Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нови правила за определяне на местния данък за МПС


legaltk

Recommended Posts

Предстои промяна на правилата за определяне на местния данък за МПС.

Предложението: тук.

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    17

  • Илко Такев

    10

  • legaltk

    8

  • joro-120L

    5

Най-много писали в темата

За мен единственото справедливо решение е - закачат я на газ анализатора и колкото покаже стрелката, толкова кинта плащам. Няма евро сертификати, няма доларови :)

 

Кво е виновен дядката с ладичката на пропан бутан, та да плаща голям данък, след като колата му не замърсява? Докато аз мога да си купя една нова кола 90 коня, да я надупя на 150, да махна катализатора, да бълвам пушеци, ама понеже имам евро ненам си колко си, да ползвам облекчения. А ако съм баш гъзар, ще си купя някой дзвер ненам си колко стотин коня, ще го мина по N1 и ще плащам по-малко от дядката с 30 годишната ладичка... Е това е справедливост, а?

 

Ако някой в тая държава се замисли как да отреже гратисчиите (тия дето въобще не ебават да плащат данък) и тарикатите и ореже законовите форми на тарикатлък, няма да има никаква нужда от вдигане на данъците на нормалните хора (т.е. на балъците).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е решението. Трябва да има значение сертификатите, но и да се обърне внимание кой реално какво кара. Имам познати които са успели да си впишат в данъчното БМВ 535 и 545 по 90-100кВ ... а и това за махането на катализатори и DPF филтри, никой не го следи ... Само закани и наредби, а нищо не се следи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствената оправия е данък да се плаща след подробен технически преглед - има ли катализатор (не изпразнен), ЕГР, проверка на газове и т.н. Да ама няма да стане, поне не в Булгаристанската реалност. Понеже си нямаме истински контрол (като германския TUV напр.) ще ни карат да плащаме на общо основание.

 

А при условие, че като прехвърлях Фелата я записах "без катализатор" (защото в големия талон не било отбелязано дали имам) и сега плащам крупните 20лв. данък smile048 - колко ще трябва да им давам за напред?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що въобще е нужно да се плаща такъв данък ... 5 или 10 стинки на горивото и толко ... колко повече караш , толко повече плащаш , а дядото с Жигулката ще е най щаслив и без друго я изкарва веднъж в годината да мине на праглед и да оди да свари ракията smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що въобще е нужно да се плаща такъв данък ... 5 или 10 стинки на горивото и толко ... колко повече караш , толко повече плащаш , а дядото с Жигулката ще е най щаслив и без друго я изкарва веднъж в годината да мине на праглед и да оди да свари ракията smile049

smile027 интересното е, че нищо не се говори за хибриди и ел. автомобили... пак сме с 15 години назад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че тук става въпрос за кеш-а, а не за екология.

 

Хубаво де, ама ако става въпрос за кеша, що не погнат гратисчиите? Знаеш ли какъв резерв има от нерегистрирани в общината автомобили?

 

Помня като купувах О1-то, един от ортаците на човека който ми я продаде, ме обясняваше, че трябва да съм мноооо прост да си регистрирам колата в общината. Той имал 4 джипа на негово име и нищо не регистрирал, с 6 думи беше много ясен - "бал съм и майката на общината". Като му казах, че не мога да я продам без бележка от данъчното, каза да му се обадя да ме води при "правилния" нотариус. За ГТП също няма проблем, лично го пробвах, минава и без бележка за данък.

 

А не се иска нищо кой знае какво да се изловят. Малко мозък и съвсем мъничко желание. Но не искат, всички са в играта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е така - шари се кеш и всички са в играта.

А държавата просто прибира парите - и се прави, че нищо не забелязва.

Пък за дядото с 15 годишната Ладичка..... Стига бе, колеги - те Ладите са вече на 25-30 години! Освен ако не говорите за моделите 2108 и 2109, които са наистина на 15 - но и те отделят мръсотии! И не толкова през ауспусите, а най-вече през семерингите!

Тъй че и това трябва да се гледа - локвите масло под колата!

До мен на паркинга и от двете страни са с такива коли - дето текат като чешми, и хората им доливат масло!

И съответно - цапат непрекъснато!

Тъй че не е само ауспуха! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия данъци са пълен т..ак.

Най-интересно ми е MПС,лизингово със Софийска регистрация,плаща данък на Софийска община,а се движи основно в общината по местоживеене на лизингополучателя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Най-интересно ми е MПС,лизингово със Софийска регистрация,плаща данък на Софийска община,а се движи основно в общината по местоживеене на лизингополучателя!

Е и ? пък и не всички лизингови коли са със СА ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия данъци са пълен т..ак.

