Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

И аз съм "чипосан" вече :)


siromaha

Recommended Posts

Хайде и аз да се похваля... от няколко седмици със със софтуер, "пипнат" от Сами и с повишена мощност до към 130 и няколко коня.

 

Колата върви значително по-добре, няма ги "пушеците", които очаквах да излизат, а разхода се е покачил с не-повече от 300-400 мл (по компютър), което мооооже и да е в следствие на това, че я натискам мааааалко повечко :roll: ;)

 

Разбира се, както всичко друго при мен, и това не мина без някои перипетии - още при първото тестване, след "чипосването" колата почна да вибрира при подаване на повече газ в ниските обороти ( около 2000 об/мин. на 4-та и 5-та предавка). Оказва се, че маховика е "пътник" и почва да се обажда, заради повишената мощност. Явно напрежението му идва в повече.

 

Но това е само началото... на следващия ден, след като се прибрах от Варна, колата почна да не пали от първия път. В някои случаи трябваха 6-7 завъртания на ключа, за да тръгне. Отделно имаше колебания в оборотите при работа на място, бучеше доста сериозно, а при движение беше много, ама много спъната до към 2500 оборота. Аз, естествено, се паникьосах и автоматично реших, че причината е във софтуера.

 

Последваха множество телефонни разговори със Сами, като той смяташе, че проблемът е в дюзите. От там - диагностика на горивната система в Sofia Diesel Center, която показа, че всичко е наред. След това върнахме оригиналния софтуер, за да отпаднат съмненията, но нищо не се промени и пак качихме модифицирания.

 

Няколко дни и много изгризани нокти по-късно, се оказа, че причината за всички проблеми е СЧУПЕНА ОБТЯЖНА РОЛКА на ангренажния ремък!!!!

 

Жив късмет е, че ролката не беше блокирала съвсем, щото не ми се мисли кво можеше да стане тогава?!?!

Оказа се, че при смяната на ангренажа 10 000 км по-рано, некадърните майстори не са си свършили работата и това е довело до счупването на ролката.

 

След смяната на ролката всичките проблеми изчезнаха и сега колата върви перфектно, като изключим редките вибрации от маховика, но това явно няма общо с тунинга.

 

Единственото лошо последствие е, че в главата ми вече се въртят пъклени планове за 160-180 к.с., нов маховик, съединител, гуми, джанти, турбини, окачвания и т.н. smile048

 

Та, да благодаря на Сами, че ми обърна внимание в почивен ден, и че беше достатъчно отговорен и заинтересован, докато търсих причините за проблемите, и че колата върви толкова по-добре от преди.

И... да се чувства гузен, за това че ми пусна мухата в главата и сега само мисля как да скатая едни 3-4000 лв за подобрения :)

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжелявам,че се получи това съвпадение да ти се счупи ролката,1 ден след чипосването /или в същи ден/ и това беше свързано с негативни емоции от чипосването.Но вече от разстояние бях безсилен да се справя с възникналия проблем.

Абе важното е хепи енда smile027

п.п.да знаеш,че файла ти е криптиран и не може да се тегли,ако някой пробва може да убие компа.Само може върху него да се записва оригиналния ти.Само твоя или със същия номер.

Това ми го припомни,ако ще се прави нещо в последствие,защото ако сега запиша пак твойя,но преработен допълнително,няма да стане и после ще трябва пак оригинален и тогава пак преработван.Да спестим малко време и ток,че ще се включат и вентилаторите когато започнем да записваме след като сме записали файл ,който не се е записал коректно.Това е защитна функция на компютъра за да не се записват повече файлове от некомпетентни мапери.По този начин се стреми да падне напрежението и да не може да се запише процесора.Ама това са подробности,просто ми напомни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте на всички четящи форума,

 

Казвам се Венелин Савов и подобно на доста хора в началото на годината реших да тунинговам моята бегачка - Голф 4, ТДИ, 131 к.с. 

