Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Надеждност на автомобилите


velinsl

Recommended Posts

Сигурно има не едно изследване върху надеждността на автомобилите.

Тези дни четох, че Шкода е един от най-надежднште автомобили сред ФВ-групата. Обземат едни такива мисли как може един автомобил да е по-надежден от друт аналогичен, но основният въпрос е:

Губи ли се тази надеждност след смяна на определен част по автомобила(със средно качество, висока цена и неясен произход както обикновенно се прави в България)?

 

Какво е вашето мнение по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    33

  • bega4kata

    16

  • Оги

    13

  • scooby doo

    11

Най-много писали в темата

Надеждността като цяло едва ли се губи - а просто леко намалява.

Иначе за произхода на частите - най-вече гледаш дали доставчикът е оторизиран.

Това е основното.... Иначе всичко останало е от лукавия.

Ако е оторизиран - частта може да е по-евтина, и пак да си е съвсем читава. При което надеждността едва ли ще пострада.

А ако не е - не е ясно кога ще даде фира.... Като може не само тя да откаже - а и някои части около нея, като следствие.

И резултатът - ти е ясен какъв ще бъде.

Но темата е прекалено обширна - та да задълбавам.

И ще добавя и още нещо - зависи и от сервиза.

А и от задволанното устройство.

Защото ако решиш колата да я счупиш - няма как да не успееш. [-X

Колкото и да е надеждна.... Няма да ти устои! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има достатъчно реномирани производители на автомобилни части и ако не се подменят дефектиралите части с откровени ментета не виждам проблеми. Да се има предвид, че и производителите с цел икономия от половин цент умножен по 100000 бр. автомобили примерно, което прави 500 Евро само от икономия постигната от едно болтче или една скоба, са готови на всякакви провали! Защото подобна икономия умножена по броя на всички болтчета и чаркчета в автомобила прави доста сериозна сума и в резултат на това и заводски вгражданите части вече са на ръба на долния минимум от допустимото качество. Оттам се явяват и все по-калпавите автомобили, като за жалост в бъдеще ще стават все по-калпави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето "реномирани" производители е много условно понятие. Защото в последно време покитайчването е повсеместно. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно има не едно изследване върху надеждността на автомобилите.

Тези дни четох, че Шкода е един от най-надежднште автомобили сред ФВ-групата. Обземат едни такива мисли как може един автомобил да е по-надежден от друт аналогичен, но основният въпрос е:

Губи ли се тази надеждност след смяна на определен част по автомобила(със средно качество, висока цена и неясен произход както обикновенно се прави в България)?

 

Какво е вашето мнение по въпроса?

 

Резервните части, които се продават във фирмения магазин са безумно скъпи. Това се отнася не само за Шкода, но и за всяка една марка. Производител на конкретна част / например, интеркулер / може да е както компания, която има сключен договор със завода-производител за изработването на конкретно количество, така и напълно независим производител, който няма подобен контракт. Например, фабриката има договор за производство на 50.000 детайла. Произвежда ги, опакова ги и им слага надпис VW, респективно влизат в Еуратек на ненормално висока цена. Същата фабрика обаче има мощности за производство на 100.000 детайла и останалите 50.000 произвежда под собствена търговска марка. А продукта излиза на пазара на половин цена в сравнение с този, на чиято кутия пише VW. Всеки сам преценява какво да купи. Иначе, поне според мен най-важния въпрос е за кой пазар е произведен автомобила. Тези, които все още вярват, че продукта за Западна Европа / Германия, Италия, Франция / е същия, който се продава в Еуратек, могат със същата увереност да вярват в съществуването на Дядо Коледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и пазарът също влияе на надеждността - в някаква степен и това го има.

Я опитай да пробиеш на американския пазар, примерно, с автомобил, който често се разваля - просто няма да можеш, защото разните му там автомобилни списания и предавания ще те усетят и бързо ще те направят на нищо! И няма да успееш да продадеш много автомобили...... [-X

Но частите - все пак, като купуваш от оторизирания производител или доставчик, имаш и някаква гаранция. Докато ако купуваш някакъв неизвестен ментак, незнайно къде произведен, в най-добрия случай ще са съгласни да ти го подменят с друг такъв - което едва ли ще ти свърши работа.

Пък цените - са нещо много относително.

Ами няма да караш Мерцедес - и тогава носачите и тампоните няма да са ти по 500-1000 евро, а една предница по 2-4 хиляди - а ще караш нещо по-скромно, и носачите ще са ти по 100-200 евро, а пък предницата ще ти е 400, да речем.

Или ще си правиш сметката - дали си готов да сложиш нещо от по-неизвестен производител, но и предположително с по-ниско качество.

Пък за надеждността въобще - реално всички нови автомобили не са това, което бяха навремето автомобилите.

Но ако автомобила е много надежден - тогава няма да има нужда да го сменяваш. И тогава от какво ще печелят производителите и търговците, при това положение? :mrgreen:

Я се замислете.

Тъй че и тяхната логика е разбираема - да правят коли, които издържат по 7-8, или максимум 10 години, след което почват да дават проблеми - за да купуваш следващия модел.

