Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Решение на проблема с "топлия старт" при Октавия 1


Pepino

Recommended Posts

Колеги, ако имате проблем при паленето на топъл двигател на 1.9TDI (НЕ помпа дюза) и компютъра на колата ви е поколение EDC15 (Октавия 1, Голф 4, Ауди А3 и др.), можете бързо и лесно да отстраните проблема чрез Ваг-Ком.

Необходимо е да влезнете в режим на диагностика, избирате [01 - Engine], след това [Login - 11], въвеждате код 12233 и след това [Do It!].

Отивате на [Adaptation - 10], избирате Channel 5, на който стойността по подразбиране трябва да бъде 32768. Променяте я на 33268, запаметявате и готово.

Не пипайте другите канали освен 5 канал. Те са за други параметри. Особено държа да подчертая да не се пипат канал 4 и канал 18! Tе нямат отношение към запалването. Ако някой иска да си коригира оборотите, естествено че трябва да промени стойността на канал 2, но това няма нищо общо с решение на проблема "топъл старт".. Да не се пипа канал 18, защото няма да може да се възстанови предишната му стойност (поне не толкова лесно). Канал 18 е ограничител на скоростта. Ако се намали, няма да може да се възстанови след това, а също не може и да се увеличи от стандартната стойност.

Чрез канал 5 се променя инжектираното количество гориво от ECU-то при стартиране на мотора. Промяната му може да се коригира в доста голям диапазон. Ако някой има желание може да експериментира на воля. Аз достигнах до стойността, която съм написал като оптимална, но всичко е относително - в зависимост от хардуера на автомобила.

 

 

Ако не знаете какво точно правите и не сте сигурни, че следвате точно тези стъпки, не ви съветвам да опитвате. По-добре потърсете съдействие от някой, който може да ви помогне. Успех!

Адрес на коментара

Факт е, че за този канал за адаптация аз също не бях чувал до сега. А си го има в описанието на Ross Tech. Макар и описанието да е доста мъгляво:

 

Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting. You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

 

Нищо не пише за милиграми, как се транспонират тия стойности в реално гориво... Явно и те не знаят (рос теч).

Аз също не вярвах на Пепи, но пред мен го промени и колата на Велко като, че ли започна да пали по-добре. Казвам "като че ли", защото тези които имат този проблем, знаят, че той не се проявява 100% постоянно, а понякога пали лесно и топла, понякога върти като луда докато запали. Велко ще каже дали поправката наистина помага, дано да е така, всички имат полза от това.

 

Това не обяснява и въпроса, що аджеба 90-ките ALH като че ли не страдат от това. Поне мойта (ако не я урочасам сега) никога не е имала подобни ядове, пали като види ключа и студена и топла. Трябва да я изчета да видим дали има 0-ли в картите...

Адрес на коментара

В еепрома се записват тези стойностти от адаптирането, кодинга и т.н.

В него се записва например кодирането на автомат или ръчна кутия. При инициализирането на процесора, той чете от еепрома! И да изчетеш картите, те няма да бъдат променени.

Адрес на коментара

Аз да се включа, КАТО ЛАИК ПО ТЕМАТА!

 

pepino, ЕВАЛА и поздравления, че даваш пример (аз не знам и не съм компетентен дали е удачен или не) без да търсиш полза, а искаш да помогнеш на колегите!

Адрес на коментара

Като присъствал на интервенцията мога да кажа, че след като Пепи направи промяната, върна старите настройки да се види, че пали по-трудно и пак сложи новите.

Адрес на коментара

Сега виждам темата и мисля да драсна 1-2 реда по въпроса, точно както Искрен - демек като пълен лаик в тази област :)

Колата ми имаше проблем с паленето, когато е топла. В 95% от случаите, върти поне по 3-4 секунди при загрят мотор. Понякога пали нормално, както Цецо каза - няма и следа от проблема понякога, но...рядко /за мое съжаление/. Онази вечер, Пепи нещо прави-струва-твори там, каквото смята за добре и така... От тогава - два дни, колата си я карам както всеки ден и я паля доста пъти топла. Факт е, че проблема не се появява от както Пепи смени, каквото си беше наумил. Не знам нищо за канали-анали, еепром и секви там щуротийки за които пишете тук, но за сега, колата е ОК - не мога да си кривя душата. Нямам и представа, дали тези 2 дни в които пали добре са някакво мерило и дали утре няма да почна пак да въртя по 3-4 секунди. За сега мога да потвърдя на 100%, че намесата на Пепи доведе до подобрение на паленето. Ако настъпи промяна /пак казвам - не знам дали е възможно това/ - ще пиша, да се оплача от намесата му! Ама ще драсна, както се казва - на арменския поп :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара

Днес го пробвах това препрограмиране,на една Шкода с роторна помпа,която го имаше явно изразен проблема.

