Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Надеждност на автомобилите


velinsl

Recommended Posts

Ние пък си карахме S100-цата до 120к км само с Диона М10Д и проблем нямаше. Отворихме двигателя поради пропаднала риза, а буталата, ризите и коляновия вал бяха присъдени на 1000MB-то. И на него му врътнахме има няма 50к км с М10Д ... и го откраднаха напълно в движение. Та не знам доколко масълцето е било или не проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    33

  • bega4kata

    16

  • Оги

    13

  • scooby doo

    11

Най-много писали в темата

Чудя се моят автомобил дали ще е все така надежден след смяна на обтяжна и паразитна ролка на ангренажа,закупени от EURO 07 :-k

марката е ITN

Карета с таз марка турих на фелата преди 4-5 месеца. Гледам че още не са се разтракали. smile091 .

Т'ва са некви китайски части като се зачитам у интерминета.

Мнооо се притеснявам,ама пък гледам,че са от метал иии... еФтинжосТ бе дее@а smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се моят автомобил дали ще е все така надежден след смяна на обтяжна и паразитна ролка на ангренажа,закупени от EURO 07 :-k

марката е ITN

Карета с таз марка турих на фелата преди 4-5 месеца. Гледам че още не са се разтракали. smile091 .

Т'ва са некви китайски части като се зачитам у интерминета.

Мнооо се притеснявам,ама пък гледам,че са от метал иии... еФтинжосТ бе дее@а smile091 smile091 smile091

Ако не бъркам каретата и лагерите ми са същата марка - за почти 2 години нямам проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M10Д е на основата на чист петролен продукт. Сега са много малко марките които използват чиста осново, рециклирано масло и добавки. Този месец дадохме на Приста Ойл - 6 тона отработено турбинно масло за 39ст./ кг. Скоро някои ще кара с това масло :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А и подгряване на задното стъкло - то това беше абсолютна рядкост в соцколите! smile049

...

 

Я кажи каква друга соц. кола освен Лада знаеш?

 

Като начало Московеца - 2140 го сглобяваха и у нас! Най-интересен беше вариант Д - но това не значи дизел, а дефорсиран! :mrgreen:

И беше доста подходящ за родната действителност - защото човек можеше повече да го товари - докато в Ладата като се качат трима души отзад, и задницата й клякаше.

 

ИЖ - това беше нещо като Москвич, обаче със хетчбек каросерия! И сглобяван в друг завод - но като цяло, със същата техника.

 

Волга ГАЗ-24 - по едно време баща ми имаше такава служебна.

Това беше социалистическият Мерцедес! Комфортна, с яки ламарини, и голяма! И с лаком мотор - колкото му сипеш, толкова гореше! smile091

Градско - 14-15 л на 100 км! Змей!

И с барабанни спирачки на всичките 4 колела - и с усилвател отделно от помпата! Върховна схема - не знам на кой гениален руски мозък беше хрумнала! Но въпреки това схемата работеше.

Като отпред беше със шенкели, а не със шарнирни болтове - което беше много по-удачен вариант. И с електронно запалване - на някои модели! С индуктивен датчик, и с германиев транзистор - абе, върха на техниката!

А моторът - при нормално каране издържаше и над 400 хиляди - преди да се наложи да се прави ремонт. Макар че по книжка го даваха по-малко. Иначе тоя мотор никак не обичаше високите обороти - влошаваше му се смазването. Но то и максималните му бяха 4200, или нещо такова.

Абе, американски стандарти......

 

Шкода - нея я знаем. Беше най-икономичната соцкола - макар и да не блестеше с особена динамика.

 

Вартбург - големия пръдлив Ханс. Като изключим дима, и необходимостта от често подрегулиране на едно от трите чукчета - иначе беше достатъчно надеждна машина.

 

Трабант - малкия пръдлив Ханс. При него вече просто нямаше какво да се чупи. Освен тирантите да се скъсат.... Но нещо и да се счупи - сваляш мотора, и си го носиш в къщи. И ако разбираш от мотоциклети - е лесно да го оправиш.

