Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с вентилатора на парното


johnnie213

Recommended Posts

Днес в най-голямата жега трябваше да си ползвам Шкодата. Запалих двигателя, пуснах си климатика и сложих ключа за скоростта на въртене на вентилатора в позиция 2 (всичко си беше наред). Но колата се беше нагряла доста и увеличих духането до най-бързата позиция 4. И се започнаха едни гадни вибрации откъм таблото съпроводени с тъп шум. Предполагам, че е заминал лагера на вентилатора или нещо такова. Та въпросът ми към запознатите колеги е има ли достъп до този вентилатор без да се демонтира таблото (да му хвърля един поглед) и дали изобщо той е причината? Иначе на бавни обороти на позиция 2 всичко изглежда, че си работи както трябва. Последно го ползвах в този режим по-миналата неделя и не съм забелязъл нещо нередно. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисбалансирана перка. Сваляне , почистване на перката и капване на малко масло във втулките на лагера. Понякога се оправя и от само себе си. Това упражнение съм го правил 3-4 пъти вече , но на О2. При нас е много лесно - само завърташ мотора на 90 градуса и е долу, без сваляне на нищо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, мерси за бързия отговор. Забравил съм да напиша, че става въпрос за Шкода-та от гаража ми - Octavia 1 Facelift liftback 1.9 TDI 110 к.с. 2001 г. Интересува ме на O1 къде се намира този вентилатор. Ако е някъде откъм жабката предполагам, че ще може да се разглоби без да се сваля цялото табло. Даже успях да намеря подобна тема на колега от форума. Сега като я зачетох се сетих, че и аз влязох в една доста гадна дупка (по хубавите софийски улици) с дясната част на колата. smile175 Явно обяснението на Димо е съвсем логично. smile159 Ще трябва да си балансирам перката. ](*,)

 

Другото, което ми хрумна след темата на колегата е че не пробвах какво става при различните позиции на клапата. Моята беше на позиция за охлаждане на краката. :) Ще отворя първо и дясната кора под стъклото да видя какво става под филтъра на купето - да не е попаднало върху перката нещо.

 

Съжалявам за дублирането на темата. Грешката е моя - не разгледах достатъчно резултатите от търсачката на форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, мерси за бързия отговор. Забравил съм да напиша, че става въпрос за Шкода-та от гаража ми - Octavia 1 Facelift liftback 1.9 TDI 110 к.с. 2001 г. Интересува ме на O1 къде се намира този вентилатор. Ако е някъде откъм жабката предполагам, че ще може да се разглоби без да се сваля цялото табло. Даже успях да намеря подобна тема на колега от форума. Сега като я зачетох се сетих, че и аз влязох в една доста гадна дупка (по хубавите софийски улици) с дясната част на колата. smile175 Явно обяснението на Димо е съвсем логично. smile159 Ще трябва да си балансирам перката. ](*,)

 

Другото, което ми хрумна след темата на колегата е че не пробвах какво става при различните позиции на клапата. Моята беше на позиция за охлаждане на краката. :) Ще отворя първо и дясната кора под стъклото да видя какво става под филтъра на купето - да не е попаднало върху перката нещо.

 

Съжалявам за дублирането на темата. Грешката е моя - не разгледах достатъчно резултатите от търсачката на форума.

Намира се ,точно по жабката.Като махнеш жабката вече се вижда и ще разбереш как се сваля вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко откачих кората под предното стъкло, махнах филтъра за купето и открих едно парче дунапрен около 10-15 см, което беше попаднало върху перката на вентилатора. Явно се е откъснало от дунапрена, който е във кутията на филтъра. smile049 Поразчистих и насъбралите се листа около кутията на филтъра.

Пуснах вентилатора за проба на всички степени и вече гадният шум го няма (дано да е за постоянно). smile152 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре и аз ще минавам същата процедура. Радвам, се че намерих горната информация, че и моята пърпори на външна циркулация и ме довежда до изблици на ежедневен гняв. Ще пиша за резултата. Поздрави.

 

П.П. Същите идентични болести, както моделите на Сеат. Съответен модел, гарантиран съответен проблем при 90% от случаите. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че този дунапрен май е свързан с клапата за циркулация на външен/вътрешен въздух и в един момент при липсата му зимата може да ми държи студено в купето или лятото да не смогва климатика. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Голф 3 по тия клапи има един дунапрен ,който като остарее и почва да се отделя/троши. И като пуснеш вентилатора си целия в такива парчета черен дунапрен. Лошото е че самите клапи(ламаринени) имат по две/три дупки, ако не се лъжа и като падне тоя дунапрен и тия клапи вече не си вършат работата. Тогава знам ,че се поразглобява конструкцията там и с тиксо или алуминиево фолио облепят клапите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще лепим смело дунапрен и със замах. Но при мен не звучи да е дунапрен попаднал там. Липсваше едната капачка на пластмасите при чистачките и може и нещо по-твърдо да е навлязло и да трещи. Звучи си, като нещо здраво - клечка или нещо от тоя род. А продават по магазините една лента силиконова, която е за уплътнения на врати и си е бая приспособима. Дано и клапата е издръжлива. Все ми се струва, че ще намерим решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Здравейте.

Ползвам темата за да не отварям нова.

Имам следния проблем. Вентилатора на парното (шкода октавия I (2003) 1,9TDI ) при мен работи постоянно на първа степен - така съм свикнал и не го изключвам. Вчера го превключих на втора, после трета и накрая четвърта степен и започна да изкарва кълба от дим през вентилационните отвори.

Превключих го на първа, отмириса се и си работи без проблем.

Преди месец може би пак по същият начин превключих на трета или четвърта степен и отново изхвърли пушеци. Тогава с мой познат го свалихме, почистихме,  смазахме с масълце и всичко уж беше наред до вчера.

 

п.п: Този реостатен блок или там както се нарича, работи на следния принцип: Когато е на първа степен се използва всичката "тел" за по-голямо съпротивление. И съответно за следващите степени се изключва по една???? Като на четвърта степен би трябвало двигателя да е директно без съпротивление. Ако не греша в разсъжденията си, значи този блок би трябвало да е здрав, а проблема да е в самия двигател? Или пък проблема да е в третата степен и при преминаване през нея и отиване на четвърта - да се издухва само пушека!!!

Ще съм Ви благодарен ако ударите едно рамо, че ми предстой ходене на море, а без вентилатор ще е меко казано кошмар....

 

п.п: Това последното е просто разсъждения, а не че се опитвам да Ви обяснявам принципа на действие :-) За да подскажете къде да гледам и какво да търся. Предварително Ви благодаря.

Редактирано от vmsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.