Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Новия проект; от 742.12X към 781.136


Skoda 130LR/h

Recommended Posts

Здравейте. Понеже ми писна да се занимавам с тоя 742 , мисля да го заменя с този на Фаворит Фелиция 781.136. Някой ако има за продан, или ако знае от къде мога да си намеря такъв, да пише. Поздрави smile035

 

 

lent

 

Ако държиш на карбураторен вариант търси 781.136 само от Фаворит,защото 136-таците при Фелиция са моно и пълни инжекциони,като на блока на двигателя не е предвиден отвор за монтаж на механична бензинова помпа.

 

 

 

Skoda 130LR/h

 

Aха ясно, ще го имам предвид

 

 

 

fulcrum

 

И още нещо много важно да го имаш напредвид - от Фела след 2000г НЕ Можеш да добавиш така необходимия амбриажен

лагер 6202 , защото отвора в коляновия вал е по - тесен.Търси Фаворит GLX - почти всички коли са с мотор 781.136X - 68 магарета

Успех и от мен , твърдо на карбураторен вариант ли залагаш в проекта?

 

 

 

maxrpm

 

fulcrum написа:

И още нещо много важно да го имаш напредвид - от Фела след 2000г НЕ Можеш да добавиш така необходимия амбриажен

лагер 6202 , защото отвора в коляновия вал е по - тесен.Търси Фаворит GLX - почти всички коли са с мотор 781.136X - 68 магарета

Успех и от мен , твърдо на карбураторен вариант ли залагаш в проекта?

 

От края на 1997, със смяната на колелата на ангренажната верига, не от 2000. Коляновия вал е взаймно заменяем, но много безмислено става.

 

 

 

Skoda 130LR/h

 

fulcrum написа:

Търси Фаворит GLX - почти всички коли са с мотор 781.136X - 68 магарета

Успех и от мен , твърдо на карбураторен вариант ли залагаш в проекта?

 

Колегата lent ми сподели ,че 136х 68к.с. много рядко се среща в България. Мисля двигателя да е карбураторен,че да мога да монтирам по-натам карбуратор от полски фиат 1,6 90к.с. Но ако не намеря 136 карбуратор , ще се наложи да търся моно инжекция или такъв с пълна ако става да се подкара де. smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda 130LR/h

    87

  • fulcrum

    55

  • joro-120L

    21

  • SKODA 105 RS

    19

Най-много писали в темата

За сега големия проблем е намирането на най-важната част (мотора). Званях по автоморги но нямат 136таци. И за това съм склонен да купя някой фаворит за да му вземя мотора ,стартер (ако пасва) , моторче за чистачки, съединителя и комутатора. Понеже искам да я направя със преправка на шлици от 120вия на фаворитовоя феродов диск . За сега това , докато не намеря Мотора или колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко ти изпадне 781.136B - моноинжекцията с бързия ( 264 градусов) вал , осигуряваща 68 стокови магарета , подготви се

да рзпробиеш камбаната на скоростите за сензора на Хол ( освен това за палене , обороти , и определяне на ГМТ)

огледално на отвора на конзолата на стартера.Другата важна стъпка е адаптирането на ламбда сондата ( резба М18 по 1,5)

някъде на удобно място по изпускателите.Това също и за MPI мотор. :) s_flag

 

По въможност се отърви от пълнене с лицензния Pierburg карб , около максимума на въртящия момент на 781 мотора( 3500 - 4000

оборота)

започва рязко обедняване на горивната смес.

