Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

„Умниците” от аварийната лента


Chr81

Recommended Posts

Вижте какво намерих нета. Ако искате го разпространявайте максимално. Дано да има полза.

 

„УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА

Във връзка със задръстването на магистрала Тракия поради ремонт на мост, което в неделя /25.08.2013/ беше 15 км и това, че се очакват задръствания там поне до август 2014г, както и във връзка с манталитета на част от българските шофьори, които са нещо повече от всички останали и за тях правилата не важат и карат в задръстване по аварийната лейта, искам да разкажа следното, което се случи тогава. Кой крив, кой прав не знам, всеки сам може да прецени за себе си, но карането по аварийната лента в задръстване дразни изключително много спазващите правилата участници и е огромна простотия и глупост. Глупост е, защото:

1. Винаги идва момент, в който и аварийната лента се запълва и няма накъде да се продължи напред и трябва да се спре в нея. А така се блокира достъпа на автомобили на полицията, линейки и пожарни /не дай Боже/, ако има нужда. Преди време в такава ситуация си отвисяхме 1 час половина в задръстване поради катастрофа и като се задръсти аварийната лента след 10 минути се чу линейката, която трябваше да мине, но нямаше откъде. Оттам се започнаха едни маневри аз в средната лента, идиотът в аварийната лента и така всички в тези две ленти, та да направим път. Направихме /средната лента наляво и аварийната лента наляво/ и линейката мина по банкета след още 2-3 минути. Кога е стигнала катастрофата не знам, но вместо в нашия участък да мине за 10-15 секунди, всички тези „умници” в аварийната лента я блокираха за 2-3 минути. Стана ми срамно, че съм българин и още съм тук в този момемт, честно. Направо да им пожелаеш другият път те, „умниците” от аварийната лента да чакат линейка, която не пристига и не пристига, защото страната е България, простотията е българска и манталитетът е български.

2. Минаването по аварийната лента спестява време на минаващите по нея, но ощетява всички останали коли, които стоят и чинно си чакат в другите 2 ленти вече безкрайно време, защото са културни, не са над закона, обикновени, по-глупави от „умниците” или както искате. Те вместо да минат за час и половина ще минат за 3 часа, а „умниците” от аварийната лента ще минат за 10минути, защото са безпардонни, нетолерантни.

Започвам разказът за последното задръстване в неделя /25.08.2013/ на магистрала Тракия, поради ремонт на мост, което беше 15км поне. Караме си и спираме в един момент. Първо си мисля катастрофа, ужас, пак ли. Дано да са живи хората. Тръгваме, правим 20метра на първа скорост и пак спираме. Още тук „умниците” от аварийната лента започваха да се изнасят с маневри към аварийната лента, защото те бързат повече, имат малки деца, не могат да чакат, возят болен човек или родилка, абе всеки си има причините, но със сигурност най-голямата причина е ПРОСТОТИЯТА! Защото ако има бременна жена или болен човек трябва да минат 2-3-5-10-20 коли, а не 500-1000. По едно време гледам една Хонда Сивик сив хетчбек кара по аварийната лента. Кара си, но тръгва и спира почти до мен с темпото на движение на колоната. В първия момент не се усетих, но след 5 минути стана ясно, че човекът блокира напиращите отзад „умници” от аварийната лента и си кара със скоростта на задръстването и така поне 10-15минути. В един момент като се изравни с мен му направих жест да си свали прозореца. Сваля го той и аз му викам през жена ми, която е на седалката до мен: „Евала пич, така ще те бият, но да знаеш, че ако стане нещо спирам и съм на твоя страна и съм ти свидетел”. Човекът се ухили, махна с ръка, а отзад се возят едно ли, две ли деца и жена му отпред. Да му се чудиш и на него.А иначе няма минаване.