Бих искал да пожелая много късмет на Сиромаха с хибридното турбо, който се е решил да слага при Сами. Разбрах, че става дума за същото това турбо, което април месец тази година ми бе продадено от Сами. Уви аз нямах голям късмет - след необходимото софтуерно коригиране резултатът беше следния: Колата вървеше САМО във високите обороти между 3000 и 4000, т.е. няма сполучлив отговор от хибрида между търсеното от софтуера налягане и времето за реакция на хибрида при по- ниски от 3000 оборота. Както и да е преглътнах го и започнах да си карам колата, след около 1000км. обаче светна лампата за маслото :o . От сервиза където закарах колата ми отговориха, че турбото изпуска масло. След като за въпросното турбо платих на Сами сумата от 1470 лв. с доставката до София и той ме увери, че ако има проблеми с турбото " ще ми върне парите ", по тази причина станах негов клиент.  За съжаление обаче след многобройни отговори от сорта "проблемът ти е в колата, турбото е здраво" получих едва половината от парите - 800 лв. На въпроса ми "Как със старото турбо нямах проблеми-а сега всички турбопътища са пълни с масло" не ми бе даден смислен отговор. Така да се каже бях глобен с останалата сума, защото нямало кой да купи турбото :eusa_clap: .

Бих искал да Ви разкажа  за решението на проблема: Купих ново турбо от Голф 150 кс. GT1749VB, последващ кастъм ремап на софта. Резултатът е 185 к.с. и 380 нм. въртящ момент, на разположение от 1900 оборота и най- важното нямя разход на масло :)  

Късмет Сиромах!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колата вървеше САМО във високите обороти между 3000 и 4000, т.е. няма сполучлив отговор от хибрида между търсеното от софтуера налягане и времето за реакция на хибрида при по- ниски от 3000 оборота. Както и да е преглътнах го и започнах да си карам колата, след около 1000км. обаче светна лампата за маслото :o .

Хм,това не го беше споменавал.Да ми беше казал,"Сами, с това турбо нещо не ми харесва как въври колата",а не да ме лъжеш,че турбото течало.

Защото турбото не тече.Закачахме го на стенда пак на 4 атмосфери налягане,над половин час го въртяхме и не тече.То е чисто ново,няма как да тече.Това че не може мапера ти да го настрои да тръгва в ниските ,аз нямам вина.

Турбото ако е текло си личи след като е свалено.Щяха да са омазнени перките на турбинната част. А като махнеш и топлия охлюв с геометрията ,може да се види сегмента,който изобщо не беше пускал-НАПЪЛНО СУХ! Турботата в 99,99% от случаите пускат от сегмента на турбинната част-перка.

После ти ми каза ,че пускало от компресорната част и ти били омаслени турбо пътищата.Тогава с колегите ми го разглобихме съвсем за да го ревизираме. Четири човека го разглобявахме докато говорихме по телефона с теб.Предложих ти да ти направя клип и да гледаш в момента какво правим.Свалихме и компресорното колело.Ако пуска едно турбо от там,под колелото се получават едни маслени завихрени следи,от които нямаше и помен. Ти сложи това турбо доколкото зная от теб,СЛЕД ОСНОВЕН РЕМОНТ НА ДВИГАТЕЛЯ. Аз пък мога да кажа ,че мотора ти е имал високи картерни газове и това са маслени пари в турбо пътищата.Не мога да зная как са ти направили ремонта.Може след километри да ти са олегнали сегментите и сега да е добре....знам ли... Но турбото не е пускало масло!  Също мога да кажа:Колата ти не отговаря на спецификациите на турбото за вентилация на картерните газове-на стеда турбината не пуска масло.