 

 

Относно моя 781.136 X мотор съм страхотен късметлия.Има няколко теми за адаптиране на 781 мотор в задномоторна ,

там е казано всичко и все пак..Успех още веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко ти изпадне 781.136B - моноинжекцията с бързия ( 264 градусов) вал , осигуряваща 68 стокови магарета , подготви се

да рзпробиеш камбаната на скоростите за сензора на Хол ( освен това за палене , обороти , и определяне на ГМТ)

огледално на отвора на конзолата на стартера.Другата важна стъпка е адаптирането на ламбда сондата ( резба М18 по 1,5)

някъде на удобно място по изпускателите.Това също и за MPI мотор. :) s_flag

 

По въможност се отърви от пълнене с лицензния Pierburg карб , около максимума на въртящия момент на 781 мотора( 3500 - 4000

оборота)

започва рязко обедняване на горивната смес.

 

 

Относно моя 781.136 X мотор съм страхотен късметлия.Има няколко теми за адаптиране на 781 мотор в задномоторна ,

там е казано всичко и все пак..Успех още веднъж!

 

Едно уточнение за вала - 254 градуса е;ако се ориентира към моно или МПИ трябва да се помисли и за ел. бензиова помпа - външна,за ниско налягане(от моноинжекцион на фолксваген примерно - 1 - 1.5 бара) и байпасен кръг с преливник паралелно на карбуратора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За преминаване към инжекцион има да се мисли за много работи - при МПИ налягането е 3 бара , при моното 1,2 бара (различни помпи) , маховик , система за принудителен празен ход , втори датчик за топъл мотор и още една камара неща , за които сигурно на прима виста не се сещам.

За мен лично карбуратора е най-лесния вариант ... най-често съм виждал Фаворити със 136 мотор '89 - '90 година , ама да си призная от 8 години карам такъв на Формана и голяма разлика не намирам между 136 и 135 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз за това искам карбуратор, че поне е по лесно и ме кефи да се занимавам. До колкото ,че няма огромна разлика от 135 и 136 се надявам лекотата и предавателното число на 120ската да компенсира разликата. Благодаря за съветите много ми помагате и насочвате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

135 , 136 - каквото намериш на хубава /изгодна цена , тунинга после , почва се от валчето. задължително да си ревизираш

мотора - шлайф , гарнитури , напасване/гумички на клапаните , сегменти дори.Инвестицията си струва , кефа и старанието

цена нямат. Бавничко , стъпка по стъпка. :) s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четеш ми мислите. Задължително, ще сменя сегменти гумички и пасване на клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото на лятото правих това упражнение на приятел , много добре пасна 135 мотора , ревизиран и изчистен

дори без изравнителната плочка на оригиналния карб , само в рязък ляв завой придърпва заради рязката промяна в нивото.

Запалване комплект , реле регулатора отпада , с фела стартер и маховик.

 

9cab.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих за лесния начин да разбереш дали се вади втулката или не. Болта на шайбата на коляновия вал, който ти върши работа е с глава за лула 30 (!) , а грешния вал е с по - малка глава, мисля че беше за лула 24

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих за лесния начин да разбереш дали се вади втулката или не. Болта на шайбата на коляновия вал, който ти върши работа е с глава за лула 30 (!) , а грешния вал е с по - малка глава, мисля че беше за лула 24

Tочно , Саше!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих да гледам един форман 92 г. но беше 135. Този човек има само мотор за фаворит 93 г. Има ли вероятност да е 136? П.п. А колко коня е 781.135, 58 или 60?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих да гледам един форман 92 г. но беше 135. Този човек има само мотор за фаворит 93 г. Има ли вероятност да е 136? П.п. А колко коня е 781.135, 58 или 60?

135 -ка е 58 магарета , 136 е 60 , разликата е в буталата , на 136 са с равни чела на 135 са леко вдлъбнати

Вала е един и същ - 230 градусов

 

Има голяма вероятност да е 136.Означението на мотора се намира на главата отпред до делкото на малката и стена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Аз за това му казах на оня да ходим да гледам на мотора кво пише. Той вика "сега няма да стане ного неща има затрупани върху него " Абе ще го оборя аз него. \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Аз за това му казах на оня да ходим да гледам на мотора кво пише. Той вика "сега няма да стане ного неща има затрупани върху него " Абе ще го оборя аз него. \:D/

За нищо :) ,м/у 135 и 136 фрапираща разлика няма да не ти пука въобще от това , само да е хубава базата!