То и в рекламите нали непрекъснато те убеждават - купи новия модел! По-комфортен е, по-икономичен, по-мощен, по-спортен, с повече глупости и екстри на борда, с еърбеци, с автоматични климатроници, връзка с Интернет, навигации и така нататък!

И се бъркаш - и купуваш.

А дали е по-надежден - се разбира едва след време...... smile049

Когато вече си се набутал с една шапка пари! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надеждността е функция, обратна на сложността и право пропорционална на простотата на сглобките и механизмите, както и качеството на материалите. Тука както и колегата стиви писа- производителя определя къде да се намества със своя политика. Ако караш или имаш намерение да купиш нова кола- екстрите могат да ти бъдат от полза, но ако е стара, примерно минала 5-6 или 10 г. екстрите и новите технологии могат да ти доведат колата и до най-ненадеждната. Понеже всичко това е пластмаса и електроника.

Това със частите колко са надеждни е друг въпрос и свързан доста здраво и с квалификацията на персонала в автосервизите. Около мене като гледам- в оторизирани и лъскави сервизи рядко може да се срещне добър и опитен майстор. Обикновено един от тях е в час и казва какво да се прави, а го правят хора, които са доста зле откъм техническа грамотност и похвати. Общо взето добрите работят за себе си, било то и в личния гараж. Не знам как е на други места но тук е така. Само дето организацията им понякога не удържа на натоварване и не са така оборудвани като големите но това според мен не им пречи особено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите автомобили са много ненадеждни....много ме кефят smile001

 

Както и новите компютри - което и мен също много ме кефи, защото никога не оставам без работа! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера тез японци- не са ли в ред, че правят модели, които за да ги потрошиш трябва да си малуомен- да караш без масло или антифриз примерно. :^o

Правят ангренаж, който при късане насред път се сменя ремъка и колата продължава. Или не се къса, щото вместо с ремък разпределителните валове се въртят с верига;

Слагат водната помпа отвън- да се върти от пистов ремък;

При резервната гума слагат клещи, отвертки и 2 ключа. Освен тоз за гумите и крик с кучка.

В някаква класация по надеждност за някъв модел на Тойота решили, че вероятността да закъса била 3 пъти по-малка от тази за Голф.

Тия в ред ли са или нещо им хлопа... И защо им е да са № 1 в света по продажби...

А има европейски модели, които в САЩ изобщо не искат и да чуят за тях. Дето при блокиране лагер на водната помпа /заради едно наливане на варовита вода примерно/ мотора става на дробсърма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера тез японци- не са ли в ред, че правят модели, които за да ги потрошиш трябва да си малуомен- да караш без масло или антифриз. :^o

Правят ангренаж, който при късане насред път се сменя ремъка и колата продължава. Или не се къса, щото вместо ремък е верига;

Слагат водната помпа отвън- да се върти от пистов ремък;

При резервната гума слагат клещи, отвертки и 2 ключа. Освен тоз за гумите и крик с кучка.

В някаква класация по надеждност за някъв модел на Тойота решили, че вероятността да закъса била 3 пъти по-малка от тази за Голф.

Тия в ред ли са или нещо им хлопа... И защо им е да са № 1 в света по продажби...

 

Абе, явно искат напълно да окупират пазара!

И Тойотите им неслучайно са толкова продаваеми.

Но добре че освен всичкото са и адски скучни - че иначе щяха тотално да ни превземат! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежи ти японците, те поне са отдавна на пазара, виж корейците какво творят. Ако продължават в същия дух, европейците скоро ще се "състезават" по автомобилостроене с китайците и то за кратичко преди да загубят и на тоя фронт. То повечето европроизводители вече гълтат вода с големи глътки, немците ( и производните им) още ги крепи старата слава... ама докога...

 

Не е на добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера тез японци- не са ли в ред, че правят модели, които за да ги потрошиш трябва да си малуомен- да караш без масло или антифриз примерно. :^o

Правят ангренаж, който при късане насред път се сменя ремъка и колата продължава. Или не се къса, щото вместо с ремък разпределителните валове се въртят с верига;

Слагат водната помпа отвън- да се върти от пистов ремък;

При резервната гума слагат клещи, отвертки и 2 ключа. Освен тоз за гумите и крик с кучка.

В някаква класация по надеждност за някъв модел на Тойота решили, че вероятността да закъса била 3 пъти по-малка от тази за Голф.

Тия в ред ли са или нещо им хлопа... И защо им е да са № 1 в света по продажби...

А има европейски модели, които в САЩ изобщо не искат и да чуят за тях. Дето при блокиране лагер на водната помпа /заради едно наливане на варовита вода примерно/ мотора става на дробсърма.