Предложих ти да дойдеш,безплатно да ти погледна и направя колата,ти отказа.След това ти казах,че искам да те видя само,каза че често от фирмата ти в която работиш,те пращат до Варна. Съгласи се,че не може да иска някой да му направим хибридно турбо и като не му хареса да излиза с номера,че турбото тече.И защо трябва да вярвам на човек който не съм виждал и не познавам.Казах ти ела ,да се запознаем и да говорим....никакво внимание от твоя страна.Само повтаряше едно и също върни ми парите ето ти турбото.Благодари се ,че и половината съм ти върнал изобщо.Защото това турбо вече не е ново,а си го карал не знам колко хиляди километра.Просто трябваше да ми кажеш: - "Не ми допада как се държи колата с турбото,не можем да го накараме да тръгне от ниски обороти както съм свикнал." Не да ми казваш че тече.

Как човек ще преглътне факта че тубото ще му работи само от 3 до 4000 оборота?Защо не ми го каза това?

Като го сложа на друга кола,ако протече,ти казах,че ще ти върна парите,но ако не протече.....????

Просто трябваше да намериш време да дойдеш до Варна.Не става така с експерименти на гърба на труда на хората.Винаги,гледам да съм коректен и хората да остават с добро впечатление за мен и за това ти върнах половината пари,въпреки,че и четиримата ми колеги Бат Васка от гаража и от турбо сервиза Сашо и Йовчо ми казваха да ти тегля една майна и да не се занимавам с теб повече.

Това ще ми е обица на ухото-повече турбини хибридни правя на някой,само ако аз ги поставям. Ти си втория,при който така се получават проблеми с хибрид,първия случай беше пак с турбо,което не аз го монтирах.

Ако аз го монтирам турбото,което сме ремонтирали/не ново-там няма случаи да тече!/ ,и протече ще го свалям и правя докато стане и клиента изобщо няма да разбере.Говоря за турбини,на които са им престъргани корпусите и са монтирани не оригинални ремонтни сегменти.Да знаете,че за турбини,не се предлагат ОРИГИНАЛНИ ремонтни СЕГМЕНТИ.ПРОИЗВОДИТЕЛЯ КАЗВА,заменя се лагерното тяло с ново.Тука вече започнах да се отплесвам....

Съжалявам ,че така се развиха нещата при теб,пиши където и каквото искаш.Само тук се почувствах длъжен да отговоря,заради форума. Ама то е ясно,че не може пък всички да са доволни от мен /или от нас :)

 

Венко,вкара сега сиромаха в тревоги и драма.То и без това имаше драми с проблема му след чипосването.Бях набеден,че проблема е от мен.Колкото и да обяснявах,че няма как да е от софтуера,не ми беше повярвано.Имаше повишаване на тона,закани и каране/не от моя страна/.Бях принуден да пратя оригиналния софтуер на приятел в София,който да му го запише и СИРОМАХА да се убеди,че колата пак няма да работи добре. За това моя колега от София му е взел 70лв,които станаха проблем.....и така....и така...вече взе да ми писва....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако може, да се включа със собствено мнение по темата.

 

Колега Савов, 

 

Първо, евала, че си взел нова турбина, а не си вземал нещо както се казва по-евтинджос, което също би било нормално предвид ситуацията в страната и средната покупателна способност на българите!

 

С този мой пост по никакъв начин не тръгвам да защитавам Сами, а изказвам лично мнение като човек сменил 4 турбини (само на Фабията, другите автомобили не ги слагам) и никога нямащ проблеми с нито една от тях!

Колега Савов, ти още в твоя пост си дал най-ясно обяснение и отговор сам по себе си, няма нужда..........

Написал си : 3000-4000об. ето го разковничето.

Дори Сами да е "сбъркал" нещо и турбината да пуска, това няма отношение в тръгването и в ниските.

За такава турбина (да не се лъжем- МАЛКО НОРМАЛНО ХИБРИДЧЕ) е немислимо да тръгва от 3000, тя трябва да тръгва максимум от 2200.

Колкото и масло да бута, това няма отношение към геометрията  (лопатките) и актуатора.

