Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Нацепен борд на гума


Recommended Posts

Здравейте колеги,

вчера видях, че по страничния борд на гумата са се появили 3 вертикални цепнатини, не са дълбоки, но много ме озадачиха.

Някой сблъсквал ли се с подобно нещо и знае ли как може да са се появили?

Гумата е с ДОТ от миналата година и е около 16 000 км. Ако това има някакво значение smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай снимка и сподели марка/модел.

 

А цепнатини не е нормално да има при нормално каране. Но не се знае дали/кога си закачил някой бордюр и/или си настъпил камък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай снимка и сподели марка/модел.

 

А цепнатини не е нормално да има при нормално каране. Но не се знае дали/кога си закачил някой бордюр и/или си настъпил камък.

 

Гумите са Pirelli Cinturato P7, снимка ще кача малко по-късно, защото на тази, която направих нищо не се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за една година експлоатация да се появят такива цепнатини..... Много е съмнително.

И според мен - си е дефект.

И в тоя план - пазиш ли си бележките, съответно и фактурите - с които си ги купувал?

Ако ги пазиш - опитай да направиш рекламация във фирмата, откъдето си ги купил.

По принцип причината за такива цепнатини са "хубавите" ни пътища - които са пълни с дупки, фуги, и други такива.

А не от бордюрите или от камъните...... или не знам как трябва човек да се качва на бордюра, та гумата така да се нацепи.

Но ако гумата е качествена - подобни цепнатини се появяват чак след четвъртата или петата година експлоатация.

Примерно, на моите - вече има малки цепнатинки, но не отстрани, а близо до грайферите. Ситни, и много, като паяжина - нормално е, все пак и гумите стареят.

А и пътищата ни каквито са..... И най-добрата гума трудно би издържала.

И затова повече от 5 години експлоатация на гуми по нашите пътища - си е прекалено много! [-X

Но за една година да се получи това - значи, че гумите са имали някакви дефекти! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.pixto.bg/browse/images/74456/size/big

http://www.pixto.bg/browse/images/74457/size/big

http://www.pixto.bg/browse/images/74458/size/big

http://www.pixto.bg/browse/images/74459/size/big

 

За съжаление не мога да направя по качествени снимки. Цепнатините са около 2-4 мм, на око, като само една е по-дълбока.

Основното, което ме притеснява е дали не се е нарушила здравината на борда, защото мислех да ги карам още един сезон.

Само за една година експлоатация да се появят такива цепнатини..... Много е съмнително.

И според мен - си е дефект.

И в тоя план - пазиш ли си бележките, съответно и фактурите - с които си ги купувал?

Ако ги пазиш - опитай да направиш рекламация във фирмата, откъдето си ги купил.

 

Нямам документ /гаранция/ за гумите, защото това са заводско поставените гуми.

 

ПС. Ако може някой модератор да оправи заглавието, че в бързината малко съм го пооплескал smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично ми изглежда нарязано, а не цепнато. Интересно обаче какво точно ще си закачил, за да се получи точно по този начин ивиците smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво налягане държиш гумите?

На последната снимка се вижда как самата джанта е по-чиста, това ти ли го направи или при дупка самта гума е "обрсала" джантата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво налягане държиш гумите?

На последната снимка се вижда как самата джанта е по-чиста, това ти ли го направи или при дупка самта гума е "обрсала" джантата?

 

Гумите са на 2,4 амт.

Най-вероятно аз съм го направил, като съм разглеждал гумата.

В последно време нямам спомен, да съм попадал в някоя голяма дупка, а джантата не е издрана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам гумата и посоката на резката имам подозрения, че си я надрал при паркиране в бордюр или камък/друг предмет. От снимките не мога да преценя колко е дълбока резката, но аз бих я карал само като задна smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 - като за Суперб е нормално.

Още повече че и гумите би трябвало да са от усиления клас, тип XL, тоест с товарно число 94-96. Такива са, нали?

А дали гумата не е нарязана - това можеш да го прецениш, като пипнеш ръбовете на цепката.

Ако са много равни и прави, и ако изглежда съвсем прясна - явно някъде си я срязал, на някое остро желязо, примерно, или на стърчаща отнякъде арматура.

Аз едната зимна гума така си я срязах преди година.... И си купих нова.

Пък ако ръбовете са леко назъбени, и ако изглеждат по-стари и захабени - си е точно нацепване от вътрешен дефект, за който са допринесли дупките и фугите по пътищата.

И щом не си спомняш да си минавал скоро през някаква голяма дупка - явно случаят е вторият.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още повече че и гумите би трябвало да са от усиления клас, тип XL

[-X

 

За Суперб - какви са гумите, според теб?

Нали съм им гледал товарното число - обикновено е 94 или 95.

