Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Буксуване на колело на Октавия 4x4


andriuh

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Проблемът, който имам явно е с извънземен произход!!! Чудите се защо?

Ами защото, където и да отида ми казват, че всичко е наред и нямам никакви проблеми. Аз сигурно съм малко малоумен, защото само на мен ми прави впечатление.

Стига глупости - сега по същество:

Октавията е 4x4 комби 74 kW 1,9 TDI.

При завой, студен или топъл двигател няма значение,буксува някое от задните колела. Напред или назад - също няма значение - буксуват!

Все едно съм дръпнал ръчната спирачка. След това двигателят започва да "ръмжи" затормозено.

 

Искам да разбера какъв е проблемът или при кого аджеба да отида, за да ми диагностицира колата.

 

Моля всички колеги, ако някой е специалист, гений или екстрасенс ДА МИ ПОМОГНЕ!!!

 

П.П Отговори от рода на: при завой е нормално да блокира едното колело, някоя спирачна челюст ти е заяла и други подобни съм коментирал и съм установил, че не е в това проблема.

 

Всеки съвет е ценен и спестяващ излишни разходи!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че нещо халдекса се е прецакал.bega4kata от Варна може да помогне с диагностиката.Не си написал откъде си...Също самия халдекс обслужвал ли си го?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ти е "зацепен" халдекса,обърни му внимание,защото не е нормално да е така.Една качествена диагностика и ще се разбере къде е проблема!

Маслото и филтъра за халдекса са много важна част от обслужването на колата. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите и смятам точни отговори и въпроси!

 

Понеже не съм "аутомастер" само дочух отнякъде, че халдексът има филтър и масло, които се сменяли.

Досега никакво обслужване не съм му правил - карам я вече 40 хил км. А преди това - тъмна Индия!

 

Големите глави от Еуратек да ми бяха казали поне, че има такова нещо като обслужване на халдекса.

 

За дентиста отговарям - От София - центъра на просветата съм.

 

Ако знаете наистина способен майстор (Казвам ти майсторе, защото не ти знам името) ще отида да пия едно кафе при него докато ми оправи колата.

 

Ей такива хора са готини - като Вас - веднага гледат да помогнат на човека.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре съм си чукнал среща в Люлин с майстори по халдексите - цял живот субару поправяли!

Като имам резултати, от кумова срама ще пиша.

:) Май не съм чувал субару да е с халдекс, но дано са печени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре съм си чукнал среща в Люлин с майстори по халдексите - цял живот субару поправяли!

Като имам резултати, от кумова срама ще пиша.

:) Май не съм чувал субару да е с халдекс, но дано са печени.

 

Субарутата гарантирано не са с халдекс. Не знам с какво са.... Но не е халдекс.

 

Ами отиди да го оправят твоя - пък ще казваш как са нещата, и най-важното, колко ти е струвало!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Субару с Халдекс няма и никога не е имало! Внимавай при какви майстори ще ходиш - да не ти стане скъпо кафенцето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С халдекс, ама на Волвото проходимостта извън пътя е доста ограничена... ако е отъпкан снега, минавам без да се замислям, ама отдолу ако е меко и рохкаво, има голям шанс да чакаш някой по-проходим да те издърпа. Без блокажи накрая просто се окопаваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С халдекс, ама на Волвото проходимостта извън пътя е доста ограничена... ако е отъпкан снега, минавам без да се замислям, ама отдолу ако е меко и рохкаво, има голям шанс да чакаш някой по-проходим да те издърпа. Без блокажи накрая просто се окопаваш.

 

Няма ли поне някакво електронно симулиране на диференциал с повишено триене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @andriuh , колега мисля че този сервиз се занимава и с offroad коли ... ако бъркам Sorry smile049 (колегите които го ползват да споделят)

viewtopic.php?f=2&t=29822

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Проблемът, който имам явно е с извънземен произход!!! Чудите се защо?

Ами защото, където и да отида ми казват, че всичко е наред и нямам никакви проблеми. Аз сигурно съм малко малоумен, защото само на мен ми прави впечатление.

Стига глупости - сега по същество:

Октавията е 4x4 комби 74 kW 1,9 TDI.

При завой, студен или топъл двигател няма значение,буксува някое от задните колела. Напред или назад - също няма значение - буксуват!

Все едно съм дръпнал ръчната спирачка. След това двигателят започва да "ръмжи" затормозено.

 

Искам да разбера какъв е проблемът или при кого аджеба да отида, за да ми диагностицира колата.

 

Моля всички колеги, ако някой е специалист, гений или екстрасенс ДА МИ ПОМОГНЕ!!!

 

П.П Отговори от рода на: при завой е нормално да блокира едното колело, някоя спирачна челюст ти е заяла и други подобни съм коментирал и съм установил, че не е в това проблема.

 

Всеки съвет е ценен и спестяващ излишни разходи!

 

Поздрави!

