Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Надеждност на автомобилите


velinsl

Recommended Posts

Всъщност двигателя на ЗаЗ е откраднат от VW ... така де свален е от генератори за ПВО , които немците зарязали при Ленинград smile049

с безкрайно уважение и респект

двигателя на ЗАЗа е изцяло руска разработка smile049

произхода му е авиационен smile048

сега сериозно... всеки един турбореактивен двигател има стартова моторетка, интегрирана с (във) него, която му развърта турбината до определени обороти за да го стартира... естествено изискванията за тези двигатели са строго специфични - работи кратко, високооборотен, лек... нищо излишно и т.н.

легендата разказва че това е стартовата моторетка на турбореактивния двигател на МИГ-17 (или 19?) ...съществувал през 60те години руски изтребител... и двата самолета не са били с много добро име като надеждност и функционалност...

...естествено след някои доработки, това нещо го употребили за двигател на ЕДИНСТВЕНИЯ чисто съвеЦки опит smile048 за автомобил (за другите колегите са посочили доста точно кое откъде е оттърмъчено - официално и не толкова)

но мъртвороденото си е мъртвородено...

естествено не мога да дам никакви доказателства

такава е ЛЕГЕНДАТА

 

А аз съм чувал друга легенда - че моторът на Запорожеца всъщност е представлявал танков стартер - за танковете Т-34, КВ и за СУ-100.

Но оттам нататък нещата са същите - двигател, който работи малко време, и с малък ресурс - приспособен за монтиране в кола.

Но вероятно именно затова Запорожците бяха най-ненадеждните от руските автомобили.

Макар че най-старият модел, 965 - беше по-добре направен от по-новия, 968.

А последния модел, вече предноприводния - беше уникално ненадежден!

Мисля, че обозначението му беше 1102 - и даже у нас бяха доставени няколко десетки такива, и в това число и мой съсед се беше сдобил с такъв.

И непрекъснато се бореше с всевъзможни проблеми по него, и го псуваше.

Само че едва ли успя да мине с него повече от 20000 км за над 10 години - толкова проблеми създаваше колата..... ](*,)

Като се има предвид, че иначе изглеждаше доста добре, и приличаше на Лада Самара.

Но накрая човекът я прати за претопяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    33

  • bega4kata

    16

  • Оги

    13

  • scooby doo

    11

Най-много писали в темата

Едва ли трошливия 965 да е бил за стартер- пусковия на Т34 се пали с ремък, представи си да врътнеш тоз 4 цилиндров еднолитров V-образен мотор на единия бицепс и да запали. Това в бою значи гибел. Некой по-дърт кемаф ако има може да внесе повече яснота.

На времето такива са ги правили, виж че е подобен на боксера на VW бръмбар от онова време, с таз разлика, че са дали малко наклон на цилиндрите колкото да изглежда друг и са го сглобили типично по руски. Точно колкото като го отвориш да няма затваряне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох,и за танкове трябва да ви отварям ;););)

Аз съм бил танкист от Сливенската танкова бригада и ще ви кажа,че танка си пали с въздух!Ако случайно няма въздух пали със стартер на ток от акумулатори.Ако и ток и въздух няма,има малък двутактов бензинов двигател,който се пали ръчно с издърпване на въженце и той е зацепен към компресор,който вече нагнетява въздух във въздушните резервоари и пак пали с въздух.СТИГА СТЕ ПИСАЛИ ВРЕЛИ НЕКИПЕЛИ.Кой чул недочул и пише тъпотии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох,и за танкове трябва да ви отварям ;););)

Аз съм бил танкист от Сливенската танкова бригада и ще ви кажа,че танка си пали с въздух!Ако случайно няма въздух пали със стартер на ток от акумулатори.Ако и ток и въздух няма,има малък двутактов бензинов двигател,който се пали ръчно с издърпване на въженце и той е зацепен към компресор,който вече нагнетява въздух във въздушните резервоари и пак пали с въздух.СТИГА СТЕ ПИСАЛИ ВРЕЛИ НЕКИПЕЛИ.Кой чул недочул и пише тъпотии.

