Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Фабия, която не пали


alhio

Recommended Posts

Здравейте,

става въпрос за двигател BBM, 1.2 от 2008 г. Колата не беше палена от два месеца и половина и при опит за запалване сега не се получава нищо. При завъртане на контактния ключ се чува само звук от пречаткване, стартерът не завърта (иначе светят нормално всички лампи по таблото, светят фарове, работят чистачки и тн.). За тези два месеца акумулаторът (Varta на 4,5 години) беше предварително зареден и откачен от клемите, за да не се разрежда. Опитах да запаля чрез кабели с дебело сечение от друг автомобил и от един минибус - без резултат. Продължава да не завърта двигателя, а само еднократно пречаткване. Опитах да запаля с леко бутване и моторът веднага запали (и после я карах безпроблемно на голямо разстояние), но като угасих двигателя, отново не завърта двигателя, а само еднократно пречатква.

Някой да се е сблъсквал с подобен проблем? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...става въпрос за двигател BBM, 1.2 от 2008 г. ...Опитах да запаля с леко бутване и моторът веднага запали ....

Простете ако задавам тъп въпрос :roll: ... това ТРИ цилиндровия мотор ли е?

с двигателите съм наясно до толкова, че съм твърдо убеден, че дизелите нямат карбуратор :^o ... е некъде там ;)

Питам тъй като, се очаква до края на месеца да подкарам ТРИ цилиндровия вариант на Фабията. Прелиствайки набързо темите с ужас открих няколко с изтропали ТРИ цилиндрови двигатели в следствие на "прескочила" верига... "разтегната" верига на 60-70 хил. км... двигател тотална щета от това... както и сериозна полемика в една от темите относно възможността да прескочи веригата и в последствие криви клапани и т. н. ОТ БУТАНЕ... приплъзване НАЗАД, при потегляне на наклон... и други такива

Сигурен съм, че тук има хора, които са добре ориентирани в особеностите на този ТРИ цилиндров двигател... или такива които имат опит в това отношение с него

Нека споделят за какво става въпрос. Сигурен съм, че това ще е полезно за всички с ТРИ цилиндрови мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради катализатора, при никой модел не се препоръчва палене с бутане, тъй като може да попадне неизгоряло гориво в ауспуха и да го повреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 99% стартера ти е заминал може включвател да е окислил.Кажи какъв модел ти е стартера ВАЛЕО или БОШ(но на 2008 е Валео)

 

Да, стартерът е Валео.

 

Питам тъй като, се очаква до края на месеца да подкарам ТРИ цилиндровия вариант на Фабията. Прелиствайки набързо темите с ужас открих няколко с изтропали ТРИ цилиндрови двигатели в следствие на "прескочила" верига... "разтегната" верига на 60-70 хил. км... двигател тотална щета от това... както и сериозна полемика в една от темите относно възможността да прескочи веригата и в последствие криви клапани и т. н. ОТ БУТАНЕ... приплъзване НАЗАД, при потегляне на наклон... и други такива

 

Точно така, това е трицилиндров двигател и не се препоръчва запалване чрез бутане, теглене или спускане по наклон. Аз го направих, защото ситуацията беше извънредна и не можех да отлагам. Сега, за да откарам колата до сервиз, трябва да направя процедурата още веднъж, затова и писах във форума. Евентуално ще опитам да сваля стартера и да го отнеса в сервиз. Засега проверих кабелите от акумулатора и до стартера, няма видими дефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се справиш трябва ти канал задължително да откачиш клемата на акумулатора.Кора ако имаш отдолу трябва да я махнеш после 3 болта с 13-камък минават през стартера и се завиват в скоростите.Отзад имаш една 13-ка и една гайка с 10 ключ.

ПП-Ако решиш да взимаш стартер втора ръка аз имам s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери кабела към стартера да не се е скъсал. При мен (1,2 HTP) от вибрациите на мотора това беше се случило и се чуваше само качването на помпата и при опит за запалване нищо не се случваше/чуваше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, това е трицилиндров двигател и не се препоръчва запалване чрез бутане, теглене или спускане по наклон.

Благодаря ти приятелю. Тази информация наистина беше полезна за мен.

Късмет при откриването и разрешаването на твоя проблем. :smt017

P. S. В моя скромен опит имах аналогичен случай със 100% същите симптоми но при Рено5... оказа се, че след „закъсал се„ тампон на двигателя вследствие на увеличената амплитуда на вибрация при ниски обороти се беше „закъсал“ кабела на стартера... съответно стартер ту имаше... ту нямаше. Решението беше смяна на кабела и тампона на двигателя... стартера беше ЗДРАВ. Това е още една идея за размишление, дано да съм бил полезен. Още веднъж късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имам същите симптоми , на Фабия 2 1,2 60к.с 2008 г . . Днеска през деня я пробвах и не можа да запали губят и се тоците , замерих акумолатора - показва 12.2 v . Ще ми кажете ли от акумолатура ли е или от нещо друго според вас ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.