И е нормално да е така - все пак е доста по-тежка от Октавията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам гумата и посоката на резката имам подозрения, че си я надрал при паркиране в бордюр или камък/друг предмет. От снимките не мога да преценя колко е дълбока резката, но аз бих я карал само като задна smile049

 

В петък имам работа в Дървеница и ако имам време ще мина през сервиза на Младен, да видя какво ще ми кажат и момчетата там.

Надявам се да изкарат още един сезон и ще ги сменям, и без това не ми харесва гумата.

И аз си мислех, ако всичко е наред да я сложа задна.

 

[

 

За Суперб - какви са гумите, според теб?

Нали съм им гледал товарното число - обикновено е 94 или 95.

И е нормално да е така - все пак е доста по-тежка от Октавията.

 

Extra Load са гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за това става въпрос, адаш - че са Extra Load, или XL.

А това означава повишена товароносимост.

И такива гуми доста по-трудно можеш да ги съсипеш..... Дори и по нашите пътища.

Тъй че остава гумата да е имала дефект - това е моето мнение.

И, колега Димитров - ако не ти се занимава с ЕТ или със застрахователите, да речем - можеш тия гуми да ги оставиш за задни.

Но си имай едно наум..... Все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, не сравнявам с Октавията, а с нашия Супчо, който е същите кг като на колегата и фабрично беше обут с 91W. Мерца на големия син, дето е с 30-40 кг по-тежък - и той така.

Сори за спама!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, не сравнявам с Октавията, а с нашия Супчо, който е същите кг като на колегата и фабрично беше обут с 91W. Мерца на големия син, дето е с 30-40 кг по-тежък - и той така.

Сори за спама!

 

Да де, ама вероятно става въпрос за Суперб 1, който е все едно Пасат - и вероятно не е нова кола.

А Мерца - предполагам, че и там гумите не са първоначалните.....

Защото при Суперб 2 - там просто на съм видял такъв, на който първоначално монтираните гуми да са с товарно число под 94.

А искам да ти кажа, че доста ги заглеждам! :mrgreen:

Ами нормално е - човек винаги мечтае за нещо повече!

И също сори за спама!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай в сервиза какво трябва да се направи за да ти "помогнат" да мине за щета при Каското и да ти ги сменят (да получиш % от стойноста им). Все пак и това е вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявайте, но това с каското са цигании, на фона на цената на колата да правя щуротии за два резервоара.

Нищо лично smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми беше, че ако наистина е нарушена структурата на борд-а по-добре сега да ги смениш, а не да ги караш така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявайте, но това с каското са цигании, на фона на цената на колата да правя щуротии за два резервоара.

Нищо лично smile027

Хич не си прав! В края на краищата си си платил премията, не виждам кое е цигания. Още повече, че съм на мнението на PRR че е одрана в бордюр или дупка, така че си е застрахователно събитие.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявайте, но това с каското са цигании, на фона на цената на колата да правя щуротии за два резервоара.

Нищо лично smile027

 

Ти си решаваш, все пак колата си е твоя.

Но наистина, след като си плащаш пълното автокаско - защо да не опиташ да си върнеш поне част от парите?

И над следното помисли - ако това стане в някоя европейска държава, клиентът така ли би ги оставил нещата? [-X

И въпросът не е толкова за парите - ами я си представи, че при 130 км/ч, както си караш спокойно по магистралата, и ти се пукне някоя такава гума!

Не дай Боже, разбира се - но ако гумата е дефектна, може да се случи такова нещо, нали?

А иначе съм съгласен с теб - че на фона на стойността на колата, два резервоара са все едно нищо. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

сутринта минах през една гумаджийница накарах ги да свалят гумата и да я огледат добре /нямах време да я свалят от джантата/.

От това, което се вижда е наранен само повърхностния слой, както е вчера предполагах 2-3 мм. е дълбочината на единия прорез, другите два са по около 1 мм.

Но остава загадката, как съм ги направил?

 

Благодаря на отзовалите се! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости. Мой приятел спука две гуми от дупка на освета линия на стария път при Ихтиман и се ядосваше, че заради каското е утрепал цял ден в чакане и накрая извозване на колата с репатрак. Просто големите размери не са за Бг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявайте, но това с каското са цигании, на фона на цената на колата да правя щуротии за два резервоара.

Нищо лично smile027

 

Колега, наистина не мога да те разбера (не ме разбирай погрешно, че искам да се заяждам или нещо такова). Казваш, че е цигания да си заведеш щета след като имаш пълно КАСКО и цената на гумата е колкото два резервоара, а от друга страна се "циганиш" да си купиш една или две нови гуми и да не си правиш експерименти и да си рискуваш живота, въпреки че гумите така или иначе не ти харесват. Поне наистина я премести като задна. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.