Под "буксува" предполагам разбираш "блокира". Винаги едно и също колело ли блокира, без значение кое? От моя скромен опит с 4х4 съм склонен да мисля, че имаш някакъв проблем с някоя система тип трибуквена абревиатура, примерно EDS. До колкото съм запознат халдекса е само междуосев съединител (или блокаж), а отзад си с отворен диф. Не би трябвало при завой да ти сурне колело. При субару, ако виското се преебе, се появяват удари при движение в завой, щото муфата се мъчи да заключи двата моста и колата скача като ощипано магаре, ако е по-твърдо под колелата. Недей да бързаш да ремонтираш Халдекса без сигурна, точна и ясна диагноза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toshiro ме е изпреварил с обяснението за халдекса. Не е от него. Не е и от EDS-a.

 

При завой, студен или топъл двигател няма значение,буксува някое от задните колела. Напред или назад - също няма значение - буксуват!

Все едно съм дръпнал ръчната спирачка. След това двигателят започва да "ръмжи" затормозено.

 

Трябва да си с 4 канален ABS, EDS е надстройка на ABS-а и ползва информация от него какво боксува. Мисля си, че проблемът ти е от крив диск на ABS-a или дефект в сензора на някое колело. Съответно системата отчита погрешно, че колело буксува, тук вече EDS-а се намесва и кара ABS-а да блокира със спирачката колелото.

Пробвай да извадиш предпазителя за ABS-а, проблемът няма да се прояви, но не съм сигурен дали така няма и халдексът да се изключи. Иначе решението е само едно - да се закачиш към диагностичната букса и в реално време да се следи какво прави ABS-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шампиони,

 

записах си час в Еуратек. Малко съм предубеден, не че не са майстори с голямо М, ама нещо не ги хвалят много много. Тези дето не ги хвалят може нещо да им завиждат, не знам!

 

Един много любезен женски глас ми каза: "В събота ще Ви е удобно ли към 08:15 сутринта?"

Е как няма да ми е удобно. Най-хубавият час на деня. Ама за всеки случай и казах 08:30. Така че в събота съм там.

Диагностика на двигател 33лв, на ходова част 18лв (май без ДДС).

 

Вземам капучиното и тръгвам!

 

Респект!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toshiro ме е изпреварил с обяснението за халдекса. Не е от него. Не е и от EDS-a.

 

При завой, студен или топъл двигател няма значение,буксува някое от задните колела. Напред или назад - също няма значение - буксуват!

Все едно съм дръпнал ръчната спирачка. След това двигателят започва да "ръмжи" затормозено.

 

Трябва да си с 4 канален ABS, EDS е надстройка на ABS-а и ползва информация от него какво боксува. Мисля си, че проблемът ти е от крив диск на ABS-a или дефект в сензора на някое колело. Съответно системата отчита погрешно, че колело буксува, тук вече EDS-а се намесва и кара ABS-а да блокира със спирачката колелото.

Пробвай да извадиш предпазителя за ABS-а, проблемът няма да се прояви, но не съм сигурен дали така няма и халдексът да се изключи. Иначе решението е само едно - да се закачиш към диагностичната букса и в реално време да се следи какво прави ABS-a.

 

Същият ефект ще има и ако е блокирал диференциала. Сателитите и планетите не се въртят по някаква причина, например отчупено парче метал и попаднало между зъбите, макар че тогава би се чул неприятен звук от там :) . Това лесно може да се провери, като се вдигне едното задно колело и се завърти на ръка. Ако се върти свободно - не е блокирал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Haldex-a как се включва? По-точно какво го управлява? Разлика в ъглова скорост/обороти или въртящ момент? Ако колата се вдигне на подемник ще се развърти ли задния мост без да имат дори минимално съпротивление предните колела? Парче счупен метал в задния диф е твърде брутално предположение според мен. Дано да ти решат проблема в Шкода!!! Мисля си, че не е нещо сериозно. Имам двама познати, които карат коли с халдекс като за последно!!! (ауди ТТ и голф 4 ТДИ), и точно там никога не са имали проблем. Ако беше Субару щеше да е доста по-болезнено развитието на една такава тема, така че петък вечер може и една лека дискотечка да направиш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шампиони,

 

записах си час в Еуратек. Малко съм предубеден, не че не са майстори с голямо М, ама нещо не ги хвалят много много. Тези дето не ги хвалят може нещо да им завиждат, не знам!

 

Един много любезен женски глас ми каза: "В събота ще Ви е удобно ли към 08:15 сутринта?"

Е как няма да ми е удобно. Най-хубавият час на деня. Ама за всеки случай и казах 08:30. Така че в събота съм там.

Диагностика на двигател 33лв, на ходова част 18лв (май без ДДС).

 

Вземам капучиното и тръгвам!

 

Респект!

 

Те разбират достатъчно.... Но и доста пари обичат да взимат.

Пък и обичат цели агрегати да сменяват - а не да се занимават със много задълбочен ремонт, и то в пределите на един агрегат.