Точно така!

Не съм бил танкист, но съм имал вземане-даване с машини задвижвани с танков двигател (В2 и модификациите му).

Само ще спомена, че стартера им беше с мощност 40кВт - повече от споменаваната ЗАЗ-ка. :D

За този стартер имаше цял шкаф с акумулатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз съм чувал друга легенда - че моторът на Запорожеца всъщност е представлявал танков стартер - за танковете Т-34, КВ и за СУ-100

 

Това е легенда, няма какво да прави смотан бензинов двигател на борда на танк, който върви с нафта

 

Със сгъстен въздух танкът се пали аварийно, ако акумулаторите паднат или стартерът откаже. Иначе пали на ток. А сгъстен въздух се съхранява в 2 бутилки отпред, които имат ресурс 1 палене и се зареждат при поддръжката (Т-34-85, а мисля и при Т-54)

 

Не съм бил танкист, а свързочник, но обслужвахме и ремонтирахме бордовите радиостанции на всички машини, вкл. два музейни Т-34-85, които се ползваха за учебни. Двигател от ЗАЗ не съм видял никъде във военна машина smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Волгови мотори съм срещал в армията. И на УАЗ, и джип бяха такива. Всички други леки коли са били трошляци щом не е имало такива на въоръжение. А Волгата даже осигурена с 2 успоредни ремъка- като скъса единия- с другия продължава без да се сменя ремък. Много частни Волги имаше и на военен отчет като запасни коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигател от ЗАЗ не съм видял никъде във военна машина smile009

Има, които е бил свързоник на уение трябва да ги е виждал(по-вероятно чувал). В свързочните ЗИЛ триосите са генератори - вградени са в задната външна част на бордовата кабина.

СССР имат малко като модели двигатели, но много като бройки и се използат къдел и не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Волгови мотори съм срещал в армията. И на УАЗ, и джип бяха такива. Всички други леки коли са били трошляци щом не е имало такива на въоръжение. А Волгата даже осигурена с 2 успоредни ремъка- като скъса единия- с другия продължава без да се сменя ремък. Много частни Волги имаше и на военен отчет като запасни коли.

 

А като износи текстолитовото колело,което предава движението на разпределителния вал,умира отведнъж smile004

Бееей с тия съветски кютуци.... Признавам само КрАз smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, от известно време наблюдавам едно Волво 144 в нашия квартал - произведено през 1972 или 73 г.

Беличко, и доста запазено - особено интериора в купето и седалките му изглеждат доста добре!

Боята му отвън малко е поизбледняла - но иначе никъде не е ръждясало.

Моторът е 2 литров, не знам колко коня е, но предполагам, че е към стотина - но колата е на над 800000 км!

Не е като да не са го ремонтирали - но човекът казва, че никога не го е оставяло на пътя.

Втори собственик му е - и навремето го е взел от някакъв търг....

А ремонтите по колата са приблизително следните - лагери на задните главини, престъргване на барабаните отзад, предните амортисьори е ремонтирал, маслената и спирачната помпи, карбуратора също.....

Ето такива неща.

Като все още се намирали части за него - и не стрували толкова скъпо!

А акумулатора - тоя му е единадесетия или дванадесетия!

А пък останалите консумативи - смятайте кои подред са.

Но моторът - е с много добра компресия! Не чука, не трака, не гори и масло - или ако гори, гори малко!

А скоростите - превключват мазно и лесно!

Абе, направо това е вечната кола! :smt017

Наистина - не си купувайте Волво, че ще ви надживее! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина - не си купувайте Волво, че ще ви надживее! :mrgreen:

Мойто е 460 набор 93

Като изключим една лека деруга на предния калник,която ме мързеше да обработя и ръждяса-няма една точица ръжда.

Изключително здрава ходова част и купе,много приятна возия,тишина в купето и невероятна устойчивост в завоите.

Абе....Стивъне,частите на тия курници са си скъпички. Наскоро дирих един тампон за двигателя.Цената му беше 195лв.

