Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

1.2 12v 2005 - предполагаем ел. проблем и други въпроси.


sparkybg

Recommended Posts

Здравейте.

 

Колата в последните 3-4 години не е карана, а само припалвана през месец два. До преди 2 месеца палеше все едно е карана до преди 5 минути, днес не поиска. На 40000км. е.

 

Върти, припалва за половин секунда, и после гасне. reset-нах сервизния интервал - без промяна. Стрелката за нивото в резервоара в по-голямата част от времето показва че е празен, съответно свети бензиноколонката и пищи че няма гориво. Гориво обаче има - днес сипах допълнителни 10 литра и когато показва коректно дори е над резерва. При най-малко поклащане на автмобила стрелката клюмва.

 

Заради поведението на стрелката и поведението на двигателя като при липса на гориво, предполагам е електрически проблем някъде по веригите между компютъра и резервоара. Понеже още в гаранционния срок имах грижи с някаква букса - премигваха светлините за задна скорост, предполагам че и сега случая е тоя. Ако проблема е с общото захранване или маса на нивомера и бензиновата помпа, общо взето си представям точно тоя модел на поведение - помпата не смогва да кажи достатъчно налягане и да поддържа достатъчен дебит. При даване на контакт се чува нещо като прищракване на реле и бръмване от помпата, но ми се струва мижаво - пусто не помня как звучеше нормално при подаване на контакт. Другия вариант е да е сдала самата помпа или да е затлачен филтъра - видях го къде е, но не мога да схвана принципа на откачане и закачане на тръбичките му, а предполагам смяната му не е велика философия. Но тоя случай не обяснява странното поведение на стрелката.

 

Къде да намеря диаграма от къде минават жиците и да търся къде има букси и маси? Като съм свикнал с нисанските мануали, малко ми е трудно да се ориентирам в момента и ще съм благодарен на всякаква помощ.

 

И въобще, ако някой се е борил с подобен или същия проблем - нека сподели неговото решение,

 

И не на последно място - искам да си купя четец за грешки и диагностика. На другото ми возило (Nissan Terrano) съм си решил проблема, но там вариантите не са много. Тук малко се затруднявам с избора - трябва ми основно четене на грешки но и гледане на данни в реално време би било добър бонус, защото често от самата грешка не си проличава истинския проблем. Не ми трябва някакво универсално супер-дупер устройство - просто да поддържа моята кола и да не е на съвсем невменяема цена.

 

Благодаря предварително.

 

ПП: Нещо не намирам и буксата за диагностика - май не е там, където пише в мануала (под капачето долу в ляво под волана). Трябва ли да махна капачето изцяло, за да я видя, или просто е на друго място?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

За съжаление не мога да ти помогна с проблема по автомобила, но буксата за диагностиката си е точно там - зад капачето. За да стигнеш до нея трябва само да освободиш ограничителя - отваряш докрай капачето и повдигаш зъбчето, което се намира на таблото - горе, в средата на отделението. Капачето се освобождава и се завърта (пада) до долу. Внимавай, защото ограничителя трябва да се натисне доста, а всичко е пластмаса.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще опитам да обезвъздушавам, да проверя налягането на рейката, да меря напрежения и тоци, които харчи системата. Ако преценя че помпата е в ред ще сменя и горивния филтърорегулатор (взех такъв на MANN Filter, надявам се да е читав) - системата е във варианта с 3 бара регулатор във филтъра без тръби за обратно гориво от рейката към резервоара.

 

Утре ще имам и тоя кабел:

http://programatoribg.com/vagcan/index.htm

 

Надявам се да ми свърши работа сега и за вбъдеще - яко някой вече има, ще се радвам да сподели впечатления.

 

Още няколко по-конкретни въпроса:

- Ако е заминала помпата, опциите са 3 - оригинална (скъпа), BOSCH само помпа заедно с пластмасата, в която се нанизва (около 160лв), и PIERBURG пълен комплект помпа, пластмаси и нивомер, пак за около 160лв. Предвид че и нивомера играе, ако от застоялия бензин е повредена помпата, може да е повреден и нивомера, и PIERBURG ми се струва по-добър вариант от само помпа от BOSCH. Дали някой е купувал въпросната част на PIERBURG, става ли, или да отивам на оригинална или BOSCH а нивомера да се опитам да възстановя с почистване, ако е възможно?

 

- Ако са заминали и дюзите има ли смисъл да си играя с чистене с ултразвук или подобни операции, или и там се отива на вариант нови?

 

- Ще имам ли проблем с развиването на сондата/помпата от резервоара без специализирания инструмент, и как по дяволите е застопорена буксата и? Вчера опитах какво ли не и не успях да я извадя, пък ме е страх да напъвам юнашки че каквото пипна по тая кола все се чупи (последно стойката на компютъра).

 

- Ще имам ли някакви грижи по обезвъздушаването? В смисъл, рейката си има капаче в края за тая цел. Има ли някакво клапанче там под капачката, което оригиналния преходник дето се ползва за тия цели да натиска, или е просто капачка и като я махна ще мога да нанижа обикновен горивен маркуч там?