Зен и изкуството да поддържаш мотоциклет - в действие!

 

Застава - това беше върховно интересен автомобил, поне според мен. Моторите бяха доста удачни - с разпредвал над клапаните, и обичащи високите обороти.

Купето обаче - не беше върховно удачно. Но като цяло - машината вършеше работа.

И Югото - беше единствената соцкола по онова време, която се е изнасяла в Щатите!

И някакъв модел спортен Вартбург е имало - но са го изнасяли много малко!

Докато Югото - са го изнасяли цели 5 години, и са успели да продадат над 20000 броя от него!

И дори го имаше в един от филмите Умирай трудно, с Брус Уилис - дето същия го забрави с едно златно кюлче на задната седалка, и яхна един Мерцедес! :mrgreen:

 

Да продължавам ли? smile027

Само сега да не вземеш да се разсърдиш! И да съжаля, че съм го написал всичкото това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Браво. И в колко от тях си сядал? А колко си карал? Въпреки, че при теб "карането" е особено понятие smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вартбург - големия пръдлив Ханс. Като изключим дима, и необходимостта от често подрегулиране на едно от трите чукчета - иначе беше достатъчно надеждна машина.

 

Трабант - малкия пръдлив Ханс. При него вече просто нямаше какво да се чупи. Освен тирантите да се скъсат.... Но нещо и да се счупи - сваляш мотора, и си го носиш в къщи. И ако разбираш от мотоциклети - е лесно да го оправиш.

Зен и изкуството да поддържаш мотоциклет - в действие!

 

....

 

И Югото - беше единствената соцкола по онова време, която се е изнасяла в Щатите!

И някакъв модел спортен Вартбург е имало - но са го изнасяли много малко!

Докато Югото - са го изнасяли цели 5 години, и са успели да продадат над 20000 броя от него!

...

Брей да му се ненадяваш какъв експерт smile048

Често "подрегулиране" на чукче на Вартбург !!!!! - как не съм го знаел - щях да си ги регулирам всеки ден, нищо, че за две години са ми се наложили само 2 центровки

Трабант - няма какво да му се счупи и е лесен за подръжка!!!!! - я му сложи по-тежички гуми (защото оригинални Pneumant едно време нямаше) и гледай сеир - предница за ремонт през месец. И лесен - сигурно е така за лаик, който го е гледал отстрани - хвани да му смениш селентовите втулки па тогава дрънкай глупости.

Юго - да изнасяли са това недоносче, но не се е радвала на успех - американците са го ползвали за изгъзици разни - маса за джаги в купето, а ръкохватките стърчат през вратите.

Спортен Вартбург?! И то за износ?! И то за САЩ?! Туй то Източна Германия е изнасяла за капиталистическите Щати smile048

По онова време имаше Трабант РС с 80к.с., но се правеше само за състезания и няма начин да е изнасян.

 

Относно ИЖ - произвеждаха и пикап.

 

 

Лада Самара е предшествана от Спутник - по спомен бяха само с 1,3 мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Лада Самара е предшествана от Спутник - по спомен бяха само с 1,3 мотора

Имат и два вида 1.5 мотори тез курници. smile159

Единият 8 клапанов,другият 16

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука темата съвсем се обърка! А и нека някои да изброи кои са чисто СССР автомобили - без тези на озновата на фиат, с двигатели на БМВ и Шевролет.... то май само ЗАЗ остана :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо забравяте спортиста ЗАЗ smile048

ЗаЗъТ?

Тази кола в северозападния край се ползваше за донорство на части,които се трансформираха на западни автомобили smile091

В зората на демокрацията на гоУф -1 дизеяк 1.6 с лека стругарска намеса набих ризи ,бутала и сегменти от ЗАЗ.

