Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Един въпрос Фабия 1.


The Best Forman

Recommended Posts

Втори ден и няма нито капка там където имаше прясно масло ... ще продължавам да я следя ... ако е от избирача знам , че пипане там няма и ще си кара така .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • Отговори 149
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    74

  • Ivo_Dinkov

    18

  • bega4kata

    10

  • ID A

    5

Най-много писали в темата

Някой може ли да каже с какъв ключ се отвиват пробките на скоростите на тез Фобии ... купих днес един шестограм 16 -ка (това беше най-голямото в магазина) , пробвам хлопа малко , но не влиза , почствам и гледам стърчи пинче ... това с някакъв торкс ли се отвива , защото не знам да има шестограм с дупка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи има два варианта - или отвивам със секача и си завивам две пробки от Фаворит (май и те са 24Х1.5) или ще търся сругар да направи една дупка на тоя ключ , защото като гледам , че е изброена цялата менделеева таблица на него май моита дрелка няма да се справи :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа , след кратка справка с ЕТОС -а се оказа , че съм в беда - пробките на Фаворита не стават (ф 22Х1.0) и отпадна варианта със секача.

Взех дрелката и продупчих онзи "здравия" шестограм 16 , слагам и хлопа (греда). Меря с шублер , а пробките са все на "удобни" места , гледам 19 , а такива има само в "Киров-Бош" (за щастие имаха) вземам , пробвам не ставаа. Връщам се хората ми го смениха с бит 17 , защото нямаха на ключ и от там се вдигам по стругари и хората още от врата само поглеждаха марката и ми казваха , че това няма кой да го пробие (марката е някаква USAG) , един само се пробва , ама спря на време. Намерих някакъв квартален магазин и взимам някакъв шестограмен ключ на "Force" (викам си това е кашкавал ще го пробие) и същата греда . Да ама това парче желязо не знае с кой се е хванало . С една дрелка и непрекъснато точене на бургиите направихме някаква дупка с бащата на Коцето (malkiq) и с малко диамантени пилители в къщи я изправих и разширих и вече имам специалния инструмент на VAG - шестограм 17 с дупка в средата (Да го духат инж. Ханс и инж. Вацлавав ... инженер Ганчев пак ги прееба)

Който реши да си прави такъв ключ да не се мъчи като мен , а да си вземе от някой арматурен двор едно парче сурово шестограмно желязо , да си направи дупката и после да си го закалява.

И така сагата с прословутия специален инструмент за мен приключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пробиване на закалени стомани използвам качествено свредло за бетон, като го презаточвам като за метал. Така съм пробивал кобалтов нож!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Някой знае ли гарнитурата на главата на тези мотори (AQW) има ли навика да гние като на Фаворит/Фелиция и от там да си попиива водица ?

Питам , защото днес направих неприятно откритие - казанчето е полупразно , а преди около 3 седмици си беше на ниво . Антифриза съм го сменял преди около 8-9 месеца и до сега не съм доливал капка , и преди туй също. Няма видими течове от никъде или поне отгоре погледнато ... утре ще проверя и водната пома да не е протекла .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли гарнитурата на главата на тези мотори (AQW) има ли навика да гние като на Фаворит/Фелиция и от там да си попиива водица ?

Питам , защото днес направих неприятно откритие - казанчето е полупразно , а преди около 3 седмици си беше на ниво . Антифриза съм го сменял преди около 8-9 месеца и до сега не съм доливал капка , и преди туй също. Няма видими течове от никъде или поне отгоре погледнато ... утре ще проверя и водната пома да не е протекла .

да

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два пъти - и двата беше Temac - на едната сложихме Payen , на другата Reinz .Не ги бива тези чехи , добре че мотора е сервизно

обезпечен с по хубави европейски марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано помпата е протекла , че не ми се отваря мотор баш посред зима ... то това с гниенето не е ли заради водната риза , а не от производителя?

Инак ако верно е изгнила ще пробвам някоя друга марка.

