Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Шкода фабия 1.4 16в - не върви


simko

Recommended Posts

Здравейте колеги от скоро съм собственик на една шкода фабия 1.4 16 в 2002 101 к.с.. Преди имах друга фабия 1.9 сди . Много харесвам колата но имам чуство че не върви просто няма ускорение и някак си върви с много газ и като запушена. Искам да попитам дали този мотор е муден или на мойта и има нещто. Днес покарах едно поло 1.4 75к.с. и мога да кажа че върви доста повече. Колата е седан и е в доста добро състояние на 110 х.км. и наистина реални с много документация. Втори собственик съм и я купих от човек от форума който много средства и любов е вложил в колата. Просто имам чуство че все пак една фабия със 100к.с трябва да върви доста добре а не като моята. Приемам всякакви съвети и мнения и ще бъда много благодарен ако някой има такава кола да ги сравним да му дам да я покара и да си каже мнението.

 

p.s. Забравих да спомена че и дори имам чип със сертификат на стойност 700лв където пише че дори мощноста е завишена на 114к.с. а колата е като удушена моля помагайте колеги ще съм благодарен на всеки съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, да не си взел онази сребристата накичена с Милотек, хром и тн, седан...с броня от РС?

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори собственик съм и я купих от човек от форума който много средства и любов е вложил в колата.

 

Тук няма колеги....... които да са вложили средства във Фабиа 1.4 16в.

 

А иначе за колата, колегата доста време я продава , но все пак явно е било въпрос на пари и не му е било спешно (не е искал да се разделя с нея срещу символична сума).

Ти като я гледа, не я ли тества?

 

Иначе, аз не съм от най-компетентните в този форум. Трябва да я види майстор или да се посъветваш с такъв. (примерно Сами- bega4kata, ако разбира се може от разстояние да те насочи към евентуални проблеми)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко burziqvlak каза след няколко кръгчета, че моята която е сток му се струва по-бърза от седана, който беше чипосан. Тогава караше Фабия вРС.

 

Тук няма колеги....... които да са вложили средства във Фабиа 1.4 16в.

 

Верно?! :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко burziqvlak каза след няколко кръгчета, че моята която е сток му се струва по-бърза от седана, който беше чипосан. Тогава караше Фабия вРС.

 

Тук няма колеги....... които да са вложили средства във Фабиа 1.4 16в.

 

Верно?! :smt018

 

Ами освен да се видим с теб и да ги сравним шкодетата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем. Не знам как е като е чипосана, но с оригинален софт, ако се търси мощност трябва да я държиш над 3000 оборота. Под тях е като спънат кон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да взема и моята, ще съберем 303 + к.с :D

 

Най-вероятно си въобразяваш за вървежа, или имаш големи очаквания...

За да върви прилично трябва да си във високи обороти, тогава пък става шумен и лаком...в ниските е слаба бира.

1.2 тси с 86/90 кс доставя в пъти по-голям кеф (да не говорим за 105 кс) - турбото си е турбо, разхода пък е с 2-3 литра надолу.

Все пак аз си харесвам и обичам да шофирам старият 1.4 16В..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувам за някакъв чип тука? Ами кой го е правил чипа и дали той не е объркал всичко. Може да се е получил обратен ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм насреща за сравнения :). Определено под 3000 оброта си е удушена и полото със 75 коня е по-пъргаво в ниските. Тоя двигател си иска обороти - истински се усеща след 4500 оборота. С какво гориво я караш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм насреща за сравнения :). Определено под 3000 оброта си е удушена и полото със 75 коня е по-пъргаво в ниските. Тоя двигател си иска обороти - истински се усеща след 4500 оборота. С какво гориво я караш?

Не знам за Поло-вера - карам Фелиция с 1,6 АЕЕ 75к.с. и по това което описва колегата имам чувството, че карам бИгачка smile117

Макар, че има значение и скоростната кутия - аз съм с Шкодова и е страхотна за градско каране, но не е кеф на магистрала - шумна и мудна в горните предавки.

П.П. Ако се разберем давам кръгче за сравнение - все пак мотора си е от VW

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спок де. Разбрал съм се с колегата следващата седмица да се видим на ОМВ-то и да видим дали има проблем или е свикнал на драгаджийки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, колеги!

