Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Запалителни свещи за Фаворит/Форман


Recommended Posts

Колеги Шкодаджии, колицата ми е Шкода фаворит 135. Когато я купувах от тогавашна Чехословакия, си купих и два комплекта запалителни свещи PAL Super G7Y, каквито бяха монтирани и на колата. С тези свещи колата вървеше много добр - зиме, лете пали, не прекъсва, върви чудесно. Когато свърших комплектите един майстор ми сложи някакви BRISK нали тази фирма е приемник на старите заводи за запалителни свещи PAL в гр. Табор. Карах една година, но колата не вървеше добре. Друг майсто електричар ми препоръча и монтира някакви BOSH H7DC плюс, произведени в Русия. Когато е топло времето горе долу добре, но захладнее ли, пали трудно и работи на 3 цилиндъро, докато загрее. Та зимата си беше мъка.
Въпросът ми е: С какви свещи си карате Фаворитите и Форманите, че и аз да се окомплектовам с безпроблемни свещи?
Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шампион RC12YC за 781.135 мотори и RC9YC за 136 мотори - това го дават на всякъде по каталозите и с тях нямам никакви проблеми по 30 - 40 000 км.

П.П. Това дето пали зимата на 3 цилиндъра може да не е от свещи , ама няма да кажа от какво може да е да не ме помислиш за лош пророк .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм убеден, че проблема не е от свещите. Виждал съм коли италиански внос със свещи дето не им се вижда електрода и вървят съвсем нормално.

Карам точно с Бриск в момента от около 35000км. купени от ЕТ на някаква безумна промоция, зиме, лете, газ-бензин пали и пее.

Свещи та последното нещо което може да е причина за проблем, преди тях е всичко останало - карбуратор, смукач, кабели палец и т.н.

От палеца имах проблем какъвто не съм очаквал, че може да е от палец а именно колата вървеше и палеше съвсем нормално, но когато дам газ рязко и докрай при изпреварване например, се появяваха придърпвания. Отидох при диагностик и той първо каза свещи, купих BERU сложи ги, пробвах и пак същото. Започна пак да се чуди и да закачва стенда и не откри нищо, накрая каза, че системата на запалване с делко била остаряла като такава и това било нормално smile091 . След като му обясних, че тя не може да е остаряла за 3 дни извади палеца, измери го с нещо и каза палец. Не му повярвах особено, но купих и палец, сложих го и оттогава колата върви перфектно.

Та по този повод в мазето имам оригиналните свещи Шампион на 15000км., почти чисто ново Беру купено заради диагностика и Бриск-а с който карам сега а уж го сложих само за проба защото беше преоценен на 7лв. или нещо такова. Та тези свещи дето съм накупил ще надживеят двигателя.

Мисълта ми е да не търсиш духове защото проблема не е от свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Благодаря за мненията. Колега The Best Forman, дори да се окажете лош пророк, кажете мнението си. Защото сега е лято, но след лятото идва зима... Вашите мнения винаги са били компетентни, така че държа да кажете хипотезата си за паленето на 3 цилиндъра. Ще ми бъде от полза. Благодаря Ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени първо свещите , има резон да е от тях , защото калпави свещи правят проблем на студено , пък ако не се оправи тогава ще го мислим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... паленето на 3 цилиндъра.

Регулиране на клапани и мерене на компресия. Сравнително лесни и не трудоемки операции.

Дори и с читави свещи, клапаните периодично трябва да се регулират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата , колата е Фелиция1,6 АЕЕ мотор , преди месец прекъсваше и реших че е от свещите , купих BERU, по каталог и реших да ги сменя , все пак е на 140000км , при мен е от 68000 .Свещите не можеха да се развият ,счупих два ключа , накрая ги напръсках със спрей за клеясали болтове и след около час подадоха и се развиха. Демонтираните свещи (не мога да кажа стари ) бяха триелектродни BOSH със щемпел vw/audi , което ме навежда на мисълта че са оригиналните , сложих новите , но проблема се оказа друг, запушен горивен филтър , след смяната му , колата се оправи. Наскоро монтирах свалените свещи на Полото , сина ми и те си работят прекрасно. Живота на едни хубави свещи се оказа по дълъг отколкото предполагах , а не изключвам и колата да е на други километри , все пак е купувана не нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

По темата за свещите,да питам, къде в София мога да си купя свещи Шампион RC12YC

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.