да бе и аз за това към Авенсис съм се насочил smile126

вечни са

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авенсиса е евопейска сглобка. Т.е. не е чисто японска кола. Аз имах една друга предвид, но по тоз въпрос тук спамим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Тойоти да не говорим, че имам преки впечатления върху няколко... smile150

Направо докарват собствениците си до самоубийство...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежи ти японците, те поне са отдавна на пазара, виж корейците какво творят. Ако продължават в същия дух, европейците скоро ще се "състезават" по автомобилостроене с китайците и то за кратичко преди да загубят и на тоя фронт. То повечето европроизводители вече гълтат вода с големи глътки, немците ( и производните им) още ги крепи старата слава... ама докога...

 

Не е на добре.

 

Тук не съм съгласен с теб.

Китайците дърпат напред, защото всички техни автомобилни производители имат държавна субсидия. А и по-важното, е че за да продаваш в Китай трябва да имаш завод там, който да е съвместно дружество, с някой Китайски производител, който пък от своя страна взима на готово ноу хау.

За мен фактора са Корейците smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те пък понеже европроизводителите не се крепят на държавна помощ и протекции... Ако останат на свободна конкуренция, 50% загиват моментално, останалите е въпрос на крайно количество време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те пък понеже европроизводителите не се крепят на държавна помощ и протекции... Ако останат на свободна конкуренция, 50% загиват моментално, останалите е въпрос на крайно количество време.

 

Истината е, че корейците много дръпнаха като качество през последните години.

А напоследък и на дизайн почнаха да го докарват.

Кия Оптима например - и отвътре, и отвън - изглежда много прилично!

И ако не е потракващият 1.7 литров дизел на GM - ще си кажеш, че е супер кола! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авенсиса е евопейска сглобка. Т.е. не е чисто японска кола. Аз имах една друга предвид, но по тоз въпрос тук спамим.

Subaru ;)

нали :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера тез японци- не са ли в ред, че правят модели, които за да ги потрошиш трябва да си малуомен- да караш без масло или антифриз примерно. :^o

Правят ангренаж, който при късане насред път се сменя ремъка и колата продължава. Или не се къса, щото вместо с ремък разпределителните валове се въртят с верига;

Слагат водната помпа отвън- да се върти от пистов ремък;

При резервната гума слагат клещи, отвертки и 2 ключа. Освен тоз за гумите и крик с кучка.

В някаква класация по надеждност за някъв модел на Тойота решили, че вероятността да закъса била 3 пъти по-малка от тази за Голф.

Тия в ред ли са или нещо им хлопа... И защо им е да са № 1 в света по продажби...

А има европейски модели, които в САЩ изобщо не искат и да чуят за тях. Дето при блокиране лагер на водната помпа /заради едно наливане на варовита вода примерно/ мотора става на дробсърма.

=D> :smt017 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който каквото и да ми говори - но Тойотата не е три пъти по-надеждна от Голфа.

А тия проучвания - ще си позволя да се усъмня в тях..... [-X

Пък и много зависи от мотора и от допълнителното оборудване - още повече че в Тойотите обикновено то е доста по-постно, отколкото в Голфовете.

В това число и в Авенсисите - които се водят автомобили от по-висок клас.

Какво има вътре - климатик, повдигачи, някоя елементарна мултимедийна системка, и дотам.

Тук някой ми пееше дифирамби за Авенсисите, май за двойките беше - че били мноооого надеждни! Да, ама не - както казваше Петко Бочаров!

Вижте предницата им като се прецака - колко излиза ремонтът й! А е доста по-уязвима от тая на Октавията, а и на Голфа също.

Ами цената на съединителя - тя колко е? И на колко се сменява?

А и други неща има - но хайде да не задълбавам.

Надеждността на японските коли - е мит. Бяха много надеждни..... Но вече не е така.

Пък ако не вярвате - питайте в сервизите на Хонда, Мазда, Мицубиши и Тойота.

А и във форумите им влезте - и вижте за какво става въпрос!

А и други моменти има - които са свързани с изваждане на кинти, макар и не пряко с надеждността. Мен тук един колега наскоро ме тормозеше, да му намеря карти за навигацията му - за Хонда отпреди 4 години.

И колко мислите че струва дискът - 450 лева!

За какво говорим тогава?

Иначе, че корейските автомобили напоследък са станали много надеждни - с това съм съгласен! :smt017

Но за японските коли - не съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надеждността на японските коли - е мит. Бяха много надеждни..... Но вече не е така.

Пък ако не вярвате - питайте в сервизите на Хонда, Мазда, Мицубиши и Тойота.

А и във форумите им влезте - и вижте за какво става въпрос!

...

Но за японските коли - не съм съгласен.

 

Забрави Субару, а почти го сатанизира в една друга тема!

Ти май си само форумен играч, щото не виждам как ти остава време да натрупаш ценния опит, който споделяш smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ти май си само форумен играч, щото не виждам как ти остава време да натрупаш ценния опит, който споделяш....

Не е просто играч , нещата отиват към ФЕНОМЕН smile048 , а опита е натрупан от приятели , браачеди и т.н. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а опита е натрупан от приятели , браачеди и т.н. smile092

 

Мартине, изпускаш най-съществения фактор, за натрупване на опит - "на девер ми Петко зълвиния син"! Да си имаме уважението! smile048 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.