Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Прекъсващи фарове Felicia


ba1_hu1

Recommended Posts

Здравейте колеги, след дълго търсене на един доста досаден проблем съвсем случайно намерих решението му. Пиша темата, защото и тук доста рових и не намерих нищо по тази тема а май се оказа често срещан проблем.

 

Проблем:

 

Прекъсване и премигване на фаровете. Чува се как релето, което отговаря за фаровете, чистачките и задните реотани щрака. Понякога по-често, друг път рядко и няма точно определен интервал.

 

Решение:

 

Вдигате капака, поглеждате къде се намира стартера и към него има включено едно тънко кабелче чрез кабелна обувка. Това кабелче се разхлабва и прави тези номера.

 

Лично на мен ми трябваха няколко месеца, 2-ма различни "велики" жичкаджии, 3 сменени релета и 90-100 лв. за "ремонтите", които уж трябваше да решат проблема. До решението се стигна, като ми издуха стартера и при смяната забелязах, че кабелчето беше хлабаво и едва се държеше. Този кабел прекъсва веригата към гореспоменатите консуматори, когато въртите на стартер.

 

Надявам се, че съм бил полезен на някой а ако нещо не е ясно с удоволствие бих помогнал. 0887 72 74 74 - Любо

 

ПП: Предполагам, че и при другите модели (Favorit, Forman, Felicia) го има този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна информация колега. На мен не ми се е случвало, дано и на другите колеги не се случва, но ако се случи благодарение на теб ще се спестят още пари от "велики" жичкаджии.

 

Това е смисъла на форума в крайна сметка. s_flag smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да внеса мааалко уточнение - за реотани , чистачки , нагревател и фарове релетата са различни , тоз тънкия кабел от стартера стига само до контактния ключ (не помня точно коя клема беше като номер) и действа само когато ключа е в положение за палене (дори и в положение контакт там не би трябвало да има напрежение) ... ако има проблем в бушонното табло или в ел. инсталацията на колата със сигурност със затягането на клемата на това кабелче не би следвало да се оправи ... според мен просто се е маскирал проблема покрай влажното време (това е мое мнение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клемата е 50 , но специално реле и команда за отклоняване на мощността на на евентуално консуматори при стартиране на двигателя при

Фавото/Фелата няма.Конструктивно става от контактния ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да внеса мааалко уточнение - за реотани , чистачки , нагревател и фарове релетата са различни , тоз тънкия кабел от стартера стига само до контактния ключ (не помня точно коя клема беше като номер) и действа само когато ключа е в положение за палене (дори и в положение контакт там не би трябвало да има напрежение) ... ако има проблем в бушонното табло или в ел. инсталацията на колата със сигурност със затягането на клемата на това кабелче не би следвало да се оправи ... според мен просто се е маскирал проблема покрай влажното време (това е мое мнение).

 

Няма да споря, не съм специалист в марката. Давам едно решение на конкретен проблем, като моя. Както казах и двамата жичкаждии твърдяха, че проблема е от бушониерата или ел. инсталацията и двамата само си взеха парите а единия сложи по-издържливо реле, като само замаза положението. Проблема ми беше от лятото и решението му намерих преди месец. Кабелчето (жълтото кабелче на едната снимка) дори и при запалена кола ако се прекъсне, фаровете, чистачките и реотаните умират. А релето за, което говоря е от втората снимка оградено с червено. Не успях да намеря схема за да кажа точно кой номер е и за какво точно отговаря, може и главно реле да е. И все пак се надявам да съм бил полезен, на някой със същия проблем. А и проблема все още не се е появявал вече месец, ако има друго развитие ще пиша по темата :)

 

skoda1.jpg

 

skoda2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не съм специалист , просто споделям информация , която съм научил за 15 -те години с разни старухи (за съжаление по ел.инсталацията не ми се е налагало да пипам нищо освен едно)

Формана го наследих с един "майсторски" проблем - за се включат аварийни мигачи трябваше да са включени късите светлини (странно) и не работещ клаксон , ама това беше лесно (една счупена пластинка в ключа) , докато мистерията с аварийните ми трябваше повече време , докато не открих , че някой умник беше пуснал + от акумулатора към датчика на радиатора , който прекъсва минус и от там понеже напрежението се беше върнало през вентилатора в бушонното табло "майсторите" бяха почнали да вадят бушони и така.

Ще потърся някаква разбираема ел. схема на Фелиция и ще видя защо и от къде може да се окаже тоз кабел захранващ за всички консуматори през контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм специалист, но при палене се прекъсват и реотаните и фаровете и чистачките и вентилатора за парното също. Така, че явно това кабелче управлява точно това прекъсване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

...


А относно наследството на неработещ клаксон ще ти бъдя безкрайно благодарен ако намерш схема на клаксона, защото и аз съм така и само мигам с фарове като заспи някой и ще се гръмна вече ](*,)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първи път виждам такава ***щина.Оказва се,че фаровете наистина не работят ако тази клема е разкачена.Вероятно дадено реле,което има връзка с фаровете, сработва при получаване на минус от бубината на стартера.Според мен идеята на това схемно решение е в момента на палене светлините да не работят.
Ето ви едно клипче заснето от мен за да се убедите,че е истина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм имал съмнение, че е истина защото не смятам, че сме се събрали да се лъжем и заблуждаваме.

