Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG или ръчна за автомобил 2ра ръка


isojama

Recommended Posts

Един познат машинен инженер каза, че чисто конструктивно автоматичната кутия е по-здрава от ръчната. Не знам какво е имал предвид и дали е прав, но наистина е супер кеф и глезотия и който може, си го позволява.

 

Попитай друг познат електронен инженер какво ще ти отговори на същия въпрос ! ;)

Че е кеф- кеф е ! Ама к'вит сме "тънкажи" в БГ нали трябва да мислим и за след гаранция.

Едно DSG , ново, като резервна част струва над 12.000 евро ! Кво праим , ако му стане нещо и го тръшне чумата ?!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    11

  • Yaneff

    7

  • PRR

    5

  • VALDO

    5

Най-много писали в темата

Тя ръчната може да е по-проста, ама докато дойде време да се счупи автоматичната ще си сменил поне 2 съединителя на ръчната и тогава се изравняват като цени за ремонти. Автомата сменя просто за милисекудни и ако ускоряваш в този момент изобщо не усещаш паузата, която я има при ръчните. В инфарктна ситуация, когато трябва да потеглиш мигнувенно при автомата натискаш педала до край и тръгваш, докато при ръчната има голям шанс да пуснеш по рано съединител или да не направиш нещо като хората и да угаснеш. Веднъж съм имал удоволствието да карам автомат и сега се надявам да дойде по-бързо момента, в който ще захвърля ръчката. Едно друго предимство на автомата, сега масово навлиза адаптивния круиз контрол, с автоматичните скорости можеш да му се насладиш на 100% на това бижу, докато ако си ръчка все едно му режеш 2-та крака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно DSG , ново, като резервна част струва над 12.000 евро ! Кво праим , ако му стане нещо и го тръшне чумата ?!!!

 

А проверявал ли си колко струва нова механична кутия(със съединители притискатели и т.н. 'щото реално те са в DSG-то)? Ще ми е интересно да разбера каква е разликата.

 

Едно друго предимство на автомата, сега масово навлиза адаптивния круиз контрол, с автоматичните скорости можеш да му се насладиш на 100% на това бижу, докато ако си ръчка все едно му режеш 2-та крака.

 

Това е една много готина екстра, да! Особено за нашите магистрали където има и баири, защото като зададеш скорост, и дойде баира автоматично се сваля предавка или колкото са нужни, и следователно след баира пак се превключва на по-висока за да се поддържа зададената скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..., ако може някой да ми обясни преимуществата на ръчната кутия ...

 

По-евтина като първоначална инвестиция.

Значително по-проста конструкция, т.е. по-малко детайли за чупене.

По-лека.

По-евтина поддръжка.

Наличие на много повече сервизи в които може да бъде сервизирана в случай на нужда.

 

Това са чисто техническите предимства. А тук въпроса все пак е за втора ръка!

 

Но всичко е въпрос на усещане и пари.

 

Тук си прав, всичко по-горе написано е така, но за мен не са предимства, то ако ще се предпочита по-простата конструкция, и по-евтината поддръжка, и ако ще гледаме сервизите, да си вземем коли с карбуратор, че са по-прости, и по-лесно се поддържат, от тия с инжекциона...да речем - примери много. Като цяло кола втора употреба си е риск от всякъде, така че ако те кефи неусетното превключване за милисекунди, и умна кутия която се наглася според типа ти на каране вземи си DSG. Ако пък си рейсър или си решил, че ръчната кутия е по-сигурния вариант за теб взимаш си такава и си спиш спокойно. За мен разликата в поддръжката е едно масло за около 300 лева на 4-5 години(според моя годишен пробег).

 

Нали, все пак това е моята гледна точка, не искам да си налагам мнението.

 

П.П. за информация моята кола е купена втора употреба и е автоматик.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е една много готина екстра, да! Особено за нашите магистрали където има и баири, защото като зададеш скорост, и дойде баира автоматично се сваля предавка или колкото са нужни, и следователно след баира пак се превключва на по-висока за да се поддържа зададената скорост.

 

Стига де! На моята и бодвам 140 на магистралата и няма грижи да ги държи и без да сменя. Не вярвам коли с доста повече коне под капака да имат нужда от смяна на скорости за да задържат такава скорост. Това off-topic.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно друго предимство на автомата, сега масово навлиза адаптивния круиз контрол, с автоматичните скорости можеш да му се насладиш на 100% на това бижу, докато ако си ръчка все едно му режеш 2-та крака.