Вместо час и половина ще чакаме там поне 3 часа, защото нямаше никаква организация от страна на полицията, въпреки че на всеки нормален човек е ясно какво ще стане неделя следобед и вечер през август месец. Какво пречи да има една полицейска кола, която да е 4-5-10км преди ремонта на моста в задръстването и регулира движението. Да спира тези които карат по аварийната лента и да ги глобява. Или по-добре да стоят с 1 камера и да снимат колите в аварийната лента и после снимките за глоби. Поне 500 или 1000 коли по една глоба колко пропуснати ползи за държавния бюджет. Но в нашата държава полицията е там където и когато не ти трябва, а когато ти потрябва я няма. Как беше - НАШАТА ПОЛИЦИЯ НИ ПАЗИ! Голям хит.  Надявам се и някой полицай от по-висшите етажи да прочете това, да има съвест /защото утре може линейката да бърза и за него или негов близък, приятел роднина, да не дава Господ/ и да помисли върху тези мои излияния какво да се направи, за да има някакъв ред, да се гордеем, че сме българи дори в задръстването и да виждаме, че има полиция където и когато трябва, а тарикатлъците и простотията не минават. Защото тарикатлъците и простотията зад волана са причина за поне половината, ако не и повече от жертвите на катастрофи, които за миналата година са 700-800 човека, а ранените са поне 10000човека. Ако сме толерантни и караме разумно цифрите сигурно ще са наполовина. Както и да е, продължавам нататък.

Зад Хондата има дълга опашка от „умници” от аварийната лента. Зад нея Мерцедес S класа, някъде от 2000-2003 година т.е. 10-12 годишен, сребрист, с пловдивски номер, с плешив шофьор и кифла до него. Стои зад Хондата и по едно време се премести зад мен с идеята явно да използва и някак да мине пред Хондата ако аз тръгна по-рязко. Видях го и следващия половин час поне тръгвах и спирах така, че Хондата от дясно да върви до мен и аз до нея, сиреч горе-долу тръгваме и спираме заедно. Мерцедесът след това се премести зад Хондата пак т.е. в аварийната лента. Коланата си пъпли с 10 км/ч, тръгнеш вдигнеш 10-15-20км/ч и спреш след 10-20-30-50 метра, че и по нагорнище.

Жега е. Всеки бърза и е изнервен. Никой не е предполагал, че там ще трябва да се стои поне час и половина, а ако сложим и „умниците” от аварйната лента, то 3 часа не ти мърдат. Всеки има жена, дете в колата, бърза да се прибира, утре е работен ден, да се оправя, багажи да сваля и прочие, но не. Задръстване! Тази така умразна дума за всички шофьори. И то не какво да е задръстване, а поне 15км задръстване. Колите, които са по-стари започват да прегряват. Тук там по аварийната лента има спрели коли с вдигнати предни капаци.

Мерцедесът явно реши, че вече достатъчно е чакал и е бил толерантен. В аварийната лента зад Хондата започва да свири на пожар. Свири минута и половина нон стоп, други зад него взимат пример и те свирят. Някои обаче не свирят, защот клаксоните бяха 3-4, а не 100. Колоната се движи с никаква скорост. Даже едни младежи бяха слезли, бягаха до колите, ходиха по нужда и така. Свири си Мерцедесът минута и половина и вече и на мен ми бърка в ......... Изчаках пред мен да се освободят 30метра и оттам, първа, рязко газ, десен мигач и аз в аварийната лента пред Хондата. Пред мен в средната лента беше един Форд Орион комби. Изравнявам се с него и спирам. Хондата мръдна зад мен и тя спира. Както се свиреше отзад с клаксоните, така и свирнята престана на момента. Така карах до Форда поне около половин час. През този половин час, сребристият пловдивски Мерцедес в един момент използва, че отстрани има равно, което си е чакъл и може да мине евентуално и се изравни с Хондата. Почнаха се едни жестове и псувни и прочие. Аз го виждам, но нищо. Вече се намести между мен и Хондата. Държа го отзад не нарочно, но няма как да ме заобиколи, защото отстрани на пътя вече не е равно и няма как да мине по чакъла. Аз съм си до Форда Орион комби и си карам с него. След 5-6 минути нарочно в един момент му направих място, да мине от ляво т.е. по асфалта. Ясно е, че го пускам. Минава, изравнява се до мен и средни пръсти, жестове. Тръгва си напред по пътя, прави 10-15метра пред мен и спира рязко. Едвам спирам и аз - не очаквам да набие спирачки. Слиза, оставя отворена вратата на Мерцедеса S класа, 12 годишен барутник, без предна лайсна с датчици за предния парктроник, защото няма 2000лв да си я купи, а пък някой друг като него гъзар с 12 годишна S класа му я е откраднал, защото и той е нямал 2000лв да си я купи. Пловдивският ......... се пеняви, ръкомаха, псува, изплюва се на земята показно. Аз не го провокирам. Стоя като пън. Дано не тръгне да ме бие и убива. Не искам проблеми. Викам си добре де. Откъде ме знаеш какъв съм, що съм, колко ми е акъла или дали просто не съм луд. Луди хора има много по улиците и не всички са в здравни заведения. Мога да тръгна през теб колата и после да, ще имам проблем, но нали знаем в каква държава живеем. Умрелият си е умрял, виновният ще се оправи по някакъв начин. Така или иначе присъдите не съответстват на деянията. Или пък ако ми скочиш на бой откъде знаеш например, че нямам боен пистолет в мен или не съм полицай примерно. Или пък не съм с 10-ти дан по карате. За да го правя очевидно не ми пука от теб и не ме е страх от S класата ти без предна лайсна. Вътрешно ми е гот, даже си мисля да сваля прозореца и да му предложа 1000евро щото е баровец да си купи предната лайсна. Случайно имах толкова в мен. Но имам разум да не го провокирам повече, защото и аз не искам други проблеми, а така шансът да тръгне да прави нещо нараства, пък ако тръгне става проблем и за мен, и за него. Няма смисъл!

