Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Съвети при покупка и обслужване на Октавия 1 (1,6-101к.с.).


Kalo2013

Recommended Posts

Здравейте. От доста време се интересувам от покупката на Октавия 1 и за сега съм се насочил към покупка на такава с двигател 1,6- 101к.с. Но преди да купя такава кола искам да се запозная със слабостите й и с разходите, които ще имам при подръжката на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър мотор - стига да не си фен на многото настъпване, тоест, ако не обичаш да се правиш на Шумахер.

Здрав и издръжлив, а поддръжката - евтина и изгодна!

Слабостите - никак не е слабичка като конструкция, и стига да е била добре поддържана - няма да ти създава проблеми.

Като и комбито е вместително, а и хетча също - но ти вече ще си прецениш какво искаш.

Но още когато я избираш - огледай й окачването и спирачките, електроповдигачите и компресора, пък и като цяло електриката - дали всичко работи.

Чуй и каретата, пък й погледни и маншоните - лесно се виждат, като я вдигнеш на естакада, и светнеш с фенер.

И конкретно при тоя мотор - огледай и бобините, а и казанчето за охладителната течност.

Също така я загрей, и виж как й работят вентилаторите - тъкмо сега е лято.

А и дали не забива - когато стигне 5-6 хиляди оборота. Но на ниските предавки, ей - че да не те сефтосат куките! [-X

После я закачи на компютър - и виж какви грешки дава, а и датата на производството.

И ако всичко е наред - за Бога, купувай! s_flag

Накратко - това е.

И дано съм ти бил полезен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа, че моята Октавия е с този мотор.

 

1. Провери дали държи обороти на място

2. провери ел. пакета дали работи тихо и плавно

3. обърни внимание на таблото дали работят нормално лампите и стрелките

4. виж как влизат скоростите, особено 2-ра и 3-та

5. включи климатика и виж как работи

6. зумера при отворена врата дали свири

и всичко останало, което колегата stivi e изброил :)

 

Мотора е здрав и при нормално каране дава приличен разход - 6.5 извън градско и 8-9-10 градско- зависи от града и шофьора.

 

Окачването е здраво и евтино за потдръжка, багажника е огромен, мястото на задните седалки е малко ограничено.

 

С две думи много добър вариант за семеен автомобил.

 

Мотора е подходящ за газ.

 

Нисък данък

 

 

...............

и най-важното - всичко е късмет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. виж как влизат скоростите, особено 2-ра и 3-та

 

Мотора е здрав и при нормално каране дава приличен разход - 6.5 извън градско и 8-9-10 градско- зависи от града и шофьора.

 

и най-важното - всичко е късмет :)

 

Направо си се приготви психически за отваряне на кутия, че не знам някой да не е сменял нитове (верно на други марки, но същия мотор).

Градско под 10 на европейски бензин над 1.4 който ми покаже реално, му правя ЕВАЛА!

Ако колата не е Супер запазена и изгодна, бих пропуснал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. виж как влизат скоростите, особено 2-ра и 3-та

 

Мотора е здрав и при нормално каране дава приличен разход - 6.5 извън градско и 8-9-10 градско- зависи от града и шофьора.

 

и най-важното - всичко е късмет :)

 

Направо си се приготви психически за отваряне на кутия, че не знам някой да не е сменял нитове (верно на други марки, но същия мотор).

Градско под 10 на европейски бензин над 1.4 който ми покаже реално, му правя ЕВАЛА!

Ако колата не е Супер запазена и изгодна, бих пропуснал.

 

Е и аз ли да се подготвям за тея нитове? И защо трябва да се сменят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото се късат и някакви колелета вътре почват да танцуват. Зависи с каква скоростна кутия си. Тази повреда сигурно е като на помпите VP44 транзистора - генетичен дефект. Включих се по темата за да информирам колегата, а не да си чеша езика :) И аз купих кола на старo с ясна идея за минусите й. То няма пълно щастие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази повреда е отстранена след 2000 година.Моята е 98 и хвърли скорости.Не мисля че Lubomirov има за какво да се притеснява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама който купува е редно да знае, че датата на производство и особено на първа регистрация не са определящи за това с каква скоростната кутия е оборудвана колата. ДДУ мисля бяха проблемните кутии. Какъв ти е бюджета? Може да се огледаш за нещо по-запазенко за тия пари. В момента Октавиите са доста скъпи, за състоянието в което ги продават. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3rk0e5 Аз бих гледал нещо такова ако държа на Октавия.

