Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Разход Фабия 1.4 мпи 68 к.с.-споделете опит


setbul

Recommended Posts

От 2 месеца карам гореспоменатия модел.Като цяло съм довлен от избора си,трябваше ми градска кола с ниски обслужващи разходи и здрав мотор.

Исках да си я засека и като разход на гориво,това и направих по най добрият начин който знам.Напълних резеровара до горе като закръглих на литри, изминах 334 км(Ст.Загора-Смолян и обратно) и отново заредих догоре закръгляки на литри. За 334км заредих 26 литра,това прави 7.78л./100км.Мисля че разхода е леко завишен...как мислите?(климатика съм го ползвал за около 100км).По борд комп. ми дава разход 6,1. Бензин съм зареждал в една и съща бензиност.(Еко).Как мислите нормален ли е разхода или да ходя на ,,доктор".... smile012 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нямам опит с фабиите все още, но това е МНОГО ГОЛЯМ разход, освен ако не си карал газ-спирачка. Другата ми кола е 150 ++ конски сили(бензин) и дава по-малък разход. Фабията ми досега повече от 6 бензин не е качвала никога.Имам и бензинова Корса 1,4 , която при леко каране пада на 5,5-5,8. Говорим само за извънградско.

Или не си засякъл правилно, или си карал душманската или нещо не е у ред. Засечи и среден разход. Почни пълен резервоар, мини 5-6-700 км, пак пълен и си засечи колко е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предишната ми кола беше Фабия 1,2 - 64 коня. Пътувам често по маршрута София-Смолян-София. При нормално каране (за 3 часа в едната посока) разхода е под 6,5/100 - на отиване 6,4-6,5 а на връщане 6,1-6,2. При 100 км/час средна скорост (а това си е точно газ-спирачка с Фабията) - 6,7-6,9/100. Всичко обаче е засичано само по борд, а на колегата си му дава нормален разход 6,1/100 по борда. Разлика между реалното и борда има, ама чак пък толкова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат в детайли,но направило ли ти е впечатление този разход 6.1/100 на база какъв пробег го е сметнал борда?Да не би да е осреднил разхода с някакъв отчетен преди това?Ако е на база само на тези 334км. по-вероятно е да е станала някаква неточност с горивото - да са ти наляли по-малко количество,а колонката да показва повече с цел печалба на бензиностанцията.Ако това не е така,остава варианта борд-компютъра да показва по-нисък разход от реалния поради некоректни показания на някой датчик,от който взима информация и т.н.А другия аспект на нещата - ако оставим автомобила встрани - да коментираме как водача управлява колата.Стил на шофиране,маниери,навици - каква скорост подържаш,изпреварваш ли по-често,на какви обороти превключваш предавките и т.н. - това неси писал,а то също е показателно за разхода като цяло.Ако си свикнал да караш кола с двигател с по-голяма мощност и кубатура и сега така караш и това 1.4 - разхода няма дати хареса.А по адрес на двигателя лично аз какво мога да кажа - двигателя ти е доста архаичен,замислен е през 60-те години на миналия век,когато е бил "на мода".Говоря за самата му конструкция.Модифициран е оттогава доста,но в основата си е пак същия.Оставяйки настрана конструкцията,двигателя разполага с максимален въртящ момент от 120Нм,които му осигуряват що-годе нормално ускорение.Само че тези 120Нм са при 2500об./мин.,което ще рече,че са сравнително изнесени в по-ниски обороти,а не например 3000,3500 или 4000.Това означава,че карайки колата извън града разхода ще бъде задоволителен до тези обороти.Над тях започва да се покачва по-рязко.На практика при 2500об./мин. на 5-та предавка си на около 88-90 км./ч.Това всичко го пиша,защото карам с двигател 1.3 68 коня,т.е. предшественика на твоя,108 кубика по-малко и в купето на Фелиция комби.Борд компютър няма,но картинката е подобна.А между другото,просто за информация би ли споделил не кое ЕКО си зареждал,защото и аз имам едни съмнения....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нулирах показанията на борд комп. като заредих...би трябвало да покаже коректно само тези 334 км разхода.Колкото до шофирането все пак е пътя за Смолян :) ...бавнокаращи камиони,бусове,завои..с мойте 68 кончета няма как да правя бързи маневри....ама все пак не беше чак толкова натоварен де(пътят)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Повторих тактиката пълнене до горе и засичане изминти км/заредено гориво.....на 163 км градско заредих 11 литра а95...което прави 6.748 среден разход градско..хахахах...явно за да засечем възможно най точно разход на гориво трябва да зареждаме от една и съща бензиност.,,, и пистолета с който се зарежда да е в нашата ръка...така ние ще знаем точното ниво на дулото на пистолета когато спрем да зареждаме и съответно да направим по точен извод за разход smile159 smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти развалям настроението ама е много малко вероятно да ти е изгорила толкова малко наистина.... :) Тактиката от пълно до пълно също не е много вярна в много случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така колега,разхода със сигурност е по голям......Когато кажа на бензинджията ,,до горе и закръгли на литри'' най вероятно първият път е закръглил като дулото на пищова е било по навътре в резеровара димек е сипал по малко отколкото може да събере, а вторият път е заредил наистина догоре и така има разлика,която естествено влияе негативно при изчисление на разхода...абе нормално си гори колицата =D> =D> =D> =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно колегата с 320i E46, не забравяй, че си с ванос, ако си с 2,2-то си с двоен ванос и тогава ако не я настъпваш наистина гори малко smile001 . Корсата е лека и е нормално да харчи малко.

Относно колегата с 1,2 -то този мотор е 3 цилиндъра и доста по-различен от 1,4 68к.с. и за него разход около 6-7 е точния.

