Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със запалването на Шкода "Фелиция" - 1.3 MPI


intruder

Recommended Posts

Здравейте, колеги

Имам проблем с моята Фелиция , който се появи от скоро, а именно:

Сутрин на студен старт палеше доста трудно и през ауспуха излизаше черен дим. В последствие , когато двигателят е вече загрял, последващото запалване ставаше направо невъзможно. Двигателят буквално се давеше с гориво. Майстора, при когото я закарах започна първо с регулировка на клапаните /оказа се ,че при този модел се прави на 20 - 30 хил. км./. След това се оказа /по негови твърдения/, че не ми работи ламбда сондата. Сменихме и нея. В резултат двигателят започна да работи по-добре /по-безшумно/, но остана проблемът с топлия старт /на студено няма проблем със запалването/. При вече загрял мотор след много въртене успявам да я запаля но при форсиране отзад излиза черен дим - постоянно. Нещата се оправят, когато прехвърли на газ /с газов инжекцион е/ . Последното решение на въпросния майстор е ,че се касае за разтеглена верига., от която ми се бърка центровката.... Не съм наясно това възможно ли е. Веригата изобщо не се чува при работа на двигателя. При компютърния тест , който и прави въпросния майстор се оказа, че всичко си работи както трябва /по негови думи/, но на мен ми се струва ,че датчика на температурата ми не работи /или не работи добре/, защото при загрял мотор и включваща се перка за охлаждане на мен ми показва вътре 70 градуса тепература.../ а понякого и това не показва/. Предстои да го сменя ,но се питам следното: възможно ли е това да е причината за трудния топъл старт на мотора и наистина ли веригата може да играе роля при запалването чак до толкова, че да прави студения старт възможен , а топлия - не. Ще се радвам да споделите мнение по въпроса, за което ви благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се насочил към датчика.

Недей бара веригата! [-X

 

ПП

Добре е да си провериш свещите. (профилактично)

Можеш да си направиш профилактика на дюзите и дроселовата клапа. След като прави проблеми само на бензин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сензора въщност и двата( за уреда на температурата и за режима на мотора/компа) са в 1 корпус , та при дефектиране

се бъркат и показанията на уреда за температура.

 

Причина - микро прояждане на корпуса от антифриза и нахлуването му в работното пространство на сензора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих си направил следните експерименти - първо почиствам дроселовата клапа , след това бих измерил налягането на горивото при дюзите и бих изчистил бензиновите дюзи (ако няма катализатор състоянието им може да се разбере и с газанализатор) , смяна на горивен филтър и чак тогаз ще почна да търся други проблеми , а на загрял мотор може да те бърка и газовата уредба - при студен мотор контролера на газта знае , че не трябва да се меша при паленето , но когато температурата е над 20 гр. (както обикновенно оставят температурата за прехвърляне) може да решава да пуска и газ и тогава мотора се дави ... даже като се замисля можеш да почнеш с тестове при изключен газов клапан - изключваш газовия клапан още докато работи мотора докато угасне и така ще си сигурен , че в системата няма газ и пробваш да запалиш и ако запали без проблеми беш при газаджиите да си настройват ГИ.

Офф нещо и аз се обърках в писанията ми , дано ме разбереш , че не ми се почва от начало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом перката ти включва и на стрелката е под 70 градуса сменяй термо датчика и след това ако имаш още проблемите ще го гадаем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си термодатчика - няма такъв който да включва перката под 70 градуса (май минимума е 84). Той не влияе на паленето, но караш все на "студен" мотор.

Черният дим при топло палене е като на недоизгоряло гориво - филтри, кабели, свещи?

Идеята за почистване на дроселовата клапа също не е лоша.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си термодатчика - няма такъв който да включва перката под 70 градуса (май минимума е 84). Той не влияе на паленето, но караш все на "студен" мотор.

Черният дим при топло палене е като на недоизгоряло гориво - филтри, кабели, свещи?

Идеята за почистване на дроселовата клапа също не е лоша.

Успех

Колега 1.3mpi няма кабели, бобината е директно на свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 1.3mpi няма кабели, бобината е директно на свещите.

:oops: виноват - съвсем изключих

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за адекватните съвети

Смених термодатчика /италиански за 17 лв. от магазин "Косер" в Плевен/и проблема се оправи изведнъж.Започна да показва температурата , запалването се нормализира /в смисъл,че си пали безпроблемно , без да се дави с гориво/. Засега веригата няма да пипам-проблем там явно няма. Отново ви благодаря за съветите. Желая ви безаварийно шофиране на Шкодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв датчик точно ти дадаха колега, жълт или син пръстен(ако може по-добре номера му да напишеш) и имаш ли климатик или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега, пръстенът на старият /изгорял/ темодатчик беше със син цвят. Този, който ми продадоха в "Косер" беше със същия цвят , но нямаше никакъв номер /или поне аз не видях никъде по него такъв/. Моята шкода има климатик, който е поставян допълнително в Италия, иначе фабрично е с ел.стъкла. Факт е ,че след смяната на датчика не съм имал никакви проблеми със запалването.

Между другото на твоята снимка , колега сякаш виждам моята шкода - дори и цвета е същия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте колеги

Имам проблем с оборотите на моята шкода /Фелиция , 1,3 МПИ , 99 г/ . Проблемът съществува и на газ и на бензин. Забива например на 1500 или 2000 оборота и не мърдат от там или започват да играят - в смисъл сякаш нещо постоянно се опитва да ги свали надолу но се спират на 1500 и постоянно "танцуват" така. Майстора, при когото я закарах твърдеше, че се дължи на "залепнало" стъпково моторче и го смени. Изчисти и някакви грешки /или поне така твърдеше/. В резултат проблема се оправи за много кратко време и сега отново съществува с пълна сила. Има момента, когато се оправя - в смисъл поддържа си стабилни 800-900 оборота , но това е твърде рядко. Моля за съвети и коментари по темата. Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


 

Можеш да си направиш профилактика на дюзите и дроселовата клапа. След като прави проблеми само на бензин...

Колеги, как се прави профилактика на дюзите, че нещо не намирам такава тема? Става въпрос за 1,3мпи Фелиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намираш майстор , който има ултразвукова вана , сваляш или ти сваля дюзите , кисне ги поне час или докато изравнят впръсканото количество и готово.

Друг вариант е да намериш сервиз , който има специална химия за промивка на горивна система , закачват маркучите за гориво към техния бидон , колата работи поне 15 мин. и горе - долу това са начините за прочистване на дюзи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.