Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбина-Шум


Anubis

Recommended Posts

Здравейте всички,

 

Имам питане към знаещите (Самуил) и другите разбиращи.

Въпросът ми е следния. От седмица чувам много дразнещ звук и предположих, че може да е от турбината.

 

Описвам проблема. При подаване по-разко газ на 3-4-5-6 скорост се чува шум. Нещо като леко стържене, дращене. 2008, 2.0 PD, TDI е двигателя. До колкото знам турбото е с променлива геометрия и ми е интересно възможно ли е да има нагар или както се нарича и само когато се отвара напълно нещо да стърже, или няма логика.

 

На място като се форсира колата няма подобен звук. Предполагам така не се натоварва докрай турбото или греша?

 

Дано сте ми разбрали въпроса :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Моята турбина влизаше в авариен режим и забива на 2000 оборота,тогава я свалихме и се оказа,че имах нагар и я изчистихме.Имах имах и проблем със същите симптоми,които описваш и ти,при мен се оказа,че е шайбата на генератора.Надявам се да съм била полезна smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и лагер вие, но при мен отзад бучеше-стържеше преди смяната.

 

Мен въпроса ми беше възможно ли е турбината да издава Х-шум при различните предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и лагер вие, но при мен отзад бучеше-стържеше преди смяната.

 

Мен въпроса ми беше възможно ли е турбината да издава Х-шум при различните предавки.

 

Поне аз - никога не съм чувал такъв шум, и то при различните предавки. И не само при Шкодата, а и при други турбинирани коли.

Тя съска - като съскането расте при повишаване на оборотите. И ако има нещо по нея - съскането става доста по-ясно, а и някак си по-рязко.

Почваш повече да я чуваш..... И това ти служи за сигнал, че нещо е почнало да си заминава.

Като при максимални обороти - съскането намалява, или се чува по-слабо.

Иначе при СААБ-а - жужи.

А при роторната Мазда - почти пищи.

А и друго съм забелязал, конкретно при дизелите - при тях се чува и геометрията, едно такова ауп - когато си настъпвал и пуснеш рязко педала на газта.

И като го натиснеш пак - вече си се чува съскането на турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и лагер вие, но при мен отзад бучеше-стържеше преди смяната.

 

Мен въпроса ми беше възможно ли е турбината да издава Х-шум при различните предавки.

 

Звука на турбината се води не от предавките, а от оборотите на мотора и ъгъла на геометрията. Поради оборотите на въртене на турбото,звука е виене, свистене и т.н. Но стържене, просто не виждам как може да възпроизведе охлюва :)

 

Геометрията и да е крива и да задира, едва ли ще я чуваш. Нещо друго стърже според мен, залагам на някой лагер и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,може да стърже турбината.Дано не го чувате никога този звук!! :(

Освен топлата и студената перка,може да стърже една пластина зад топлата перка,мисля ,че се нарича топлинен отражател или нещо подобно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старая се автомобила да е в изправност и всеки един момент да мога да разчитам на него.

Нямах идея, че Шкодите са толкова крехки коли s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай може би.Аз ударих 35000 км със смяна на задни амортисьори,които можеха да карат още.С кола и жена на късмет s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай може би.Аз ударих 35000 км със смяна на задни амортисьори,които можеха да карат още.С кола и жена на късмет s_flag

Продължи поговорката :lol::lol: С кола и жена на късмет, ..... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,Магдалена взимаш и каквото ти се падне.Има и една друга-лошо време се оправя,лоша жена не smile091.Ти сега да не се обидиш всичко е до човека smile027Ако знаеш продължение на поговорката ще се радвам да го чуя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,Магдалена взимаш и каквото ти се падне.Има и една друга-лошо време се оправя,лоша жена не smile091.Ти сега да не се обидиш всичко е до човека smile027Ако знаеш продължение на поговорката ще се радвам да го чуя.

Няма обиди тука... Жена и кола на късмет,Мъж и куче както го научиш smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старая се автомобила да е в изправност и всеки един момент да мога да разчитам на него.

Нямах идея, че Шкодите са толкова крехки коли s_flag

 

Именно - поддържай я в необходимата кондиция!

Но все пак не забравяй, че колата е втора ръка!

И не знаеш тоя преди тебе как я е карал и как я е поддържал.

То това е проблемът - а не че колата е крехка.

Мой приятел с ново Ауди А4 - въобще не я пипа, и е замязала на курник!

Драскотини, забърсал е бронята, замацани са й джамовете, пробката му за маслото подтича....

А пък вътре на какво прилича - направо ужас!

Викам му - хвани поне пробката завий като хората! Да не ти изтича маслото!

Не - предпочита да долива.

И преди да я направи на 100 хиляди - вероятно ще й вземе здравето.

При това не от каране - а от чиста мърлявщина.

Като това А4 е доста яко добиче..... И не само не отстъпва на Шкодата - а вероятно я превъзхожда.

По отношение на здравината - а не като външност или като цена.

Но е замязала да не ти казвам на какво.

И си представи сега, че предишния собственик на колата ти е бил същия..... smile150

Представяш ли си го?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше шега че колата е крехка! За мен всички коли и жени са еднакви искат си поддръжка.

Аз поне до момента не съм имам пер пето-мобиле s_flag

 

Относно 100 0000 км и не пипам съм се нагледал на такива „машини“ и даже се гордеят, още е с оригиналните части smile091 .

Идеята е да караш и да ти е кеф, а това става когато вложиш нещо в нея. Относно поговорките е ясно дай, за да получиш.

Темата е дълга и не смятам да влизам в излишни спорове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не цели да влиза в спорове.Съгласен съм с теб че трябва подръжка за да ти е кеф да си караш.Аз сега примерно имам едно тънко потропване отпред,което в 2 сервиза в Пловдив не могат да открият и ще трябва да планувам ходене до морето ми се струва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе не е баш така. За мен първите 150к не би трябвало да се пипа нищо освен консумативи. Иначе се обезмисля покупката на нова кола... както е много често днес за съжаление.

 

Тия дето караме италиански кенефи сме друга бира, там си е баш, каквото уцелиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, съгласен съм с теб.

 

Но за жалост винаги се разминава това което иска клиента и това което предлага търговеца.

За клиента всяка цена е висока а на търговеца все му е ниска цената.

 

Dentist, то и при мен е тънък звука и е трудно да се каже, за това и пуснах темата.

 

Оспамихме темата!

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе не е баш така. За мен първите 150к не би трябвало да се пипа нищо освен консумативи. Иначе се обезмисля покупката на нова кола... както е много често днес за съжаление.

 

Тия дето караме италиански кенефи сме друга бира, там си е баш, каквото уцелиш.

 

Абе по нашите пътища - луноход да е, пак ще се раздрънка!

Иначе, като знам в белите страни какви шосета имат - и жал ми става!

Пък за италианските коли - донякъде е и въпрос на късмет.... Съгласен съм.

Но ако си отваряш очите - и късметът се увеличава.

Нали я знаеш приказката за птичето - дето кацало на рамото на наблюдателния, а не на рамото на заблеяния. :smt017

Тъй че късметът е нещо, което и от нас зависи....

Тъй мисля де.

А за колегата Анубис - има ли начин да го запишеш звука, и да го сложиш тук като звуков файл?

Та да го чуем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, ако е от турбото може ли да се засече, установи проблема без да се сваля охлюва?

 

Но аз все повече започвам да си мисля, че е или някоя ламаринка или лагер някъде.

Започнах да го чувам след смяната на маховика...

Благодаря за отговорите. Ако има развитие по темата ще пиша, за да съм полезен на някой друг с подобен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.