Дори хората на Сами, дори и Сами, да не я е регулирал правилно , твоят мапер би трябвало лесно да я регулира (ще се съглася, че не е негова работа да оправя евентуални пропуски на предишни майстори), но...... за мен проблемът е в мапването на колата и настойките и от мапера на първо място.

Вече дали е бутала или не масло, аз не мога да твърдя.

При положение обаче, че мапването ти  не е набравено по най-добър начин, не е коректно да обвиняваш Сами за това, че турбината тръгвала от 3000об. То тя да не е ГТБ2260ВК?

Отново повтарям, дори да пуска масло от сегментите, а то все пак не пуска като чешма, а ще бута лекичкко (все пак Сами ти я дава за НОВА, а не за носене в моргата), не би трябвало първоначално след мапването (поне докато не умре, ако бута масло) да си тръгва както си тръгва всяка такава турбинка!

 

Мнението ми е изцяло насочено към твърдението на колегата за турбината и тръгването и от 3000об., а не към твърденията му, че бута масло. Там не мога да твърдя нищо, след като не съм пряка страна!

Лично за мен, аз по никакъв начин не обвинявам колегата, но мисля, че той е подведен от мапера си.

То в БГ някой като не може да направи нещо, я частите ще каже, че са боклук, а нещо друго ще се оправдае.

 

Познавам Сами от много години и знам, че за него ИМЕТО и РЕНОМЕТО за свършената работа са най-важни, а не парите. Не един път и два пъти е връщал пари на ЯВНИ ПАЛАЧОРИ И ПИШМАН СЪСТЕЗАТЕЛИ  (не визирам теб, защото не те познавам) без да е имал вина, само и само мир да има и да си запазят добрите отношение. Все пак при тунинга винаги има риск, никой не е застрахован: Не може да сложим една турбинка само и да чакаме да литнем. Да не казвам голяма дума, но в твоя случай поне 70-80% от майсторите ще ти теглят една майна, ако не са ти приятели или близки.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изобщо не съм му теглил майна.Казах му да дойде с колата да монтирам турбината безплатно и да оправим ако има някакъв проблем,след като ми я беше върнал вече.Той обаче ми каза че вече си е купил друга.Но кълна се,никога не ми е споменавал за проблем с късно развъртане,а за проблем свързан с теч на масло,което естествено можехме на 100% да установим ,че не е така.Ей излъга ме да ти върна 800лв. :)

Аз не монтирам за първи път такава турбина,дори моята кола /бивша/ съм с такава същата и тръгва от 1800-1900оборота!Щяхме да ти направим колата супер,но ти не поиска да дойдеш.Ни е не хапем и НЯМА КОЛА ,КОЯТО ДА НЕ СМЕ МОГЛИ ДА Я НАПРАВИМ така че клиента да е доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колега Савов,

 

 Също като вас минах по този път с ново хибридно турбо от Самуил което си монтирах и от което съм повече от доволен вече 40к км. Веднага щом разбера как се качват снимки с новата платформа на форума ще приложа няколко за да покажа как изглежда турбо което е изпратено от него.

Проблеми с мотора съм имал всякакви включително и с картерната вентилация, ойл танкчета и.т.н. все пак е машина нормално е да има проблеми още повече като се правят конструктивни изменения затова и тази работа не е за всеки. Не е готино и колегиално да се обвиняват хората и да се поставя под въпрос тяхната работа само защото и по мое мнение си бил заблуден от мапера които ти е настройвал колата, сблъсквал съм се неведнъж някой да обвинява друг заради собствената си некомпетентност, говоря по принцип не те познавам и не знам що за човек си и колко разбираш от тунинг и оттам дали можеш да отсееш истината и да намериш решение на проблема. Може би ако беше дал шанс да ти се покаже чрез проба и да се убедиш че не в това е проблема резултатите които си постигнал щяха да ти се струват нищожни на фона на тези с "течащото" турбо. Все пак се влага труд и накрая "ето ти куклата даи си ми парцалите" Няма да коментирам оплакванията ти за вървеж във високи обороти или загуба на масло която след смяна на турбото изчезнала, донякъде ми се струват смешни. С риск да повторя колегата Black Pearl ще кажа че за Сами името и добрия тон и отношение са по важни от една турбина. Никога не ми е отказал каквато и да било консултация за каквато и глупост да съм му се обадил без да има изгода. Просто не издържах да не се включа

