Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новия проект; от 742.12X към 781.136


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

а стробоскопа може ли да покаже дори и със остъргана кратуна , на колко е реално статичния аванс

Би трябвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda 130LR/h

    87

  • fulcrum

    55

  • joro-120L

    21

  • SKODA 105 RS

    19

Най-много писали в темата

Стробоскопа не го интересува колко е свалена главата,той просто осветява момента,в който пали съответния цилиндър,на чийто високоволтов кабел е закачен сигналния кабел на стробоскопа.Паленето на цилиндрите става при едни и същи градуси преди ГМТ,но по принцип се гледа 1-ви или 4-ти цилиндър,защото в този момент стробоскопа осветява скалата на капака на ангренажната верига и ясно се вижда белега на шайбата на коляновия вал къде се намира по тази "скала".

 

А относно аванса,или както му казват още - изпреварване на запалването.По-нагоре исках да кажа,че момента на запалването ти трябва да се върти около 10-12 градуса ПРЕДИ ГМТ.Това е наистина изпреварване на запалването или казано още - предварение.Като в случая се приема,че е положително,т.е. искрата изпреварва ГМТ,както и трябва да бъде.В общия случай при 4-тактовия 4-цилиндров бензинов двигател ъгъла на запалване при всички експлоатационни условия трябва да бъде такъв,че максималното налягане,получено при разширение на сместа и избутващо буталото надолу да се получава при около 15 градуса след ГМТ.А ако говорим за закъснение на запалването,или иначе казано - отрицателно предварение - тогава искрата се получава след ГМТ - двигателя е по-склонен към прегряване и има силно намалена мощност.Защото още преди ГМТ ще се получават детонации и дори при каране на пропан - бутан,който има макс.окт.число 106 е възможно двигателя да не работи добре.

 

Та това исках да кажа и моля някой да ме поправи ако някъде греша,но до колкото съм запознат и имам опит детонации и чукане на аванса се получават при по-малко от необходимото предварение,т.е. при закъснение на запалването,защото сместа се самовъзпламенява рязко преди да е настъпил момента на подаване на искра.Което е много вредно явление,защото натоварва рязко коляно - мотовилковия механизъм.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......А ако говорим за закъснение на запалването,или иначе казано - отрицателно предварение - тогава искрата се получава след ГМТ - двигателя е по-склонен към прегряване и има силно намалена мощност.Защото още преди ГМТ ще се получават детонации и дори при каране на пропан - бутан,който има макс.окт.число 106 е възможно двигателя да не работи добре.

 

Та това исках да кажа и моля някой да ме поправи ако някъде греша,но до колкото съм запознат и имам опит детонации и чукане на аванса се получават при по-малко от необходимото предварение,т.е. при закъснение на запалването,защото сместа се самовъзпламенява рязко преди да е настъпил момента на подаване на искра.Което е много вредно явление,защото натоварва рязко коляно - мотовилковия механизъм.

 

Как след ГМТ ще подаваш искра? Този двигател няма да запали. Искрата се подава при такт сгъстяване. Колегата е на 12градуса аванс. И има детонации. Това говори ли ти нещо? То затова се казва аванс, предварение или изпреварване. Защото изпреварва ГМТ на буталото. Няма термин "Закъснение на запалването". Има по-голям или по-малък аванс, предварение или изпреварване. На Шкода 120 е 5 градуса. При момент на подаване на искрата над тези градуси се определя, като по-голям аванс. При подаване на искра под тези градуси се определя, като по-малък аванс. Виж как е разграфен капака на веригата. Като 0 е ГМТ. Всичко останало е ПРЕДИ ГМТ.

Детонациите наистина са изключително вредни и трябва да се търси начин за тяхното отстраняване. Получават се от самозапалване на част от горивната смес поради висока температура в горивната камера. Други подробности не знам.

Ако Ванката не постигне вървеж с отстраняването на детонациите т.е. с връщането на аванса, работата може да опре до основни и биелни лагери. Ако има хлабини там също може да има детонации

На пропан бутан центровката се прави на + 4 градуса над нормата. Нали Кире ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питaм,щото съм виждaл двигател да работи и със зaкъснение на зaпaлвaнето. А тези детонaции  къде са по-изрaзени - във смукaтелния или изпускaтелния тракт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питaм,щото съм виждaл двигател да работи и със зaкъснение на зaпaлвaнето. А тези детонaции  къде са по-изрaзени - във смукaтелния или изпускaтелния тракт?