П.П.: Направило ми е впечатление, че колегата Стиви се включва в някои теми за спорта, без да казва нещо съществено. Чак пък здрав и издържлив да е тоя мотор...Те верно идват на по 400000 повечето, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"DUU" предимно са проблемните,има и няколко с дуги кодове,които по същото време се вграждат но са с други предавателни числа.Късат се нитовете на короната.Вместо болтове сложили нитове,пък по това време VW са имали проблеми в леярната и са слагали нитове с по-малка издържливост.Даже е имало много коли навремето,които не са успели да изкарат гаранционния си срок и са трошели кутии.Лошото е,че когато нита се скъса той изхвръква с висока скорост и нанася поражения,най-често пука корпуса на кутията към съединителя и маслото от кутията омаслява феродовия диск и започва да приплъзва.В други случаи нита нанася поражения по механиката - зъбни колела и т.н.Проблема е,че човек може дори да не забележи че е станала аварията .В последствие обаче става ясно.Има едно характерно придърпване около 1800 - 2200 об./мин.,което доста хора оприличават на проблем със свещ или запалителен кабел,но всъщност проблема идва от короната.Решението е следното - кутията се отваря и ако зъбните колела и другите механизми са здрави,евентуално са лепи корпуса на кутията и се заменят всички нитове с оригиналния ремонтен комплект,който VW пускат - болтове и гайки,струващ в рамките на 150-160лв.Но разбира се,трябва кутията да се разглоби почти напълно,като се отделят валовете и се оставя короната.Старите нитове се разпробиват и се слагат болтовете.После всичко се сглобява,но трябва да имате в предвид,че при разглобяването и сглобяването са необходими някои приспособления,без използването на които има голяма вероятност от счупване на детайли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.В последствие обаче става ясно.Има едно характерно придърпване около 1800 - 2200 об./мин.,което доста хора оприличават на проблем със свещ или запалителен кабел,но всъщност проблема идва от короната.Решението е следното - кутията се отваря и ако зъбните колела и другите механизми са здрави,евентуално са лепи корпуса на кутията и се заменят всички нитове с оригиналния ремонтен комплект,който VW пускат - болтове и гайки,струващ в рамките на 150-160лв.Но разбира се,трябва кутията да се разглоби почти напълно,като се отделят валовете и се оставя короната.Старите нитове се разпробиват и се слагат болтовете.После всичко се сглобява,но трябва да имате в предвид,че при разглобяването и сглобяването са необходими някои приспособления,без използването на които има голяма вероятност от счупване на детайли.
айде поспри се не го шашкай толкова

егати придърпването от короната,че да се помислят че е от свещите smile091

няма място за болтове и гайки-какви са тези глупости дето ги пишете-разглобявал ли си-правят се резби в короната smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.В последствие обаче става ясно.Има едно характерно придърпване около 1800 - 2200 об./мин.,което доста хора оприличават на проблем със свещ или запалителен кабел,но всъщност проблема идва от короната.Решението е следното - кутията се отваря и ако зъбните колела и другите механизми са здрави,евентуално са лепи корпуса на кутията и се заменят всички нитове с оригиналния ремонтен комплект,който VW пускат - болтове и гайки,струващ в рамките на 150-160лв.Но разбира се,трябва кутията да се разглоби почти напълно,като се отделят валовете и се оставя короната.Старите нитове се разпробиват и се слагат болтовете.После всичко се сглобява,но трябва да имате в предвид,че при разглобяването и сглобяването са необходими някои приспособления,без използването на които има голяма вероятност от счупване на детайли.
айде поспри се не го шашкай толкова

егати придърпването от короната,че да се помислят че е от свещите smile091

няма място за болтове и гайки-какви са тези глупости дето ги пишете-разглобявал ли си-правят се резби в короната smile027