Това е една много готина екстра, да! Особено за нашите магистрали където има и баири, защото като зададеш скорост, и дойде баира автоматично се сваля предавка или колкото са нужни, и следователно след баира пак се превключва на по-висока за да се поддържа зададената скорост.

Адаптивен круз означава автоматично поддържане на разстояние спрямо скоростта напредходния автомобил, но това е в сила и за ръчката. Разликата е че ръчката сваля до 30 км/ч, а автомата до 0 и потегля после автоматично.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tU7IS59dQyo

 

 

Вчера на мой приятел му докараха Пасат 2010 DSG. Дали превключва ОК - да! Но познавам и лично съм карал коли на колеги с прецакани DSG-та, самоизключващи при движение и пр. Същия този човек има и един Голф 2 ка с 3-степенния автомат, е това е вечно. Така че, ако се говори за хидротрнсформатор - тя е по здрава, DSG -то е по-скоро роботизирана ръчна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойта е DSG и я карам главно извън София, а аз доста пътувам. В София си карам старата - ръчки. Да, бъркам ги понякога - на ръчката паля без да натисна съединителя, на автоматика се дзверя къде е педала - случва се все по-рядко :)

Плюсове и минуси има всяка една, аз ще кажа само няколко по-силни неща които ми правят впечатление и случки свързани с тях:

- минус за автоматика - като се движа зад някой и автоматика е на по-горна предавка, като дойде момента за изпреварване и настъпя, той тепърва включва на по-долна - загуба на ценно време. При ръчната го правиш предварително. При обикновенно каране това не пречи, но при критична ситуация... Случка с автоматика: движа се надолу по бул. България в най-дясна с около 40. Отпред гледам яко бият спирачки, а зад мене в средната лента приближават бързо коли. Лентата пред мене беше и леко песъчлива и доста щеше да е екстремно спирането. Взех решение да мина в лявата разко и да настъпя в същия момент - да, ама не. Озовах се в средната, то бяха едни превключвания, зачуди се на 3-та или 2-ра да включи и чак тогава се изтреля. Май втора включи, не помня. Тези които ме настигаха набиха спирачка. С ръчна кутия нямаше да стане така.

- плюс за автоматика - пускаш спирачката и тръгва леко, при ръчната го няма това. Не става въпрос за "екстри" при задръствания и баири. Случката с автоматика беше няколко дена след горната. Тръгваме и след малко всички напред набиват рязко спирачки и аз също спирам. Гледам за мене пича гледа вляво и дава газ. Пуснах спирачката и навих десен волан. Колкото и да е, колата се премести напред вдясно поне малко и този като ме удари щетите не бяха фатални - предната кола я ударих с ляв мигач, вместо централно с предницата. Ако беше ръчна скоростната, нямаше да имам време за реакции да включвам тепърва и щетите щяха да са много по-големи.

- минус за ръчната - при спиране колата редовно не е на скорост, за разлика от автоматика. Когато спирам и 99% натискам съединителя и не си играя с превключвания на по-малка предавка. Това е голям проблем при хлъзгава настилка. Случвало се е като видя че не спира колата и да я слагам на скорост. Автоматика се държи в пъти по-добре като е винаги на скорост.

 