При мене е още по - различно  , Жоро заради спортния вал 280 /265 градуса. Подобно при Настас. :)

 

Закъснението при запалване се чува като гърмеж в изпускателния колектор ,

съпроводено е със миризма на недоизгорял бензин или газ.Много осезаемо е при спускане по наклон , колкото е по ниска предавката и

по големи оборотите на мотора , толкова по - силно трещи.Това е т. нр. спирачен ( рекуперативен) режим с връщане на енергия при ДВГ - тата. Горивото не изгаря в горивната камера , а извън нея.

Много пъти е споменавано , да обобщим пак - ако ангренажната верига е много разтегната , то шкодовите мотори проявяват склонност

към колебание на аванса в закъснение. Резултата е по горе споменатото. :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, нещо си ме объркал с Ясен - цитата.

Детонациите или тропането на аванса Яска са в цилиндъра и челото на буталото става все едно си го гърмял с ловна пушка, на язви. Тук не става въпрос за гърмежи в ауспуха или възд. филтър. Нещо не можем да се разберем.

Веригата е на последно място, даже за мен не важи. Карал съм с всякакви вериги. Разлика няма, освен че е по-шумна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, нещо си ме объркал с Ясен - цитата.

Детонациите или тропането на аванса Яска са в цилиндъра и челото на буталото става все едно си го гърмял с ловна пушка, на язви. Тук не става въпрос за гърмежи в ауспуха или възд. филтър. Нещо не можем да се разберем.

Веригата е на последно място, даже за мен не важи. Карал съм с всякакви вериги. Разлика няма, освен че е по-шумна.

A от какво са според теб Жоро трясъците в изпускателния колектор? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A от какво са според теб Жоро трясъците в изпускателния колектор? ;)

 

От много неща могат да бъдат. Това е тема за друг разговор. Проблема не е такъв.

 

Кажи на колегата защо му тропа аванса. :book_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много неща могат да бъдат. Това е тема за друг разговор. Проблема не е такъв.

 

Кажи на колегата защо му тропа аванса. :book_2:

Eми казвам - обобщеното от теб , мен и  Яската - различния бензин и /или криво настроен ъгъл на изпреварването на запалването. Гърмежите в ауспуха са пряко следствие от закъснението  на  запалването.Като казвам ,,изхвърли болкука '' примерно имам предвид това и само  това. :P

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eми казвам - обобщеното от теб , мен и  Яската - различния бензин и /или криво настроен ъгъл на изпреварването на запалването. Гърмежите в ауспуха са пряко следствие от закъснението  на  запалването....

 

Кире, много те моля забрави за гърмежите от ауспуха. Поне за сега. Криво настроения ъгъл на запалването е само и единствено, ако има по-голямо предварение от нормалното, но не и от закъснение на запалването. Говорим за детонационно горене в цилиндъра. Детонациите, демек взривовете са в цилиндъра и се чува като чукане при ускорение.

Ако не е от центровката или бензина, вече става по-сложно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, много те моля забрави за гърмежите от ауспуха. Поне за сега. Криво настроения ъгъл на запалването е само и единствено, ако има по-голямо предварение от нормалното, но не и от закъснение на запалването. Говорим за детонационно горене в цилиндъра. Детонациите, демек взривовете са в цилиндъра и се чува като чукане при ускорение.

Ако не е от центровката или бензина, вече става по-сложно.

Ok , разбрано. Сега обаче ми кажи да изясним стехиометрията - коя смес поражда детонационно горене - бедната или богатата.

Или има ли връзка м/у детонационното горене и състава на гориво въздушната смес.

 

Към Skoda 130 LR/h - Ванко , посети ли газоанализатор?

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 стехиометрията....

 

:) Говори на български, ако обичаш! Ся ще ме изпитваш ли? Помогни с нещо на колегата и обясни на него при каква смес може да чука аванса. Той има проблем, не аз.  Ако не си прав и го подвеждаш, тогава ше се разправяме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бедната гори по-бавно и за това вакуумния регулатор дава по-голям аванс и съответно го връща, когато натиснеш газта, защото тогава сместа се обогатява. 

