Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вентилаторите на радиатора работят странно


nakabass

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам следния проблем със моята Шкода 1,6SR, 1999г. Когато времето е горещо, както през последните дни, при завъртане на ключа на контакт, още преди да запаля двигателя двата вентилатора (големия и малкия) на радиатора започват да работят като си сменят оборотите през няколко секунди от бавни на бързи, да речем че за около 5 сек. се "изфорсирват" на бързи обороти, след това пак намалят на бавни, после пак бързи...и така оборотите им играят докато колата не влезе в режим или докато стрелката за температурата на двигателя не застане в средата. Случва се дори при студен двигател, който не е работил 6-7 часа. Това води до доста по-бавно влизане в режим, дори при градско каране. Трябва да измина доста километри в жегата, докато колата загрее. Първото, което ми дойде на ум беше да сменя датчика на радиатора, смених го но след това проблема остана. Някой да се е сблъсквал с подобно нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от краткия ми опит при проблем с вентилаторите, според мен трябва да се насочиш към командния блок, който се намира под акумулатора. Мисля, че е капсулован и по-добре разгледай схемата от аутодата как може да го тестваш дали е здрав. Там има релета, които регулират оборотите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен релетата работят, защото ги чувам как включват, вентилаторите си работят и на бързата и на бавната скорост, но според мен получават грешна команда кога да включат. За това си мисля че има някакъв друг датчик, освен този на радиатора, който дава грешни данни. Този проблем се появява само, когато колата е седяла повече време на слънце. Сутрин например проблема не се появява. Сега съм паркирал колата пред сградата, в която работя, на паркинга няма сянка и довечера към 17:00 като завъртя на контакт още преди да запаля вентилаторите ще се включат и както описах проблема ще си менят оборотите през няколко секунди, а все пак двигателя ще е студен, няма да е работил 8 часа. Ако оставя така на контакт без да паля, след 10 минути някъде вентилаторите спират и всичко си работи нормално, но не мога да правя това постоянно, защото акомулатора ще си замине :) Странна работа. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е що не премериш на датчика на радиатора дали ти дава затворена или отворена верига. Също откачи куплунга на датчика и виж дали пак ще работят. Така може да си сигурен 100% дали проблема е в датчика на радиатора или не. Казваш че си го сменил - странно е тогава и с новия пак да има ядове...

 

п.с. след като махнеш куплунга да не забравиш после да го върнеш, да прегрееш колата. Още нещо - първоначално антифриза загрява само в малкия кръг. Той не минава през радиатора и антифриза не го охлажда вентилатора. Голяма работа че работи вентилатора. Колата трябва да си загрява по същия начин. Чак когато отваря термостата, тогава почва да минава антифриз и през радиатора и той вече се охлажда. Общо взето можеш да забележиш къде ти отваря термостата като видиш стрелката до къде стига, тъй като антифриза през радиатора се охлажда непрекъснато

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги, просто давам инфо ако при някой изникне проблем, подобен на описания по-горе. Понеже нито един майстор не можа да намери смислено обяснение, реших да потърся решение сам по метода на изключването. Накрая се оказа, че между мъжкия и женския куплунг на датчика за налягането на фреона за климатика има 2 големи, размазани и добре разложени мухи, направо в течно състояние. Когато изключиш куплунзите, дори трудно се виждаше боклука вътре, защото наоколо всичко е от черна пластмаса. Беше се получило късо съединение и от време на време, по-често, когато времето е горещо венилаторите правеха каквото си искат. След като почистих добре и двата куплунга всичко си работи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.