 

- Ако взема пълен комплект PIERBURG, ще трябва ли после да правя процедурата с източването на бензина и обучаването на компютъра да светва и пищи при точно 6 литра налични в резервоара, или и без тая процедура ще се справя с някаква що-годе прилична точност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора как е? Като не се кара колата, той как се зарежда?

 

Акумулатор ползвах от друга кола, която се кара постоянно, пресен, на около година. Със сигурност не е той причината.

 

...пък и днес така или иначе купих нов за шкодака, тъй че поне за акумулатор няма да мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновата помпа е дала фира. Утре ще закрепя положението с HOFFER от Евро07, а другата седмица ще взема Pierburg.

 

Уплътнението между капака на тия анджаклами и резервоара обаче се беше втечнило. Явно е правено от каквато гума са имали в склада, а не от каквато трябва. Дано имат и уплътнение в евро07, че иначе ще трябва да правя някакви еквилибристики с O-пръстени, ако и такова намеря в почивен ден.

 

Реостата за горивото ще опитам да позачистя с кибритена клечка, където са изводите за жиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости ... тез графитени писти не карат мого , то за това продават помпи барабар с останалите принадлежности .

 

П.П. Аз си мислех , че като стана офроудър си пенсионирал миксера :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости ... тез графитени писти не карат мого , то за това продават помпи барабар с останалите принадлежности .

 

П.П. Аз си мислех , че като стана офроудър си пенсионирал миксера :mrgreen:

 

Не са графитени. Някакви сребристи са. А и те не са износени - колата е на 40000. Долу при контактите с жиците са окислени, или имат някакви налепи. Може би от застоялия бензин. Всъщност очаквах повече гадости. Нефелно е направено според мен, ама и по-големи недоразумения съм виждал. :)

 

Помпата надали е умряла от бензина. Имам 1-2 идеи от какво. :) Ще купя HOFFER временно - утре не е сигурно че ще мога да намеря друго. Пък и реостата го има като отделна част.

 

Най-много ме втрещи втечненото уплътнение. Няма по-голяма гадост от разтопена гума. Даже в първия момент помислих че нарочно са мазали с нещо там. Да имаш идея от къде мога да си набавя уплътнение утре? Щото съм решил колата утре да бръмне и да я разтъпча, та ако още си отмъщава да е наблизо. Еуратек май работеха до обяд. Дали има вероятност да го имат налично?

 

Относно oофроуда - след седмица-две давам тераното да му правят ламарините и щях да остана без кола. :) Амааа, това харчи наполовина, данъка му е 8 пъти по-малък, гражданската 2 пъти по-малка. Не че съм фалирал, ама когато не ми трябва проходимост или климатик що па да не спестя някой лев. Пък и нещо ме е зачесало да покарам шкода. Е, като заслизам от някой тротоар е драма велика, ама с това се свиква. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бръмна. И бензина си показва правилно след почистването на контактите. Засега други изненади няма.

 

Кабела за диагностика работи безгрижно. Грешки за бърсане нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И да, и не.

 

В последната година е досипвано, но 4-5 литра. Преди опита за палене се досипаха още 5, после и още 5, но помпата вече беше сдала. Не съм съвсем сигурен дали сдаде заради бензина, или заради закачането на акумулатора при отворена шофьорка врата, понеже месец-два преди това палеше. Като извадих кошницата с помпата нямаше кой-знае какви налепи - само уплутнението между нея и резервоара се беше втечнило от бензина. Може някое парченце да е влязло в помпата - няма по-голяма гадост от втечнена гума.

 

Какт и да е де. Вече и навъртях към 500 километра, като преди това я напълних до горе с 98. Новата помпа бръмчи малко странно, ама за 45 кинта - толкова. Засега работи.

 

Днес ще сменям дискове и накладки. Те си хващат перфектно и сега, но дисковете са поизгнили където ляга джантата върху тях. Най ме радва че няма грижи с блокирали спирачни апарати и прочие полюции. По-натам ще сменя и спирачната течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам фабиа 2 2007 година смених веднаж бензиновата помпа с 2-ра рака от англииска фабиа изкара ми 6 месеца сега пак съм за помпа би ли ми обяснил повече за това хоффер не ми се зима пак 2-ра рака помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си полска от магазина до Сточна гара.

 

Hoffer-а е от Евро07, ама взета през приятел, който е с отстъпка при тях. Общо взето съм се примирил че колкото изкара - толкова. После според настроението или ще опитам полска, или ще взема направо цяла кошница на Pierburg. Вече поне е отработено и съм в състояние да я сменя за 20-30 минути, а ако е цялата кошница пък е съвсем лесно.

 

ПП: С дисковете и накладките ударих на камък - дали са ми 239мм дискове, а аз съм с 255мм. А уж гледаха по VIN.... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли наидея колко пари е тая полската и дали е с кошницата или само помпа ?

 

Само помпа е и струва 55лв, ако помня добре. Що направо не звъннеш в магазина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.