П.П. Може да му пречуква и от по-богата смес - ба ли га :eusa_think:

Редактирано от stefan l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

....Към Skoda 130 LR/h - Ванко , посети ли газоанализатор?

 

 

Само с развиването на една свещ, може да се познае каква е сместа. И ти го знаеш мн. добре. ;)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Говори на български, ако обичаш! Ся ще ме изпитваш ли? Помогни с нещо на колегата и обясни на него при каква смес може да чука аванса. Той има проблем, не аз.  Ако не си прав и го подвеждаш, тогава ше се разправяме.

Жоро такова е химически общоприетото понятие. Съжалявам , ако съм се преизразил.

Сега конкретно - затова казвам на Ванко да провери сместа на газоанализатор , защото и прекалено бедна и прекалено богата смеси

причиняват детонационно горене.Едно на ръка , че искрата се подава в неподходящия момент. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Само с развиването на една свещ, може да се познае каква е сместа. И ти го знаеш мн. добре. ;)

Точно , та да съчетае и двата фактора - и цвета и състава. Аз гоня пепелявия цвят ( при пропан бутана) и още не съм палил на бензин , защото не съм

си вързал всичко по него , иначе и аз ще споделям.

 

Да припомня - при хубава смес на бензин цвета е керемиден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... прекалено бедна и прекалено богата смеси причиняват детонационно горене....

 

За първи път го чувам това.

Имаш ли обяснение по какъв начин сместа причинява детонации?

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Детонация се нарича особен режим на изгаряне на горивото в двигателите.
Тя се появява в тези случаи, когато след възпламеняването на гориво – въздушната смес изгаря само част от горивото. Остатъка (до 20%) от горивото мигновенно се самовъзпламенява, при което скоростта на разпространение на пламъка достига до 1500 – 2500 m / s вместо 20 – 30 m /s, а налягането нараства лавинообразно.
Това води до образуване на детонационна вълна, която се удря по стените на цилиндрите на двигателя.
Детонационното горене довежда до повишаване на разхода на гориво, намаляване на мощността на двигателя, прогаряне на лагерите и клапаните, и в крайна сметка бързо излизане на двигателя от употреба.
Склонността на окисление на въглеводородите е различна, следователно и горенето е различно. Затова много важен фактор е химическия състав на горивата.
Детонационната стабилност се характеризира с октаново число (ОЧ). Това е условна единица за измерване на детонационната стаболност, числено равна на обемните проценти изооктан ( 2,2,4 – триметилпентан ) в смес с нормален хептан. За изооктана детонационната стабилност се приема за 100, а за нормалния хептан за 0.
Високата детонационна стабилност се постига по три основни начина:
използване, в качество на базови бензини, най – високооктановите вторични продукти от преработката на нефта.
използване на високооктанови компоненти.
използване на антидетонационни добавки.

Едно от направленията за разширяване на производството на неетилирани бензини е използването на кислород съдържащи компоненти (оксигени ). Към тях се отнасят алкохоли, етери и смес между тях.
Добавянето на оксигени повишава детонационната устойчивост, особено на леки фракции, подобрява изгарянето на бензина, снижава разхода на гориво и намалява токсичността на димните газове. Концентрацията на оксигени в бензините е от 3 до 15% и се избира с такава стойност, че концентрацията на кислорода в горивото да не превишава 2.7%. Установено е, че такова количество на добавката не оказва отрицателно влияние върху мощностните характеристики на двигателите .
Принципът на действие на тези добавки, използвани като антидетонатори, се заключава в предотвратяването на взривното разлагане на продуктите от предпламенното окисление на горивото, произхождащо до началото на горене на горивната смес. При нейното нагряване, в горивната камера, се развива висока температура, въглеводородите започват да се окисляват и да образуват голямо количество хидрооксиди и перооксиди. Поради химическата си неустойчивост, перооксидите взривно се разлагат. Антидетонаторите, а такива са кислородсъдържащите добавки, разрушават перооксидите и възпрепятстват тяхното натрупване.    П.п. ще пробвам с МЕТАНОЛ казват , че спира детонациите.

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, това да не е някаква реклама за добавки? :)

По принцип, ако всичко е наред с мотора, няма нужда от антидетонационни добавки.