За радятора на охлаждането пък искаха 285лв. Добре че се намират донори по моргите и пунктовете за вторични,че иначе зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си бяха Шведски си бяха здрави. Ама откакто ги взе Форд, а после китайци- като че ли не са вече Волво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те кога са били шведски не ми е ясно, още от едно време /90-те/ са с двигатели от Рено, не, че двигателите са лоши, но кое е шведското? Седалките и копчето за фаровете ли? Дори и фаровете им са Валео?! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те кога са били шведски не ми е ясно, още от едно време /90-те/ са с двигатели от Рено, не, че двигателите са лоши, но кое е шведското? Седалките и копчето за фаровете ли? Дори и фаровете им са Валео?! :-k

Че на съвременните шкоди кое им е чешкото?

На volvo 4xx серия и скорстната кутия е рено.Тук обаче извращенията приключват.Ходовата част няма нищо общо с французите,както и всичко друго останало.

Ааа..сетих се.Задните амортисьори са 1-1 с тез на лада. Явно и от там има нещо гепено smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че на съвременните шкоди кое им е чешкото?

 

Този въпрос би могъл да се зададе за всяка една марка, ама честно казано, не виждам какво общо има с темата дали Волво са шведски, Шкода - чешки, а VW - немски. Всъщност, смисълът на тази тема май отдавна се изгуби, някъде около намесването на военната техника... smile048 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на някои модели Шкода,двигателите се произвеждат в Чехия.За разлика от на концерна майка примерно.Тоарезите също се правят в Чехия.Както и много други,но интересното е ,че в Чехия се правят много компоненти за порше.Друго интересно е ,че главите на Фолксваген се правят в България,както и инсталациите и още нещо имаше но го забравих.Имам клиент,който е снабдител-кара тир на заводите на Фолксваген и той ми ги разказва тези работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е,че някои детайли се правят в БГ! smile152

Така новите коли стават още по-надеждни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на някои модели Шкода,двигателите се произвеждат в Чехия.За разлика от на концерна майка примерно.Тоарезите също се правят в Чехия.Както и много други,но интересното е ,че в Чехия се правят много компоненти за порше.Друго интересно е ,че главите на Фолксваген се правят в България,както и инсталациите и още нещо имаше но го забравих.Имам клиент,който е снабдител-кара тир на заводите на Фолксваген и той ми ги разказва тези работи.

 

Кабелните снопове, Бегачо - са българска изработка.

И колкото и да не е за вярване - са доста добри!

А също и шоковите датчици за включване на еърбъзите, и то на много от европейските коли - ги правят в Ботевград!

А и електрониката към тях - също се прави в Ботевград.

И са също качествени, сертифицирани по съответните стандарти, и така нататък.

Един от заместник-шефовете на Завода за полупроводници посъживи автоелектрониката там - казва се Тихомир Таков. :smt017 :smt017 :smt017

Значи какъв е изводът - можем да правим читави неща, когато се стегнем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ако кажеш, че и завода в Ловеч е символ на комунизма - няма да се съглася с теб! :mrgreen:

Впрочем, китайските автомобили, макар и да не са върховно надеждни - но все пак постепенно вдигат качеството!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах това в предвид, но щом разбираш така- лошо няма. Всъщност това е и друга тема.

По-скоро имах предвид моторите на Рено във Волво, Нисан и Дачия примерно. Електричарските части Валео, лагерите SKF и SNR влагани в почти всички марки автомобили, и много други производители независимо чия собственост и националност са. Голям производител също е Китай, много европейски и световно известни марки са изнесли производствата си там заради по-ниската себестойност на продукцията, произведена там. Вижте чистачки Бош по 5 лв, произведени в Китай. Но са Бош, нали, не са незнайни. От Германия ще дойдат ли на тази цена ?- Точно никога. И не, Китай не е символ на боклучарски стоки и части. Там има всякакви стоки, части и автомобили. Но нашите търговци внасят от там това, от което печелят най-много. Защото на пазара се търси евтиното, ниската цена. Докато на пазара му стане ясно, че това най-евтиното е боклук и излиза скъпо. Затова на пазара китайската стока и части е символ на ниско качество. Вземи нещо, което на етикета му пише "произведено в Китай" и си дай сметка. Просто затова, че пише къде е произведено. Още по-добре, ако има щемпелована китайска марка.

