Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Маховик-симптоми?


Anubis

Recommended Posts

Здравейте отново. Днес оставих колата на застрахователя ми да я закара на технически преглед и след като я докара ми звъни и вика заминал ти е маховика, чувал някакво тракане...

 

Възможно ли е така от раз да се повреди нещо подобно, като се има в предвид, че съм я карал до вчера?

Колата си е на километри (230 х) но до момента не е имало никакви признаци за заминал съединител или маховик е друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... чувал някакво тракане...?

А ти чуваш ли сега тракане? Преди не си ли го чувал това тракане?

Не се разтраква отведнъж, ей така за един ден....!?

 

Да, маховик и съединител са две различни неща, но обикновено се сменят в комплект, за да не се плаща по 2 пъти труд за разглобяване/сглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо я покарай колата, чуй го всичкото как звучи.....

Пък тогава вече прави заключения.

А предварително да се притесняваш - е безмислено. [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж го и опиши после какво е - при мене, при натиснат наполовина съединител, много силно и отчетливо си трака от чисто нова - така си я и карам - върви си!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мамицата му, верно трака ](*,)

Да споделя чутото. Като запаля колата веднага се чува дразнещо (тракане, стържене), при натискане на съединителя се променя намя, намалява или дори изчезва. При подаване на газ също спира.

 

Май ще трябва да се бръкна smile011

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене е същото, ама е слабо, когато съединителя е горе. Като го натисна на половина - чува се силно, а като е натиснат най-долу - тишина, че и двигателя се чува по-добре/чисто как работи. Иначе, не знам - ти на 200+ хиляди... явно си е дошло времето - не знам как е при тебе :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 230 хиляди километра ми се струва нормално маховикът да се разбие и съединителят да се износи и да се наложи подмяна.

 

На моята кола направих тази процедура на 140 хиляди. Причината да правя тази процедура бе, че започнах трудно да включвам 1-ва и задна скорост, а съединителят почти не можеше да отдели при натиснат педал докрай, заради което се наложи смяна на съединителя. След разглобяването се видя, че съединителят е почти на края, а маховикът си е полуотишъл, затова смених и него. При мен колата се кара 70% градско в София + 30% извънградско. Маховик + съединител + лагер-помпа = около 1900 лв (части Sachs и Luk от Аутоплюс) + около 300-350 лв за труд (по памет) във Велико Търново. Дигателят ми е 2.0 TDI-PD BKD. Трудът е сериозен, тъй като на практика се разглобява половината двигател - сваля се скоростната кутия, откачат се полуоски и какво ли не още. Двама души работиха по колата почти цял ден. След смяната на маховика имам чувството, че изчезнаха голяма част от леките вибрации, които усещах при високи обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми обяваха подобни цифри за същата марка части, ще се прави, няма как.

Моя двигател е 2.0 BMM ако не се лъжа.

Аз се учудих много защото съединителя е мек и скоростите влизат нормално.

 

Това е, дошло му е времето, тъкмо ще сменя и амортисьорите, за да не се налага да влизам отделно и за тях s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак да ти кажа, внимавай много в какви филми се вкарваш:

 

1. Как пък изведнъж от вчера за днес почна да трака маховика?

2. Феродовия, помпата и притискателя ти явно са здрави, след като не пързаля и колата си включва с лекота.

3. Маховика стандартно е проектиран с по-голям ресурс от феродо и притискател. Идеята е да се сменя всичко. Естествено винаги има възможност да си изтеглил късата клечка, но....

4. Километрите нямат абсолютно никакво значение - знам коли с разбити маховици под 100к от ЕТ, а в къщи имам две на 200к+ карани от италианци, които са ОК. Ето ти малко материал за размисъл. Това е на мойта кола на 200к стария комплект и новия (и двата са Люк):

 

http://dox.bg/files/dw?a=bedad23397

 

Феродото е изтъняло с 0.5мм за 200к. А маховика има една идея по-голям луфт от фабричния, ако ги нямам двата един до друг, няма и да забележа разликата.

 

Та не казвам, че не ти е разхлопан маховика! Но три пъти мери, един път режи, освен ако 1000-2000лв. не са ти дребни разходи. Колата си е твоя, парите също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износването на пружините на маховика се мери. Да - "на ухо" се чува, когато е започнал да заминава, но това не означава, че вече е за смяна. Между другото като се счупи пружина започва да трака изведнъж smile049

 

Що се отнася до километрите - при мен на 100к проверката показа, че е позаминал, но още е годен и ще изкара и втория съединител (пръвия сменен на 100к км). И отсега си знам, че имам едни 2к да вкарам там smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2к са много за твойта. Е освен ако не кацнеш в ЕТ.

 

Към 1700-1800 материали и останалото труд. Това е в ЕТ. Аз съм от тия дето ги е страх "майстор" да им пипа колата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е цена и труд само за смяна на маховик, съединител и обтегач!

Всичко останало се калкулира отделно, източване масло, наливане масло, семеринги (евентуално)... и цената става друга.

 

„Хубавото“ е че за подобни ремонти няма гаранция smile045 s_flag

 

Вече съм с нов маховик, съединител, обтегач, семеринг на колянов вал, биалетки и предни амортисьори (комплект).

Дано да не ми се налага да пипам по тях в близките години :)

 

Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.