Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения за закупуване на Rapid


angel40

Recommended Posts

  • Отговори 427
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • vp81

    32

  • bega4kata

    31

  • angel40

    29

  • mordo

    26

Най-много писали в темата

Това е някаква епидемия при автомобилните производители.Особено характерен пример - Hyundai i20 / i30.

 

Не е епидемия, просто вече един производител държи по няколко марки и когато използва еднакви платформи при производството на тези марки, разходите са много по-ниски. Затова все повече ще виждаме почти еднакви автомобили, различаващи се само по-логото на предният капак и в частност разлика в качеството на използваните материали в интериора.

 

http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/15850-i-nissan-zalaga-na-modulni-platformi/

 

http://www.volkswagen.bg/vw/2/mqb

 

 

Но има и голям минус, допусната една грешка, на едно място се мултиплицира в цялото производство на концерна...

 

http://www.dnes.bg/business/2013/11/15/volkswagen-se-sblyska-chelno-s-nedostatycite-na-modulnata-si-sistema.206261

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас, но мен лично новият фасон на шкодите ми харесва. Само задницата мяза на ауди а4 от първите, но кой гледа задниците на колите. :D А и унифицирането на външния вид между отделните модели на една марка не е лошо, а напротив. Лошото е, че половината коли на пазара, макар и от различни марки, са само външно различни, а вътре си е един и същи сбироток.

Преди да вземем шкодичката тествахме и други творения на VW group и понякога се чудехме дали туй вече не сме го тествали. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа за кожата във вратите...явно не ми е направило впечатление, нищо, че е много приятно на допир. С газ върви все така добре, дори не се усеща кога превключва и ако не е индикатора, въобще не можеш да разбереш на какво караш! Хубавото на уредбата е, че е "умна", превключва когато загрее, не когато на теб ти скимне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно фасона: Навсякъде е така, дори мерцедесите вече не се различават. На мен това ми харесва, защото е като портфолио на марката. Иначе между рапид и октавия 3 има разлика в предницата. На рапид фаровете са малко навътре, с ръбче, а на октавията се сливат с решетката ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с икономическата полза от унификацията. Очевидно е, че и новата визия на Шкода ми е харесала. Примера с I20/30 го дадох, защото няколко пъти, рано сутрин, напирам да вляза в автомобила на непознат съсед(да ме прощава човека), вместо в колата на жена ми. Направо са като сиамски близнаци и отвътре , само дето единия малко недохранен. Ама сутрин преди кафето :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега забележки по отношение количката нямам никакви. Единствено се надявам като понатрупа няколко хиляди километри да свали малко разхода.

Редактирано от vp81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел, който през далечната 1998 си купи чисто нов пасат ме посъветва да сменя маслото по-рано, не чак на 30 000, както казва колата и хората от шкода. Казва, че те това го правят, за да издъхне по-бързо двигателя. Неговия пасат е на малко повече от 500 000 км и досега не е имал проблеми! Та, човека е инженер и казва, че едно масло не трябва да се задържа повече от 15 000 км. Неговото го сменя на 8 и още вдига 250 км/ч на магистрала. Каза съшо и, че горивата са добри само на Петрол, Еко, Газтрейд и ОМВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с "издъхването" ако беше вярно, колко хора щяха да са пропищели досега... Има си масла за 15 к, има си масла за удължен интервал и тн. Изобщо, не вярвайте толкова сляпо на такива изказвания и "специалисти". А относно горивата - той е изредил почти всички вериги, все за някоя ще е прав, че е читава.  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Да повдигна малко темата. Едно нещо ме озадачава - Шкодата уж е с хидравлика на волана, а казанче за маслото не виждам. :eusa_think: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише в брошурата на Еурател, че е с електрохидравличен усилвател. Не съм експерт по колите, но все си мисля, че ако има хидравлика - трябва да има и масло за нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на фабията няма да го видиш

под акумулатора е

Това обяснява нещата! А иначе нито ред в упътването по този въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги, от известно време гледам доста коли от различни марки и накрая се замислих, дали да не си взема голяма шкода вместо някаква японска въшка за тези пари, понеже има доста добри оферти в момента за рапид и фабиа. Мисля си за двигател tsi 86 коня, понеже 3 цилиндровия ми изглежда много ненадежден, а 105 коня влизаме в големите данъци вече, а не смятам да си купувам състезателна кола, все пак :).  Някакви препоръки? И се чудех дали да не е с LGP, някакви отзиви? Губят ли се коне от към газовата? Много ли се вдига разхода? Като цяло си мисля, че си заслужава шкодичката, тревожи ме само факта че не държат много цената понеже са доста купувана марка и имам няколко въпроса за сервизите на шкода, има ли проблеми някакви при обслужването, че чувам смесени мнения. Правят ли проблеми с гаранцията? Освен това чувам, че рапидите специално имат проблем с някакви тракащи и скърцащи елементи и т.н.? И понеже четох доста из темата, но не можах добре да проследя, в крайна сметка има ли промяна в интериора на обикновения рапид или само на spaceback? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.2 TSI не бих го развалял с газово,но ти си знаеш колко минаваш и може да си направиш сметката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има промяна в интериора и при обикновения Рапид. Интериорът си е евтиничък каквато е и колата - на Окито е по-добър, на Фабиата май по-лош. Иначе седалките и арматурното табло са добри, някои копчаци са малко тип Дачия, Шевролет и т.н.. Иначе за тракането (аз пуснах темата за това) - има често срещани дефекти с жабките и то не само с Рапид-а май. Има го само върху павета при мен.