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги регнат съм в форума от 3г. но не съм писал досега,значи и аз съм купувал хибрид от колегата бегачката.И аз го ядох тоя с течащата турбина (хибрид на основа 1749вб)мойта даже виеше от нова ,при мен турбината бе качена на почти нов двигател и при мен имаше съмнения за високо картерно налягане (знам какво е високо картерно налягане с ремонт на коли си вадя и аз хляба) звънях на колегата бегачката да му кажа но той каза че може от картерно налягане,казах си ок така ще я карам,но като закарах колата в Маднес и я качихме на диното колата се разпуши като локомотив(пушеше бяло) спряхме с опитите за каквито и да е било настройки.Свалихме турбото и го разглобихме (без да махаме компресорните колела)ясно се виждаше омасляване в студената и топлата част.Звъннах му отново на бегачката и каза да го пратя отремонтира го като това ми струваше още 200лв. преди това бях платил 600лв.Колегата отремонтира турбото и ми го върна от тогава драми с течове и подобни няма,само лекото виене докато е студено,но загрее ли спира виенето.Не искам оплювам никого или да скатавам да се ремонтира турбо за без пари,може и да имало някъкъв пропуск защото помня че точно когато бегачката прави моя хибрид стягаше сватба!Вече почти 60000 км. си карам хибрида и нямам грижи,развърта си се идеално още от 1800-1900 оборота и не бута и грам масло!!!Като цяло съм доволен!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб турбото е било ремонтирано и е направен хибрид от старото ти турбо.Когато във стар корпус сложиш нов сегмент или ротор,понякога е възможно да пусне масло.Но когато си го върнал се е видял проблема и сме го отстранили.По горе става въпрос за чисто ново турбо,което не е било омаслено след работа.

Когато турбото е вървяло с оригиналния си сегмент,много хиляди километри и дойде за хибрид,замерваме износването в областта на сегмента,ако е в норми ,слагаме нов,но той не винаги уплътнява перфектно на стария корпус и стария ротор.Все едно е като сложите нови накладки ,в началото не хващат перфектно спирачките.Не си спомням твоя случай,но явно,щом си платил още 200 после,сме ти престъргвали леглото на сегмента в корпуса/лагерното тяло/ и сме сложили ремонтен ,а може би и друг ротор,за да легне по-добре.Понякога,турбините които ми пращат клиенти са и с топлинно дисбалансирани ротори и вият.Такъв ротор се оправя трудно.Но както и да е.....проблема си е наш.Вече не се навивам да правя хибриди от стари турбини на клиентите и да им ги пращам.Тогава все още сме ги правили от стари,но вече само от нови,или ако от стара ги монтирам аз,заради това точно.Защото доста често ме карат да правя хибриди от доста износени турбини,които клиентите си мислят ,че са им перфектни,защото не пускат масло и нямат луфт.Но това не е  съвсем така.Турбината когато е произведена с течение на времето при работа се износва леглото на сегмента,но това става много бавно и там/в хлабините/ се натрупва микрофилм от масло което коксува от високата температура и уплътнява.И КОГАТО САМО Я ИЗЧИСТИШ ТАКАВА ТУРБИНА ,БЕЗ НИЩО ДА И ПРАВИШ И ПРОТИЧА. ДОРИ И ДА СЛОЖИШ ЧИСТО НОВ СЕГМЕНТ ПАК ЩЕ ТЕЧЕ 50 НА 50. Ще взема да я заключа вече тази тема,защото стана много обяснителна от моя страна. Доста хора са разочаровани,че ще трябва само аз да монтирам турбините,ако искат да им ги правя хибридни ОТ СТАРИ ТЕХНИ!Защото ако има някакъв проблем ще си го отстранявам и клиента,няма да е преживял тези неприятни емоции и ще е доволен.