 

Ако някой е имал съмнения да гледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фелиция класона е малко по-различен - имаш или реле или + през контакт даден на свирката , а масата идва от волана , който се връзва посредством една четкка и един метален ринг . Ако нямаш добър контакт между четката и металния ринг - няма клаксон ... пробвай първо дали работи свирката и после търси какво прецакано , ама най-често няма връзка между волана и ринга .

Това с жицата от стартера направо ме втрещи , ама като се замисля колко просто и елегантно решение да угасиш всички консуматори докато върти стартера .

Аз не съм имал съмнение, че е истина защото не смятам, че сме се събрали да се лъжем и заблуждаваме.

Ако някой е имал съмнения да гледа.

Никой , в нищо не е обвиняван според мен ... просто изяснихме каква е връзката между консуматорите и стартера и утре ако някой попита защо ще имаме логично обяснение smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фелиция класона е малко по-различен - имаш или реле или + през контакт даден на свирката , а масата идва от волана , който се връзва посредством една четкка и един метален ринг . Ако нямаш добър контакт между четката и металния ринг - няма клаксон ... пробвай първо дали работи свирката и после търси какво прецакано , ама най-често няма връзка между волана и ринга...

Същата гадост е при VW - месингов пръстен монтиран на волана трие в една пластина закачена на конзолата. Скапаното е, че при по "натегнат" контакт и пръстена и пластината се износват и клаксон има когато му хрумне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фелиция класона е малко по-различен - имаш или реле или + през контакт даден на свирката , а масата идва от волана , който се връзва посредством една четкка и един метален ринг . Ако нямаш добър контакт между четката и металния ринг - няма клаксон ... пробвай първо дали работи свирката и после търси какво прецакано , ама най-често няма връзка между волана и ринга...

Същата гадост е при VW - месингов пръстен монтиран на волана трие в една пластина закачена на конзолата. Скапаното е, че при по "натегнат" контакт и пръстена и пластината се износват и клаксон има когато му хрумне.

Ай стига сте ревали като вдовица за хОй.

Нямате си на идея заради бутона на клаксона и тъпия аербег при хлопелите какъв отвратителен механизъм с лентов кабел е.А тоз кабел се къса доста често и ако е скъсан на неподходящо место няма правене,а цялата гадост струва една шапка пари.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази вечер и на мен се случи проблема с примигването на фаровете и то на връщане от Бургас към Стара Загора по АМ Тракия.Проблема го забелязах около 19:30ч.,когато се бе стъмнило.За момент фаровете изгасват и после пак светват - губят се и къси и дълги.Чува се прищракване на реле от таблото с релета и предпазители.Габарита остава да свети,както и светкавицата може да работи.На няколко пъти фаровете спираха за по 4-5 секунди,та се наложи да задържам светкавицата докато се върнат фаровете.Явлението е хаотично.Чел съм темата,но бях забравил за нея.Чувайки прищракването на релето логично си помислих,че проблема идва откъм оперативната му верига или от самото него.А знам,че плюс опер. верига взима от плюса на габаритните светлини, а минус - през контакт на ключа за фаровете.Та си помислих,че проблема може да е и от ключа за фаровете.Като се прибрах смених за всеки случай релето на фаровете с друго,за по-сигурно.Обаче сега като прочетох темата ми стана ясно къде ще е проблема.Утре сутрин ще погледна кабела на електромагнитния включвател на стартера.Наистина,ако той няма добър контакт с клемата на включвателя главното реле остава без маса и изключва,с което спира подаването на напрежение към релето на основните светлини.А пък иначе стартера сработва нормално...но не се знае в момент,в който изчезнат фаровете дали ще сработи(най-вероятно не).

Та благодаря на автора на темата за описанието на решението,честно казано си мислих,че това рядко може да се случи,но явно не е толкова рядко.А спестява доста хамалогия докато се установи от къде е точно проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам за Вас ама аз релерто не го чувам smile049 При мен проблемът е, че като превключа на дълги късите не гаснат венага - дали е от реле или от лостчето идея нямам, ама за начало ще сменя лоста (ако се сетя с кой колега говорих да ми запази едно де :oops: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От лостчето ще да е. Относно разтоварването на консуматори(фаровете) при палене на Фаво/Фели - много тарикатско схемно решение за маса на релето им - през малкото съпротивление на намотката на включвателя на стартера - като завъртиш

на стартер и масата се повдига електрически! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта поразмърдах кабелчето,но то бе сравнително стабилно включено в извода на стартера.Обаче ми се струва,че клемите не са абсолютно чисти и трябва да ги почистя.Не можах да разбера дали има ефект,щото карам на DRL и ще стане ясно вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Брях,моите фарове нещо са подивели.

Докато при вас се загубват,моите пък си се включват самички,дори и когато колата е на паркинг.

Как става тоз номер не знам,но вече се очертава проблем и с акумулатор(разбираемо защо :) )

Все си мисля,че проблемът ми е свързан с гореописания случай,но явно е нещо наобратно .... но не мога се сапикясам и да вникна в проблема.

Помагайте!

Дори съм изтръгнал бутона от таблото,защото си мислех,че е от него,но след проливен дъжд проблемът пак изскочи.

Проявява се най-вече през есента и зимата .... лятото нема грижи.

Как ги спирам ли (когато ги хвана да са светнати габаритите) .... ми единствено с откачане на клемите на акумулатора.

Защо не потърся проблема по време на проявяването .... ами защото е все в едно време,което не е за работа.

Подозирам някаква утечка на ток от влага и затова свързвам гореописания проблем с моя проблем.

Дайте насоки,че първо да проверя и след това да разкулачвам по-сериозно.

 

 Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.