Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Диагностика ECU Фелиция 1.3 МПИ


getold

Recommended Posts

Здравейте,

Направих опит да прочета състоянието на ECU SIMOS 2P на фелицията /производство 2000 г./ с кабел VAGKKL+FIATECUSCAN /USB/ с различни версии на VAG-COM - 311.2-N, 409.1; VCDS Lite 1.2, но получавах единствено "No response from controller".

Настройките на ком порта би трябвало да са добри, защото през него успях да прочета EEPROM данните с програмата "Motordiag SIMOS Manager 1.53 Free".

Някакви идеи къде греша?...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото което ми идва на ум, е че двигателя трябва да работи иначе изкарва така.

п.п. Сега видях в друг форум пишат че ако кабела е китайски задължително се ползва COM1 порта иначе не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След обстойно разглеждане и пробване на програмата която колегата е споменал (ето линк към официалния сайт) пробвах това което е описано като "factory reset!" но стигам донякъде и увисвам самия Wizard на ресета иска да заредя Ваг кома, но самия Ваг-Ком не се свързва поради това, че Wizard-а ползва същия порт ](*,) някой по в час с техниката да каже как да подкарам двете програми едновременно на един и същ порт.

Все пак пише, че това оправяло проблема с празния ход на нашите MPI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"No response from controller" се оправи като инсталирах Windows 7 в нов дял и върху него сложих VAG-COM програмата. Предимството на 7-цата е, че си инсталира 2-та драйвера за диагностичния кабел, при първото му включване в USB куплунга, сама и няма нужда да се слагат драйверите от VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 7мица колега и все пак като пусна и двете програми едната не иска да се свърже, иначе по отделно си работят, ако може да кажеш пробвал ли си другите функции на мотордиаг програмата освен за четенето на еку-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих само backup на EEPROM-а с чешката програма.

Нямам проблем с оборотите на празен ход, а и не смея да пробвам без да има причина.

Нямам опит по ecu-то.

 

Направих LABEL файл за SIMOS 2P на базата на Factory Manual, че никоя от цитираните по-горе програми на ross-tech нямат за това ecu и мога да го кача тук, но бих искал да го проверя на живо с фелицията да не съм сбъркал нещо, и тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако работи добре колега бих бил благодарен да го качиш, аз също направих бакъп, опитах това за оборотите, но не успях да го завърша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега този файл сега, закачам колата с чешката програма и цъкам на "write" и го зареждам него или има по специален начин, понеже като направих БекЪп файла е "*.bin" а този *.lbl