Относно lpg - аз съм без, но това си е въпрос на лична преценка. При здраво юркане колата си погорва - при 140 км/час отива към 7- 7 и, но си мисля че при всички коли е така - съпротивлението при такава скорост е 2 пъти по-голямо от това при 100 км/час и си трябва енергия, за да се преодолее. Моторът е супер - еластичен, създава впечатление на значително по-мощен и е по мое мнение е много икономичен като за бензин.

За сервиза - нищо не мога да ти кажа - колата е на 3 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, понеже сега се замислих, реално един рапид селекшън мисля, че се води в момента с газовата е към 26, докато октавия базовия със същия двигател ( не знам дали няма да й е малък на нея вече...) също е там някъде. Заслужава ли си да се вземе октавия? Рапида ми хареса, като излкючим някой дребни неща,като факта, че педалите са изнесено доста надясно и ми е малко странно при каране и понякога кракът ми опира в таблото където е там радиото и т.н.? Предполагам, че ще е по-евтин за поддръжка, много по-малък разход на газ и т.н., но базовата октавия е доста задоволителна и от към сигурност е доста по-добре. Естествено ще липсват там глезотийките и то доста от тях, но няма да е болка за умиралка ако се сравни с един рапид... но пък и той не е никак за изхвърляне и е доста стабилен, дълъг, с голям багажник и като цяло ми хареса. Или пък за тези пари фабия елеганс, комби, голям размер, грозничка, но пък е един от най-сигурните автомобили на пазара според доста статистики :).

Редактирано от pesh0_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рапидът е 28 на ниво Елеганс и 23,5 на Селекшън, за газовата - 26, а Октавията за 27 е гола като пушка (и няма газ). Въпрос на избор - по-нисък клас на по-високо ниво на оборудване или по-висок клас, но почти без нищо.

Според мен Октавия Актив не си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 тревожи ме само факта че не държат много цената понеже са доста купувана марка

Напротив. Шкода (по-специално визирам Октавия) си държат доста цената. Можеш да се убедиш ако разгледаш из обявите за втора ръка коли. За Рапида е още рано да е каже. Но дори читавите Октавии първо поколение си държат още цена... А ако погледнеш други марки, които са били доста по-скъпи като нови, ще установиш, че са се обезценили доста повече.

 

На мен много ми харесва Спейсбека с пакет Style. Много е красив. Вярно, багажника е по-малък (но и 415 литра не са малко) от този на обикновения Рапид, но пък мястото на задните седалки е като в кола доста по-висок клас. Много е просторно.

 

Аз също съм на мнение, че ако не ти е спешна покупката - изчакай и си вземи по-високо ниво на оборудване. След 1-2 години ще те е яд. Желая ти успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По високо ниво на оборудване рапид или да изчакам за октавия по-високо ниво :D? Иначе сега се замислям, дали вместо газ за 26, за 26 да не взема едишън, която реално е добавка над елеганса :) но това времето ще покаже, човек много като мисли и накрая .... :)

П.П. Някакви отзиви за трицилиндровия двигател? Явно, че е малко коне и без турбо, но ми е интересно дали са здрави, защото първо за него си мислех, но нещо хич не ми вдъхват доверие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По високо ниво на оборудване рапид или да изчакам за октавия по-високо ниво :D? Иначе сега се замислям, дали вместо газ за 26, за 26 да не взема едишън, която реално е добавка над елеганса :) но това времето ще покаже, човек много като мисли и накрая .... :)

П.П. Някакви отзиви за трицилиндровия двигател? Явно, че е малко коне и без турбо, но ми е интересно дали са здрави, защото първо за него си мислех, но нещо хич не ми вдъхват доверие.

За Рапид имах впредвид. За Октавия ти трябват 10к отгоре за Елеганс. Aз бих избрал Едишън ниво пред газовата без колебание, но ти си знаеш колко километра ще минаваш и какви са ти възможностите. Все пак газова можеш да сложиш винаги. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не мога да разбера, защо се предлага Рапид с този трицилиндров мотор. Нямам идея, колко е надежден, но колкото е по-здрав, толкова по-лошо за собственика му: По-дълго ще се ядосва, че не му върви колата и че плаща повече за гориво. Разликата в цената, в сравнение с четирицилиндровия е такава, че купуването на Рапид с трицилиндров има смисъл само, ако колата не излиза от гаража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се касае до 3 цилиндровия - не съм го тествал, но си мисля, че ще върви колкото шкода фабия с такъв мотор. Рапида е малко по-тежък, но и моторът е малко по-мощен. За разхода се съмнявам разликата да е повече от половин литър на 100 при реални условия спрямо 1.2 tsi. Сигурен съм, че за из града и спокойно каране става. Карал съм няколко години голф 3 60 коня и колата си вървеше прилично макар и с ръчкане. Държеше 120 - 140 на магистралата (не на витиня разбира се - там на 4-та 100). Само при изпреварване се налагаше да се свалят доста предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.