Участвал съм в ремонта на точно такава кутия - DUU на Октавия 1999г. с АКЛ мотора от свалянето на кутията,през ремонта и до качването и на колата.Пределно ми е ясно за какво става въпрос,всичко,което съм написал е точно така,явно ти колега не си запознат,защото никакви резби не се правят в отворите на короната,а просто се разпробиват останалите нитове,за да може на тяхно място да се сложат болтовете от ремонтния комплект.Ремонтния комплект е точно този,който колегата "Toshiro" е показал чрез линка по-горе.По принцип го доставят след поръчка,защото не всички магазини го подържат в наличност.Цената през май 2012г. беше 156 или 159лв.А относно придърпването - позаинтересувай се и ще разбереш,че е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа,сигурно и аз съм правил....дори и още преди да са измислели от фолксваген тези болтове сигурно smile091 .Или поне преди да са станали известни че ги има.Известни чрез интернет :lol: Във Варна бакшишките октавии от преди 10 год. са с такива мотори основно!!!

нищо не става с тези плитките гайки!!

пак прави луфт,РАЗВИВА ги,разбива ги и ги къса

Трябва да няма никаква елипса за да стане с тези болтове,тоест трябва да развалиш перфектна кутия,за да ги сложиш и станат.Което обезсмисля цялата работа.Тъпо е на зрава кутия да я отваряш и ремонтираш след като и НЯМА НИЩО.От къде знаете ,че ще стане проблем,по-често няма проблеми.

Най добре с резба да се направи.

Резба се прави в касетта тя е чугунена и най често там прави елипсата.Трябва да се сложат еластични болтове/ако са много стомамеми пак ги къса/-тоест болтове от друга КАСЕТА-ОТ КОЛА С КАСЕТА И КОРОНА С БОЛТОВЕ.

Това бе с тези болтове е по-"мързеливия" метод е вярно,но всеки майстор си има тертип на работа.Преди доста години когато сме правили за първи път,наистина не са ми били известни тези болтове и сме ги правили,както са направени всички други кутии-тоест короната е хваната с болтове за касетата в която има резба.

НЕ ВИНАГИ РЕШЕНИЕТО НА ПРОБЛЕМА ОТ ЗАВОДА Е НАЙ ДОБРОТО!

примерно напоследък започва да назрява проблема с шестограма на маслената помпа-сигурно пак ще се появат много специалисти с информация от интернет как се поправя и какво се заменя.....но не е най доброто решение пак...но това е друга тема

smile159 не искам да се карам с никой,и да създавам омраза у хората от форума у мен,въпреки че така се получава като опитвам да помагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа,сигурно и аз съм правил....дори и още преди да са измислели от фолксваген тези болтове сигурно smile091 .Или поне преди да са станали известни че ги има.Известни чрез интернет :lol: Във Варна бакшишките октавии от преди 10 год. са с такива мотори основно!!!

нищо не става с тези плитките гайки!!

пак прави луфт,РАЗВИВА ги,разбива ги и ги къса

Трябва да няма никаква елипса за да стане с тези болтове,тоест трябва да развалиш перфектна кутия,за да ги сложиш и станат.Което обезсмисля цялата работа.Тъпо е на зрава кутия да я отваряш и ремонтираш след като и НЯМА НИЩО.От къде знаете ,че ще стане проблем,по-често няма проблеми.

Най добре с резба да се направи.

Резба се прави в касетта тя е чугунена и най често там прави елипсата.Трябва да се сложат еластични болтове/ако са много стомамеми пак ги къса/-тоест болтове от друга КАСЕТА-ОТ КОЛА С КАСЕТА И КОРОНА С БОЛТОВЕ.

 

Съгласен съм с теб,този ремонтен комплект също не е панацея,защото пак има случаи,при които и този ремонтен комплект не издържа и се късат пак болтове.Наистина,ако ремонта се напави по наччина,който си написал ще е надеждно и това може би е най-доброто техническо решение.Но в случай,че човек не забелязва някакви проблеми,най-добре е да не се впуска в излишни приключения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де, най-добре е към друг мотор да се ориентира колегата. На мен лично в Октавия ми се струва по-нееластичен от 1.3 във Фелицията, но това е субективно може би. А като разходи по поддръжката не е кой знае колко заслужаващ си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е човека да се качи, да покара и да усети колата дали му пасва.

 

Каквото и да се купи втора ръка ще се правят ремонти, въпроса е че колегата пита за конкретен модел с конкретен двигател - отговора е - да- колата е ок, ще плащаш малък данък, ще вози теб и семейството ти и ако не се състезаваш по пътищата ще ти стига мощността

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.