Спомням си една случка в Благоевградско преди повече от 10години със Стойчо Стоилов, бившия футболист на Литекс, ЦСКА и Нюрнберг. Засякла Жигула с пенсиониран военен вътре, а Стойчо Стоилов с джипа и слезнал нещо да му се обяснява ли, да го бие ли, никой не знае. Пък и кой кого е засякъл не е съвсем ясно май. Резултатът 3-4 куршума в тялото на Стойчо, правиха му операции, беше по болници поне половин година и това сложи край на кариерата му май. Иначе можеше да играе още малко. Едва оживя.

Така, изплюва се пловдивският ........... /в Пловдив сигурно не всички са такива и има и нормални хора, то и от другите навсякъде ги има де/ качва се на Мерцедесчето без предна лайсна, на 10-12 годишна възраст и изчезва напред. Караме си, аз до Форда Орион Комби, отзад Хондата. По едно време идва отбивка в дясно, но първо е почти без асфалт, чакъл, с неравности и второ доста се обикаля. Та оттам виждам в огледалото се „умниците” от аварийната лента тръгват да минават през траповете водени от един Мерцедес, бял, може би на година и половина, най-много две, ей такъв изцъклен отпред . Скъпа и хубава кола дори за Германия. Кара през неравностите, вдига прахоляк и бърза да отиде на другия край на отбивката, да влезе преди нас и да изчезне напред. И аз първа, втора, 20км/ч, 40км/ч, 40коли от средната лента ги минавам и хоп точно, където черният път се връща на магистралата се вижда Мерцедесът отдясно, но аз очевидно ще мина преди него. Минавам, правя 10 метра и спирам, след мен белият Мерцедес. Държах го 2-3 минути отзад и му направих път. Изравнява се преди мен и ми прави жест до главата, върти си пръста т.е. нямам мозък. Аз го гледам хем сериозно, хем с насмешка, хем вътрешно ми е даже много готино и през цялото време му правя знак с лявата ръка да си кара т.е. „Айде не ми се обяснявай, карай си, че те прежалих да те пусна, да не дам напред пак и да те запуша отново”. Вече съм изпреварил моето място в колоната, далеч напред съм от Форд Ориона Комби, може би 200 метра напред. Хондата я няма, защото тя явно си върви с Форда. После вече дойдоха знаците за това, че остават 200метра до ремонта. Другите, че има ремонт след 2км бяха отминати отдавна. Пак спирах няколко пъти, но викам айде то не остана, пък и там вече е по-широк пътя и поне 3-4 коли минаха отдясно на аварийната лента по равния чакъл. Няма смисъл и тръгнах и аз. На стеснението има място да мине 1 кола, защото в нашата посока се падат аварийното платно и половината от средното, но аварийното е по-малко. Т.е. колкото и да се прередиш отпред може да мине само една кола от трите колони. Като се пререждаш показваш, че си нещо повече от другите, нетолерантен, за теб няма правила. Сигурно има и хора, които наистина са на зор и бързат, но такава ни е държавата. Полиция имаше чак на мястото на ремонта и то един говореше по радиостанцията и махаше с ръка да се кара. Дано някой от ръководните органи да измисли нещо и да има ред.