Кире , кога сте сменяли тез гарнитури , защото преди да сложа на Формана гарнитура от Фабия ги сменях на 3-4 години , сега пета година не е мръднал антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е помпата , а радиатора няма как да го огледам от тези перки ... другата неделя ако е хубаво времето ще ги сваля (ако може без радиатора) и ако е той ще се радвам , защото другата алтернатива (гарнитура на главата) хич не ме кефи , макар че имам сериозни подозрения за нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120-ката преди да я разглобя за гарнитура така ми позагуби антифриз от казанчето-0.5-1л.Ако си чел темата ми,установих проблема като опитах на вкус опакото на капачката за маслото и беше сладка....демек -антифриз.Ако решиш да опиташ,после плюй,че е отровно :smoking_1: :wacko_2:

Знам,че си човек с много опит,ама да те подсетя...

Сега мойта,вече 170км след ремонта,се събира мин.количество конденз под капачката/като на негър като му избие пот по врата/,ама си е чиста натурална вода.

Виж и надналягането във водната система.....

...само те подсещам,че човек понякога забравя :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано помпата е протекла , че не ми се отваря мотор баш посред зима ... то това с гниенето не е ли заради водната риза , а не от производителя?

Инак ако верно е изгнила ще пробвам някоя друга марка.

Кире , кога сте сменяли тез гарнитури , защото преди да сложа на Формана гарнитура от Фабия ги сменях на 3-4 години , сега пета година не е мръднал антифриза.

Преди 4 години докторе , и двете коли са под мониторинг нямат проблем .Бяха изгнили и на двете м/у водния и масления канал на

първи цилиндър.Като отворих за силов тунинг мотора на ЛР жабока и там чешко гнило.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120-ката преди да я разглобя за гарнитура така ми позагуби антифриз от казанчето-0.5-1л.Ако си чел темата ми,установих проблема като опитах на вкус опакото на капачката за маслото и беше сладка....демек -антифриз.Ако решиш да опиташ,после плюй,че е отровно

Кочината не прави нищо по капачката , не надува повече от нормалното (маркучите се стискат нормално по целия диаметър) , парно има да ти изгори краката , гарнитурата не е оригинална , а Темас т.е. някъде из Италия е сменяна веднъж и за това се замислих за нея , а радиатора просто не може да се огледа (отпред климатик , отзад перки) , но и на него реда ще дойде. Първия радиатор на Формана се държеше така странно - не тече , пуска по малко само в голям студ и е леко влажен и щом запалиш изсъхва и не можеш го хвана (в голям студ капак не вдигам) , та и тоя може да е на тоз хал , ама ще видим.

 

Кире , като направят над 5 и още са цели гарнитурите тогаз ги признавам ... Формана е с гарнитура от Фабия 5 -та година и още е цяла (поне до сега не съм долял капка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя радиатор беше така. Даже си мислех, че тече в купето от клапана дето го няма. Васко го мерна къде е мокър. Може да се провери и отпред и отзад на радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме,че не е по темата,ама от горните постове разбирам,че гарнитурите темас са скапани!

Така ли е наистина?

Аз на 120-ката сложих темак,мислех,че няма други модели,но

в последствие в Плевен видях други-полски,без силикон и грубо изглеждащи....

Още веднъж-извинете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калпави са май сивите - на 3 максимум 4 години сменяш профилактично ... за Фабия е малко по-различна изработката (с някакъв черен силикон или смола не знам) и ако някой ден ревизирам мотора на Фабията или Формана ще ти кажа какъв е резила , ама за 120 -ка не стават :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме,че не е по темата,ама от горните постове разбирам,че гарнитурите темас са скапани!

Така ли е наистина?

Аз на 120-ката сложих темак,мислех,че няма други модели,но

в последствие в Плевен видях други-полски,без силикон и грубо изглеждащи....

Още веднъж-извинете!