Доскоро се търкаляше гоУФо,но купето го предаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност двигателя на ЗаЗ е откраднат от VW ... така де свален е от генератори за ПВО , които немците зарязали при Ленинград smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама то всички двигатели не са мислени от руснаци.

масквич 408 със сигурност е краден от OPEL

масквич 412 от BMV

жигулата от ФИат

за волговия матор незнам....ама и на него явно са гепили чертежите. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама то всички двигатели не са мислени от руснаци.

масквич 408 със сигурност е краден от OPEL

масквич 412 от BMV

жигулата от ФИат

за волговия матор незнам....ама и на него явно са гепили чертежите. smile092

 

Жигулата не е крадена, а си е официално купена. Двигателя на Лада /Жигули/ е по-добър от фиатовиа защото е подобрена системата на газоразпределението като вала е сложен в главата.

 

Виждали ли сте на живо фиата от който е взет лиценза за жигулата? Той е по-зле отвсякъде.

 

Минус на Жигулата е, че руснаците са заменили задните дискови спирачки на оригинала с барабанни, но това е направено с цел по-непретенциозна конструкция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на ЗАЗ-а купето е NSU Принц!

А за другите коли колко глупости сте изписали ,няма да коментирам....има и верни работи,смятам да не се включвам в темата ,че ще се изпокараме...

Аз съм автомонтьор любител от преди 20 години и съм сварил соц возилата....а пък точно на ладите бях ГСПОД :mrgreen:

СТРАШЕН МАНИАК НА ТЕМА ЛАДА.Тунинговахме ги до последното болтче.Мислих си че ладата е най-хубавата кола на света....чак след години разбрах колко съм бил тъп и в заблуда....иначе доста приятни моменти и в състезания имам в младоста си с Ладюхите.

Първата ми кола като взех 1992год. книжка,а я карах и преди това ,беше чисто новата лада на баща ми.Направо му я приватизирах нахално и му я разглобих на парчета да я засилвам. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Жигулата не е крадена, а си е официално купена. Двигателя на Лада /Жигули/ е по-добър от фиатовиа защото е подобрена системата на газоразпределението като вала е сложен в главата.

 

Виждали ли сте на живо фиата от който е взет лиценза за жигулата? Той е по-зле отвсякъде.....

Дам купена е когато Фиат 124 е вече морално остарял - за времето си е бил хубава кола.

Друга купена кола е Полски Фиат 125 - по полски подобрена версия на 124 и си е с 4 диска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волгата е Шевролет до колкото съм информиран.То значи само танкови двигатели останаха за руснаците smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е по темата, но държа да отбележа, че единствената прилика на УЗАМ 412 и М10 на БМВ е в разположението на клапаните, което според мен не е причина да се каже, че единия мотор е "краден" от другия. Волгата пък е правена на джойт венчър с инженери от Форд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Жигулата не е крадена, а си е официално купена. Двигателя на Лада /Жигули/ е по-добър от фиатовиа защото е подобрена системата на газоразпределението като вала е сложен в главата.

 

Виждали ли сте на живо фиата от който е взет лиценза за жигулата? Той е по-зле отвсякъде.....

Дам купена е когато Фиат 124 е вече морално остарял - за времето си е бил хубава кола.

Друга купена кола е Полски Фиат 125 - по полски подобрена версия на 124 и си е с 4 диска

 

Обаче мотора на Полски ФИАТ-125 е най-стария - с долен разпредвал, разположен в блока. Докато на италианските вече се е слагал съвсем друг мотор - в това число и двувалки, 8 или 16 клапанни.

 

Иначе Фиат 124 не е бил морално остарял - бил е кола на годината през 1963 или 64 г, а руснаците го купуват през 1966, и през 1968 или през 69 почват да произвеждат ВАЗ-2101 - чудо на руската техника!

Бих казал - доста бързо!

 

Всички съм ги карал и поне половината съм ги поддържал - нали работех и в сервиз по едно време. Пък и помагах на приятели.....