Проблема се оправя наистина.Не знам само дали това не е свързано с някакви други негативи,които се проявяват примерно като я препрограмираш на автомат.Но нямах време да я пробвам.Върнах я на клиента както си беше.

п.п.той идва за друг ремонт в гаража

Адрес на коментара

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html :

 

Special adaptations: Login code 12233:

 

These procedures do NOT apply to the PD engines, which use a completely different type of EGR system and for which there is no known modification. !

 

...

 

Channel 5: starting conditions

 

* Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.

* You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

Адрес на коментара

* You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

temporary - Временно може би е за 2-3 дни, докато закараш колата до сервиза и после пак така smile091

То според тях постоянното решение е да си смениш нов акумулатор, нов стартер и може би ако пак няма ефект и ремонт на ГНП-то :lol:

Адрес на коментара

Те, Пепи, временно правят и "0" на картите при палене - хахахах!

Ако някой ми обясни логиката на тази НУЛА - ще съм благодарен!

Между другото - колата ми продължава да пали перфектно! Ще проверя "временното" решение до колко всъщност е временно.

s_flag s_flag s_flag s_flag s_flag

Да живее Шкода Клуб и готините хора!

Адрес на коментара

При мене също всичко е ок и мога да кажа че нищо друго не се е променило,карам си колата от 8 години.Не знам защо трябва да чакам някой друг да преценява,проверява и т.н . smile027

Адрес на коментара

Картите са приготвени фабрично така, че при палене да има минимална вреда за околната среда.

Ако всичко в цялата система е наред, числата гарантират безпроблемно и екологично палене при всякакви условия.

"Правилният" метод е да се отстранят действителните причини, при което проблемът ще изчезне без нуждата от промени в софтуера.

---

По който и метод да се направи корекция в количеството впръсквано гориво ще има отражение на екологичността.

Разбира се, вредата в този случай не е съществена, като се има предвид на колко малко автомобили се прави корекция.

Ако обаче си представим, че всеки автомобил е с такава интервенция, вероятно ефектът ще е по-неприемлив.

Да не говорим при палене в закрити обществени гаражи, фериботи и т.н.

---

Не се заяждам, това са фактите smile049

Адрес на коментара
Картите са приготвени фабрично така, че при палене да има минимална вреда за околната среда.

Ако всичко в цялата система е наред, числата гарантират безпроблемно и екологично палене при всякакви условия.

"Правилният" метод е да се отстранят действителните причини, при което проблемът ще изчезне без нуждата от промени в софтуера.

---

По който и метод да се направи корекция в количеството впръсквано гориво ще има отражение на екологичността.

Разбира се, вредата в този случай не е съществена, като се има предвид на колко малко автомобили се прави корекция.

Ако обаче си представим, че всеки автомобил е с такава интервенция, вероятно ефектът ще е по-неприемлив.

Да не говорим при палене в закрити обществени гаражи, фериботи и т.н.

---

Не се заяждам, това са фактите smile049

Колега, с най-добри чувства, без да има и най-малка нотка на заяждане, ще се опитам да ти обясня, че при палене след тази интервенция през адаптацията на ECU-то няма отделени по-голямо количество вредни емисии в околната среда от обикновено.

Когато акумулатора на автомобила е с намален заряд или има проблем със стартера и той не може да се върти с определени обороти (датчика за оборотите на коляновия вал отчита стойност по-малка или равна на 250 оборота) и температурата на двигателя е над 80 градуса по целзии , то тогава количеството впръскано гориво от ECU-то е "0".

След горепосочената интервенция(в първия ми пост), при току що изложените обстоятелства, вече има гориво, което е достатъчно мотора да запали. След тази манипулация при палене няма повече видимо пушеци, отделени от ауспуха.

Адрес на коментара

Знам много добре какво се случва, нещата са така, както ги описваш smile027

Но не виждам никакви доказателства, че при това няма повече замърсяване...

Не е задължително непременно да има замърсяване - просто се появява потенциал за такова.

Причината, която визирам е официалната на производителя и има предпазна цел при недобро състояние на някой от компонентите.

---

Пропуснал съм и може би най-важната причина за тези "0" - рискът от повреда на катализатора при неуспешно въртене на стартера и активно впръскване на гориво, особено при загрял двигател/катализатор.

smile159

Адрес на коментара

А като е студена какво прави екологията? А и иде реч за една секунда време. А и дали е по екологично да въртиш на стартер докато и кефне да запали?

 

Ако иска някой може да се пробва да го оправи, без да бара горивото. Като минимум ще му трябва да направи профилактика на стартер и нов акумулатор, както и профилактика на всички съединения. Държа да кажа, че на една кола се опитахме да го направим по "правилния" начин. Собственика набута вътре сигурно 300-400 лв. и резултата беше негативен. Докато накрая, човека си плати на мапера да му махне проклетите нули и колата възпламенява като сух кибрит. :)

 

Фокуса на Пепи е една добра алтернатива.