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този файл е за програмите на Ross-Tech. Слага се при другите .lbl файлове /поддиректорията май беше labels/. Програмата го ползва, когато идентификатора на ECU-то съвпада с името на файла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Да повдигна темата.Скоро почистих дроселовата клапа от замърсявания и както очаквах оборотите се вдигнаха и в движение задържаха на около 2000.Ясно беше,че трябва да се адаптира,както съм правил и друг път с ВАГ-КОМ.Обаче този път след като адаптацията приключи,оборотите пак останаха високи и задържаха в движение.Помислих,че ТПС или нещо друго на клапата е свършило и поставих друга,резервна клапа(цялото тяло).Но отново същия проблем.Помислих,че е възможно да засмуква въздух от някъде в поддроселното пространство.За целта проверих всички маркучи и отвори по всмукателния колектор и поддроселното пространство,тествах ги един по един и проблеми със засмукване на въздух от тях няма.Проверил съм и всеки датчик по двигателя,с изкл. на детонационния.Работят.Грешки ЕКУ-то не записва.Обаче оборотите на празен ход стоят на 1088 или повече,понякога веднагаслед запалване отиват на 1900 - 2000.Последния вариант - проблем в ЕКУ-то - смених го с друго резервно,пак 50 киловата барабар с имобилайзера(щото вървят обучени ръка за ръка) и о,чудо....оборотите се кротнаха на 800.Проверявам на 91 канал с ВАГ-КОМ стойността за оборотите на празен ход и при двете ЕКУ-та е 4.Има още 2 варианта - 3 и 5.Тройката отговаря на 768 оборота,4-ката - 800,а 5- 832.Обаче и при двете ЕКУ-та стойността е 4 и не подлежи на промяна.В това няма проблем,защото така ли иначе оборотите на ПХ е нормално да са 800.Наблюдавах клапата при работа на празен ход и проблемното ЕКУ я държи на 5- 6 градуса отворена,като се опитам да я бутна да притвори стъпковото моторче веднага ми противодейства и я връща.А с другото ЕКУ клапата е на 3 градуса отворена и оборотите заспиват на около 800.Което ме навежда на мисълта,че самото проблемно ЕКУ по някаква причина не може да притвори достатъчно клапата,така,щото оборотите да се установят на 800.Иначе механично клапата проблеми няма и съвсем спокойно се движи и не заяжда.Пробвал съм и преди да направя адаптация на клапата да ресетна стойостите на ЕКУ-то до фабрични през менюто "Adaptation - 10",но ефект няма.Засега карам с резервното ЕКУ,с него колата върви,но не е това,което беше с другото,защото двете ЕКУ-та са с различни номера,т.е. имат малка разлика.Едното е от преди фейслифта,другото е след него.Та ми се иска да успея да оправя ЕКУ-то и попаднах на тази тема,съответно видях чешката програмка.Въпросът ми към вас е дали в случая се касае за същия проблем с високите обороти и дали тази програмка ще го реши?Има ли някакви особености при работа с програмката?До колкото разбрах трябва да използвам бутона "Factory reset"?Утре мисля да пробвам дали ще има ефект и ще пиша!

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,проблемът е решен :D/ Програмката се оказва наистина полезна.Въпреки,че е free свърши чудесна работа.Проблема се решава чрез бутона "Factory reset" и се следват инструкциите.Явно ЕКУ-то натрупва някакви данни,които не могат да се изчистят с ВАГ-КОМ-а след известно време.Симос-а е малко странно животно и очевидно ВАГ-а не всеки път може да се справи с него.а чешката програмка връща до заводски настройки всички канали на ЕКУ-то.

 

Предлагам темата да се закачи като важна в раздела,защото ще е много полезна за хората,които се сблъскат с този проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ако кажеш и как се казва програмката и някакво линкче дадеш към нея направо ще ... я кача при важните неща :)

 

П.П. Аз порових и намерих само това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми това е програмата - изтегля се след като се кликне на download. Хубаво е да се изтегли и съхрaни,а не само да се дaде линк, но както прецениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за сега няма ФТП , на което може да се качи , но ще я дръпна и запазя , пък който не може да я дръпне ще я пускам по пощата :sorry:

 

Как казваха тез от "Господари на гефира" - Обещано / Изпълнено :D

П.П. Бирите ги пращайте на lent

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега lent ако може да кажеш точно какво си инсталирал и последователност на изпълнение, понеже преди време пробвах нещата които са описани в сайта на програмата и имаше прехвърляне от Wizard на програмата към VCDS доколкото си спомням но имах проблем с продължаването нататък, а моя проблем е че колата не държи стабилни обороти, варират от 768 до 800

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен оборотите на загрял двигател варират в диапазона 768 - 800 според ВАГ-КОМ-а,но това не трябва да те притеснява,защото той изкарва показания през 32 оборота,т.е в действителност колебанията са доста по-малки,следейки работата на двигателя.На практика визуално по оборотомера едва се усеща промяна.Това след като ресетнах ЕКУ-то с чешката програмка.Иначе проблема ми беше че държеше високи оборотина празен ход - 1088 и нагоре,освен това като подадеш газ качва до 1900 - 2000 и остава така,докато разко не подадеш газ и не пуснеш педала.В движения я усещах как сама си подава газ и отвреме - навреме отпускаше газта.Това го прави със стъпковото моторче в клапата и като се опиташ да притвориш клапата то ти противодейства.Интересното е,че доста пъти преди това съм обучавал клапата с ВАГ-КОМ,но за първи път сега се появи проблема.Имам едно предположение защо стана така - докато колата беше на контакт и бях в "Basing settings" мърдах клапата,за да наблюдавам ъгъла на отваряне.Явно ЕКУ-то е запаметило някакви такива некоректни стойности и оправия нямаше.

