Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелиция 1.3 карбуратор 01г. комутатор


felicialx

Recommended Posts

Оригиналния изкара 7 години и около 15 -16 хил км. От тогава до сега съм с фаворитов но днес и той сдаде на 68500км.

 

Въпроса ми е може ли да се намери все още фаворитов, и второ, ако някой е ползвал BERU и има мнение да го сподели. :-k

 

Ето го беру-то:

http://www.hb-automotive.de/ersatzteile ... age-zm-060

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния изкара 7 години и около 15 -16 хил км. От тогава до сега съм с фаворитов но днес и той сдаде на 68500км.

 

Въпроса ми е може ли да се намери все още фаворитов, и второ, ако някой е ползвал BERU и има мнение да го сподели. :-k

 

Ето го беру-то:

http://www.hb-automotive.de/ersatzteile ... age-zm-060

Беру - то определено става . Да споделя ли идея и схема за монтаж на не Шкодов комутатор втора употреба за магнитоелектричски сензор от

друг автомобил , примерно на Бош .Много добре се държи, водозащитен е, направо си ставаш безсмъртен. :) Жици не режеш нито една!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния изкара 7 години и около 15 -16 хил км. От тогава до сега съм с фаворитов но днес и той сдаде на 68500км.

 

Въпроса ми е може ли да се намери все още фаворитов, и второ, ако някой е ползвал BERU и има мнение да го сподели. :-k

 

Ето го беру-то:

http://www.hb-automotive.de/ersatzteile ... age-zm-060

Беру - то определено става . Да споделя ли идея и схема за монтаж на не Шкодов комутатор втора употреба за магнитоелектричски сензор от

друг автомобил , примерно на Бош .Много добре се държи, водозащитен е, направо си ставаш безсмъртен. :) Жици не режеш нито една!

 

Ще съм много благодарен, точно това си мислех днес и даже съм накарал един приятел да провери как става.

Но ако споделиш ще е безкрайно полезно и за мен и за всички колеги! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще публикувам рисунката /схемата.Комутатора е 7 изводен , като на този на Голф 2 /Пасат 3/Поло 2/3 Ако решиш така , вземи

от моргата и буксата за комутатора , та била тя и от гореописаните Фолксвагени .

Става 1 към 1 всичките крачета са си на мястото , само дето сензора на Фолксовете е на Хол.

 

Ако познаваш единия от модовете тук - Митко Ненов ( Krankenstein) , той ползува същия комутатор за целта от Пежо 205 /305

309.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го познавам. Ще изчакам схемата и ако не ми е ясна ще питам. Нали не трябва да сменям и датчика.

А от седемте крачета ще се ползват 4 или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го познавам. Ще изчакам схемата и ако не ми е ясна ще питам. Нали не трябва да сменям и датчика.

А от седемте крачета ще се ползват 4 или?[/quot

Не не , датчика не се сменя .

Ползуват се следните крачета:

 

Първо - свързва се към клема 1 на бобината( колектора на мощния ключов транзистор)

 

Второ и трето са маси.

 

Четвърто е захранването на комутатора + 12 Волта - свързва се към клема 15 на бобината.

 

Пето и шесто краче свързваш за изводите на бобинката ( G и 31 ) на оригиналния датчик . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Сега ще ти кажа аз какво направих за пробата - взех едно менте на Вика , разглобих го , добавих липсващите транзистори от схемата на оригиналния и си купих един краен транзистор та сложих и работи перфектно ... не мога да кажа колко е издръжлив , но със сигурност се държи доста прилично ... след намесата потопих в не разреден лак , оставих да се отцеди и запекох на слаб огън във фурната .

030995578.jpg?r=0

На сървъра в раздел литература можеш да си ги дръпнеш.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с комутатор в метална кутия без допълнителния капак за транзистора метни едно око и на таз тема ... да ти кажа , че те може да са в метална кутия , но са далеч от оригинала smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В метална кутия е и отзад се отваря един плъзгащ се метален капак. Още като го купих отворих капака и намазах вътре със силикон против влага. Ще го видя утре и ще го снимам.

Може и да е менте не знам. Няколко пъти спира и пак сработва, и оригиналния ми правеше така няколко дни, като интервалите в който работеше ставаха все по-малки и накрая вече отказа.

Този все още движи що годе, надявам се да издържи и утре с 300 зора за да обиколя по магазините. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако видиш зор свиркай , онуй менте си седи така в резервите ... за временно ползване е перфектен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези , които искат да бъдат различни: :)

 

Схемичката:

Нужни са кабелни обувки за крачета 1 и 4 (гнездови или с отвор фи 5- за бобината) и щифтови за крачета 5 и 6 ( G и 31)

leck.jpg

 

Комутаторчето - по този сериен номер излиза за BMW E 21 315/316/318

86jv.jpg

 

Kакво представлява куплунга:

Още веднъж , изводите се броят от дясно на ляво.

ti5j.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно обяснение!