Сега в ЕС няма граници, наистина и свободното движение на стоки и капитали улеснява комбинирането на производствата. Не е изгодно всеки да си прави всичко. Усъвършенстването на технологиите и повишаването на качеството на продуктите води до статукво на пазара, при което е по-изгодно да купиш нещо готово вместо да го произведеш. А в автомобилното производство нещата са много. Стотици и хиляди части. Спор няма. Също да вложиш в производството цял възел, агрегат или каквото и да било, а да произведеш само каросерията му примерно. Ами твой е един сегмент от пазара, ти се наместваш в него както можеш и се бориш той да стане по-голям или когато губиш позиции се бориш да ги задържиш. Това имах предвид, с един поглед от "другата" страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Оги, така е.

И със турските части е така - има и много качествени, но на съответната цена! :smt017 :smt017

 

И да продължим за надеждността - като тук ще кажа няколко думи за един стожер в това отношение.

Мерцедес - модел С, или С180 К Classic.

Моделът е закупен инкогнито от Аутобилд през 2007 г, и е каран и изследван както от сътрудниците на Аутобилд, така и от експертите на Декра.

Като автомобилът е изминал над 300000 км.

Та, резултатът :

Основните технически проблеми ( които вече не се покриват от гаранцията ) са настъпили между 200000 и 300000 км.

На 209883 км - сменен дефектен педал на газта - 327 лева.

На 255157 км - смяна на дюзите за чистене на предното стъкло - 214 лв.

На 270598 км - смяна на катализатора и на ламбда сондите - 3600 лв.

На 286172 км - смяна на зарядното реле на алтернатора, и ъпдейт на ЕКУ то на двигателя - 273 лева.

На 289874 км - повторна смяна на дюзите за чистене на предното стъкло - 214 лв.

Цените са франко Германия, но и тук щяха да са подобни.

Само да добавя и още няколко неща - колата за всичките над 300000 км е изгорила близо 30 крушки - мигачи, габарити, къси и дълги.

И след като е частично разглобена - се е оказало, че има повреден маркуч за въздух, който обаче не е дефектирал - и колата може да продължи да се експлоатира.

От гарнитурите на мотора и на скоростите подтича малко масло - но като цяло нищо сериозно.

Корозионната устойчивост се е оказала на висота - не е имало никаква ръжда, освен малко по карданния вал - за разлика от предишните модели на Мерцедес от тоя клас.

От около 100000 км и нататък моторът е почнал доволно да си похапва масълце - като е гълтал по 0.3 литра на 100 км. Но впоследствие тая стойност се е повишила, и общата равносметка е следната - 39 литра масло на 207000 км, и 93 литра на 301800 км.

И авторът се шегува, като казва - в един момент нашият маратонец ще почне да харчи повече масло, отколкото бензин! smile091

Иначе усреднения разход на гориво се движи в пределите на 8.3 литра ( при смесен цикъл до 9.6 литра ), което за бензинов мотор с такава мощност е обичайна стойност.

Самият мотор дори малко е увеличил мощността си - от 156 до 161 конски сили. Както и еластичността си - особено на по-ниските предавки.

След което автомобилът е отново сглобен - и тестът ще продължи до 400000 км. smile117

А коментарите ги оставям на вас.

Вие да се произнесете - надежден ли е тоя автомобил, или не е.

Като имате предвид, че става въпрос за Мерцедес! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А коментарите ги оставям на вас.

smile126

 

Стиви, ти работа нямаш ли че имаш време да четеш АутоБилд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сме се разговорили за надеждни автомобили, всички дадени примери дишат праха на "моите" шкодички - 30г експлоатация, няколко милиона километра, оскъдна поддръжка поради хронична липса на средства, облъскани като войнишки манерки и въпреки всичко - вървят. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.