Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Гори масло, Фабия 2002, 1.4, 16V, 101 к.с.


hadjiminev

Recommended Posts

Здравейте! Имам фабия, 1.4, 101 коня на 110 000 км, харчи ми много масло, щеката е на нула след 1000км горе долу и това е така от мн време, само че аз се успокоявах заради това, че в упътването пише, че е възможно да гори до 1 литър на хиляда км, аматьор съм си. Наскоро обаче разбрах, че това е адски много и го пишат, за да се предпазвали докато е гаранционна колата и тн. Имате ли съвет какво масло да сложа сега (карам с мобил) или нещо друго? Благодаря!

 

П.С. Рових много из форума, но не видях такъв проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш вложки на клапаните/като проверявате водачите да не са разхлопани/и нови сегменти и си ток

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имах преди време подобен проблем, смених марката и типа на маслото и всичко се оправи.

Може да опиташ и ти, инвестицията не е голяма, особено ако ти предстои скорошна смяна на маслото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е недомислен. Масления филтър е забучен точно до изпукателния колектор в резултат масло различно от синтетика яко прегрява. Маслото е смешните 3 л, още по-зле. Не добро изгаряне и догаряне в изпускателния колектор допълнително влошава нещата.

По отношение на ремонт - в сервиз с положителни отзиви от VW форума, който ползвам от дълги години, питах и получих следния отговор от две Полота и една Ибиза с такъв двигател, след ремонта само едното Поло му е паднала консумацията на масло, другите са по-зле от преди ремонта.

 

Към колегата, ако за 1000 км ти гори 3л масло, отзад трябва да правиш черна завеса, по-голяма и от техерански дизел, преди квалифициран ремонт от известен гараж smile049

Но ако си стигнал до това ниво, вече няма какво да губиш. Може да пробваш, да отидеш в друг сервиз и да купиш качествено масло и да видиш дали имаш разлика. Така като дойде някой и почне да обяснява как бил шаран, откъде знаеш, че са ти сменяли маслото въобще или дали са ти сложили ново масло? Това също е от значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя двигател с 10W40 ли трябва да се кара? На каква спецификация на VW трябва да отговаря маслото?

Аз лично ползвам немски масла PENTOSIN, купувам си ги по куриер от София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих ти препоръчал масло GM 10W40 , ама до колкото знам и то се произвежда от Мобил , но за сметка на това и двете ми старухи не го пипат , а и двата мотора са на над 100 000 км. (само да не ми се скарат , щото не са Фабии :oops: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора не му даваите напразни надежди на човека 1л. на 1000км. трябва или да пуши сутрин или под натоварване тва е износен мотор или да капе от някаде

А тва със филтъра и количеството масло не е фактор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2005 -та след дълъг престой на паркинга баба (Формана) почна да харчи по литър на 500 км. (София-Търново-София) и грам не пушеше , отделно предполагам колата е с катализатор така , че е много възможно грам да не пуши.

При мен се оказаха спечени сегменти от стоенето ... в твоя случай може да са гумички на клапаните .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не изглежда сложно, скъпо и опасно за колата да го пробваш:

http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=44864&st=0

А тук черно на бяло можеш да видш, че разходът на полусинтетиката съонесен с този на синтетиката е около 50% по-висок, така че от избора типа на маслото разхода може да намалее (от 1 л. на 650 гр.), докато смяна само на марката няма да даде чак толкова съществена разлика:

http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... ON_ID=4970

Дано да намериш решение на проблема различен от ремонт на мотора :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрав мотор масло не пипа каквато и ще марка да е.

Пипането на маслото не е критерий , че мотора е счупен , както и не пипащ мотор , че е здрав ... това са изказвания стил квартално майсторче smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колега, този мотор си е маслояд - мойта също гори. От колеги, които карат примерно Голф 4 със същия двигател, и на тях им гори.

Значи, откакто съм я взел, общо 3 пъти съм сменял масло. Сменям на 12 месеца. Засега най-доволен съм от Motul Xcess 5w40. Него също си го погорва, но доста по-малко от това, с което карах преди - пак Мотул, но 10w40. Да, 10-40!! Него го гореше повече и доливах по-често. Така че не слушай приказки от сорта сложи по-дебело, тоест 10-40. Един от колегите горе го е казал - трябва да е качествена синтетика. Истината е, че този мотор освен всичко друго през повечето време работи на много високи обороти. Заради късите скорости. Особено като я опънеш на магистрала с 120-130 и оборотите вече отиват към 3500-4000. Това според мен също оказва влияние върху разхода на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

На моята фабия която е 1.4 16v aub мотора също гори масло.Карам си с Yacco 10w40 полусинтетика и гори около 1.5л на 7000 км.Смених си гумичките на клапаните реших да опитам вече спря да пуши отзад,но отново си гори масло.Течове нямам.Затова обмислям една лека ревизия друга глава със сегменти и лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.