И вероятно затова много не ги обичат хората.

Но ти си преценяваш - и щом си си записал час, действай! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Haldex-a как се включва? По-точно какво го управлява? Разлика в ъглова скорост/обороти или въртящ момент? Ако колата се вдигне на подемник ще се развърти ли задния мост без да имат дори минимално съпротивление предните колела? Парче счупен метал в задния диф е твърде брутално предположение според мен. Дано да ти решат проблема в Шкода!!! Мисля си, че не е нещо сериозно. Имам двама познати, които карат коли с халдекс като за последно!!! (ауди ТТ и голф 4 ТДИ), и точно там никога не са имали проблем. Ако беше Субару щеше да е доста по-болезнено развитието на една такава тема, така че петък вечер може и една лека дискотечка да направиш :)

 

Халдекса се включва, ако едно от предните колела пребуксува 1/4 оборот. Тогава трябва да заработи задното предаване.

Според мен за проверка на място при изключен двигател: Ако е зацепен постоянно халдекса по някаква причина, двигателя е на скорост и повдигнеш задния мост, ако диференциала е здрав, като завъртиш едното колело, другото трябва да се върти в обратна посока. Като спре едното колело и другото ще спре. Ако не е зацепен халдекса, както е нормално, и диференциала е здрав, можеш да въртиш едното колело, а другото да е спряно - движението ще се предава към халдекса, а той като не е зацепен, кардана няма да се върти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шампиони,

 

записах си час в Еуратек. Малко съм предубеден, не че не са майстори с голямо М, ама нещо не ги хвалят много много. Тези дето не ги хвалят може нещо да им завиждат, не знам!

 

Един много любезен женски глас ми каза: "В събота ще Ви е удобно ли към 08:15 сутринта?"

Е как няма да ми е удобно. Най-хубавият час на деня. Ама за всеки случай и казах 08:30. Така че в събота съм там.

Диагностика на двигател 33лв, на ходова част 18лв (май без ДДС).

 

Вземам капучиното и тръгвам!

 

Респект!

Добре е че си записал час за ЕТ,но там много обичат да сменят това и онова smile049 .Кажи им след диагностиката да ти звъннат с ценова оферта за да не останеш неприятно изненадан...Казали са ти колегите за Трансексперт и от братовчедския форум има форумни майстори в София.Сподели после какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдекса се включва, ако едно от предните колела пребуксува 1/4 оборот. Тогава трябва да заработи задното предаване.

Според мен за проверка на място при изключен двигател: Ако е зацепен постоянно халдекса по някаква причина, двигателя е на скорост и повдигнеш задния мост, ако диференциала е здрав, като завъртиш едното колело, другото трябва да се върти в обратна посока. Като спре едното колело и другото ще спре. Ако не е зацепен халдекса, както е нормално, и диференциала е здрав, можеш да въртиш едното колело, а другото да е спряно - движението ще се предава към халдекса, а той като не е зацепен, кардана няма да се върти.

Много объкано ми стана s_flag Кардана не се ли върти постоянно при халдекс-а, a той самият като съединител да ангажира задния мост? Тука един капацитет каза, че халдекса не може да блокира заключен. Не знам колко е истина. Колегата IDA е дал според мен много правилна насока!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат задния мост е зацепен 10 процента при Халдекс 2 и 4 процента при 4то поколение.При прибоксуване на някое от предните колела се прехвърля допълнително въртящ момент към задните колела.Обаче колата има съвсем различно поведение(положително по мое мнение) от кола с предно.Сравнявам О1 и О2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile056

Халдекса се включва, ако едно от предните колела пребуксува 1/4 оборот. Тогава трябва да заработи задното предаване.

Според мен за проверка на място при изключен двигател: Ако е зацепен постоянно халдекса по някаква причина, двигателя е на скорост и повдигнеш задния мост, ако диференциала е здрав, като завъртиш едното колело, другото трябва да се върти в обратна посока. Като спре едното колело и другото ще спре. Ако не е зацепен халдекса, както е нормално, и диференциала е здрав, можеш да въртиш едното колело, а другото да е спряно - движението ще се предава към халдекса, а той като не е зацепен, кардана няма да се върти.

Много объкано ми стана s_flag Кардана не се ли върти постоянно при халдекс-а, a той самият като съединител да ангажира задния мост? Тука един капацитет каза, че халдекса не може да блокира заключен. Не знам колко е истина. Колегата IDA е дал според мен много правилна насока!

 

Когато колата се движи нормално, кардана се върти до халдекса. Когато той зацепи, въртенето се предава и на задния диференциал и от там към полуоските и колелетата. Това за процентите въртящ момент, който се предавал постоянно към задния мост при различните версии на Халдекс не знам как е, просто този маслен съединител явно не отделя напълно кардана от задния диференциал. С проверките, описани по-горе може да се провери дали по диференциала има механични проблеми и дали халдекса не е зацепен твърдо, което е малко вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.