Карам Фабия 2001 г. със същия мотор от малко повече от година, само че хечбек, и мога да споделя подобни впечатления.

Моторът уж е 100 коня, обаче в ниските обороти е тромава. Аз лично съм шофьор с доста скромен опит, а и от устройство на автомобила много-много не разбирам. Но преди това съм карал Фиат Пунто, с мотор 1.2, 86 коня, което в сравнение с Фабията върви като самолет, направо се изстрелва. Фабията се отпушва чак към 3 000 оборота. Особено ми е правило впечатление, че примерно при потегляне от светофар, на първа даже и да искаш, не можеш да я "изрежеш". Тя само бучи, но не върви, трябва втора, трета и чака тогава поема. Ровил съм се по тази тема и в английски и немски форуми, като там има сходни впечатления от този мотор. Обясненията са няколко. Първото, че този мотор е фабрично "спънат" още от завода, с два катализатора и не знам колко ламбда-сонди, за да покрие нормата Евро 4. В английските форуми доста колеги се оплакваха от това, че примерно педалът на газта при потегляне реагира с известно замисляне. Аз съм забелязал същото. Другото обяснение е, че след известен пробег катализаторът се задръства и това още повече спъва колата. Това лично на мен ми го казаха като предположение доста майстори тук в БГ, с които се консултирах. Не ми е оставало време да се заема по-сериозно с въпроса и да махна катализатора, за да видя дали ще се "поотпуши". От друга страна, при наличието на толкова много електроника по тая кола, честно казано се притеснявам да не я прецакам още повече. Аз карам малко и най-вече на дълъг път по магистрала, където към 3000 оборота колата вече си набира доста добре, там вече почваш да усещаш 100-те коня. Плюс това съм доволен от разхода, доста е икономична за бензин, ако не я настъпваш много и я караш в рамките на 100-120 км. При мен лично разходът варира около 5.5-6/100, с включен климатик. Така че за момента смятам да си я карам така, пък за по-нататък ще видим..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колата е с 1 катализатор и 2 ламбда сонди. Като те чета, може би ти е запушен катализатора, на колко хиляди е - ако си я купил нова, ако е стара няма как да знаеш? На 1-ва определено можеш да я изрежеш, но е къса, а педала на газта е реостатен мисля и затова и нелинейното действие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колега, благодаря за споделеното мнение. Колата е втора ръка, взех я на около 145 хил, сега е на около 153 хил. Но както казваш, няма как да знам дали това са й действителните километри. Така че е много вероятно да е запушен катализаторът.

 

Има и друг проблем, за който пропуснах да спомена в предишния пост и който се появява чат-пат. Светва ми лампата check engine - която според упътването на автомобила сигнализира за проблем или в компютъра, или в отработването на изгорелите газове. В началото я карах на няколко различни майстори, всеки път показва различни грешки. Примерно, бедна смес. Или.. примерно, ЕГР клапан.. и тн. Нищо не съм сменял, карам си я така. След като са ми изчиствали грешката, след известно време тя пак се появява. Странното е, че в един момент, след като беше светнала и бях минал така няколкостотин км, лампата си изгасна от само себе си, без да съм я карал на майстор да я види на компютър и пак да я изчисти. После пак си светва, после пак си изгасва. Вече спрях да й обръщам внимание. Това до момента не съм забелязал да се е отразило нито на вървежа, нито на разхода. Това е в общи линии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези грешки могат да се получат от зацапан датчик на налягането за въздуха, но за съжаление е монтиран след дроселовата клапа, отдолу на всукателния колектор. И при мен го има това сриване в мощността от време на време, след като смених вида на маслото, та сега ще се върна пак към стария вид масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво масло си използвал/използваш? При първата смяна на масло, след като я бях купил, й сложих 5W40 пълна синтетика на Статойл, обаче си го похапваше. Наскоро смених маслото и сложих 10W40 на Мотул. Още е рано да кажа точно какъв е разходът, понеже съм минал малко километри след смяната, надявам се да го гори по-малко. Разлика в работата на мотора засега не съм забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво,другия път ми звънни като ще сменяш маслото да ти пратя по еконта,да видим как ще е разхода.

Нищо не ти коства да пробваш,ще останеш доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.