Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Skoda Fabia 1.2i и Skoda Fabia 1.2 каква е разликата?


Radko27

Recommended Posts

Здравейте бъдещи колеги,

 

Възнямерявам да си взимам кола и съм се спрял на Skoda Fabia.

Можете ли да ми кажете какви са разликите межди тези двете:

http://www.cars.bg/c318281

http://www.cars.bg/c187787

 

И ако е възможно да ми предложите кой двигател е добър, кой не и т.н. ощо взето да събера малко информация, че не съм много наясно.

 

Благодаря Ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте бъдещи колеги,

 

Възнямерявам да си взимам кола и съм се спрял на Skoda Fabia.

Можете ли да ми кажете какви са разликите межди тези двете:

http://www.cars.bg/c318281

http://www.cars.bg/c187787

 

И ако е възможно да ми предложите кой двигател е добър, кой не и т.н. ощо взето да събера малко информация, че не съм много наясно.

 

Благодаря Ви предварително

Не се занимавай с 1.2 търси 1.4!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драми с мотора, малко въртящ момент, а точно тия двете от обявите са голи като пушки, нямат дори дръжки за отваряне на багажника, бих ги пропуснал веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок,

 

Кой мотор е най-добър ако мога така да се изразя?

 

Няма еднозначен отговор. Зависи какво търсиш - за движение в града или извънградско. Ако е бензин, 1.4 68к.с., предшественикът на 1.2 68 к.с е добър и подходящ за газифициране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо само бензинови двигатели? Карал съм 6 години 1.2 НТР 64 к.с. - не е нищо особено, макар че върши работа. Но харчи безмилостно много на градско. За мен най-хубавите двигатели на Фабия са 1.9 SDi, 1.4 TDi и 1.9 TDi

 

Едит след Искрен:

Колега,

Първо обявата едната е объркана (дано не се бъркам аз де).

Няма Фабия 1.2 с 40 кончета под капака. Сигурно са имали в предвид 40 киловата.....

Не се бъркаш, на Фабия 1 тези двигатели са два - 6 клапана с 54кс и 12 клапана с 64кс (68 се появява чак при Фабия 2).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Първо обявата едната е объркана (дано не се бъркам аз де).

 

Няма Фабия 1.2 с 40 кончета под капака. Сигурно са имали в предвид 40 киловата.....

 

На 1.2- както обичам(е) да казваме прахосмукачка...... поне ако е такъв вземи "големия" с 12те клапана!

 

Поздрави.

 

П.С: Както те насочват колегите, вземи си 1.4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите на Fabia 1

Бензин:

- 1.4 60 к.с. и 68 к.с. - старото поколение, здрави (като всичко стро), стават за газифициране, но според мен морално остарели и с малко по-висок разход на гориво, 4 цилиндрови

- 1.2 HTP 6V 54 к.с. - не ти го препоръчвам

- 1.2 HTP 12V 64 к.с. същия като горния, но повече клапани, мощност, въртящ момент. Ангренажна верига, 3 цилидара

- 1.4 75 к.с. и 101 к.с. - 4 цилиндрови, 16 клапанови, прилични но като цяло не са икономични и вървежни спрямо подобен обем при други марки

- 2.0 115 к.с. - в България не се срещат, горят много, добри като цяло, но предвид алтернативите няма смисъл пък и ги няма (до сега само 1 обява съм виждал с такъв мотор)

 

Дизел

- 1.4 TDI 75 к.с. първоначлано, 3 цилиндрови, икономични на дълго, по-шумни от 1,9 дизелите, алрернатива на 1,4 бензинови моторите

- 1.4 TDI 70 и 80 к.с. наследниците на горния мотор, подобни приказки

- 1.9 SDI 64 к.с. - малко по-бавен и шумен от 1,2 HTP, но вечен мотор, без турбо!, нисък разход, може и да падне под това на 1,4 TDI, по-евтин за обслужване от 1,4 TDI

- 1.9 TDI 101 к.с. - Много добър мотор, има си слаби места, но икономичен, пъргав, не много по-скъп за поддръжка.