За автопилота говорите - веднъж реших да го изпитам и да видя какво ще направи колата. При В. Търново към Горна има стръмен баир. Общо взето в началото долу има едно кръстовище и от там започва баира нагоре и даже пътя при кръстовището е малко надолу. Нещо подобно: малко надолу, кръстовище и много рязко нагоре. Включвам го на 40 км/ч на 4-та точно в началото. Пилота първо поддава по-малко газ, през кръстовището се усеща да увеличи малко, но като дойде баира става страшно - почва бързо да дава газ, но автоматика решава да върне на 3-та, а през това време скоростта пада значително (става около 30 км/ч), пилота дава още газ, но не става и накрая пилота изключва. Забавно :) В интерес на истината на автопилот рядко ми се е случвало да превключва на по-долна. Един път на Тракия при 135 км/ч (пилота трябваше да вдигне 140) при баирите преди тунела върна 5-та smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и ръчната сваля до 30км/ч, но я си представи караш с 90 на 6-та този пред теб намаля до 40км/ч и после пак ускорява до 90км/ч. В тази ситуация не си представям ръчката от 90 да падне на 40 и после пак да качи до 90 комофтно и за колата и за шофьора и дори такова доускорение на 6-та няма и да е икономично, докато автомата ще понижи няколко предавки и винаги колата ще е в оптимални за моментния режим обороти. Да не забравяме, че дсг-то има и типтроник, което го прави ръчка с автоматичен съединител, което пък за хората обичащи да си цъкат е голям кеф. Нека се замислим от колко години при скъпите автомобили изчезнаха ръчните скоростни кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замисляне има, но се свиква. Сигурно е минус, но се свиква. И без това да разчиташ на точно тази секунда при изпреварване, говори за супер рисково шофиране. От 0 до шеста си ги включва предавките без грам замисляне, мисли секунда, само ако се налага да се прескачат предавки нагоре или надолу. Още секунда или по-малко му трябва за самото превключване от 6-а на 3-та или 4-та, примерно, при кик даун. Тоест 2 секунди грубо при внезапна промяна на плавните режими.

 

Безсмислена опция при DSG за мен е т.нар. "спортен" режим, който стига до "лютеницата", но е idiot-proof и там превключва, не можеш да влезеш в зоната. Но над обхвата на турбината прирастът на динамика сигурно е 1%. Другото безсмислено е типтроникът. За някой, мигриращ от ръчна към автомат, дава някаква "утеха", но в ежедневието е безсмислен. Не помага и при затъване в сняг. По-ценно е, ако бяха предвидили зимен вместо спортен режим, примерно половин първа предавка.

 

DSG + темпомат е нещо невероятно. София-Бургас въртиш само волана като компютърен симулатор :) Чак умираш от скука в един момент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото безсмислено е типтроникът. За някой, мигриращ от ръчна към автомат, дава някаква "утеха", но в ежедневието е безсмислен.

 

Тук не съм съгласен. Изключително полезен е при дълги спускания - бодваш на ниска предавка и не ти се налага да си палиш спирачките. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новите ДСГ-та си свалят сами предавки до 3-та по наклон, като им чукнеш спирачката(всъщност може би всички го правят, не зная smile049 ). Или поне така съм чувал. Но има наклони, които се спускат на първа или втора, та за там ръчния режим е чуден. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новите ДСГ-та си свалят сами предавки до 3-та по наклон, като им чукнеш спирачката(всъщност може би всички го правят, не зная smile049 ). Или поне така съм чувал. Но има наклони, които се спускат на първа или втора, та за там ръчния режим е чуден. smile027

Връщат, ама моята не достатъчно - от 7 на 6/5 на места, където иска 4, така че ръчния режим го ползвам за това и нищо друго (добре че послушах Владо Христов от Еуратек да не си поръчвам пера на волана, че много се бях залетял и сега щях да си ги ](*,) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новите ДСГ-та си свалят сами предавки до 3-та по наклон, като им чукнеш спирачката(всъщност може би всички го правят, не зная smile049 ).

моята е 2007 и няма такова нещо - трябва ръчно да го сложа на по-ниска. Пример където редовно го ползвам - след магистрала Хемус при Ябланица по завоите - слагам на 4-та и до долу без спирачка. Ръчният режим понякога го ползвам и при изкачване. Примерно карам с 40 км/ч на 3-та на D, но следващия момент става равно и пак стръмно и автоматика на равното включва на 4-та и после пак на 3-та. Та общо взето за да избягна непрекъснато превключване нагоре-надолу като се изкачвам горе-долу с една скорост, го слагам на ръчен и така. Има и други плюсове при изкачване, ама са дребни неща. Също като вкарвам в гаража го слагам на ръчен режим на 1-ва - автоматика решава че ще ползва 2-ра (имам чувството че е на полусъединител), ама е стръмно и не е за втора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-новите ДСГ-та си свалят сами предавки до 3-та по наклон, като им чукнеш спирачката(всъщност може би всички го правят, не зная smile049 ). Или поне така съм чувал. Но има наклони, които се спускат на първа или втора, та за там ръчния режим е чуден. smile027

Връщат, ама моята не достатъчно - от 7 на 6/5 на места, където иска 4, така че ръчния режим го ползвам за това и нищо друго (добре че послушах Владо Христов от Еуратек да не си поръчвам пера на волана, че много се бях залетял и сега щях да си ги ](*,) )

