Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Теч вода през странични врати - О1 Тур


NMink

Recommended Posts

Здравейте.

Рових се из предишни теми, но не намирам някой друг да се е оплаквал от подобен проблем: няколко пъти след силен дъжд намирам вода върху праговете в купето - пластмасовата част, под която свършва мокета. Имам предвид частта между черната и бежова част от тази примерна снимка: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/7155 ... r-sill.jpg При мен е по-набраздено и има улеи по дължината, където се събира.

 

Интересното е, че се е случвало и при четирите врати. Чистих вратите и уплътненията от всичките им страни, мислейки, че може би от насъбирането на повече мръсотия, естественият начин на оттичане да се нарушава. Но без успех. И до момента продължавам всеки път след дъжд с любопитство да отварям всяка врата и да инспекирам за вода. Не намирам и зависимост от външната температура - например при студено време гумените уплътнения да се свиват и да пропускат. Даже преди няколко месеца бях паркирал върху тротоар със задницата и от наклона, водата беше преляла и се беше накиснал мокета, да таже и в стелката имаше локвичка. Но обикновено количеството е достатъчно да напълни фугите в пластмата, неповече.

 

Някакъв съвет?

 

Благодаря предварително! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

аз също съм срещал подобен проблем. Интересното при мен е, че не се събира на абсолютно всички врати ами почти всеки път е различно... Също така при мен се получава дори и да не е валяло, а при по-влажно време. И аз съм разглеждал уплътнения и т.н., но и до този момент не мога да си обясня този феномен smile049

Ще се радвам някой, който се е сблъскал с този проблем и го е решил да напише някакъв начин, защото не мисля, че това събиране на вода е фатално, но бих казал, че е дразнещо... поне за мен

 

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и при мен никога не е на всички врати едновременно, а по-скоро само на една. Логика не намирам никаква! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под корите на вратите има залепени на металната част на вратите по един найлон. Ако този найлон е разлепен в долната част (обикновено след ремонти по вратата), при дъжд и миене водата не се стича през отточните отвори на вратата и от там навън, а се стича по кората и отива на прага на купето.

Сваля се кората, проверява се найлона и ако не е залепен се лепи по оригиналните следи на залепване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета. Ще се пробвам уикенда и ще докладвам. Въпреки, че се съмнявам и четирите врати някога да са разглабяни... :-k

 

Мерси! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за найлона е доста добро предположение :) чудя се дали, ако сложа изолация под корите проблема ще остане... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако найлона е правилно залепен, водата се стича на вън през отточните отвори на вратата /намират се от долната страна на вратата/ и няма как да капе върху праговете.

Затова за залепване трябва внимателно да се следват следите от старото залепване, особено в долната част на найлона, защото в долната част на рамката на вратата има няколко малки отвора /ф - 5-6 мм/. Те в никакъв случай не трябва да се залепват , а се лепи около тях, но само в долната им половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобих задна дясна врата и се оказа, че изобщо няма такъв найлон между металната част на вратата и пластмасата. smile049 Подозирам, че и при останалите врати е така.

 

Някаква идея какъв материал мога да ползвам за уплътнение? Чудя се дали ще стане с някаква тънка изолационна лепенка. Няма ли да е достатъчно? smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата за да кажа, че и аз имам проблем-събира ми се вода на пода в краката на задно ляво място. Зад шофьора. Колата е Суперб 2003г. През последните седмици нямаше локви и няма как да е отдолу. Въпреки това подмених тапите на праговете. Според наблюденията ми се стича от някъде вода като мия колата. Планирал съм тази седмица да я закарам на майстор, да свалиме кората на задна лява врата и да я облеем с вода. Ще пиша за резултата, ако успеем да открием теча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕураТек го продават това предпазно фолио (protective foil): Аз питах за предните врати на О1 лифтбек фейслифт - беше по 22,50 лв. За задните не съм питал.

 

Ето и номерата им:

 

предни врати:

left door - 1U4868395F

right door - 1U4868396F

 

задни врати:

left door - 1U4868399

right door - 1U4868400

 

Използвам темата за да кажа, че и аз имам проблем-събира ми се вода на пода в краката на задно ляво място. Зад шофьора. Колата е Суперб 2003г.

 

При мен се получаваше нещо подобно, но освен задното място се мокреше и шофьорското място. Оказа се запушен от листа и прахоляк отвор за оттичане на вода под кората на предното стъкло. Има едни снопове с кабели, които влизат в купето и при обилно количество вода преливаше покрай тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворите под акумулатора и сервото съм ги изчистил перфектно преди 2 седмици-първо от там почнах. Изчистих всички боклуци и после едно тънко маркуче го прокарах по 5-6 пъти през всеки отвор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвайте подложка за ламиниран паркет.

venll, за кой от двата разглеждани случая предлагаш подложка за ламинат?

 

По отношение на събирането на вода в предните крака (ляво и дясно) - в книжката за употреба на О1 специално, са забравили да опишат редовно почистване на листа в кората под предното стъкло (около филтъра за купе и от лявата страна) и клизма всяка пролет и есен на вертикалните отвори за оттичане през калниците пак под същата кора! smile021

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на събирането на вода в предните крака (ляво и дясно) - в книжката за употреба на О1 специално, са забравили да опишат редовно почистване на листа в кората под предното стъкло (около филтъра за купе и от лявата страна) и клизма всяка пролет и есен на вертикалните отвори за оттичане през калниците пак под същата кора! smile021 smile027

 

Не знам какво имаш предвид под клизма. Трябва си отваряне на пластмасите под калника. От там излизат доста интересни купчинки от прахоляк и листа. А тези като мене дето имат и шибедах трябва да проверяват и отпушват и тръбите за оттичане от покрива, че като се затлачат хубаво пак става наводнение в купето. Тези тръби излизат до пантите на предните врати и някъде под задната броня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Когато през 2013 г. беше създадена темата проверих за цената на фолиото както се вижда по-горе, но така и не си го купих и залепих. Точно тогава си намерих гараж и не съм имал проблем, но от известно време Окти пак седи на паркинга пред блока, че VW заема в момента гаража (леко е недовършена след безкраен процес на изкърпване, смяна на прагове, боядисване и т.н.). След последните няколко по-силни валежа на дъжд имам събиране на вода под предната част на шофьорската врата (на нея ми липсва въпросното фолио), като днес беше преляла и влязла в купето - мокета е влажен. Предполагам, че или са запушени отворите за оттичане (ще ги проверя) и прелива между кората и метала или просто подлизва водата и си тече направо в кората. На другите врати това не се получава за момента, но мисля, че те си имат фолио - поне за задна дясна съм сигурен - беше налично когато си сменях счупения водач на жилото за стъклото.

 

Този път вече си го поръчах, но го няма в наличност и трябва да изчакам 10-тина дни. Цената си е същата 22.50 лв.

 

Интересно ми е дали някой от колегите писал в темата си сложи фолио и реши ли си проблема? Притесняваме и това, че колегата SHOMATA е написал да се внимава с някакви отвори - да не взема да залепя фолиото неправилно и да стане още по-лошо. Ако някой има детайлна снимка къде точно трябва да е залепено фолиото ще съм благодарен да даде линк към нея.

 

 

Затова за залепване трябва внимателно да се следват следите от старото залепване, особено в долната част на найлона, защото в долната част на рамката на вратата има няколко малки отвора /ф - 5-6 мм/. Те в никакъв случай не трябва да се залепват , а се лепи около тях, но само в долната им половина.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.