Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

Дайте мнение за Октавия 3 с TDI-CR / 66 kW / 90 к.c., DPF, 5


Nivi

Recommended Posts

Някой ако има впечатления от Октавия 3 с TDI-CR / 66 kW / 90 к.c., DPF, 5 моля да сподели. Загледал съм се в точно този, защото общината ме дразни и не искам да й плащам висок данък МПС. smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мога да ти споделя впечатления от двигателя, само че на купе на Фабия. За Фабията е приличен като вървеж и динамика (е, ако не си рейсър, естествено). Но на Октавия мисля, че ще й е малък и ще се задъха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианта, който аз карам, с 15 коня повече става, въпреки че ако е включен климатика доста играе с предавките. По-малко коне, при това с 5 скорости (по-дълги) според мен няма да е много добре, ще иска много ниски предавки за да върви и ще се загуби ефекта от икономичния двигател.

По-добре изчакай да направят N1 хомологация и данъка ще ти е 6 лева на година, независимо от конете - моя е такъв и общината го smile045

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е N1 хомологация на данъка и как се прави :-k ?

 

Не се прави, ами на автомобила на рамата/табелката пише, че е N1, в груб превод "товарен". Тогава данъка е от порядъка на 10-15лв... Но на 6 месеца мисля, че беше, си ходи на технически преглед - така ли беше или се бъркам нещо? И също така не си спомням, дали задните седалки трябваше да ги няма... Води се 1+1, доколкото ми казаха, когато гледах супърб 2 бизнес с n1. Мисля, че също това важеше само за фирми/юридически лица.

 

Ако нещо не съм разбрал правилно ме поправете.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"N1 е категория превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3.5 т. Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници.

Пътнически автомобил, хомологиран от производителя му като автомобил от категория N1, разполага със свидетелство за регистрация като товарен автомобил. Функционално и конструктивно N1 версиите са идентични на аналогичната им пътническа версия от категория M1."

 

Моята кола е напълно нормална, товарен автомобил, категория N1 с 4+1 места. Данъка беше около 12 лв (за 2012 от 26.11 до 31.12 платих 1 лев), после го намалиха, тази година ми е 6,17 лв. за цялата година.

 

За прегледа - губиш само първите 3 години, защото се прави всяка година. Над 10 години се прави на 6 месеца. Обаче един преглед е 40 лева, а данъка на 105 коня е 400 EDIT: грешка, данъка е 300

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При хомологация N1 се плаща данък като за товарен автомобил-там не е на киловати , а на товароносимост- реално данъка излиза между 5 и 10 лева на година. Другото предимство е ,че ако имаш фирма регистрирана по ДДС , може да си приспаднеш данъка при покупката.Трябва да провериш в Еуратек кои коли имат такава хомологация , ако искаш да се възползваш. По спомен Супърба се водеше 4+1 човека , а фабия 3+1 и там вече полицаи може да ти направят проблеми ако сте 5-ма в колата. Минава се 2 пъти годишно на преглед и ГО ти е съвсем леко по-висока. Oбщо взето си е далавера, защото на 105 коня данъка в София е малко под 300 кинта, а ако има такава хомологация колата-6лв. :)

П.С. докато съм писал колегата ме е изпреварил, но нищо smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

октавиа няма такъв двигател почват от 105 коня за дизел s_flag [-X

 

 

Има го имаааа колега smile021 \:D/ ,и то си е в ценовата листа на Еуратек с 1000 лв по евтин от 105 кс. А това дето си пишете това онова с данъците са си глупости. Никой от вас няма да го направи и само се лъжете че ще прецакате данъчното. Един път хванат ли те ще го/я духаш и мътеницата smile168 . Иначе този двигател го карах около 6 месеца на Голф 6 и мога да кажа че си е доста приличен. Имайки предвид факта че новата Октавия е с 100 кг по лека от предишната, 90 кс ще са и савсем ОК за нормално движение ( ускоряване до 100 км в 11,5 с. мах скорост 180 км/час и разход около 5,5 на 100 км средно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно - при N1 колко пъти се минава технически преглед - 2 пъти или 1 път годишно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Това с N1 не е ли само за Юридически лица т.е. фирми. Двигателя 90 к.с. дизел, го има само в ценовата листа, но го няма в каталога на Октавия 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До десетата година ежегодно,след това по два пъти годишно!

