Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

алтернатор на фелиция


lucata

Recommended Posts

колеги проблемът е следния, алтернатора ми зарежда но не достатъчно дава ми 13.7в а ми са необходими мин.13.8 от какво може да е този проблем ? двг е 1.9д акумолатора е нов на 1 седмица

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери заряда на изхода от алтернатора и ако има разлика дублирай кабела между акумулатора и алтернатора , но провери с поне още един уред (да не е грешка на техниката) ... принципно нормалния заряд е 14.1 - 14.2 , а под 13.8 си е направо малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3-ри дена го замервах моя ,защото имах съмнения че презарежда . Без вкл. консуматори -14,3 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Имах подобен проблем на 1.3 MPI - 13.8 v. Оказа се, че едната четка е изтрита, изкривила се е и не прави добър контакт.Запоих четки BOSH - същите размери са - и без консуматори вече дава 14.2 v

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем на 1.3 MPI - 13.8 v. Оказа се, че едната четка е изтрита, изкривила се е и не прави добър контакт.Запоих четки BOSH - същите размери са - и без консуматори вече дава 14.2 v

Колега,имам същия проблем,какъв то си имал и ти и ми предстои и на мен разглобяване,с тази разлика,че при мен и самите медни пръстени на ротора(един вид колектора,но не точно) имат износване над 1мм и са образували канали,като наистина едната четка е станала по-къса и вероятно вече не опира както трябва.На този етап ако и аз взема друг четкодържач с нови четки дали може положението временно да се закрепи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колекторра на ротора е с дебелина към 4-5 мм. така че чисти , шлайфай леко да влиза цялата четка и карай .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колекторра на ротора е с дебелина към 4-5 мм. така че чисти , шлайфай леко да влиза цялата четка и карай .

Много спорен и деликатен въпрос, докторе.

 

Обективно и от опит го казавам - доста често се случва заради специфичния ,,двоен" профил на пръстените чeтките

да се износят много по - бързо , отколкото всеки предполага.

 

Компромисен вариант е пръстените да се заравнят на струг и шлайфат , но ако е изядена повече от една втора от

,,месото'' им да се подменят директно.То така или иначе се прави ревизия нека се видят и лагерите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Магнетон алтернаторите не се вадят лагерите за да се ревизира (вадят се само за смяна) ... говорил съм няколко пъти по тоз въпрос с майстори на алтернатори (различни) и всички са на едно мнение по въпроса - карай и не барай ... факт е , че алтернатора на Формана е със заводския ротор и си зарежда перфектно , а съм сменял веднъж реле с четки и толкоз (е и един диоден блок , ама това е друга бира) ... пак въпросните майстори са ми задавали въпроса - защо няма колектор като резервна част както е при бошовите или валео .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... пак въпросните майстори са ми задавали въпроса - защо няма колектор .

Има

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам спомен,че се продаваха комплект колекторни пръстени и не бяха скъпи.Та утре ще звъня по разни магазини да питам имат ли ги,нямт ли ги и дали могат да ги доставятако ги нямат.Барабар с лагерите.

 

В този ред на мисли някой може ди да постне принципната ел.схема на Магнетон-а,та като го отворя за ремонт да проверя дали всичко по ел.частта е изправно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам спомен,че се продаваха комплект колекторни пръстени и не бяха скъпи.Та утре ще звъня по разни магазини да питам имат ли ги,нямт ли ги и дали могат да ги доставятако ги нямат.Барабар с лагерите.

 

В този ред на мисли някой може ди да постне принципната ел.схема на Магнетон-а,та като го отворя за ремонт да проверя дали всичко по ел.частта е изправно?

Нищо особено Ясене - девет диода - 6 за силовия изправител схема на Ларионов и 3 3 амперови за трифазния еднопътен

изправител за осигуряване режима на самовъзбуждане плюс релето.Както почти всички.

Ако се иска конкретика , да рисувам /снимам? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи така да се каже класическо изпълнение на трифазен автомобилен алтернатор.При 105/120 единия край на възбудителната намотка отива на маса,но тук при фелата - мерих онзи ден - двете четки отиват в релето,от своя страна пък тези изводи на релето нямат връзка с маса.Та определено ще ми е полезно да драснеш една схемка,само да уточня,че алтернатора е Магнетон 14V 90A,а не 70 или 55,както са повечето.Но предполагам е доста аналогичен - разликата е само в закрепването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между 55 и 70 А разликата е в по-голямата статорна намотка , ама 90А на живо не съм виждал (по-точно не съм отварял)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи така да се каже класическо изпълнение на трифазен автомобилен алтернатор.При 105/120 единия край на възбудителната намотка отива на маса,но тук при фелата - мерих онзи ден - двете четки отиват в релето,от своя страна пък тези изводи на релето нямат връзка с маса.Та определено ще ми е полезно да драснеш една схемка,само да уточня,че алтернатора е Магнетон 14V 90A,а не 70 или 55,както са повечето.Но предполагам е доста аналогичен - разликата е само в закрепването.

 

Дюс еднакви са по устройство всичките.

 

Нищо общо със 105 /120.Това е генератор с класическо външно възбуждане и по масата на едната четка прилича на Лада. :mrgreen:

 

Най - често ако не и 100% при модерните алтернатори със самовъзбуждане на едната четка ходи +12 волта , другата се

управлява през прехода колектор - емитер на ключовия NPN транзистор на релето към маса.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,то и на Фавото е така,както си описал,пък и дори на последните 120-ки от 1990г. с регулатор на корпуса на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И схемата на лампата за контрол на заряда при всички Шкоди от 1000 МБ та до наши дни е една и съща като на западнярски/джaпански автомобил - + 12 Волта на единия и край и минус контрол от/през релето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.