 

Аз карам "прахосмукачката" HTP, абе става ама за пенсионери или начинаещи щофьори. Мотора не е лош като цяло, но в Софийски трафик, наистина не е икономичен и предвид скоростите с които се кара, твърдя че е на ръба да не е достатъчно мощен. За разход като цяло мисля че е ок предвид данните в подписа ми. На дълго е доста добре, но пак липсата на мощност води до притеснения при изпреварване. При градове с по-малко трафик (Пловдив) е перфектен и като мощност и като разход. На този мотор Газ е просто пристъпление - няма да има никаква мощност! При натоварена до горе кола 4 човека с багаж (комби) скорости около 130-140 км/ч е вече дискомфортно.

 

Ако е бензин 1,4 75/101 к.с. с газ но в никакъв случай на висока цена (не си заслужава)

Ако е дизел мисля че всички са подходящи. Ако не си състезател и годниш икономия и много км 1.9 SDI, ако искаш нещо средно 1,4 ТДИ, ако искаш най-доброто 1,9 TDI върви си много, гори си прилично, абе според мен най-доброто. Принципно не съм фен на дизелите, но не са никак лоши. За Дизел си заслужава да дадеш малко повечко парички и да вземеш нещо с повече екстри като спортен салон, лети джанти, и т.н.

 

Разгледай тези обяви, които ми хванаха окото (за съжаление предполагам доста над бюджета, но всички са фейслифтови и с хубави мотори и добър вид на снимки):

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3gi4to

Като последната е доста скъпа, но според мен си заслужава всеки лев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ми идват малко в повече, можеби след 1-2 год нещо по-ново :)

 

И аз така си мислех, че 1.2 са прекалено малки.

 

Избрах няколко, ако може мнение smile001

http://www.cars.bg/c350379

http://www.cars.bg/c267534

http://www.cars.bg/c202635

http://www.cars.bg/c342301

http://www.cars.bg/c299553

http://www.cars.bg/c210897

 

 

Това дали е рално или е някаква кошница?

http://www.cars.bg/c336260

 

Някаде из форума четох, че MPI двигателите не били добри, вярно ли е?

 

Благодаря Ви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се гледа на живо, снимките не показват почти нищо. От изброените снимките на тези ми харесаха.

http://www.cars.bg/c350379

http://www.cars.bg/c210897

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е видиш ли син антифриз в разширителния съд, БЯГАЙ ДАЛЕЧЕ от този автомобил, със сигурност ще имаш проблеми с блока от поразиите, които е направил Г11 антифриза.

Ето коя кола със сигурност не трябва да гледаш:

 

8691050o.jpg

 

ЕДИТ: копчетата за ел.стъклата, ако са под/над радиото, а не по вратите ти предвещават неравностойна битка с италиански афтърмаркет ел.стъкла, какъвто е случая с горублянската.

 

8267792o.jpg

 

На мен нито една не ми допадна от обявите ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 SDI е изключително здрав, доста икономичен и евтин за поддръжка двигател. Върви като за конете си , че и по-малко :lol: , но е много добър вариант. Много е трудно обаче да се намери такава на под 400-500 хиляди особено нов внос, защото тези коли са купувани с цел много каране.

 

Един приятел има такава SDI Edition 100 комби, купи си я нова и сега е на около 80 хил. Ходил съм няколко пъти в Гърция с нея и ако караш като дядка с 90 км и без климатик харчи 4/100. Ако караш с климатик и по-бързичко харчи 6/100 извънградско, но е куца колкото си иска, като жигулка е. smile048

 

От 1.2 се разбрахме, че трябва да бягаш.