Всеки може да си купи МПС в N1 вариант!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но не всеки може да ползва данъчния кредит!

Off: и на bmw x6 d4.0 2011 г. данъкът е 6 кинта (в Пловдив), понеже е N1. на същия двг, но на Х5 (от същата година) без N1 данъкът е 1000+ лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Това с N1 не е ли само за Юридически лица т.е. фирми. Двигателя 90 к.с. дизел, го има само в ценовата листа, но го няма в каталога на Октавия 3.

 

Има го и в каталозите за Октавия, само можеби при Еуратек още не са го изпечатили както и за РС вариянта с 2.0 ТДИ 184 кс или бензин 220 кс. Важното е че го предлагат и може да се купи. Даже май и налични с 90 кс имат ;) . Ако те интересуват данни за него се закачи на Чешкия или Немския сайт на Шкода и там ги има всички двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче един преглед е 40 лева, а данъка на 105 коня е 400 EDIT: грешка, данъка е 300

 

Колега, аз ли нещо не те разбрах или... как така на 105 коня данъка е 300лв., а аз на моята 14+ годишна, 125 коня кола съм платил 122 !?!?!? smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оспамихме темата на колегата :oops: , но все пак...

как така на 105 коня данъка е 300лв., а аз на моята 14+ годишна, 125 коня кола съм платил 122 !?!?!?

Това е заради коефициента (ако общината е една и съща):

Закон за месните данъци и такси - Чл. 55. (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:

1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;

2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;

3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;

4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;

5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.

В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:

 

Брой на годините от годината / Коефициент

на производство, включително

годината на производство

Над 14 години - 1

Над 5 до 14 години включително - 1,5

До 5 години включително - 2,8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли такава глупост съществува в друга държава.

 

5 години плащах над 400 лв годишно, защото карам нова, икономична, ЕКОЛОГИЧНА, кола...

 

Последните две години великодушно сумата спадна на около 250 лв.

 

В същото време комшията се кефи как при регистрацията на новата си 15 годишна трошка излъгал лелката в общината, че имал катализатор... в резултат на което данъка му вече не е 16 лв, а само 8 лв. Кеф.

 

Това с N1-то е същата работа - всички баровци си писали джипарките и лимузините товарни и си се кефят, че пак са преебали държавата.

 

Извинявам се за спама, но така зави темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мое мнение е че не бива за 1000 лв да се спестява от двигател.Понякога и 105 коня не стигат за 90 не ми се мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фирмата трябваше да регистрираме автомобил (необходимо както за товарно магаре, така и за представителен автомобил), спряхме се на YETI 1,8TSI (160 магарешки сили май бяха).

В ЕУРАТЕК казват "абе така и така е за фирма имаме няколко Йетита дето могат да се регистрират като товарни 4+1" (въпросната категория N1 в талона).

Вече трета година плащаме 6,17лв годишен данък, и технически преглед правим всяка година (иначе на лек автомобил правиш преглед веднъж за първите 3 години и веднъж за следващите 2г - т.е. 2 прегледа общо за първите 5 години). Последната разлика в цената на Гражданската отговорност - оферта за параметрите на колата 184лв, заради това че е регистрирана като товарна 4+1 - цената е 220лв.

Колата е взета от ЕТ и е без решетки. Дали това трябва да е така или не... имам един пакет хубав зрял боб... мога да похвърлям малко и да видим какво ще излезе :)

 

Веднъж полицай при проверка направи забележка, че гражданската е за "лек автомобил", просто не бях забелязъл... веднага след проверката си направих добавъх и си доплатих разликата в премиите.

 

Данъчната система в БГ кърти миФки и рулира (rules)!

 

peace!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви решетки не и трябват.Излиза си от завода с N1 хомогелация,или както там се казва!А иначе по темата 105 к.с. върви доста по спънато от 1.9TDI-PD със същите к.с.,та не знам това с 90 за какво ще ви е?За служебен автомобил може и да е добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Valdo.Близко приятелско семейство смениха VW Touran за нов Tiguan и двата са 2.0 TDI 140 коня,но човека подмрънква че старата вървяла повече.Иначе джипката е много намазана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tiguan правилно ме поправи колега.Така е като карам само Шкоди smile091 Иначе исках да взема Touran чето,ама му искаха много кинти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.