 

Комутатора БЕРУ:

http://www.hb-automotive.de/ersatzteile ... age-zm-060

 

Струва 90.80лв. но аз ще го взема с 20% отстъпка директно от вносителя /ВиД авто/ тоест за 70 и няколко лева което е супер цена за качеството което предлага БЕРУ. Проблема е, че е само с поръчка и доставката е 20дни.

 

Ще проверя по моргите а и в магазините колко струва БОШ-а за БМВ.

 

Междувременно днес демонтирах моя за да погледна какво се случва и направо се изумих защото задния капак е жестоко ръждясал и вътре беше пълно с ръжда. За щастие обаче силикона с който го напълних още когато го купих е защитил успешно платката. Ръждата по корпуса се е появила заради едната тапа на коша която е в близост до комутатора и която тази или миналата зима, не помня вече, просто се беше разпаднала от старост и калта и солта от гумата отиваше вътре в коша и по комутатора. Докато я видя и сменя с друга явно успешно се е накиснал и осолил комутатора и е ръждясал.

 

Прочистих с шкурка и напръсках с ВД40 и пак го монтирах, сега пали от 10 10 пъти. Утре ще я покарам и ако не гасне значи проблема може да е бил лоша маса, но съм резервиран.

 

Ръжда:

post-5513-13845347935_thumb.jpg

 

post-5513-138453479569_thumb.jpg

 

post-5513-138453479573_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ще проверя по моргите а и в магазините колко струва БОШ-а за БМВ...

След като имаш номера и знаеш какво търсиш, провери и в БМВ форума. А пък ако много закъсаш - свирни - имам няколко приятелчета с баварци ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за какво са ви други комутатори ... аз имам 21-а годишен Форман с 21-а годишен комутатор и до сега никога не е правил бели ... а тез запечатени пластмасови кутии са голям и четвъртит (вече го ядох с тоз на Фаворита) ... не стига , че са малоумно сглобени , ами нищо не се пои вътре , но за сметка на това се разпоява - на бобината на Фаворита (Телефункен за моно) се беше разкачила една закъснителна линия и резултата е -110 лв. за бобина , но за сетка на това от тогава Формана се радва на яка искра от трафа :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- на бобината на Фаворита (Телефункен за моно) се беше разкачила една закъснителна линия и резултата е -110 лв. за бобина , но за сетка на това от тогава Формана се радва на яка искра от трафа :mrgreen:

 

И аз имам лек за комбинацията бобина + комутатор за мономотроника на Фавото/Фелата - маслонапълнена

бобина от Голф 2 .( ако комутатора е оцелял.)Тази бобина е токоворезонасна( в кобинация с оригиналния комутатор TZ 1)

и е доста по енергоотдваща в сравнение с шкодовата.

 

Ако се замени и тя ( които искат да бъдат различни :) ) , голямото и предимство е , че е със същия високоволтов извод като на

Фавото/Фелата , демек кабелите си остават същите.

 

А който иска да бъде различен - по моргите цената на бобина и комутатор са макс по 20 - 25 лева , сумарно не надхвърлят

педесеттака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Аз експериментирах , не искам да се чуствам различен ... в случая експеримента излезе успешен и вече не искам да се разделям с бобната , но наистина трудно се доверявам на пластмасовите кутии ... от както Фаворита ми спря на Южния парк и се наложи да го тегля си возя още една бобина в багажника , а във Формана само ключ за гуми smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти покажа два,идваш в жк Х Димитър ,слагаш и пробваш.който ти хареса този.Имаш л.с.

 

Колегата идва,правихме пробите и като си ги хареса двата ,си ги купи и замина,със здраве да ги ползва !

 

 

Имам още един с пластмасова кутия ,работи нормално,ако някой закъса ,нека пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , всичко е ОК, колегата е много точен! Взех си 2 първо за да не закъсам някъде, защото не се знае кога пак може да изгори и второ защото и така и така има. smile035 И двата са фаворитови от тези с външния транзистор.

 

Комутатора който остана също е пробван на моята кола и работи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Брей....Фаворитовия "хол"-датчик бил универсален. smile035

Разбирай ...всички комутатори палят с него .

Така ли да го разбирам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей....Фаворитовия "хол"-датчик бил универсален. smile035

Разбирай ...всички комутатори палят с него .

Така ли да го разбирам?

Само дето не е сензор на Хол фаворитовия , Бисере ами е магнитоелектрически :) Комутатора е от ГАЗ 24 , 24 - 10 , уаз 469

452.

Така го разбирай върши чудесна работа .С фаворит /Фела бобината си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.