат възможност да ги платят. Друг е въпроса, че вратички да искаш... все пак сме БГ.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за мощните, луксозни автомобили, а за нормални, които отговарят на повечето съвременни изисквания за безопастност и екологични норми. Да не говорим, че доста от тия за по 1000 лв. се карат и без платени данъци, такси и задължителни застраховки. Това не е ли част от начина на мислене?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при леките не съм сагласен на старите да им се качва данъка но при тежкотоварните с които се изкарват пари там трябва данъка да е много висок особено за старите знаете ли един стар камаз за колко леки коли замърсява,а собственика трупа парички да кара скъпи лимузини и ждипове вместо да инвестира в нов екологичен камион защо му е,като за стария плаща смешен данък

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че си съгласен, че нов автомобил се вписва повече в нормите... И според теб как ще се стимулира някой да си вземе възможно по-нов автомобил (пак казвам - не луксозен и/или мощен)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е защо трябва да се стимулира някой да си вземе по-нов автомобил (по-мощен го изключваме като въпрос)? Отговорите реално са два:

 

1. За да насърчава производството на нови автомобили.

2. За да се насърчава екологията.

 

Реално повечето държави, които имат облекчения (че даже и субсидии) за нови автомобили го правят заради точка 1. Те произвеждат коли и това движи икономиките им. Ние от точка едно отпадаме по ясни причини.

 

Относно точка 2 - много малко са държавите които го правят от чиста екологична гледна точка и общото между тях е, че са БОГАТИ държави. Поне сравнени с БГ де. Та и от точка 2 отпадаме по съвсем ясни причини.

 

Така, че аз лично не намирам за учудващо новата кола да се облага с по-високи данъци в БГ. Не ме разбирайте погрешно, аз искам в БГ да се правят коли и да се насърчава екологията. Нямам нищо против и да се забрани тотално употребата на коли, които не отговарят на евро 5. Ще си купя такава, ако е наложително. Ама колко хора могат да си го позволят? Всеки се е затворил в собствената си камбанария и си мисли, че света свършва някъде там. В северозападна България заплатите са по 300-500лв., я идете им обяснете че трябва да плащат високи данъци или да си купят нови коли?

 

Това са реалностите. Ако се огледате ще установите, че даже колите ни са прекалено нови, като за БВП който генерираме. В момента съм в Германия, тук по пътищата се търкалят и дости по-стари коли, включително 10+ годишни. Т.е. като асвтопарк не сме много по-зле от тях. Ако говорим за сегмента на лукс колите, даже ги изпреварваме средно претеглено. А за разликата в БВП-то на немеца и българина мисля е излишно да коментираме.

 

Факт, че даже и при тези "високи" данъци, нови коли в БГ се карат доста. Луксозни и мощни също. Високи данъци е в кавички, защото ако искате да видите наистина високи данъци за МПС идете в Дания :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Иво, то не е за смях, за плач е, ама такива са реалностите. Факт. Не може от държава, която икономически е на ниво 3+ да искаме да имаме социално и обществено поведение като за 6-.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екологията, в последно време стана много модерна дума, и от толкова употреба, взеха да я изпразват от съдържание леко... най-общо визирам, че да лепят етикет от рода "нов автомоби=екология" е леко цинично... да се взима предвид само ефекта на замърсяване на новата кола , без да се отчете енергията и материалите, необходими за самото производство не го намирам за честно. Реално, западния свят отдавна се е превърнал във завършено консуматорско общество, а ние с бавни стъпки се надяваме да се присламчим към тях някой ден....да си сменяме колата на всеки 5 години не го считам, нито за екологично, нито за целесъобразно. Все пак, става въпрос за ресурси, а те са ограничени... на богатите държави им дреме за последното и затова имат такава данъчна политика... при нас е обратното... повече ресурс се генерира, като данъците на старите коли се държат ниски... неприятно, но факт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са нищожни пари - 3000лв. годишно за каско и данък си е доста дебело. Никой не казва, че "богатите" трябва да плащат по-малко, но доста от по-развитите страни имат облекчения и стимули за покупка на нови автомобили - това се отплаща от екологична и икономическа гледна точка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да  обясниш за държавата от "икономическа" гледна точка какво точно е предимството от насърчаването на вноса на нови автомобили?

 

А каското защо въобще го намесваш, това са си едни пари, които ти доброволно даряваш в полза на едни мутрички :) Държавата от тях не получава нищичко. Отделно, че новия автомобил значи голямо каско, т.е. още повече пари за мутрите, т.е. пак негативи...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работя в фирма  където имаме 35 по нови камиона  и към 20 по стари ( от 1978г работещи все още за съжаление ) .

Честно казано колегата  е прав старият камион  дими , като стар локомотив и замърсява  100 пъти повече въздуха от колкото по новите камиони .

Та нека данъка за фирмени средства да  е по висок  ако говорим за това .

Просто държавата се чуди вече от къде да дърпа пари от народа  щото не им стигат  досегашните откраднати пари .

Та нали има кой да бачка  а на гърба на тези хора има други, които висят по едни  странни опашки и  ,като не стане по тяхното викат Дискриминация, дайте ни социални помощи !

 

Съжелявъм за спама  .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екологията, в последно време стана много модерна дума, и от толкова употреба, взеха да я изпразват от съдържание леко... най-общо визирам, че да лепят етикет от рода "нов автомоби=екология" е леко цинично...

А тея дет живеят в центъра на голям град, а и не само в центъра - кучета ги яли...

По отношение на старите коли в Германия - димящ кошник там просто не може да мине на преглед :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви данъци бе хора. Тази държава не заслужава една ст. да й се даде. До кога!!!

 

Вижте какво става в най-бедния град на северозапада.

този са го хванали, а такива като него са безброй.

 

http://play.novatv.bg/programi/razsledvane/412633

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е основното - тук не знаеш къде отиват парите ти, които плащаш за данъци, без значение дали е данък за автомобил, за имот, такса смет, здравни осигуровки и т.н.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.