 

Относно пълненето до горе на фабия - задължително сам и до първото спиране на пистолета (и внимавате да не натиснете езичето за обезвъздушаване), ако искате да си смятате правилно разхода. Тези колички събират поне 4-5 литра в тръбите. Другото е да си свикнеш с возилото, научи се да караш фабийката и разхода ще ти падне. Всеки двигател е индивидуален, за това няма правилен съвет ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

http://skoda.testdrive.bg/modification/7840/Fabia-I-6Y-1.468Hp.html

 

среден разход го дават по каталог 6.9 незнам как сте го постигнали това с 6.1 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита щеше да ме разори през трите седмици на бензин в града  ... минах към 1000 км. и под 10/100 не видях да показва ... в монета на газ между 10 и 11/100 (220-240 км. с 25 л.) , а на дълго 7-7,5 /100 зависи колко я настъпвам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я засичам по следния начин - от светване на лампата за резерва наливам 25 литра. С тях минавам 270-300 км градско в София. Като светне резервата пак наливам 25 л, същия пробег.... Така след 3-4 зареждания и всякакви отклонения се заличават. Общо-взето, разхода в града варира между 8 и 10 на 100 км като най-вече зависи от това на каква дистанция я карам - къси разстояния /1-3 км/ - доста висок разход, при пробег 8+ км при едно палене - пада около 8.5 / 9. Също така много, ама много важно е как се работи с газ/спирачка. Напъните за по-темпово шофиране се отразяват трагично на разхода специално при това автомобилче.

 

Двигателя е 1.4 мри, 68 кс. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте колеги, понеже не исках да пусна нова тема след като има вече и реших да пиша тук, след тестове повече от 2 месеца, забелязах че колата ми гори много. Четох из нет а разрових се на всякъде, и стигнах до извода че при другите колеги със същия мотор им гори най много 11л/100км. Колата е фабиа 1.4 мпи мотор 50kw AQW код на мотора. Живея в Брюксел тук трафика не е по различен от София, при градски условия със 15л гориво съм изминавал най много 115км, пробвах метода пълнене от горе до горе минах 107км заредих пак и 14л събра същата колона същия пистолет (аз сам си зареждам колата). Също така четох че при смяна на запалителните свещи, също имало ефект. Колкото до стила на шофиране не съм рейсър не надвишавам повече от 55 мах 60км/час и то по наклон. Плавно тръгване, смяна на скоростите от 2100 до 2500 оборота мах. Но по често сменям на 2100, също така първо карах на 4 със 50км/ч на 1900 оборота, до някъде дава резултат но не бива да играеш често със скоростите, гумите са си оригинални 14ки, днес проверих атмосферата на гумите предни на 2.1 задните на 2.0 както си пише. А тук трафика наистина е много зле тръгване спиране по някога даже не можеш да превключиш на трета. Какво ще кажете при смяна на свещите дали ще има резултат също така някакви идеи от какво друго може да повиши разхода. Маслото и филтрите са сменени също. Или за какво точно да проверя. Според мен не е нормолно 1.4 мотор да харчи 14л/100км градско. Извънградско комбинирано дава около 7,5 , 7,8/100л. (зависи от стила на шофирането).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При много студено загрява но не на 90 градуса до първата черта и като пусна парното се охлажда бързо, понеже карам пенсионерски и сваля температурата, като си играя със съединителя (при паркиране напримерно като се прибирам вкъщи) тогава вдига бързо. Днес изминах малко повече км от нормалното със 22л 228км градско и на магистрала, все още не е светнала лампата за бензина на утре ще светне, днес също достигна до 90 градуса и така карах повечето време. Диагностика не съм правил, когото съм питал ми казват едно и също свещите и бобината за свещите да се сменят, (понеже не е с кабели на свещите било на бобина). Ще се пробвам първо да сменя свещите. За резултати ще пиша след това. Но приемам всякакви отговори, някой ако нещо се сети да драска. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колко километра изминаваш че не може да загрее ? не ми се вярва да е от бобината,ако е тя ще губи цилиндри и ще усещаш как прекъсва,а свещите са консуматив и се сменят на определен интервал,ако не си ги сменял е хубаво да ги смени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сутрин в 5 излизам изминавам 11км (зависи ако няма ремонт на пътя) и обратно вкъщи. Прав си колега, не прекъсва, върви си нормално само като бях я взел първите 1 2 седмици ми правеше едно много леко треперене на мотора на празен ход, (даже един колега писал за същия проблем четох) което със времето изчезна за сега не прави. Ами това което каза човека че колата е обслужена излезе вярно, но за свещи не съм питал, за всеки случай ще ги сменя, Питах за свещи в магазина и ми предложиха марката БЕРУ (човека каза че по времето когато са произвеждали колите са работили с тая марка) и какви да взема  еднополюсни или много полюсни, или на друга. (Не съм запознат много с бензина за пръв път карам, извинете ако съм писал нещо грешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко е разстоянието но според мен би трябвало да загрява за 11 км до работна температура провери когато стрелката е както казваш на първото деление дали са топли маркучите към радиатора и самият радиатор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , най-простия тест за термостат е минута-две след запалване да пипнеш горния маркуч към радиатора - затоплил ли се е - термостата не затваря или се е разпаднал направо.

Колкото до свещите - този мотор от завода е излизал с Шампион RC89PYC ... ако си намериш такива по-читави вземай смело (истинските биха изкарали поне 100 000 км.) Аз свалих моите оригинални на 135 000 по километраж , намерих същите , но руски ментета на Шампион и изкараха 40 000 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, но всичко по охлаждането си е наред проверих точно този маркуч днес като спрях и беше топъл, благодаря колега ще питам утре за Champion, колкото до км те всичко по колата си е все още оригинално, колата сега стана на 105хил, и км са реални. Мисля че е време за смяна на някой неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.