Адрес на коментара

С тази екологична директива производителя кара потребителя да изпитва дискомфорт при палене на горещото си TDI. При мен, при чисто нова кола се наблюдаваше запалване с разтрисане на купето при горещ мотор.Навярно всичко е било наред. Чувал съм го и при десетки други коли с TDI мотори. Самото въртене на стартера не е много по-дълго от обикновеното, но самото запалване не става рязко, а е доста по-дълго и тегаво от обичайното и е съпроводено с разклащане на двигателя. Може да са части от секундата, но за мен тази величина клони към "безкрайност" .

Адрес на коментара

A мойта 2ка пали ненормално бързо. Няма и цял оборот. Което ме навежда на мисълта, аз имам ли нули...

 

Навремето имаше дискусия и в дизел форума и тогава Брезел беше написал, че и той няма обяснение, защо, но на едни коли там са нули, а на други си има реални числа (говорим за девствени, немапвани). Каза, че продължава да го има и при Голф 5. Може би за различните пазари са различни...

Адрес на коментара

Колкото и да ви е чудно,до сега на всички едц15,16 и дори 17 на най новите 2012г си имат нули в картите за палене.ВСИЧКИ!При автоматиците на помпа дюзите едц16 и комън рейлите едц17 в софтуерите няма нули ,но стоиностите са много ниски в милиграми.При автоматиците на едц16 и 17 също се проявява този симптом с топлото палене.При препрограмирането чрез картите по "класическия начин" можеш да зададеш точно и прецизно количеството впръсквано гориво,така че да не се поврежда кат-тора и да не хвърля облаци при палене.Много е излагащо като палиш да бълва облак пушек според мен.Много е важно да се прецизира впръскваното гориво при автомобилите с ДПФ!Поврижда се безвъзвратно.Но тук в темата се говори за СТАРИТЕ двигатели с роторните помпи вп37,които обикновено имат само кат-тор.

Адрес на коментара
След тази манипулация при палене няма повече видимо пушеци, отделени от ауспуха.

 

Потвърждавам, след намесата на Пепи, колите на Велко и Васко определено не бълват кълба сажди при палене. :smt017

Адрес на коментара
Колкото и да ви е чудно,до сега на всички едц15,16 и дори 17 на най новите 2012г си имат нули в картите за палене.ВСИЧКИ!При автоматиците на помпа дюзите едц16 и комън рейлите едц17 в софтуерите няма нули ,но стоиностите са много ниски в милиграми.При автоматиците на едц16 и 17 също се проявява този симптом с топлото палене.При препрограмирането чрез картите по "класическия начин" можеш да зададеш точно и прецизно количеството впръсквано гориво,така че да не се поврежда кат-тора и да не хвърля облаци при палене.Много е излагащо като палиш да бълва облак пушек според мен.Много е важно да се прецизира впръскваното гориво при автомобилите с ДПФ!Поврижда се безвъзвратно.Но тук в темата се говори за СТАРИТЕ двигатели с роторните помпи вп37,които обикновено имат само кат-тор.

 

На мойта какво има?

Адрес на коментара

Чавдаре, благодаря за обяснението за нулите :)

Явно и производителите ги притискат разните му там грийнпийс-али-бали и поради тази причина го правят. Поне аз друга причина не виждам, щот си е мноо яко да си имаш, както казва Самуил, прецизно пусната нафта при палене и нито катализатора, нито ДПФ-а, нито околната среда ще пострада.

s_flag

Адрес на коментара

Колеги,днес пробвах това препрограмиране на Голф 4 тди-90коня ,99г..Не се получава подобрение при паленето.Пробвах и веднага го препрограмирам на автоматик и пали веднага.

Така че не работи при всяка кола явно това препрограмиране за което говори Пепино.

Всеки да пробва на неговата си кола,и ако не става,по класическия начин с картите.

Адрес на коментара

Пепи си го каза това, на 90-ките номера не минава. Ама май го каза на масата, а не във форума. :)

 

Както и да е, засега така успешно се лекуват 110 AHF мотори. За другите - не се знае. Ако ми остане време тия дни, ще пробвам на братото на AFN-a.

Адрес на коментара

Аз първата на която пробвах,в понеделник,пак беше 90-ка.И се получи,както написах.

Явно зависи от номера на софтуера.Но е явно ,че не на всички се получава.За това и не се практикува много може би.

А и на още 2коли към които се закачах, числото беше промененото на Пепи.Може и от завода така да са или-Явно и на вън има сервизни акции,на които се опитват да оправят проблема.Така прочетох из някой форум-имало е сервизни акции,но при повечето са сменяли стартеи с някакви по-високооборотни.Но това са много стари теми и повечето са затрити вече...

Адрес на коментара

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.