До сега,никой не съм оставял с течащо турбо да кара,дал си още 200,защото се е наложило още нещо да се смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте ! Всички казват ,че не защитават Сами, е аз пък го защитавам. Защитавам го, защото няма какво да се лъжем, няма толкова коректен майстор !!! Колега, проблемът е в теб, защо си позволяваш своеволия и не ходиш при Сами като те вика да ти види турбото, когато те вика ? Имал съм 3 турбини от Самуил, всяка от всяка по - хубави и по - здрави !!!! Смея да кажа,че си карам колата на максимум и всеки ден се дава газ до край, проблем с турбина на Самуил съм нямал !!! Чипоса Каптивата ни, Чипоса и постави негови хибриди на много мои приятели и всички са много доволни !!! Няма как да не си доволен от такъв майстор , винаги те разбира, винаги те изслушва и прави колата така, както на теб ти хареса ! Колата ми е Ауди А4 2.0 тди, минах през 1752va и сега съм с 1752 VB и сум безкрайно доволен от турбината ми. Никога не съм действал на своя глава, когато е имало някакъв проблем с колата (нямал съм с турбина) съм ходил при него да го отстранява навреме , а не след като счупя нещо да му обяснявам , че той е виновен !!!

https://www.facebook.com/photo.php?v=163369753872229&set=vb.100005976163979&type=2&theater

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

И какво се оказа......

това турбо май развърта от 1800 оборота и не пуши масло

ТУРБОТО СЪМ ГО СЛОЖИЛ ТАКА КАКТО СИ МИ ГО ВЪРНАЛ.Без да го почистя дори.Само го дорегулирах на колата на сиромаха.

п.п.Разбрах какво си имал в предвид,че тръгва след 3000 оборота.Наистина,може би се е получавало по-добро ускорение и тласък към 3000оборота.Но турбото си е тръгвало от ниските и просто при 3000 се е освобождавала напълно геометрията.До 3000 оборота не че не е надувало,а дори е пренадувало зверски.Просто лопатките са правили тапа на изхода на двигатела и когато разтоварят по програма във файла /-указано е в картата на еку-то да намалява процента на вакума подаван от клапан Н75 и съответно към актуатора който задвижва лопатките/ ,лопатките отварят вече към 3000 об. изхода на газовете и колата е получавала мощност още доста тогава.

Това се оправя чрез промяна на стойностите в картата за управление на овър буста или с лосчето на актуатора. Аз няма как хибридна турбина да ти я пратя и да я сложиш на чипосана кола и да е регулирана перфектно за колатат ти от разстояние,без дори да съм я виждал!!!!!!!!!!!

Но вие и тунера ти сте явно пълни безхаберници и не може да разберете какво се е случвало.Нужни са били или 1 обаждане по-тел.да ви обясня или да си направите труда да видите какво става с наляганията и да удължите малко актуатора.

Но явно тунера ти не може да си обясни някои елементарни неща,защото или е тъп,или просто не може да схване как работи системата за надув и разтоварване на налягането в двигателя на тди с променлива геометрия.Може да е само жичкажия човека,не е виновен,но да ми скачате с тези номера е несериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако бях на мястото на Сами, нямаше да върна и една стотинка. Ако клиента има претенции, отива при майстора, установява се проблема или съответно се доказва, че проблем по свършената работа няма и това е. Ако на място се установи пропуск, пари могат да се върнат. Ама така от разстояние да се пишат глупости е несериозно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.