НЕ КАРАЙТЕ ПО АВАРИЙНАТА ЛЕНТА!!!!

Тук беше задръстване, но ако е катастрофа по нея трябва да минат линейка, пожарна и полиция. Понякога тези 10минути забавяне са фатални. Там може да се сте вие, ваш близък, приятел, човек на когото държите. Отделно другите не са длъжни да чакат 3 часа, вместо час и половина, за да минете вие за 10минути. Всички бързат, никой не му е приятно, а и наистина на някой може да му прилошее например и да може тази лента да се ползва.

Мислех да пиша като предложение като се знае, че е ремонт /защото ремонтите на Тракия ще са до август 2014г/ и сте сигурни, че не е катастрофа можете да карате като тази Хонда – в аварийната лента със скоростта на колоната и да блокирате така „умниците” от аварийната лента, безпардонните и нагли хора, които навсякъде в живота са такива и реално го правят още по-непоносим с действията си или бездействията си. Защото човек както си кара колата, такъв е и в живота като цяло. Ако една кола кара така, на мястото си в колоната, но в аварийната лента и блокира бързаците, те нагледците ще й свирят, псуват и святкат, но ако са 3-4 коли или 5-6 коли или по-масово може би ще се въведе реда, който очевидно полицията или не може, или не иска да въведе с глоби. А пък съвестта за част от българите е непознато понятие.Сега вече не знам дали да призовавам за това. Оставам на всеки да прецени кое е добре, кое е зле, кой крив и кой прав, да направи извод сам за себе си, но така не може да се живее.

За съжаление дори и да има катастрофа, тя аварийната лента пак ще е блокирана от всички тези „умници” от аварийната лента, така че полицията пак ще си пробива бавно път. Не знам изобщо има ли оправия. Накрая се сещам за вица, че изходите за България са 2 – Терминал 1 и Терминал 2.

ИМАЙТЕ РАЗУМ И СЪВЕСТ И НЕ ИЗПРЕВАРВАЙТЕ ПРЕЗ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА! ТЯ Е ЗА ДА СЕ СПАСИ НЕЧИЙ ЖИВОТ ИЛИ ПРИ ПОВРЕДА! ПО НЕЯ ПАК СТИГАШ ПО-БЪРЗО, НО ОСТАНАЛИТЕ ГИ БАВИШ БЕЗБОЖНО ИЛИ ПЪК СЛУЖБИТЕ ЗА ДА СПАСЯТ НЕЧИЙ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също бях потърпевш от вечерното задръстване. Ще напиша моите впечатления.

1. Кой "умник" е подписал да се започва ремонт в най-пиковите месеци за трафик на магистралата и то точно, когато я пуснаха цялата от София до Бургас в експлоатация. Т.е подписа на някои от онези важни листове с разрешително за ремонт е подпис на някой некадърник и невежа, не му пукащ за народа, който ще чака нагоре от час и половина по "скоростния път"-магистрала.

2. Присъствие на КАТ, полиция и др. нямаше. По времето което бях аз там, просто нямаше! Нито да следят за нередности, нито да помагат за регулиране на движението.

3. Великите хитреци каращи в аварийната лента... Вря и ми кипя както и на много други. За определено време и аз ги запушвах , както е била направила хондата, но през цялото време си мислих дали може да има линейка отзад. Въпреки помощта на пича управляващ стар форд фиеста ги задържахме, но реших че е по-разумно да заминават напред и да се бутат при евентуалната катастрофа(и аз мислех че има такава) като ще бъде по-близо за линейката. Също така бях учуден от наглостта на нарушителите. Това че ще забавят мен и още хиляди като мен които си стоят в правилната лента, като че ли не е толкова важно в сравнения с човешки живот.