Задели пара и за едни хубави сегменти на Gotze , има го размера за 781 мотор , чешките и полските са кашкавалени!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

248/252 са градусите на разпределителния вал , ама това не е от голямо значение ... номера на мотора е при делкото и на втория ред е каталожния номер било то 781.135 или 136 ... при 135 степента на сгъстяване (по памет) е 8.2:1 , а при 136 9.1:1 , в нютонметри въртящия момент е почти еднакъв и на практика къвто ми е зора да кача Витиня с Фаворита , същия ми е и с Формана , а 136Х до сега на живо не съм виждл , ама казват , че бил много бръз smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък и аз , ако искам мога да го преправя на 60 коня , като му сменя буталата, и дори и повече ако сменя карба например и т.н.т. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш , ама карбуратора трябва да го смениш с двоен или 4 единични , смъкваш главата и отиваш на 12+ градуса аванас и може и 70 коня да изкараш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

248/252 са градусите на разпределителния вал , ама това не е от голямо значение ... номера на мотора е при делкото и на втория ред е каталожния номер било то 781.135 или 136 ... при 135 степента на сгъстяване (по памет) е 8.2:1 , а при 136 9.1:1 , в нютонметри въртящия момент е почти еднакъв и на практика къвто ми е зора да кача Витиня с Фаворита , същия ми е и с Формана , а 136Х до сега на живо не съм виждл , ама казват , че бил много бръз smile049

Така е. :)

Бърз е докторе , живот и здраве да ти покажа на живо ще видиш какво прави един разпределителен вал и малко нескъпи джаджавки по него! s_flag

 

Tърсете за пълнене двукамерен Weber 32 , много пасва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки 135 мотор може да стане 136Х , стига човек да има сухо и от къде да си набави читави части ... един вал и комплект за основен ремонт к'во толкоз , ама не вярвам , че е чак такава хала ... все едно някой да ми говори сега за разлика между Пентиум 2 и 3 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки 135 мотор може да стане 136Х , стига човек да има сухо и от къде да си набави читави части ... един вал и комплект за основен ремонт к'во толкоз , ама не вярвам , че е чак такава хала ... все едно някой да ми говори сега за разлика между Пентиум 2 и 3 .
Само да има здраве, време и да гори огъня да се занимаваш! s_flag
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал на Лент Шкодата, която беше със 136Х. Доста прилично вървеше. Ето едно клипче за надъхване на Ванко. На Ников Шкодата, когато беше само 90 коня, с 280 градуса вал и изпускателна с-ма.

 

http://vbox7.com/play:52643287

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викам няма се обаждам ма немога .. най бързата шкода със шкодов мотор доказано на междене е със 135 мотор е ти как върви

http://vbox7.com/play:684ea81d

http://vbox7.com/play:0afd48a1

Ако сваляш главата и сменяш раз. вал е без значение къв е мотора деже 135 буталата са по добре защото могат да се направят така че да има по малко детонации и по малка опасност за клапаните

Вала е 200лв главата се прави за 30 , 40лв купи някъв запазен мотор сложи го и събери някви пари и го засили .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викам няма се обаждам ма немога .. най бързата шкода със шкодов мотор доказано на междене е със 135 мотор е ти как върви

http://vbox7.com/play:684ea81d

http://vbox7.com/play:0afd48a1

Ако сваляш главата и сменяш раз. вал е без значение къв е мотора деже 135 буталата са по добре защото могат да се направят така че да има по малко детонации и по малка опасност за клапаните

Вала е 200лв главата се прави за 30 , 40лв купи някъв запазен мотор сложи го и събери някви пари и го засили .

е

Чудесно е че споделяш своя опит , ако не се обадиш ти , та кой? s_flag smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.