Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Въпрос за разход на масло


kosta_k

Recommended Posts

Привет колеги,

 

Искам да попитам тези от вас, които са с дълъг интервал на обслужване (2 години, 30 000 км, long-life масла и тнт) дали между смените доливат масло и ако да колко често и по колко? Ако разчитам на книжката (О2 1,9 TDI 2009) излиза че 0,5л на 1000 км е в рамките на нормалното :) !?

 

Благодаря предварително,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как половин литър за хиляда км е нормално? Това си е направо ненормално. За 10 000 км по е нормално да долееш малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книжка наистина се дава, че това е норма. На старото ми audi 80 в книжката пишеше дори, че е нормално 1/1000, макар че грам не харчеше... Според завода е нормално, друг е въпроса с нашето желание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не са яли :) В моята книга пише, че на 1000 километра е нормално 1 литър или половин литър беше - нещо такова. Наливал съм на 10 000км към 1-1.5 литра аз :) И съм си правил майтапи, че аз си го сменям в движение маслото, без да ми трябва смяна... Напоследък е спряла да го лапа, а пък аз не съм спрял да карам, както си карам. Смисъл от последната смяна съм долял само 200мл и съм минал към 4 000км.. така, че поспря да го яде - на 62 000км съм вече - октавия 2010 Януари 1.9 105 змея.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее ми то наистина, защо да се сменя, ако "нормално" наливаш 0,5-1л. на 1000км. Ми то все "прясно" бре, кво да му сменяш?

Или пък да не сте си купили двутактови Шкоди ей... :-k smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да се хваля,ама за две смяни на по 11000 (горе-долу) долях първия път 300 сега 400 гр.Това за половин един литър на 1000 е малко в стил Екотек на Опел smile091 .Първата ми Октавия е за смяна на гумички на клапани(най-малко)и дори тя яде 1 литър за около 2500 км.Сигурен съм че и маслото има значение като взех дизелака му бяха сложили Castrol и ми светна на 7000 км датчика,след това смених марката и следващите 2 пъти на 9000-9500.Нямам за цел да споря коя марка е най-добра просто това са ми наблюденията.Поздрави!

P.S Като гледам писанията на Shaft може и километрите да имат значение-моята я взех на 93000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я взех на 5 км, иначе като гледам на ваг-ком-а е била на 1005км (което ми казаха, че в завода ги тествали - ала-бала, както и да е), с масло Shell Helix Ultra VX 5w30 и още в най-самото начало си викам "нова кола, за какво да гледам под капака" и на 7 500км ми светна лампата за нивото на маслото и се шашнах много здраво, че е изтекло някъде (малко лаишки се отнесох тогава)... и търчах да си купя същия шелски гъззз, ама едвам намерих, бяха го заменили с Shell Helix Utra AV 5w30, но имаше залежало една тубичка 1 литър и я взех. Долял съм го почти всичкото... Изкарах я до 11 000км и го смених в ЕТ, ама сложиха пак шелския... гъззз... и ми дадоха тубичка да си доливам дори - към 400 грама някъде... И доливах-доливах много здраво съм доливал с шелското масло - купувал съм допълнително докато не го смених... Сложих Mobil 1 ESP Formula 5w30 и до към 35 000км си го харчеше полека-лека... от последната смяна е почнала много малко да го яде, долях малко и от към 3-4 000км нищо не е пипнала, а преди си пипаше по 200-300 грама на толкова някъде - явно се понамести вече. Общо взето две-три смени съм с Мобил 1 и е супер, пък и разхода е пушка и вървежа е пушка и т.н...

 

Та, не знам кое е от значение - до тука я докарах 62 000км сам и я сервизирам и колкото си харчи-доливам, записвам го в spritmonitor-a, чета което не ми е ясно, питам понякога и повечко нафта сипвам... и това е... :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята гори точно литър за 17000-18000 км, максимум - минимум. Не я оставям до минимум никога, доливам си по 100-200 грама регулярно. Повече от 18000 км не съм минавал на променлив цикъл, явно карам много градско.