4. Не е луд този, който яде баницата, а който позволява да я яде. Т.е пак КАТ, полицията и т.н са виновни за нарушителите, а не самите те. Не ги подкрепям, ама щом може да мине метър и нищо не му пречи, защо да не го направи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тва със задръстването на аварийната лента и аз го гледах в Неделя.... няма такъв тъп и невеж народ като нас. Пълни идиоти... нямам други думи. Всички верижни катастрофи по време на задръстването станаха точно в аварийната (поне 4 на брой). Ама ако на някой умник, задръстил аварийната, на детето му му стане лошо, ше почне да се вайка как така няма линейка... И ченгета минаха, и нищо не им казаха - ебалници! Преди доста време имаше зверска катастрофа на Тракия.... и тогава бяха задръстили аварийната - съответно линейката не можа да мине и всички седят и мигат на парцали. Тъпи wannabe гангстери - селски герои...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам нещо. Защо хейтвате тия които нарушават закона, а не тези които не си вършат работата по спазването му? Къде е КАТ? Къде е държавата? Достатъчно е било да има една патрулка с камера да снима. След това един кратък репортаж по националните телевизии, че Х стотин нарушители са глобени въз основа на заснетия материал и следващия път надали ще са толкова нагли. И, като се промени закона, за такова нарушени се отнема книжката за 6 месеца до година да видиш как за един месец ще станем като "европейците"!

 

Що се отнася до кретенията да се работи точно в пика на трафика - същата работа като забавеното отваряне на магистралата. Този път, за щастие, без жертви. Само нерви.

 

И един страничен въпрос: някой звъня ли на 112 да съобщи за задръстването, липсата на полиция и наличието на тарикати?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така миналата година на път за събора с Юли запънахме един чичак с една Зафира - аз пред Зафирата, Юли зад него, а другата част от колоната до нас. Е чичката си изяде топките и едва ли пак ще го направи. Доста го забавихме :) Тогава нямаше задръстване а той реши просто, че е по-добре да изпревари движещата се колона с 60км/ч през аварийната. Е неочаквано ама и той се движи с тая скорост доста километри :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "умниците" - ясно...

В нормалните държави, като се затвори едното платно за ремонт, другото се разделя на 4 ленти - 2 в едната посока и 2 в другата, като десните ленти се оставят малко по-широки и там тировете се движат на по 5 см от пластмасовите колчета. Ограничението е от 80 нагоре. Да не говорим, че се сигнализира от километри с едни огромни мобилни светлинни табла. Това съм го виждал преди 23 г... Тука - може и да не доживея....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, аз т'ва казвам - минаха и ченгета и нищо...

 

В "нормалните" държави това се нарича "престъпно бездействие" и се санкционира... Аз пък за такива неща звъня на 112 и диктувам номера. Не знам дали работи, но със сигурност не вреди. А е и по закон - опитвам се да предотвратя ПТП, т.е. спешно е smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Кой "умник" е подписал да се започва ремонт в най-пиковите месеци за трафик на магистралата и то точно, когато я пуснаха цялата от София до Бургас в експлоатация. Т.е подписа на някои от онези важни листове с разрешително за ремонт е подпис на някой некадърник и невежа, не му пукащ за народа, който ще чака нагоре от час и половина по "скоростния път"-магистрала....

и аз от два дни размишлявам по казуса - "разрешителното за ремонт излязло чак сега и бързали да хванат топлите дни за ремонта"... ами досега що не излезе тва решение бе деба, предполагам, че е вкаран проекта още миналата година. голямо мислене е паднало...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, поредното дебилно решение... Ми то и през Октомври е топло, а трафикът по магистралата е поне 5 пъти по-слаб smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да, мила и позната българска картинка.... Но преди няколко дни няколко такива ги глобиха.

Защо карате в аварийната лента, господин водач - ами защото бързам....

Хайде тогава да ви напишем едно актче - и пет или шест човека така изгърмяха.

И съм сигурен, че дълго ще им държи влага.

Да, кофти е да те одрусат - но тоя път ченгетата бяха в правото си.

Ала българите само когато ги удариш по джоба - и тогава почват да постъпват разумно.

Или поне повечето са така....

Но явно тоя е начинът! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако полицаи застанат на бул Рожен до ОМВ ,ще имат работа ,даже няма да могат да смогнат да глобяват идващите от към Илиянци ,които карат в насрещното ,преминали през две непрекъснати линии на настилката,за да се наредят като трета кола,но там е за завиване към ЗММ,но продължават на право.Заради такова движение и неправилно изпълнение през тези линии на ляв завой,преди година/или повече /се удариха две коли и от завиващата пловдивска кола имаше жертва.И двамата водачи са виновни,но какво стана с този случай ,не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.