Какво за перата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-миналата зима имах жестоки проблеми със затъване в 15-20 см разкишан сняг. DSG + ASR са гарантирана комбинация за самоокопаване в стил Т-34 :( Превключва до 4-та на място, типтроникът изобщо не помага, колкото и да се опитвам да върна на първа. Точно захапва да излезе и се включва ASR и бие спирачка на дясното колело... лудница! Изходът беше чисто нови зимни гуми (старите бяха на 3 зими) + шанцов инструмент в багажника. И пак на сняг имам едно на ум... Един зимен режим с редуктор просто е нужен на автомата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Какво за перата?

Нямаше да ги ползвам, дори да ги имах (освен евентуално за минаване на по-ниска предавка преди влизане в завой), просто колата почти винаги е на предавката, която искам в зависимост от това как си играя с педала на газта. Иначе в Ауриса непрекъснато ги ползвам, защото тая кола е на правилната предавка само над 120 и няма никакъв кик-даун.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

- минус за автоматика - като се движа зад някой и автоматика е на по-горна предавка, като дойде момента за изпреварване и настъпя, той тепърва включва на по-долна - загуба на ценно време. При ръчната го правиш предварително..... Автоматика се държи в пъти по-добре като е винаги на скорост...

Опитът ми е само с мокри автоматици - Джийп, ФВ, Мерцедес и Митцубиши. На всички кутии съм превключвал, играейки с педала на газта, предавки нагоре и надолу и не ми е било проблем да го правя и като искаш да изпревариш подготовката е същата като с ръчна кутия, само че има и една налудничева усмивка :) Дори с Митцубишито си играех доста, защото бях на оглед и исках да видя как реагира кутията. Моето впечатление от мокрите съединители (хидротрансформатори) е точно обратното - при вдигане на крака от газта оборотите падат много, като на свободна почти. Единствения минус (субективно), за който се сещам е дългата първа на Джийпа и това че каквото и да правиш 5та включваше след 100-110 км/ч. Друг минус, над който нямам наблюдение, е потеглянето при хлъзгава настилка. Всичко останало в автомата са + за мен. Особено ако теглиш ремарке е по-лесно. От всичко, което чета оставам с впечатление, че минусите на дсг-то е по-скъпият му ремонт ако даде фира :) ама то и на ръчките сигурно не е евтин и ако имах възможност щях да карам автомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Evin,DSG-то не ти е било проблема,а гумите!Смело мога да кажа,че DSG за зимно време е силно препоръчително!Отпускаш спирачката и съвсем леко подаваш газ и с хубави гуми стават нещата и през доста кофти места.Иначе е ясно,че като даваш много газ нищо хубаво няма да се случи.

Когато взимах мойта основното изискване беше да е DSG и прежалих това,че не е 4x4.Сега който взима има и варианта 2 в 1.

 

P.S.>>Перата ги използвам рядко и основно по Шипка,когато карам на границата на възможното за моя автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитът ми е само с мокри автоматици .

Ми то и ДСГ-то си е мокро :-k

 

Имал е предвид хидротрансформатор навярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак уважаеми колеги ръчната скоросна кутия си е най-добре. и аз не обичам колата да мисли вместо мене. Поздрави и всичко най добро!

 

Вероятно си и фен на карбуратора smile027

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми липсва смукачът, да си го дръъъъпнеш едно хубаво преди палене. Аман от умни коли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карба е остаряла технология, заради значително по-слабите възможности за регулиране на горивния процес и в крайна сметка по-ниско КПД

Ръчката има по-добро КПД от ДСГ. Де го колегата Стиви пак да поспорим :D

Ако става въпрос за роботизирана кутия със сух съединител ... там пък цената нещо хич не ме кефи :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карба е остаряла технология, заради значително по-слабите възможности за регулиране на горивния процес и в крайна сметка по-ниско КПД

Ръчката има по-добро КПД от ДСГ. Де го колегата Стиви пак да поспорим :D

Ако става въпрос за роботизирана кутия със сух съединител ... там пък цената нещо хич не ме кефи :mrgreen:

Там щото е сух и КПД е по-голямо.А за разлика от 6ст.,при 7ст. не се сменя маслото! smile092
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.