 

139000 km досега, но нямам сервизна книжка и не са 100% гарантирани smile049

 

Масло Mobil 1 5W30 ESP Formula

 

 

Старата ми Astra ядеше по литър на 2000км... викахме и "див маслояд" smile091

След 15х км се чудех дали има смисъл изобщо да сменям масло smile049

Било нормално за опел, и там нормата (норматива) е 1 л. на 1000 км... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята за 9500 километра не е мръднала, при положение че бях наплашен предварително и купих литър масло още преди да я извадя от магазина, сега си седи в багажника неотворено ](*,)

Но на шефа Октавията - 2.0 140 КС - похапва по около половин литър на 10 000 километра. Първия път му беше светнала лампата по средата на нищото и беше долял някакво различно л@йно, което не отговаря на това в двигателя, та бра страх да не стане някаква беля. Точно заради него се наплаших и купих маслото предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода на масло е следния : карана е с шел, кастрол, мотул и тотал / 5W40 и резултата е все един и същ. Хапва по около 100-150 мл до 3000-4000 км след смяната, после до 15000 не харчи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шел, кастрол, мотул и тотал / 5W40 и резултата е все един и същ.

Аз не разбирам едно нещо - защо тогава толкова храна се изсипва за маслата Шел във форума като цяло?

 

При мен първата смяна като я взех беше точно с Shell Helix Ultra Extra 5w30 от ЕТ и за 10 020 км не съм досипвал и не ми е светила лампата. Нивото е на 1/5 от зона Б на пръчката и утре ще го сменям за втори път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я взех с Castrol 5W40 от ЕТ, момчето което я предава каза добър е този Castrol карай с него. След 2-3 хиляди км ми светна лампата и купих една тубичка от 1л., долях към 2/3 от нея и до следващата смяна може малко да си изпи, но в рамките на нормалното. Не се притесних от това в книжката си пишеше 1л. на 10 000 км е нормално. След това сложих Pentosil 5w40 по препоръка на бегачката пак ми се струва, че хапва но отново в нормални граници. От туба 5л. ми остава малко под 1л. и не се налага да доливам. Това 1л. на 1000 си е доста според мен и не е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,не притежавам О2,но защо мислите,че е дадена тази разходна норма до1л./1000км.?Защото западняците като седнат зад волана и се качат на магистрала и изцедят възможностите на колата,карайки я близо до макс. и скорост и естествено с по-голямо натоварване на двигателя,колко мислите че ще започне да гори двигателя масло?Те там като се качат на магистрала минават наведнъж по 1000 и нагоре километра например.А всеки двигател започва да харчи повече масло,когато работи при по-високи обороти и по-голямо натоварване.Така че е нормално.тук в БГ качвайки се на АМ Тракия имате ограничение 140км./ч.,което далече не е голямо натоварване задвигателя,та затова колите ви горят доста по-малко от максимума на нормата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допускът за харч на масло също така се пише в книжките и от психологическа гледна точка.

Повечето притежатели на нови коли не "играят" във форумите и дори да им харчи масло- поглеждат в книжката и се успокояват. Не питат- не им отговарят. Тези пък които се притесняват отиват в сервиза , там им показват книжката и им казват , че са в нормите. И така завода-производител си е вързал гащите за рекламации. :)

Друг е въпроса кой производител "знае" да прави немаслоядящи двигатели, но напоследък на никой не му пука какво прави, да има фаца колата и нужните екстри и това е ...Двигателят да дърпа там някак си, дали харчи или не - това мисля, че е на последно място. smile175

 

IMHO

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моят Супърб го взех чисто нов, вече е на 93000 и не съм доливал нито грам, каран е само с Castrol Longlife от ЕТ, първия път смених маслото между 10000 и 15000, втория на около 15000, и после на всеки 20000-25000, и нито ми е светвала лампичката за нивото, нито пък съм доливал, а не е като да не върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато карах с масло 5w40 на 15000 не съм доливал. Последно сипах 5w30 и на 11 000 ми светна лампата :evil:

Долях 1 кило, карам още 4000 км и повече няма да наливам 30ки. Хем го яде,хем трака повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз имам Шкода Октавия РС дизел. Доскоро я карах с Мотул 5 на 30, но ми харчеше масло. Последния път ми сипаха в един сервиз някакво ново неизвестно немско масло Стартол пак 5 на 30 и за една смяна 15000 км не го барна. Преди не вярвах ама вече съм убеден, че ако ползваш по-неизвестна марка е по-голям шанса да попаднеш на качество. Вече ще търся само разни непопулярни марки. Хем по-евтино, хем по-качествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи видях как на едно TSI за 3000 км. му доляха 1,8 л масло, колата няма 30 0000 smile048

Срамота и ужас е за мен това (Йода)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Доскоро я карах с Мотул 5 на 30, но ми харчеше масло. ...