Малко встрани - Деси , няма предлагане и призводство на западноевропейски марки за 105/120/130 мотори , освен чешко и дето викаш ти и полско

По поръчка - хубаво работят в една фирма в Горна Оряховица. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, гледам, че пишете за гарнитури и по-точно за Темас. Знам, че гарнитурата на главата се води слабо място на шкодовия двигател, но аз нямах никакъв проблем с нея. Гарнитурата оригинално си беше Темас, има си червен надпис от дясната страна където стърчи от главата. Колата съм я карал само с червен антифриз HEPU разреден с дестилирана/дейонизирана вода. 13 години абсолютно никакъв проблем. Ако сипвате друго, според мен може то да е основата на проблема. Охлаждащата течност трябва да е червена и бистра. Когато в системата се сипва чешмяна вода към антифриза, започва развитието на необратими процеси, един от тях е корозията.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение каква вода сипваш ... антикорозионните добавки в антифриза с времето изчезват и за това трябва да се сменя , а гарнитурите гният заради директния контакт с водата във водната риза и пак не е свързано с водата ... е не е препоръчително да се кара с вода .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте,

регистрирах се във форума заради един/няколко проблема, които мъчат колата от известно време. Та - преди около 4 години си купих Шкода Фабия 1 (2004 година), бензин, 1400 кубика, 75 коня, AUA двигател. Като цяло е изключително послушен автомобил и освен обслужването и тампоните на предните носачи май нищо друго не се е налагало да сменям. Но.. Преди година и половина ми светна чек енджин лампата по време на движение като това по никакъв начин не се отрази на обороти, ход на колата или каквото и да било. Ходих при един майстор от Орландовци - препоръчаха ми го, че е много добър за Шкода/Поло двигателите. Грешката, която показваше беше в ЕГР клапана, но той ми каза, че най-вероятно не е от него щом нямам проблеми при движението и да не го закачам, докато не се случи нещо.

Е - година и половина по-късно се случи. Колата започна да влиза в сервизен режим. Ходих си при моя майстор, закачи я на компютъра - изскочиха 6 или 7 грешки, но и той не вярваше да е която и да било от тях. В крайна сметка му оставих колата, разглеждал е, проверявал е и в крайна сметка е зачистил дросела - бил се е зацапал много сериозно. Колата спря да влиза в сервизен режим, но започна да придърпва по време на движение и да й играят оборотите (при натиснат педал на газта - не при свободен ход). Ходих пак при майстора, пак компютъра - всичко беше чудесно освен първата ламбда сонда - нея изобщо не искаше да я провери компютърът. В крайна сметка я сменихме, но придърпването си остана. Някой имал ли е подобен проблем и може ли да даде съвет?

 

пп. Извинявам се за дългия пост, но исках да обясня подробно, а малко се притеснявам да не е някакъв проблем по електричеството, защото имам наблюдения, че тези проблеми са трудно решими, а не ми се иска да се разделям с колата, от която съм изключително доволен..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете как да отстраня този досаден проблем , инак ще има Фобия карбуратор :fiu:

Проблемът е , че когато е скоро запалена и дам повече газ да дръпна по някакъв повод и си забива муцуната в земята и мотора все едно умира ... ако карам докато мръдне температурата с плавно подаване на газ няма проблем ... не е от газта (АГУ) , защото си го има проблема от както съм я взел .

Чудя се за температурен датчик или подгрев на сонда , но на ВАГ-ком няма нищо записано ... мистерия .

Ужасно досадно е ако искам бързо да се включа в дупка в някое задръстване .

Благодаря предварително!

Моита правеше това плюс едно прихълцване на 1800 и 3000 об/мин без значение на коя предавка и в крайна сметка смених бензиновата помпа и изчезна. Има още нещо , че е по-добре да сменя филтъра за горивото с такъв с вграден клапан , защото с времето явно самия клапан почва да изпуска ... моита поне след ден - два седене пали от втория път , което го отдавам на падане на налягането в горивната система.

Проверете налягането и ако не си сменял скоро горивен филтър го смени и ако продължи ще го мислим.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора - ще ги погледнем тези неща. Всичко си сменям навреме - трябва да погледна, но горивния филтър го сменях или на последната, или на предпоследната смяна на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.