Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шум при потегляне DSG (O2)


kyonchev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От известно време се появи един особен шум при потегляне и набиране на скорост:

Едновременно със звука от набирането на обороти в двигателя се чува и звук все едно втори (но по-тих двигател) също набира обороти, но по-бързо.

Звукът се чува при потегляне, докато колата е на 1ва и 2ра скорост.

 

Колата е Октавия 2, 2 TDI, DGS, 166 хил км.

Скоро трябва да сменям масло на скоростите, сменено е на 60хил.

 

Изчетох доста теми за мехатроници и т.н. но естествено се надявам да не е това :)

 

Някой да е имал подобен проблем?

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... Интересно!

Всъщност климатроникът ми ту работи, ту - не, но предвид опасността от проблем в скоростите климатът е глезотия... :)

 

Звукът го има независимо дали кл. е включен или не... Има ли логика още?

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, мисля. Климатика е зацепн да си се върти непрекъснато с двигателя. Палиш и компресора почвада се върти.

 

Може да пробваш с профилактика на климатика, ако не си му правил досега.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а каква е логиката звукът да го няма при подаване на газ на място?

 

дали има начин да се "откачи" компресорът от (предполагам) ремъка, за да се види дали "2рият двигател" още ускорява?

 

Извинявам се за офлайн въпросите, но живея в Букурещ и се опитвам да събера 2+2 преди да оставя седмица от отпуската си в бг в обиколки по сервизи... ЕТ във Великото Велико Търново казаха "отваряне скорости + нов компресор за климатик" след 3-часова "диагностика" - час и половина от която бяха в обедна почивка, а през останалото време източваха и зареждаха наново фреон... Та не им повярвах. :-І

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да се случва "втория двигател" при включено радио? Защото имаше няколко колеги, които имаха този проблем - радиото виеше заедно с оборотите на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че смяната на маслото на скоростната кутия трябва да се прави на всеки 60000 км, т.е. ако си на 166000 сега и последно е сменяно на 60000, побързай да го смениш, защото много отдавна му е минало времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оборотите на двигателя е едно, скоростта с която се въртят гумите е друго. Обърни внимание дали звука се променя с промяна на скоростта или се мени спрямо оборотите и на различни предавки е един и същи при еднакви обороти. Иначе звуци много. Например ако е като виене - лагер. Старата кола сме я вдигали едната гума във въздуха и така сме давали газ и отдолу (в канала) сме слушали от къде идва звука. Октавията обаче с това ESP ме е страх да го правя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са отговорили, но преди 106 000 км е трябвало да се сменят масло и филтри на DSG. Моли се всичко да е наред там или ще те пишат в графата доброволен тестов изпитател на VAG =D>

 

Не знам защо зорлем искате да вземете здравето на тия хубави коли :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Благодаря за отговорите и идеите!

 

Извинявам се, че не отговарях вече няколко дни, но ми трябваше време да се прибера и да се ослушам отново в колата... :)

 

към Шкодозащитниците - сменял съм малсо на ДСГто на 60 хил. Не съм (чак) такъв вандал! ;)

сега на 120 планирах да го сменя отново, но мисля да го направя веднага. Въпросът е, че няма смисъл да го правя 2 пъти (в случай, че, не дай си Боже, се наложи да се отваря скоростната кутия...)

 

Утре ще ходя при Краси в Русе, за да слушаме дружно. :)

После ще докладвам.

Ще пробвам и да запиша звука с телефона, че да го кача тук за поколенията... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Благодаря за отговорите и идеите!

 

Извинявам се, че не отговарях вече няколко дни, но ми трябваше време да се прибера и да се ослушам отново в колата... :)

 

към Шкодозащитниците - сменял съм малсо на ДСГто на 60 хил. Не съм (чак) такъв вандал! ;)

сега на 120 планирах да го сменя отново, но мисля да го направя веднага. Въпросът е, че няма смисъл да го правя 2 пъти (в случай, че, не дай си Боже, се наложи да се отваря скоростната кутия...)

 

Утре ще ходя при Краси в Русе, за да слушаме дружно. :)

После ще докладвам.

Ще пробвам и да запиша звука с телефона, че да го кача тук за поколенията... :)

 

Ето, точно последното - е мноооого разумно! :smt017

Та да знаем за какво става въпрос - че иначе казва някой нещо, ама дали е това, и какво точно има предвид - един Господ знае!

Тъй че записвай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нещо ни обърка с километрите. В първия пост си писал 166 хил. км, но май си на 106 хил. км.

 

Като се видиш с Краси и ако наистина имаш проблем (а не си въобразяваш) и ако той не може да ти помогне - звънни на Сами. Ще я оправите колата. Стига ни стряска с тия заглавия - шум, DSG...

 

Поздрави

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Днес колегата дойде при мен и направихме диагностика на автомобила.Единственото нещо което не е в норми е центровката на валовете на 4ти канал -2,95-3.00.Този шум който описва че все едно набира втори двигател на 1ваи2ра според мен е от приплъзване на съединителите,звучи ми така а и колата до трета скорост набира тегаво.Дебитомер държи над 1000,турбо прави пик 2601 и като извадим атмосферното налягане в София надува на 1.4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел за DSG, ако единият съединител се износи, електрониката сменя последователността и колата започва да тръгва от 0 с другия - нещо като идея за по-дълъг ресурс и по-равномерно износване. Ако и двата диска се износят, може би това е ефектът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес колегата дойде при мен и направихме диагностика на автомобила.Единственото нещо което не е в норми е центровката на валовете на 4ти канал -2,95-3.00.Този шум който описва че все едно набира втори двигател на 1ваи2ра според мен е от приплъзване на съединителите,звучи ми така а и колата до трета скорост набира тегаво.Дебитомер държи над 1000,турбо прави пик 2601 и като извадим атмосферното налягане в София надува на 1.4.

 

Краси, благодаря ти много за отзивчивостта и съветите!

 

Вчера смених масло и филтър на кутията. Звукът си остана (както се и очакваше :) ).

Опитах да го запиша с телефона. Опасявам се, че не е много ясно, но при по-внимателно (16то по ред) прослушване вярвам ще успеете да отделите по-високия звук на "мистериозното ускорение на 2рия двигател". :)

Чува се най-отчетливо около 3-5 и 14-16 сек.

Ето го и самият файл: http://upload.bg/?get_file=927ca1ea5607e9a56d93e438f23773ab4e95fe28

 

Мисля да изчакам Мишо да се върне и да видим той какво ще каже.

 

П.П. климатроникът е оправен (демек не е било от него). Смених клапанче и духа мраз та се къса! smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес шкодата беше прослушана от Мишо(от файла на колегата),и първата диагноза се покри на сто процента с моята (боксуване на съединители).При повторно прослушване и анализиране на слуха ни,диагнозата беше леко променена а именно диференциал.Ще има посещение към края на месеца на (живо)за най-точната диагноза.Дано не се окаже това-не се продава и сменя отделно.Алтернативата дсг втора ръка със здрав диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.