Мотул има много ментета! Аз карам с такова, взимам го от вносителя и нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

 

Искам да попитам тези от вас, които са с дълъг интервал на обслужване (2 години, 30 000 км, long-life масла и тнт) дали между смените доливат масло и ако да колко често и по колко? Ако разчитам на книжката (О2 1,9 TDI 2009) излиза че 0,5л на 1000 км е в рамките на нормалното :) !?

 

Благодаря предварително,

 

Твоят разход - е висок!

Аз на моята, която е със същия двигател и също с лонг лайв интервал - й доливам горе-долу литър на 18-19 хиляди. Или може и да няма литър - а да е 800-900 милилитра.

Затова просто виж защо намалява - трябва да има някаква причина!

И като я отстраниш, освен тия съвети, които ти дават колегите за маслото, какво да сипваш - ето и един съвет от мен :

Сменявай маслото по-начесто, и на по-малко километри!

А недей да оставяш нещата на боркомпа - 2 години, или 30000 км. Тоя интервал - е прекалено голям!

Бордкомпа как мери - има датчик в картера, който мери проводимостта на маслото - а тя зависи от поетите сажди. И като станат саждите много , или като приближат двете години - и хоп, светва съобщението за смяната.

Но две години - дори и за най-качественото масло - е прекалено много.

А и 30000 км - също.

То реално, като се засичат и паленията, а и градското - излизат 24-25 хиляди.

Но дори и тая стойност - пак е голяма.

При нашите горива, и при нашата замърсеност на въздуха - е много препоръчително маслото да се сменява по-начесто - заедно с филтрите, естествено.

Масления, въздушния, и горивния - и трите!

И дори въздушния е добре на 10000 км да го сменяваш - защото въздухът, особено в големите градове - е ужасно прашен!

Като филтрите е желателно също да са маркови - Манн, Бош, и други подобни.

И мои познати, които това работят - в сервизи - какво са ме посъветвали :

- Да сменявам маслото на 18-19 хиляди, най-много, и на година и половина!

Та - и аз ще те посъветвам същото.

В дълги обяснения не искам да навлизам - тук много е писано по въпроса, потърси ги темите, и ги прочети.

Но моят съвет е този - ако си държиш на мотора, разбира се! :smt017

И още един съвет - купувай масло от читави дистрибутори - а не от кварталното магазинче!

Може и да е по-неизвестно - но ако е от оторизиран дистрибутор, почти гарантирано ще е качествено!

А ако е от някакъв квартален пичага - дори и да е наглед марково, няма никаква гаранция какво си сипал!

Това е - макар и не много накратко. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Доскоро я карах с Мотул 5 на 30, но ми харчеше масло. ...

Мотул има много ментета! Аз карам с такова, взимам го от вносителя и нямам проблеми.

 

Просто 5W30 си го похарчват повече - това е факт. Кило на смяна е съвсем нормално с това масло, а ако яко шпориш и повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто 5W30 си го похарчват повече - това е факт. Кило на смяна е съвсем нормално с това масло, а ако яко шпориш и повече.

 

Да, така е!

Аз преди миналата смяна настъпвах повече - и долях някъде към 1.5 литра, на 18000 км.

А сега пак предстои да го сменявам - на почти 19000 км - и още не съм я свършил еднолитровата тубичка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Имам Октавия 02 , 1.9ТДИ (77кв.) на 215 000 км. Маслото е 5W30 , изминати са 10 000 км. с него и нивото на щеката е малко над средата (мин. - макс.). Чудя се дали да долея или направо да го сменявам след 1-2000 км. Един познат майстор ме стресна,  че двигателите помпа дюза се карали с специално за тях масло, което малко ме озадачи. Има ли такова нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.