И наскоро си изхвърлих всякаквите му книжа и схеми - с подробните описания на всякакви стари возила. Но просто нямам място къде да ги държа, пък и едва ли ще потрябват повече.

 

А за селенитовите втулки - няма как, всяка кола си имаше и недостатъци!

 

Иначе, за форсирането на Ладата - и нашата я бях форсирал. И също я мислех за много велика кола! Два двойни карбуратора Вебер 45, друг разпредвал, друга кутия - от Фиат - електронно запалване, ляти джанти, гуми Гудиър 175/70-13, и още куп други глупости.

И вървеше много прилично - но и доста лапаше!

И бащата в един момент щеше да ми скъса ушите - като разбра, че голяма част от карантията под капака съм я сменил!

А и че колата доста е променила апетита си! :mrgreen:

 

Но иначе всички бяха доста здрави коли, в интерес на истината!

С изключение може би на Запорожеца - поне на новия.

Иначе стария също беше достатъчно здрав! :smt017

 

Въобще, навремето колите бяха добре направени - дори и социалистическите - и трудно се разваляха.

Но нямаше и какво да се разваля де - и това е истина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, като те чета, постовете ти са пълни с енергия, и някаква псевдосамонадеяност. Но туй вече на нищо не го мяза. Да напишеш селенитови втулки. Ясно е, че не четеш, а повече философстваш. Втулките имат техническо название - сайлентови. А познай от де иде името. Не бързай да кажеш подсилващи :) Сайлент - Silent-безшумен, обезшумяващи втулки. Проблемът е и че професори с титли пишат все едно, че са завършили едва трети клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, като те чета, постовете ти са пълни с енергия, и някаква псевдосамонадеяност. Но туй вече на нищо не го мяза. Да напишеш селенитови втулки. Ясно е, че не четеш, а повече философстваш. Втулките имат техническо название - сайлентови. А познай от де иде името. Не бързай да кажеш подсилващи :) Сайлент - Silent-безшумен, обезшумяващи втулки. Проблемът е и че професори с титли пишат все едно, че са завършили едва трети клас.

 

Знам бе, душа!

Ама ти тъй си го написал, и защо да те апострофирам? :mrgreen:

Всъщност и хората в квартала така им казваха - нищо че наистина бяха почти професори, или доценти.

Но нали разбираш, как с една доцентска заплата се купуваше нещо друго, освен Вартбург и Трабант!

Или Москвич - дефорсиран.

А за Ладите знаеш колко се чакаше - но за кое не се чакаше?

А сега на всичко се казва - тампони. :smt017

Звучи, нали?

А то - гумеляци всъщност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност двигателя на ЗаЗ е откраднат от VW ... така де свален е от генератори за ПВО , които немците зарязали при Ленинград smile049

с безкрайно уважение и респект

двигателя на ЗАЗа е изцяло руска разработка smile049

произхода му е авиационен smile048

сега сериозно... всеки един турбореактивен двигател има стартова моторетка, интегрирана с (във) него, която му развърта турбината до определени обороти за да го стартира... естествено изискванията за тези двигатели са строго специфични - работи кратко, високооборотен, лек... нищо излишно и т.н.

легендата разказва че това е стартовата моторетка на турбореактивния двигател на МИГ-17 (или 19?) ...съществувал през 60те години руски изтребител... и двата самолета не са били с много добро име като надеждност и функционалност...

...естествено след някои доработки, това нещо го употребили за двигател на ЕДИНСТВЕНИЯ чисто съвеЦки опит smile048 за автомобил (за другите колегите са посочили доста точно кое откъде е оттърмъчено - официално и не толкова)

но мъртвороденото си е мъртвородено...

естествено не мога да дам никакви доказателства

такава е ЛЕГЕНДАТА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,нали темата беше за надеждността на автомобилите,а не ЗАЗа от самолет ли произлиза или само на такова прилича.... :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.