А относно работата с програмката  - включваш ККЛ интерфейса и я стартираш.За проба дали всичко е на ред може да кликнеш на "Show ECU ID",т.е. да разчетеш номера на ЕКУ-то.Направи ли го,натискаш "Factory reset" и се появява изображение на дроселовата клапа и обяснения,че предстоящите действия ще отстранят проблема с високите обороти след почистване или смяна на тялото на дроселовата клапа и чрез ресетване на ЕКУ-то без имобилайзера до заводски настройки и че всички операции са на изцяло Ваш риск,както и съвет да се следва съветника в указаната последователност,в противен случай на което ефект от действията не може да се гарантира.Даваш Ок и следва инструкция да дадеш на контакт.Даваш на контакт и ОК на програмката.Тя започва да ресетва различните канали на ЕКУ-то.Общо са към 140 и отнема около минута -две.Като свърши даваш ОК и следва инструкция да отвориш бушонното табло и да извадиш предпазител 1,като колата остане на контакт.след като направиш това и потвърдиш с ОК,трябва да поставиш предпазител 1 обратно.Потвърждаваш с ОК и съветника ти казва,че е добре ако разполагаш с ваг - ком да се кънектнеш чрез него,за да провериш дали всичко е наред.В този момент може вече да изключиш от контакт и не е задължително да се свързваш с ВАГ-КОМ.При мен след като изключих от контакт изчаках малко,после дадох на контакт и клапата се задвижи както при адаптация.Запалих двигателя и оборотите се нормализираха.После вече пуснах ВАГ-а да проверя какво става и както е описано в контролера на двигателя,меню адаптация,канал 98 стойността беше 000,както пишат,че трябва да бъде.Определено разлика в поведението на оборотите се забеляза - падат по-плавно и не играят както преди,но това се дължи и на факта,че дросела е основно почистен.

Покарах така няколко дни и си върнах старата клапа,която е специално пригодена за монтажа на смесител за газова уредба,за да мога карам колата и на газ.Проблеми никакви,обучих ЕКУ - то към старата клапа с ВАГ-КОМ-а без проблем и направих едно полезно действие - изведох вентилацията на двигателя извън всмукателния тракт,понеже за 2 седмици клапата се беше омазнила пак.Премахнал съм тънкото маркуче от капака на клапаните до щуцера в поддроселното пространство на клапата.Двата щуцера - на капака и на дроселното тяло съм ги затапил.Освен това съм извел големия черен маркуч от капака на клапаните чрез по-дълъг маркуч към атмосферата.Останалия щуцер на пластмасовия капак над дросела съм го запушил,така,че да не се засмуква непречистен въздух.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разбрах, явно аз съм изпълнил всичко просто като ми е показало да отворя ваг ком за проверка не съм разбрал, че е прикличило. Ще трябва да почистя пак самата клапа като се оправи времето. А как си пригодил клапата за Газ, понеже някой майстор е пробил моята  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гърловината на клапата е срязана около 2 - 3 см на ниво до издатъците по тялото.Взет е кръгъл смесител(плочка),който е също изрязан по форма на тялото на клапата и е поставен върху нея.Уплътнен е с течна гарнитура Dirko на Elring.Стегнат е около клапата с 3 винтчета на по около 120 градуса едно от друго.Пластмасовия капак над дросела също е със срязана около 10мм гърловина,върху която се нанизва оригиналния маншон.Газта се подава през един отвор към смесителя.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.