Най-интересно ми е MПС,лизингово със Софийска регистрация,плаща данък на Софийска община,а се движи основно в общината по местоживеене на лизингополучателя!

Според мен тук вече смесваш данъка с винетката. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Е и?" , "винетка"?

Това е данък за общината!Какъв е смисъла да плащам за чужда община?!

Именно този данък обхваща общината в която живееш.Винетката е за всички останали пътища!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman

 

Заглавие: Re: Нови правила за определяне на местния данък за МПС Отговори с цитат

А що въобще е нужно да се плаща такъв данък ... 5 или 10 стинки на горивото и толко ... колко повече караш , толко повече плащаш , а дядото с Жигулката ще е най щаслив и без друго я изкарва веднъж в годината да мине на праглед и да оди да свари ракията smile049

 

Леле все едно си го писал за тъста. Жигула с егн 1970 стои в гараж и се вади само по тези два повода. Дори съм му викал - ако я ползаш само за ракията по евтино ще ти е да вземеш такси, ама пусти сантимент. Иначе за мойта фела сметнах че данъка ще стане около 25лв. Много странно - 1,3 карбуратор 1999 г. , а в големия талон е записана 1100 кубика, естествено в общината е обявена с катализатор smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия данъци са пълен т..ак.

Най-интересно ми е MПС,лизингово със Софийска регистрация,плаща данък на Софийска община,а се движи основно в общината по местоживеене на лизингополучателя!

Собственика по регистрация плаща данъка в общината където живее/развива дейност/, независимо къде се ползва колата.

Сещаш се кой е собственика при лизингов автомобил...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм наясно.Няма какво да ми го обяснявате.Идеята е,че не е редно да е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта е да понапълнят бюджета, че се е поизпразнил......

То това е ясно.

Пък дали е справедливо - това вече е друг въпрос. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се вземат пари- справедливост не търсете да има. В случая се вземат повече пари и се тръби с колко ще порастат бюджетите. Това е за сметка на нашите джобове. :idea:

Съвършенства може да има в някои части на икономиката, но не и в администрацията. Там всичко се прави тъпо и по просташки. Сякаш са ги подбирали по такъв критерий.

Ако някой е искал да има справедливост, екология и стимул за новите коли е щял да намали данъците на Евро 3- 5 и над 100 к.с. Всъщност Евро не значи само намалено съдържание на изгорели газове. По друг начин стои въпроса колко от тях са наистина екологични и колко с орязани катализатори и ФАП-филтри- последните изобщо не са малко. За газови пък изобщо и дума не става. Едно време по-възрастните си спомнят, че тези, които монтираха в колите си газови уредби плащаха на общините 400 лв данък. :-k

Идеята е не да се отстъпва, а да се вземат кинти, да се пълни бюджет, от него да се хранят мързеливи, корумпирани и некадърни чиновници. Ако някой иска да ме убеди в обратното- значи в живота му предстотят още доста години. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата трябва да са като в Германия, Швеция, или Швейцария - там слагат анализаторните сонди в ауспуха, пускаш мотора, и всичко става ясно.

Какви са въглеродните окиси, двуокиси, азотни, сажди, и така нататък.....

И може автомобилът ти да е на 20 години, но щом е в добро състояние - минава прегледа, и съответно плащаш малък данък.

Докато когато е на горна граница - данъкът отива на макс, и може да стане и няколко пъти по-голям.

Те и затова западнярите в тия държави гледат да се отърват овреме от автомобилите си, като понаправят години - защото като почнат да качват мръсотиите в изгорелите газове, и им расте и данъка.....

Нищо че колите наглед са все още в добро състояние.

Докато тук караме докато можем.....

Защото не са ни такива доходите. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
...Най-интересно ми е MПС,лизингово със Софийска регистрация,плаща данък на Софийска община,а се движи основно в общината по местоживеене на лизингополучателя!

Собственика по регистрация плаща данъка в общината където живее/развива дейност/, независимо къде се ползва колата.

Сещаш се кой е собственика при лизингов автомобил...

Явно има и изключения обаче (или немарливост). Докато колата ми беше лизингова (Райфайзен лизинг) и въпреки, че първоначалната регистрация беше направо с пловдивски номера, до изтичане срока на договора за лизинг, заплащах данък на автомобила според тарифите на столична община (лизинговото дружество е регистрирано в Софето).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернативно предложение по темата - цък.

smile056

 

Принципно това е най-правилния подход. Но няма да се приеме, ясно е защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуснах линка, защото в началото на темата Гената го беше посочил като вариант за облагане.

smile056

 

П.п. В тази статия има още нещо интересно - катализаторите преди 2000 г. вече не функционирали ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.