 

1.4 TDI е отвратително шумен и клатещ се двигател, не бих го купил по никакъв начин.

 

1.9 TDI върви като пушка на Фабия и не гори много.

 

Бензиновите са 1.4 и всичките стават като нито един от тях не гори малко, но поне 1.4 60 к.с. и 68 к.с. са идеални за газ. и дори са с верига което значи по.малко поддръжка и ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.4 му се сменя веригата на същия интервал колкото и ангренаж, забавното е, че е същата като за 120Л задномоторна шкода s_flag

Извънградско с климатик му правя 6 с малко над нормалното каране.

Градско зимата на кратко разстояние съм правил и това smile092

 

16030_10151171477008616_1840551184_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам такава верига на 1.3 и сега на 68хил всичко е перфектно, няма отклонения, карам го още с пълна синтетика и не изгаря и капка. Знам, че веригата издържа 150хил, а не знам кой ще смее да кара с един ремък 150хил и 10 години. [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да стана нахален :)

1.4MPI 60hp, 1.4i 16v 100hp ili 1.9d 70hp (за дизела ... не ми се нрави много много)

 

Благодаря Ви

 

1.4 60кс по-стар, по-непретенциозен /особино за газ/ и по евтин.

 

1.4 101кс по-нов, по-бърз и по скъп.

 

Дизела SDI пак казвам, че е добър двигател, много здрав, но и аз не съм привърженик на дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите на Fabia 1

Бензин:

..............

..................

................

.............

- 2.0 115 к.с. - в България не се срещат, горят много, добри като цяло,.................. (до сега само 1 обява съм виждал с такъв мотор)

 

 

 

Веднъж в един сервиз за гуми в Пловдив видях такава. Първо видях, че предните дискове са не естествено големи 288 мм. и питах човека колко коня е??? 2.0 - 115 кс

 

 

За SDI - мога да кажа, много здрав и икономичен. Карам такава фабия 1 и вече 230 хил. км. перфектна! Разход 6 градско 4,5 на дълго s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно синия антифриз 1,4 60 и 68 к.с. не са ли със син G11 по принцип? За афтър маркет ел стъклата не е хава. Честно казано аз бих си търсил 1.9 SDI или TDI но с ясна история, по възможност купуван в БГ. Внесен дизел не е оферта, защото наистина са карани много. Средно в Италия/Германия карат по 30-40 к на година - направи си сметките. А пък ако е много запазен може да се окаже блъскан и да е седял доста преди да го оправят и вкарат нов внос в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

След доста ровене из интернет, съм се спрял на тази(не е шкода, но все пак е горе долу същото)

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3ht51e

 

Може ли малко компетентно мнение

 

Благодаря Ви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме два Сеата Кордоба в семейството. Накратко- дръжките на вратите отвътре на този се чупят като солети, но на пазара се продават буквално вечни от полиран алуминий за около 30 лв бройката. Отвън също се случва малко по- трудно да отварят дръжките.

Мотора е сравнително евтин за подръжка, просто не пести от качествено масло.

Случва се да избие тук- там ръжда, но купето е много по- защитено от предната версия на Ибиза/Кордоба.

Драма е климатроника, по- скоро управлението му- случва се да се разтече или да липсват копчета. Този изглежда здрав и пазен, но провери дали му работят всички функции (абе, закачи я на една дигностика колата).

Ел.стъклата, като при всички ВАГ- ове от тези години са проблемни- чупят се водачи- нищо страшно, просто е малко пипкава смяната.

Усещането за комфорт е като във Фабия. Малко неприятно се монтира ЦД с този касетофон.

Бюджетна кола, става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор колега.

 

Много искам фабия, ама са малко по-скъпи и това ще претовари бюджета ми :D

 

Може би следващата ще бъде s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор колега.

 

Много искам фабия, ама са малко по-скъпи и това ще претовари бюджета ми :D

 

Може би следващата ще бъде s_flag

 

Е колко да са по-скъпи чак, ето ти я 1.4 с клима и комби 100 пъти по-кола от този Сеат.

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3hvwla

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.