п.п. Как до преди няколко години карахме без добавки да му се невиди :wacko_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, проблемът при него е, че е шлайфал главата и степента на сгъстяване се е повишила. Затова ние караме без добавики :)

 

Skoda 130LR/h, ако добавките те интересуват, тази със сигурност работи:

http://www.prospeed.bg/bg/product/4983/0

 

Иначе авансът се настройва на границите на детонациите. Може да върви повече с повече аванс, но ако това води до детонации, вървенето ще е за кратко - ще се счупи мотора.

 

Колкото до метанола, не е толкова просто - не можеш просто да налееш метанол и да караш. При него е друго съотношението на сместа. Прочети из нета, има писано. И освен това много внимавай, ако си правиш такива експерименти, защото метанолът е опасен - гори без пламък и не се вижда:

https://www.youtube.com/watch?v=NQ_UufZ0eZk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Освен , че гори без пламък е и отровен и силно токсичен. Бързо се изпарява и трябва да се ползват защитни маски и тнт. Разрежда се 10 %. П.п. А степента на сгъстяване ... има ли уред за измерване или трябва да се изчислява по дадената формула за нея?

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, проблемът при него е, че е шлайфал главата и степента на сгъстяване се е повишила. Затова ние караме без добавики :)

 

Колко хора пилят главите? От цитата се подразбира, че всеки е добре да ползва добавки. На мен авансите не ми тропат, що да ги ползвам? :)

До колкото разбрах от темата двигателя е с бутала от 135, които били с вдлъбнати чела около мм. Главата е отнета с 1,5мм.

Така, че се получава горивна камера колкото на 136Х мотора, който е с равни или изпъкнали чела на буталата, /който знае да каже/. Тоест - заводски мотор без промяна на степента на сгъстяване с характеристиките на 136. Така мисля аз.

Иначе, колегата може да пробва с добавките и ако има ефект е обречен редовно да ги ползва. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко хора пилят главите? От цитата се подразбира, че всеки е добре да ползва добавки. На мен авансите не ми тропат, що да ги ползвам? :)

До колкото разбрах от темата двигателя е с бутала от 135, които били с вдлъбнати чела около мм. Главата е отнета с 1,5мм.

Така, че се получава горивна камера колкото на 136Х мотора, който е с равни или изпъкнали чела на буталата, /който знае да каже/. Тоест - заводски мотор без промяна на степента на сгъстяване с характеристиките на 136. Така мисля аз.

Иначе, колегата може да пробва с добавките и ако има ефект е обречен редовно да ги ползва. :)

Бензините в БГ са един Бог знае какво. За газта знам че ги има 100 октана :D

Заради вдлъбнатите бутала на 135 мотора( на 136 и 136 X са равни) е логично както казва Жоро да се получи нормална компресия както при 

стоков 136 X мотор. Тя е  10 , 5 атмосфери

Нормално е и аванса да е по малък , както излиза при Ванко 10 градуса без да детонира. В случая буталата са фактор , който определя степента

на сгъстяване на проекта

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензините в БГ са един Бог знае какво. За газта знам че ги има 100 октана :D

Нормално е и аванса да е по малък , както излиза при Ванко 10 градуса без да детонира......

 

Зареждам без много да избирам бензиностанции ;)

Кире, Ванко се оплака че на 10 градуса няма ряз талигата, като на 12. Иначе отдавна да сме спрели с писането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко хора пилят главите? От цитата се подразбира, че всеки е добре да ползва добавки. На мен авансите не ми тропат, що да ги ползвам? :)

Добре, за да не се подразбира, че всеки трябва да ползва добавки, ще внеса корекция:

 

Жоро, проблемът при него е, че е шлайфал главата много и степента на сгъстяване се е повишила много.

 

Това вече изключва тези, които просто са шлайфали главата. Остават само тези, които са шлайфали главата много - само те имат нужда от добавки.

 

Степента му на сгъстяване оригинално е 8.8:1, след шлайф 1.6мм трябва да е над 10:1. (От информацията, която знаем. Може да има и други неща, които не знаем и да влияят в плюс или минус.)

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=43

 

Ако искаш да ми отговориш, че това не е много - ами добре, той може да кара (с аванс 10 градуса) без добавки - както нормалните коли и като теб. А като иска да върви повече, ще сипва добавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.