Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG или ръчна за автомобил 2ра ръка


isojama

Recommended Posts

Здравейте. Скоро време възнамерявам да се сдобия с модела на Октавия(хечбек) от +2005г. и съм се насочил към 2.0 TDI 140 к.с., но се чудя дали DSG или ръчна скоростна кутия да взема. Кое е по-добре погледнато от към поддръжка и ефективност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    11

  • Yaneff

    7

  • PRR

    5

  • VALDO

    5

Най-много писали в темата

Мхм, ясно :) а иначе ако автоматика се прецака, скъпа ли му е поправката? Казаха ми също, че евентуално автоматика издържа бая километри ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си ръчна :) Автоматика му е скъпа поправката. Не съм чул никъде DSG-то да е по-добро от ръчната - т.е. да изкара повече километри :)

 

Поздрави

 

ПП:

Така изглежда DSG-то (примерно изображение): http://www.holt.us/tdi/vw_dsg_cutaway_lg.jpg

Така изглежда ръчната (примерно изображение): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_Golf.jpg

 

Някак не вярвам всичките тия цвъчки и т.н. в DSG-то да изкарат повече от обикновена механика :)

 

ПП2: само дано не стане сега спор DSG vs. Ръчка! Който, каквото си иска да си кара - каквото му е кеф и за каквото ще си използва колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммдам, ако колата беше нова да си зададе човек въпроса, ама на 8-9 годинки за мен правилния отговор е ръчна...разрови се малко из форума и търси проблеми DSG да добиеш малко представа от порядъка за евентуални ремонти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DSG-то страда основно от собственик-простак и от висок въртящ момент (особено ремап). Иначе е абсолютно безпроблемен автомат. Ако ставаше дума за 1.9TDI - изборът е 100% DSG. При 2.0TDI трябва да се тества по-обстойно за шумове, вибрации, проблеми. Ако става дума за чипосан двигател - бЕгай бързо и далече!

 

Единственият ОТВРАТИТЕЛЕН проблем на DSG е, че като веднъж го покараш, повече ръчка няма да искаш да барнеш smile091

 

Като говорим кое е по-здраво в дългосрочен аспект - има DSG-та вече на по 300х км, че и отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от към подръжка и откъм ефективност dsg е по-скъпо. Безплатен обяд няма. Безплатен кеф също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като издържа заводски 170 катърa, значи ще понесе без проблем един умерен и добре написан чип тунинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм 100% убеден, че слагат една и съща кутия на 105 и на 170 коня, не се наемам да го твърдя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да съм 100% убеден, че слагат една и съща кутия на 105 и на 170 коня, не се наемам да го твърдя.

 

различни са.....

едни и същи са на 140 и 170.

на 105 е различна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като издържа заводски 170 катърa, значи ще понесе без проблем един умерен и добре написан чип тунинг.

 

Катърите са от малко значение! Гледа се въртящия момент smile049 Май някои модели дизелите нарочно ги скопяват заради DSG-то.

 

Аз бих взел ръчната. Едно, че е по-проста механично, второ че мразя друг да ми върши работата smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е казал шопа "... Епа она да не е по-умна от мене, че да ми казува на коя скорост да я карам ...".

 

Много правилно :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще стане, чак като навлезнат масово хибридите и електричките. До тогава ръчката има още много живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да сме живи тогава :) така, че да му мислят тия по нас - мързеливите s_flag

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе в щатите си е атракция да видиш кола с ръчни скорости защото обикновено са над 400-500 коня - спортни изпълнения, тогава вече има смисъл ти да определяш кога да става включването. А другото е тренировка на ляв крак - дясна ръка(за тия с десните волани съответно лява ръка ляв крак) и много действия за вършене докато караш. Между другото и аз бях върл защитник на ръчката - но DSG промени погледа ми върху шофирането - не е реклама!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много пъти съм го споделял, но с автомат се шофира много по-сигурно, двете ръце винаги са на волана. Това е безценно в завой, при внезапна маневра с нужда от down-kick и пр. Наскоро карах хюндая i30 на баща ми, с доста добра ръчна кутия в интерес на истината, включва много прецизно с много къс ход, ами... все едно се качих в автомобил от миналия век. Просто е безсмислена хамалогия, дясната ти ръка е заета нонстоп с глупости, левият ти крак се поти с фитнес, в трафик е много досадно... Тия неща са от миналото, само спортните маниаци ги оценяват по достойнство. Не искам да обръщам темата в спор, ама и не разбирам как с лека ръка се отричат неоспорими преимущества :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..., ама и не разбирам как с лека ръка се отричат неоспорими преимущества :)

 

Всяка технология има предмиства и недостатъци. И всеки слага своите приоритети и решава. При мен са едни, при теб са други. За теб са неоспорими преимущества, за мен не са - моите приоритети са други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за технологии...не може да се отричат предимствата - които са много повече при автоматика. И аз не искам да обръщам на спор, но ми стана много интересно, ако може някой да ми обясни преимуществата на ръчната кутия(без да се говори за вече споменатите спортни автомобили), но нека да е някой карал и автомат(DSG), и ръчна кутия.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..., ако може някой да ми обясни преимуществата на ръчната кутия ...

 

По-евтина като първоначална инвестиция.

Значително по-проста конструкция, т.е. по-малко детайли за чупене.

По-лека.

По-евтина поддръжка.

Наличие на много повече сервизи в които може да бъде сервизирана в случай на нужда.

 

Това са чисто техническите предимства. А тук въпроса все пак е за втора ръка!

 

Но всичко е въпрос на усещане и пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат машинен инженер каза, че чисто конструктивно автоматичната кутия е по-здрава от ръчната. Не знам какво е имал предвид и дали е прав, но наистина е супер кеф и глезотия и който може, си го позволява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.